Varhaisultra

huhhuh, löytyi pieni alkio oikeesta paikasta ja ihan uunituore sydän siellä sykki 😭💖

Ja hyvä tuuri oli että löytyi jo syke, koska en ollut muistanut että neuvola laskee aina 28 päivän kierrolla, vaikka mulla on vähän pitempi ja sen lisäksi ovulaatio voi heitellä muutamalla päivällä. Eli neuvolan laskuissa olisi tänään 6+3 mutta oikeesti olikin 6+1. Kätilö kysyi etukäteen että ollaanko ihan varmoja että halutaan ultra, sillä olis ollu mahdollista että sydän ei vielä syki mutta se ei olis vielä tarkottanut että jotakin olisi pielessä... eli vaan lisää epävarmuutta! Halusin kuitenkin nähdä ainakin sen että onko tuulimuna tms ja onneksi löytyi sykekkin. Nyt tietää että on edes jonkinlaiset mahdollisuudet että siellä ekassa ultrassa tammikuussa on vielä joku oikeasti mukana! Eli kannattaa varata varhaisultrat vähän myöhemmäksi, mutta tämä oli meille ainoa päivä ennen joulua että puolisokin pääsi mukaan!
Sulla näyttäisi olleen ultra samoilla viikoilla mitä minulla oli. Miten siellä syke näkyi? Sanoiko lääkäri että syke on vahva ja kuuntelitteko ihan sykkeen äänet vai näkyikö vaan kuvassa?

Me käytiin tänään ultrassa. Viikkoja pitäisi olla 6+6 mutta ultran mittauksen mukaan on 6+3. Syke löytyi mutta lääkäri sanoi muistaakseni jotenkin ” hento” syke, emme siis sitä mistään kuulleet vaan näimme kuvassa pienen täplän. Ensi viikolla pitisi ultrata uudestaan, mutta itselle kyllä iski jo suru ja epätoivo. Viikot oli laskettu inseminaation ja irrotuspiikin mukaan joten tuntuu oudolta että olisikin pienempi. Jäin myös pohtimaan tuota lääkärin kommenttia sykkeestä, että oliko se sitten liian hidas vai mitä meinasi.
Lääkäri ja terkkari yritti kovasti lohduttaa että tilanne ei ole toivoton vaan voi vielä edetä ihan kumpaan suuntaan tahansa, vaikea vaan uskoa.. onko kokemuksia muilla?

Muoks: kannan tekstissä luki ” sykkeestä hento aavistus”, joten eipä tuo kovin hyvää lupaa..
Meillä tänään aika samanlainen tilanne. Tänään menkoista laskettuna rv6+6 ja mitat vastasi 6+4. Syke löytyi ja se nähtiin itekin mut tää oli meille eka kerta ikinä kun nähtiin sydämen syke ultrassa niin en tiedä millanen "normaali" syke on. Kysyin kyllä et onko se normaali mut ei voi kuulemma tässä vaiheessa sanoa kun on niin aikasta 🤔 Meillä viikon päästä kontrolli. Kai ne mitat voi tuossa vaiheessa vähän heittää ja voi käydä hyvin tai huonosti. 😬

Sulla näyttäisi olleen ultra samoilla viikoilla mitä minulla oli. Miten siellä syke näkyi? Sanoiko lääkäri että syke on vahva ja kuuntelitteko ihan sykkeen äänet vai näkyikö vaan kuvassa?
Näkyi kuvassa ja kätilö sanoi että normaali syke 😊

Meillä tänään aika samanlainen tilanne. Tänään menkoista laskettuna rv6+6 ja mitat vastasi 6+4. Syke löytyi ja se nähtiin itekin mut tää oli meille eka kerta ikinä kun nähtiin sydämen syke ultrassa niin en tiedä millanen "normaali" syke on. Kysyin kyllä et onko se normaali mut ei voi kuulemma tässä vaiheessa sanoa kun on niin aikasta 🤔 Meillä viikon päästä kontrolli. Kai ne mitat voi tuossa vaiheessa vähän heittää ja voi käydä hyvin tai huonosti. 😬
Mekin se syke siinä nähtiin ihan selkeästi, mutta jotenkin lääkärin vaisu olemus ja tuo ” hento aavistus” sai heittämään toivon roskikseen..
me varattiin jo huomiselle yksityiselle ultra, sanoivat tänäänkin että saattaa paremmin näkyä paremmilla ”vehkeillä”. Katsotaan jääkö huomenna sama epätietoisuus vai osaisiko erikoislääkäri sanoa asiasta enemmän. Oma mielenterveys ei kestä odotella reilu viikkoa kunnan tarjoamaa seuraavaa ultraa.

Oon käsittänyt että muutaman päivän heitot varhaisultrassa on tosi normaaleja, onko teillä siis siitä vai jostain muusta syystä tuo kontrolli? Peukut pystyssä että kontrollissa kaikki hyvin! 😊👍

Mekin se syke siinä nähtiin ihan selkeästi, mutta jotenkin lääkärin vaisu olemus ja tuo ” hento aavistus” sai heittämään toivon roskikseen..
me varattiin jo huomiselle yksityiselle ultra, sanoivat tänäänkin että saattaa paremmin näkyä paremmilla ”vehkeillä”. Katsotaan jääkö huomenna sama epätietoisuus vai osaisiko erikoislääkäri sanoa asiasta enemmän. Oma mielenterveys ei kestä odotella reilu viikkoa kunnan tarjoamaa seuraavaa ultraa.
Onpa hyvä, että pääsette sit jo noin pian tarkistamaan tilanteen, toivottavasti kaikki on hyvin siellä 🩷

Oon käsittänyt että muutaman päivän heitot varhaisultrassa on tosi normaaleja, onko teillä siis siitä vai jostain muusta syystä tuo kontrolli? Peukut pystyssä että kontrollissa kaikki hyvin! 😊👍
Mulla alkoi pari päivää sit rusehtava vv ja olin jo ihan varma ettei mitään elävää ultrassa löydetä. Ei se lääkäri tuntunut olevan huolissaan siitä koosta ja ihmettelin itse asiassa puolisolle ihan samaa ultran jälkeen et miksköhän me sinne kontrolliin siis mennään. Sanoi vaan se lääkäri että hyvä tarkistaa mikä tilanne viikon päästä. 🤷🏼‍♀️

Mulla alkoi pari päivää sit rusehtava vv ja olin jo ihan varma ettei mitään elävää ultrassa löydetä. Ei se lääkäri tuntunut olevan huolissaan siitä koosta ja ihmettelin itse asiassa puolisolle ihan samaa ultran jälkeen et miksköhän me sinne kontrolliin siis mennään. Sanoi vaan se lääkäri että hyvä tarkistaa mikä tilanne viikon päästä. 🤷🏼‍♀️
Aah okei! Tiesikö lääkäri teidän aiemmista menetyksistä? Mietin että saattoiko hän sen takia määrätä sen ultran, et saisitte sit mielenrauhaa jos tuo rusehtava vuotokin huolettanut? ❤️

@Manta-93 Aika monilla täällä on muistaakseni heittänyt arvio 2-3 päivällä.. Mulla ainakin. Tosin teillä on inseminaatio, että pitäisi olla tarkka. Mutta mielestäni myös oma ovis on tarkka ja säännöllinen. Kans mietityttää tuo 3 päivän heitto itsellä. Mutta tosiaan moni sanoo että varhaisultrassa heittoja voi olla kun mittauskohde niin pieni. Mulla myös lääkäriltä kun kysyin sykkeestä et "onko vahva", vastasi et "syke löytyi" tms, ei vahvistanut et ois vahva tms.. Toivottavasti teillä ois kaikki hyvin!! 💖🤗

Ultrassa jälleen käyty ja nyt lääkäri totesi heti että ” täällähän näkyy ihan selkeä syke” ❤️ viikot jäi hänenkin mittauksissa pari päivää pienemmiksi mutta kovasti vakuutteli että se on täysin normaalia ja ei syytä huoleen.
Varmasti iso huojennus 🥰

Ultrassa jälleen käyty ja nyt lääkäri totesi heti että ” täällähän näkyy ihan selkeä syke” ❤️ viikot jäi hänenkin mittauksissa pari päivää pienemmiksi mutta kovasti vakuutteli että se on täysin normaalia ja ei syytä huoleen.
Ja en mäkään muutaman päivän heitosta ois huolissaan vaikka tarkka ajankohta tiedossa 😊

Mä päivitän vielä tännekin. Tänään käyty kontrolliultrassa ja sunnuntain todennäköinen keskenmeno todettiin tänään normaaliksi alkuraskauden löydöksi. ❤️ Syke oli sunnuntaina hentoinen ja hidas. Nyt normaalin tikittävä. Vieläkin on heittoa päivissä. Nyt viikkoja 7+5, mutta koko vastasi 7+0. Mutta lääkäri ei kyllä ollut yhtään huolissaan.

Mä päivitän vielä tännekin. Tänään käyty kontrolliultrassa ja sunnuntain todennäköinen keskenmeno todettiin tänään normaaliksi alkuraskauden löydöksi. ❤️ Syke oli sunnuntaina hentoinen ja hidas. Nyt normaalin tikittävä. Vieläkin on heittoa päivissä. Nyt viikkoja 7+5, mutta koko vastasi 7+0. Mutta lääkäri ei kyllä ollut yhtään huolissaan.
Mahtavia uutisia!😍

Takaisin