Varhaisultra

Olin malttamaton ja kävin tänään jo ultrassa, vaikka hyvin tiesin, ettei välttämättä mitään näy (tänään vasta 5+2). Oli vaan jotenkin pakko saada edes jotain varmistusta ennen joulua, menee niin pitkälle tammikuulle muuten, oli ajat tosi varattuja. Sykettä tokikaan ei vielä ollut havaittavissa, mutta muuten kaikki vaikutti olevan ok ja ihan oikean kokoinen nyppylä siellä oli! 😄 Helpotti kyllä oloa.

Itse kahden vaiheilla mennäkkö vaiko ei. Omakustanteisesti olisi ja nyt työttömänä, omasta tahdosta pääosin, kun kotona 2/24 syntynyt lapsi.

Just selasin aikoja lähialueen yksityisille... Menisi tammikuun toiselle viikolle 8 tai 9.1.25 , soitan ensi maanantaina äitiys neuvolaan (ovat nyt joululomalla), sielläkin on ultra, jos sinne saisi aiemmin ajan jopa ehkä samalle päivälle tai uudenvuoden aatolle.. tai heti sen jälkeen.. aikoja saa yleensä sinne ihan hyvin.. näin olen ymmärtänyt, vaikka pieni paikkakunta onkin... Toisaalta haluaisin vaihtaa neuvolan ja kaiken asioinnin isompaan naapurikuntaan... Saman hyvinvointialueen sisällä kuitenkin.. jäi viimeksi neuvolan suhtautumisesta huono fiilis... Vaihdos pitää vain tehdä netissä tai paperilla 3 viikkoa ennen käyntiä... 🙄 Pitää vielä päivä miettiä, että vaihdanko.. olis sitte 3 viikon päästä 9+5 🤔 vaikka vois kait sitä silti yrittää saada ens viikolla aikaa "vanhaan" paikkaan...
Lähinnä haluaisin varhaisultraan katsomaan, ettei olisi tuulimunaraskaus kuten viimeksi... Oireita on nyt kyllä enemmän ja erilaisia tuntemuksia vatsassa.. mutta eihän ne yksinään kerro mitään suuntaan tai toiseen... 🙄

Mukava kuitenkin lukea miten hyvin monella täällä etenee, onnea! 🧡

Heissan. Ekaa kertaa kirjoittelen. Vähän varovaisin mielin, kun yks testi vain takana.😅 Minulle varattiin julkisen kautta varhaisultra ja se olisi _vasta_ 14.1. Mietin kuitenkin, että pitäiskö käydä jo omakustanteisesti ma 30.12., kun ei malttaisi odottaa niin pitkään.😂 Epäsäännölliset kuukautiset niin raskauden keston määrityksen vuoksi laittoi siis lähetteen ja aika tulikin samana päivänä. Tuolloin 14.1. voisi siis olla menossa tyyliin 12+4 tai 8+4.

Heissan. Ekaa kertaa kirjoittelen. Vähän varovaisin mielin, kun yks testi vain takana.😅 Minulle varattiin julkisen kautta varhaisultra ja se olisi _vasta_ 14.1. Mietin kuitenkin, että pitäiskö käydä jo omakustanteisesti ma 30.12., kun ei malttaisi odottaa niin pitkään.😂 Epäsäännölliset kuukautiset niin raskauden keston määrityksen vuoksi laittoi siis lähetteen ja aika tulikin samana päivänä. Tuolloin 14.1. voisi siis olla menossa tyyliin 12+4 tai 8+4.
Minä kyllä menisin aikaisemmin ihan siitä syystä, että ne sikiöseulontakokeetkin pitäisi ollaa jo tuossa rv12 paikkeilla. Ettei sitten myöhästy jostain, oliko se verikoe jotenkin, että pitää ottaa tietyllä viikolla tms.

Muokattu viimeksi:
Itsekin menisin ehkä aikaisemmin, niin saisi tarkennuksen viikkoihin kun on nuin iso ero 😯

Minä kyllä menisin aikaisemmin ihan siitä syystä, että ne sikiöseulontakokeetkin pitäisi ollaa jo tuossa rv12 paikkeilla. Ettei sitten myöhästy jostain, oliko se verikoe jotenkin, että pitää ottaa tietyllä viikolla tms.

Seulonnat tehdään verikokeiden ja nt-yhteistuloksista, joten varmasti neuvolasta saa ajoissa lähetteen verikokeeseen, mikäli osallistuu seulontaan. Näin ollen aikaisempi ultra ei ole niin kriittinen. Mikäli ei verikoetta tehdä niin nipt varmasti tehdään.

Aikooko kukaan käydä varhaisultrassa useamman kerran? 🙈 Itse olen hieman malttamaton, viikot tuntuu yhtäkkiä hirveän pitkiltä.

Joo, on tietyt rv:t, jolloin normi seulontaverikokeet ja nipt-verikokeet voi ottaa. Oman historian vuoksi NIPT luvattu "seuraaviin raskauksiin", kuten kirjattu oli. Joko se otetaan tai normaalit verikokeet seulontoja varten. Luulen kuitenkin, että on menossa tuo pienempi viikkoinen, joten saatan ehkä jättääkin käymättä ens vk ma. Saapa nähdä.😅 Niptin kerkeäisi vielä kuitenkin ottaa tammikuun puolella, vaikka olisi tuo isompi viikko silloin menossa. Toki olisi kiva nähdä, että oikeassa paikassa olisi kasvamassa. Kohdun ulkoisia tosin ei ole ollut itsellä, mutta sekin helpottaisi, kun tietäisi sen asian olevan kunnossa.😄 Ja jos sykkeenkin näkisi aikaisemmin niin se olisi plussaa.

Muokattu viimeksi:
Tuskin mennään kun huonosti aikoja ja arkipäivät töissä niin olisi haastavaa olla kesken päivän menoja 🫣
Kyselen neuvolalta ultraavatko kun ei ole varmuutta ajasta millon on alknaut raskaus 🤔🫣

Tuskin mennään kun huonosti aikoja ja arkipäivät töissä niin olisi haastavaa olla kesken päivän menoja 🫣
Kyselen neuvolalta ultraavatko kun ei ole varmuutta ajasta millon on alknaut raskaus 🤔🫣
Mulla tuo ens vk ma omakustanteinen ultra ois illalla. Ei tarvis päivätyön aikana käydä. Jos odottelen tuonne tammikuulle niin se ois työpäivän aikana ja pitäis pomolle jo näin alkuvaiheessa kertoa...🤔😅 Toisaalta ei haluaisi vielä sille sanoa, kun ei vielä tiedä miten tämä etenee. Toki raskauden ajan seurannat ois työaikaa...

Meillä päin on huonosti aikoja ja lisäksi matkat niihin jne. Toki jos viittisin maksaa viikonloppuisin tuplasti kalliimpaan paikkaan ultran niin pääsisi 🫣😅😇 edellisessä ei ylimäääräsissä ultrissa käyty ja pärjätään ilman tässäkin ja voi olla että neuvola laittaa ultraan vielä lähiviikkoina 🤔 Yritän nyt josko ultraisivat kun raskauden kestosta ei oo täyttä varmuutta niin tietäisi onko kaikki hyvin ja montako vauvaa masussa on 🫣

Raskauden seurantakäynnitkin tulee olemaan mielenkiintoinen sovittaa työaikaan kun en halua kovin ajoissa kertoa töissä raskaudesta. 🫣

Täällä varattu varhaisultra 13.1, silloin ois 7+2. Menen yksityiselle kun ei ole hoitoalkuinen niin en saa varhaisultraa tuolta klinikalta jossa ollaan oltu hoidoissa. Ja oli ihan selkeä itselle että on mentävä, se on taas yksi etappi sitten ja luo varmasti luottoa raskauden jatkumiselle kun pelkoa on edellisten menetysten takia😊

Takaisin