Varhaisultra

Näkyyköhän syke jo 6+1 vaiheessa? Viikkoa myöhemmin en pääse kun loppiainen ja sitä seuraavalla viikolla olisikin jo se julkinen ultra ti (8+2 tai enempi). Tuo yksityinen paikka siis vain maanantaisin ultraa.

Näkyyköhän syke jo 6+1 vaiheessa? Viikkoa myöhemmin en pääse kun loppiainen ja sitä seuraavalla viikolla olisikin jo se julkinen ultra ti (8+2 tai enempi). Tuo yksityinen paikka siis vain maanantaisin ultraa.
Mulla näkyi just tuolla viikkomäärällä, mutta sydän oli kuulemma hyvin hiljattain alkanut lyömään. Eli jos tietää että viikot pitää paikkaansa, niin voi näkyä syke, mutta toki myöhemmässä vaiheessa on varmempaa. Itse halusin käydä ennen ultrapaikan joulutaukoa, niin otin riskin 😁

Aikooko kukaan käydä varhaisultrassa useamman kerran? 🙈 Itse olen hieman malttamaton, viikot tuntuu yhtäkkiä hirveän pitkiltä.
Mä mietin että melkein oman mielenterveyden takia vois, jossakin vk 10 paikkeilla varmaan. Nt-ultralle on jo mulle varattu aika ja se osuu päivää ennen kuin ulkomaalainen ystävä tulee käymään, eli jos siellä vasta kuuleekin huonoja uutisia niin menee kyllä visiitti pilalle 😓 Mulla näkyi ekassa ultrassa (6+5) kaksoset, että senkin takia jännittää ekstrana.

Mulla näkyi just tuolla viikkomäärällä, mutta sydän oli kuulemma hyvin hiljattain alkanut lyömään. Eli jos tietää että viikot pitää paikkaansa, niin voi näkyä syke, mutta toki myöhemmässä vaiheessa on varmempaa. Itse halusin käydä ennen ultrapaikan joulutaukoa, niin otin riskin 😁
Tämä! ☝️
Ovulaatio heittää helposti päivän tai pari, niin tossa saattaa ollakki vaikka vasta 5+6 ja ei kuulukkaan vielä sykettä. Kyllähän siitä silti nähdään koko ja ylipäätään onko alkioo ja missä paikassa

Kertokaas te viisaat, jos oon tässä raskautumiskierrossa tuntenut ovulaation, niin kannattaako laskea raskaus siitä ovulaation tuntemisesta vai sitä seuraavasta päivästä vai milloin se hedelmöittyminen yleensä tapahtuu? Vaikuttaako sekin, milloin yhdyntä on tapahtunut? Eli jos se oli muutama päivä ennen ovulaatiota, niin onko siittiöt olleet siellä jo odottamassa?

Kertokaas te viisaat, jos oon tässä raskautumiskierrossa tuntenut ovulaation, niin kannattaako laskea raskaus siitä ovulaation tuntemisesta vai sitä seuraavasta päivästä vai milloin se hedelmöittyminen yleensä tapahtuu? Vaikuttaako sekin, milloin yhdyntä on tapahtunut? Eli jos se oli muutama päivä ennen ovulaatiota, niin onko siittiöt olleet siellä jo odottamassa?
Siittiöt elää naisen kehossa jotakin 3-7 päivää, munasolu taas noin 24 tuntia. Eli aika pian ovulaation jälkeen hedelmöityminen tapahtuu jos on tapahtuakseen.

Käyn ehdottomasti varhais-uä:ssä, varasin jo 31.12. Rv6+3 yksityiselle 😊 mulla kun tätä ikää jo on, haluan mahdollisimman pian tietää, jos jotain vialla.
Teilläkin on syntynyt poika tammikuussa -19, kuten meillä? 💛 Miltä teistä tuntuu tää 6 vuoden ikäero?
Me ollaan yritetty toista lasta siitä asti kun poika oli 1v ja oon jo muutaman vuoden ollut sitä mieltä, että ikäerosta tulee liian iso, eikä lapsista tule olemaan seuraa toisilleen, mikäli vielä tärppää... Olen kuitenkin kuullut toisenlaisiakin kokemuksia, ettei isokaan ikäero ole ollut lapsille ongelma. Kiinnostaa kuulla, miltä asia sinusta tuntuu?😌

Teilläkin on syntynyt poika tammikuussa -19, kuten meillä? 💛 Miltä teistä tuntuu tää 6 vuoden ikäero?
Me ollaan yritetty toista lasta siitä asti kun poika oli 1v ja oon jo muutaman vuoden ollut sitä mieltä, että ikäerosta tulee liian iso, eikä lapsista tule olemaan seuraa toisilleen, mikäli vielä tärppää... Olen kuitenkin kuullut toisenlaisiakin kokemuksia, ettei isokaan ikäero ole ollut lapsille ongelma. Kiinnostaa kuulla, miltä asia sinusta tuntuu?😌
Joo, meillä on 1/19 syntynyt poika ja mielestäni tämä ikäero on meillä ihan toivottukin. Itselläni on myös pienempiä sisaruksia ja ikäeroa on 1-14 vuotta, ja ei se mielestäni niinkään ikäerosta ole kyse vaan persoonallisuuksista ja miten kemiat kohtaa. Ja mielestäni myös se, miten vanhemmat kannustaa ottamaan pienemmän huomioon heti jo raskausaikana merkitsee. Odotan innolla, että voisin kertoa ja pojalle, että hänestä tulee isoveli. Hän sitä itsekin toivoo.

Me ollaan yritetty toista lasta siitä asti kun poika oli 1v ja oon jo muutaman vuoden ollut sitä mieltä, että ikäerosta tulee liian iso, eikä lapsista tule olemaan seuraa toisilleen, mikäli vielä tärppää... Olen kuitenkin kuullut toisenlaisiakin kokemuksia, ettei isokaan ikäero ole ollut lapsille ongelma.

Vanhempana ei ole kokemusta kun esikoista odotetaan, mutta mulla ja mun veljellä on juuri tuo 6 vuotta ikäeroa, ja oon koko ikäni ajatellut että se on just hyvä :Sparkles: Vaikka on isoveljen kanssa kinasteltu niin ollaan leikitty tosi paljon yhdessä ja ollaan vieläkin paljon tekemisissä. Kuulemma veljeä olisi ärsyttänyt enemmän jos olisin lähempänä hänen ikää, ja munkin on vaikea kuvitella pienempää ikäeroa. Myös mun vaimon ja hänen siskonsa ikäero on 7v. Vaimoa hänen vanhempansa koettivat pitkään ja hartaasti. Heilläkin tuo ikäero on toiminut tosi hyvin, ja ovat leikkineet ja riidelleen yhdessä kuten muutkin sisarukset.

Tuntuu, että se pieni ikäero ei takaa sitä sisaruksesta olisi seuraa. Minulla ja veljelläni on paljon samoja mielenkiinnonkohteita ja persoonallisuudet kohtaa, niin se varmaan painaa vaakakupissa enemmän.

Mulle selvisi vasta lasten yrittämisen kautta, että yleensä ideaalina pidetään pientä ikäeroa :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Muokattu viimeksi:
Vanhempana ei ole kokemusta kun esikoista odotetaan, mutta mulla ja mun veljellä on juuri tuo 6 vuotta ikäeroa, ja oon koko ikäni ajatellut että se on just hyvä :Sparkles: Vaikka on isoveljen kanssa kinasteltu niin ollaan leikitty tosi paljon yhdessä ja ollaan vieläkin paljon tekemisissä. Kuulemma veljeä olisi ärsyttänyt enemmän jos olisin lähempänä hänen ikää, ja munkin on vaikea kuvitella pienempää ikäeroa. Myös mun ja vaimon ja hänen siskonsa ikäero on 7v. Vaimoa hänen vanhempansa koettivat pitkään ja hartaasti. Heilläkin tuo ikäero on toiminut tosi hyvin, ja ovat leikkineet ja riidelleen yhdessä kuten muutkin sisarukset.

Tuntuu, että se pieni ikäero ei takaa sitä sisaruksesta olisi seuraa. Minulla ja veljelläni on paljon samoja mielenkiinnonkohteita ja persoonallisuudet kohtaa, niin se varmaan painaa vaakakupissa enemmän.

Mulle selvisi vasta lasten yrittämisen kautta, että yleensä ideaalina pidetään pientä ikäeroa :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Voi että miten ihanaa kuulla näistä kokemuksista! Kiitos paljon!🩷

Joo, meillä on 1/19 syntynyt poika ja mielestäni tämä ikäero on meillä ihan toivottukin. Itselläni on myös pienempiä sisaruksia ja ikäeroa on 1-14 vuotta, ja ei se mielestäni niinkään ikäerosta ole kyse vaan persoonallisuuksista ja miten kemiat kohtaa. Ja mielestäni myös se, miten vanhemmat kannustaa ottamaan pienemmän huomioon heti jo raskausaikana merkitsee. Odotan innolla, että voisin kertoa ja pojalle, että hänestä tulee isoveli. Hän sitä itsekin toivoo.
Ihana juttu! 🩷 Ehkä minäkin lakkaan paineilemasta tästä ja luota siihen, että kaikella on tarkoituksensa.🩷

Täällä juuri varattu varhaisultra parin viikon päähän, rv 6+6. Toivottavasti se riittää, seuraavan viikon viikonloppuajat olivat menneet ja töiden takia arkena pääsisi huonosti.
Oon varmaan sen verran pessimisti, että tuntui aika rohkealta varata aika niinkin pitkälle kuin kahden viikon päähän (saahan sen toki aina peruttua, mutta siis, tiedätte varmaan mitä meinaan). Mutta pakko oli, ne ajat menee äkkiä ja seuraava vklp tosiaan oli jo täyteen buukattu.
Omakustanteinen on, mutta pakollinen mielenrauhan takia (😅). Jos kaikki ei sitten olisikaan hyvin, niin mieluiten saisin tiedon mahdollisimman nopeasti.

Jouduin tänään päivystykseen kovan kivun ja perjantaina alkaneen vuodon takia. Olin 6h päivystyksessä, kunnes mut lopulta ultrattiin. Lopputulos ei ollut toivottu.
Alkio löytyi kohdusta, mutta vastaa viikkoa liian pientä sekä alkiolla oli liian hidas syke. Nyt vain odotellaan lähteekö tyhjentämään itsestään, vai meenkö jälleen lääkkeelliseen tyhjennykseen.

Jouduin tänään päivystykseen kovan kivun ja perjantaina alkaneen vuodon takia. Olin 6h päivystyksessä, kunnes mut lopulta ultrattiin. Lopputulos ei ollut toivottu.
Alkio löytyi kohdusta, mutta vastaa viikkoa liian pientä sekä alkiolla oli liian hidas syke. Nyt vain odotellaan lähteekö tyhjentämään itsestään, vai meenkö jälleen lääkkeelliseen tyhjennykseen.
Paljon voimia ❤️ liian moni on jo joutunut poistumaan täältä elokuisista. 😭

Varasin myös yksityiseen varhaisultraan ajan, joka on 8.1. Silloin pitäs olla rv 7+4, jos kaikki nyt menee siihen asti hyvin..🙈 Tarvii kuitenkin mielenrauhan on se sit tulos minkälainen hyvänsä! Mut kieltämättä jännittää iha hulluna..😅

Voi ei mitä uutisia😭💔 Oon tosi pahoillani! Voimia kovasti 🫂

Kävin tänään ultrassa. Ajattelin, että tänään on vähintään se 6+1 (tai 4vk lisää). Löytyi yksi sikiö. Hyvä syke ja hyvä sijainti kohdussa. Mittasi sitten niin vastasikin 8+3 viikkoja. Vähän ihmetytti, ku omat laskut oli erit, mutta ehkä en osannut vaan laskea.🤔😅😂 Nyt kuitenkin vu takana. Pitää perua se julkisen puolen vu, joka olisi ollut vasta 14.1. ja silloin olisikin ollut jo 10+4.🤭 Niin ja soitella tosiaan neuvolaan.

Kävin tänään ultrassa. Ajattelin, että tänään on vähintään se 6+1 (tai 4vk lisää). Löytyi yksi sikiö. Hyvä syke ja hyvä sijainti kohdussa. Mittasi sitten niin vastasikin 8+3 viikkoja. Vähän ihmetytti, ku omat laskut oli erit, mutta ehkä en osannut vaan laskea.🤔😅😂 Nyt kuitenkin vu takana. Pitää perua se julkisen puolen vu, joka olisi ollut vasta 14.1. ja silloin olisikin ollut jo 10+4.🤭 Niin ja soitella tosiaan neuvolaan.
Hei onnea, mullakin tänään 8+3 😄🤚🏻

Me käytiin tänään ultrassa. Viikkoja pitäisi olla 6+6 mutta ultran mittauksen mukaan on 6+3. Syke löytyi mutta lääkäri sanoi muistaakseni jotenkin ” hento” syke, emme siis sitä mistään kuulleet vaan näimme kuvassa pienen täplän. Ensi viikolla pitisi ultrata uudestaan, mutta itselle kyllä iski jo suru ja epätoivo. Viikot oli laskettu inseminaation ja irrotuspiikin mukaan joten tuntuu oudolta että olisikin pienempi. Jäin myös pohtimaan tuota lääkärin kommenttia sykkeestä, että oliko se sitten liian hidas vai mitä meinasi.
Lääkäri ja terkkari yritti kovasti lohduttaa että tilanne ei ole toivoton vaan voi vielä edetä ihan kumpaan suuntaan tahansa, vaikea vaan uskoa.. onko kokemuksia muilla?

Muoks: kannan tekstissä luki ” sykkeestä hento aavistus”, joten eipä tuo kovin hyvää lupaa..

Muokattu viimeksi:
Takaisin