Varhaisultra

Esikoista odotetaan täällä, nyt 8+0 ja itsellä tuli ahdistuksen takia fiilis että varhaisultra olisi tosi hyvä, täällä Joensuussa hinnat lähemmäs 300€ (vaihtoehdot Femino, Terveystalo tai Junona)??? Jouduin kuitenkin julkiselle tarkistukseen 7+2, kun vatsakivut olivat hirmuisen kovina. Kuvia en saanut mukaan kun lääkärillö oli niin uusi laite käytössä ja puolisokin unohtui aulaan, mutta pieni papu siellä näkyi viikkoja vastaten sykkeen kanssa 😭❤️
 
Muokattu viimeksi:
Esikoisesta käytiin varhaisultrassa yksityisellä. Silloin oli jotenkin niin epätodellinen olo raskauden suhteen, että oli ihana nähdä pikkutyyppi lillumassa siellä :Two-hearts: Nyt pääsen varhaisultraan neuvolaan, mutta omien tuntemusten perusteella laskettu raskauden kesto on kyllä vielä siinä vaiheessa, että en usko edes sykettä vielä löytyvän. Sielläpä se selviää, ja tarvittaessa mennään sitten uudelleen. Jos siis tuntemukset pitää paikkansa niin ultrapäivänä olisi 6+1. Onkohan silloin mahdollista nähdä vielä sykettä?

Itse kävin varhaisultrassa eilen ja kätilö totesi mulla viikot 6+2. Syke näkyi jo selkeästi :)
 
Mäkin varasin nyt ajan varhaisultraan, sillon pitäis olla 7+4. Mulla kyllä vähän pidempi kierto kun 28 päivää (yleensä 29-30) ja ovulaatiokin oli testailujen mukaan vasta kp 18. Niin mietin onkohan toi nyt sitten tarpeeks myöhäiseen ajankohtaan varattu🤔
 
Mäkin varasin nyt ajan varhaisultraan, sillon pitäis olla 7+4. Mulla kyllä vähän pidempi kierto kun 28 päivää (yleensä 29-30) ja ovulaatiokin oli testailujen mukaan vasta kp 18. Niin mietin onkohan toi nyt sitten tarpeeks myöhäiseen ajankohtaan varattu🤔
Entäs jos yrität tarkistaa viikkoja oletetun hedelmöitys ajankohdan mukaan? Itsekin sitä joudun käyttämään...
 
@Mustikkamaa mulla taas on tosi lyhyt kierto n. 23 päivää, niin joudun aina laskea kaikki tuon hedelmöittymisen ajankohdan mukaan (mikä toki vain arvio), että menee päivät yhtään sinne päin 😁
 
Miten olette määrittäneet hedelmöittymisen ajankohdan jos on epäsäännöllinen kierto? Onko se 10 päivää ennen rt-haamua vai oletteko aina testanneet ovulaation ja määritätte siitä?
 
@Mustikkamaa mulla taas on tosi lyhyt kierto n. 23 päivää, niin joudun aina laskea kaikki tuon hedelmöittymisen ajankohdan mukaan (mikä toki vain arvio), että menee päivät yhtään sinne päin 😁
Joo varmaan pitää ehkä laskee sen arvioidun hedelmöittymisajankohdan mukaan😁 sit lähtee nykysestä arviosta 3 päivää pois

Miten olette määrittäneet hedelmöittymisen ajankohdan jos on epäsäännöllinen kierto? Onko se 10 päivää ennen rt-haamua vai oletteko aina testanneet ovulaation ja määritätte siitä?
Mä nyt laskin ovulaatiotestin mukaan kun sain siitä plussan
 
Joo varmaan pitää ehkä laskee sen arvioidun hedelmöittymisajankohdan mukaan😁 sit lähtee nykysestä arviosta 3 päivää pois


Mä nyt laskin ovulaatiotestin mukaan kun sain siitä plussan
Joo, silloin se varmasti kannattaa siitä laskea :smiling-eyes: Minä en testannut ovulaatiota joten pelkästään oireiden perusteella olen määrittänyt oman arvioini raskauden kestosta. Tunsin edellisessä raskaudessa selvästi kiinnittymisen ja siihen liittyi tietyt selvät oireet, ja samoin oli nytkin. Päättelin siis siitä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Mä en oo käynyt ikinä varhaisultrassa ja todennäköisesti en käy siinä nyttenkään.
 
En ole vielä miettinyt varhaisultraa. Nyt kyllä aloin miettiä kun luin tätä ketjua 😅 viime raskaudessa saatiin kaksi ultraa kunnallisella viikoilla 6+ ja 8+ keskenmenotaustan ja lääkkeellisen kierron myötä.
 
En ole vielä miettinyt varhaisultraa. Nyt kyllä aloin miettiä kun luin tätä ketjua 😅 viime raskaudessa saatiin kaksi ultraa kunnallisella viikoilla 6+ ja 8+ keskenmenotaustan ja lääkkeellisen kierron myötä.
Ehkäpä saisit ne myös nyt, perusteena pelot...
 
Meillä ois kova halu päästä varhaisultraan katsomaan mikä tilanne😊 Vaikutti vaan kovasti siltä, että edullsimmassa paikassa täällä päin (n. 170e) ois aikoja vasta heinäkuun lopulla. Ois kiva jos puolen kuun paikkeilla jo pääsis. Terveystalon n. 350e on aivan liian kallis🫠
 
Joo Terveystalolla on aivan jäätävät hinnat! 😭

Me ollaan nyt alustavasti kuitenkin menossa viikon päästä varhaisultraan. 🥰 Ellei mieli tästä vielä muutu!
On niin epätodellinen olo että rauhoittaisi omaa mieltä jos kaikki olisi hyvin siellä! ❤️
 
Kolmannesta pääsin julkiselle varhaisultraan kun epäilin viikkoja. En tiedä mitä nyt pitäisi epäillä että pääsisi 😅 ois kyllä mahtavaa kun varhaisultra tehtäisiin rutiinina kaikille.
 
Kävin tänää (taas 😅) ultrassa ja uskomatonta mutta totta, siellä se pieni sydän sykki. Olin 200% varma ettei sykettä enää näy mutta kuinkas olikaan..! 😍

6+4 olis nyt..
Tää 6+4 on se millon aikasemmat raskaudet on menny kesken.. 😰
Voisko tämä olla erilainen kuin aikaisemmat🤞🏻♥️
 
Takaisin
Top