Ekassakin ultrassa näkyi kaksi, osittain sen takia just huolestutti enemmän että meneekö kaikki niin kuin pitää. Mutta nyt alan pikkuhiljaa luottaa että kyllä meneeWauNäkykö ekassa ultrassa siis vaan yks tyyppi ja nyt kaks?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ekassakin ultrassa näkyi kaksi, osittain sen takia just huolestutti enemmän että meneekö kaikki niin kuin pitää. Mutta nyt alan pikkuhiljaa luottaa että kyllä meneeWauNäkykö ekassa ultrassa siis vaan yks tyyppi ja nyt kaks?
Mä kävin äsken toistamiseen ultrassa omalla rahalla mielenrauhan säilyttämiseksi (nt-ultraan vielä 2vk) ja kyllä kannatti, kaksi tyyppiä siellä uiskenteli - kaksi valtavan kokoista tyyppiä, molempien koko melkein viikon edellä raskausviikkoja (11+1 vs 10+3). Ilmankos tuntuu jo housut piukeilta
Edelliseen gallupiin myös että tämäkin ultra tehtiin vielä sisäkautta, kätilö sanoi että näillä viikoilla vatsan päältä näkee vielä huonosti. Katsottiin kyllä vatsan päältäkin että oisko saatu tyypit yhteiskuvaan, mutta eivät suostuneet![]()
Kätilö sanoi että varsinkin ivf-alkuisilla ihan tavallista vielä tässäkin vaiheessa että koko heittää nimenomaan ylöspäin, ja tää on vain hyvä asia tietty. Laskettua aikaa ilmeisesti vielä saatettaisiin rukata jos olis luomuraskaus kyseessä, mutta ivf:n kanssa eiIhanaaOnpas mielenkiintoista, että ovat suurempia mitä piti! Varmasti alkaa housut puristaa, kun kasvatat kahta tyyppiä kohdissa
![]()
Mä jäin pohtimaan tätä asiaa, ett ivf-alkuisilla on ihan tavallista, että koko heittääKätilö sanoi että varsinkin ivf-alkuisilla ihan tavallista vielä tässäkin vaiheessa että koko heittää nimenomaan ylöspäin, ja tää on vain hyvä asia tietty. Laskettua aikaa ilmeisesti vielä saatettaisiin rukata jos olis luomuraskaus kyseessä, mutta ivf:n kanssa eiJännä nähdä minkäkuisia näistä nyt sitten oikein tulee
![]()
Luulen että tarkoitti yleisesti prosessia. Jos oikein ymmärsin niin varhaisemmilla viikoilla voi heittää alaspäin ja sitten sikiö ”kirii” (tätä sanaa kätilö käytti) viikkoja kiinni kasvussa. Näin siis mulla itselläni, ekassa ultrassa olisi pitänyt olla 7+0 mutta koko vastas 6+5 ja sen mukaan sit säädettiin laskettua aikaa (joka siis tämänpäiväisen perusteella kai periaatteessa vois siirtyä vaikka viikkoa aiemmaksi mut ei enää siirryMä jäin pohtimaan tätä asiaa, ett ivf-alkuisilla on ihan tavallista, että koko heittää
ylöspäin. Tarkoitettiinko tässä tuoresiirron, vai pakastetun alkionsiirron jälkeistä tilannetta? Vai kenties yleisesti prosessia?
Itsehän huolestuin, koska itsellä PAS ja koko laahaasi melkein viikon jäljessä. Tilkan lääkäri ei ollut asiasta huolissaan, ja häneltä ymmärsin et siirron (pas) jälkeen näin voi ihan heittää alussa. Tilastollisesti PAS-lapet kuitenkin syntyvät isompina.
Mulla oli myös aikanaan tuoresiirron jälkeen alkio liian pieni, mutta nappasi jossain vaiheessa koon kiinni. Hän syntyikin
pienikokoisena.
Ja ihanaa, että siellä oli ultrassa kaikki hyvin.![]()
mä en vielä kahdenkaan ultran jälkeen jotenkin sisäistä et kyllä siellä jotain on ja vielä kaksin kappalein, varmaan alkaa tuntua todelliselta vasta sitten kun potkivat mulle pissoja housuunMulla varhaisultra sunnuntaina ja alkaa jo jännittää. Jotenkin en osaa suhtautua raskauteen ja sikiöön vauvana ja omana lapsena, ennen kuin näen, että kaikki on niin kuin pitää. Tämä oli jo esikoisen kohdalla, vaikka molemmat raskaudet toki olleet tosi toivottuja. Tuntuu olean joku emotionaalinen suojeluskeino, että tunteet tätä ihmisalkua kohtaan pääsee kunnolla valloilleen vasta sen "ensikohtaamisen" jälkeen.
Toisaalta pääsen hyvin pian kertomaan kavereille jotka todennäköisesti on uutisesta aivan pähkinöinä (oma perhe tietää jo mutta ollaan varsin viilipyttyjä luonteeltamme), eli katsotaan muuttuuko oma suhtautuminen jotenkin myös.