Varhaisultra

Mulla aika varmasti on viikot Flo:n mukaan oikein, kun tikutin viime kierrossa oviksen, niin uskon aika vahvasti viikkojen olevan 6+3, kun ultra on varattu. Näkyyköhän silloin mitään sittenkään vielä :')
Nyt jännittää kahta kauheammin :tears:

Mutta kiva kuulla, että kyseisestä paikasta on jäänyt hyvä fiilis, se helpottaa jännitystä!
Kävin juuri 6+2 ja syke näkyi ja koko vastasi viikkoja 🥰 aivan uskomatonta ja ihanaa ❤️ kuulemma 6+0 on mahdollista nähdä syke vaikka sivuilla suosittelevat 6+3.
 
Moi! Mä oon vähän outo lintu ja ajattelin, etten varaa varhaisultraa, vaan ennemminkin käytän sit myöhemmin rahaa nipt-testiin, jos mua stressaa riskiluvut (iman että ne hälyttäis niin pahasti, että julkiselta ohjattaisiin testiin). Tilanne ois varmastikin eri, jos olisi keskenmeno taustaa, toistaiseksi oon ollut onnekas.
 
Moi! Mä oon vähän outo lintu ja ajattelin, etten varaa varhaisultraa, vaan ennemminkin käytän sit myöhemmin rahaa nipt-testiin, jos mua stressaa riskiluvut (iman että ne hälyttäis niin pahasti, että julkiselta ohjattaisiin testiin). Tilanne ois varmastikin eri, jos olisi keskenmeno taustaa, toistaiseksi oon ollut onnekas.
Täällä myös ajateltu samoin, etten aio mennä yksityiseen varhaisultraan. Viime raskaudesta (päättyi kkm helmikuussa) kävin kaksikin kertaa. Ensimmäisellä kerralla olikin pienempi kuin viikkojen mukaan piti ja stressaannuin siitä, joten varasin viikon päähän toisen jossa kyllä syke löydettiin. Oli kuitenkin kuollut sitten kun kunnallisella seuraavan kerran katsottiin 😓
Jotenkin silloin oli niin epävarma olo koko raskaudesta ja nyt paljon varmempi niin yritän sinnitellä suoraan sinne kunnalliseen 😅
 
Täällä myös ajateltu samoin, etten aio mennä yksityiseen varhaisultraan. Viime raskaudesta (päättyi kkm helmikuussa) kävin kaksikin kertaa. Ensimmäisellä kerralla olikin pienempi kuin viikkojen mukaan piti ja stressaannuin siitä, joten varasin viikon päähän toisen jossa kyllä syke löydettiin. Oli kuitenkin kuollut sitten kun kunnallisella seuraavan kerran katsottiin 😓
Jotenkin silloin oli niin epävarma olo koko raskaudesta ja nyt paljon varmempi niin yritän sinnitellä suoraan sinne kunnalliseen 😅
Hyvä suunnitelma. Mulla itseasiassa käy ultrien kanssa niin, että alan aina jotain asiaa jälkikäteen stressaamaan vaikka kaikki ois hyvin 🙈 Nyt oon luvannut itelleni, etten ala googlailemaan mitään, se tulee parhaiten mielenterveyttä.
 
Me ei käyty esikoisen kohdalla eikä mennä tälläkään kertaa. Mulle epätietoisuus (ainakin tiettyyn pisteeseen asti) tuo enemmän mielenrauhaa kuin että olisin niin tietoinen asioista kuin vaan mahdollista olisi, juuri niin kuin @Losi kuvailitkin noita ultrakäyntejä! Mulla on ihan sama juttu.
 
Varattiin kätilölle alkuraskauden ultra vkolle 6+2. Meille on tulossa myös hoitavan tahon kautta ultra, mutta en vielä tiedä minne viikolle se sijoittuu. Jos tulee lähelle tuota itse varattua niin voihan sen sitten perua 🙂 Kesäloman aikataulujen vuoksi täytyy olla hyvissä ajoin liikkeellä 😅
 
Te ootte saanut mutkin pohtimaan tuota että jos malttaisin odotella kunnalliseen. 🙈 En käynyt esikoisesta varhaisultrassa ollenkaan. Meille se n ~ 100e on myös tällä hetkellä iso raha siinä mielessä että kaikki säästö olisi kotiin päin. Nyt kun tässä on viikot vierinyt ajattelen että noh, mitäpä jokunen viikko, kuukausi lisää. 🤭
 
Te ootte saanut mutkin pohtimaan tuota että jos malttaisin odotella kunnalliseen. 🙈 En käynyt esikoisesta varhaisultrassa ollenkaan. Meille se n ~ 100e on myös tällä hetkellä iso raha siinä mielessä että kaikki säästö olisi kotiin päin. Nyt kun tässä on viikot vierinyt ajattelen että noh, mitäpä jokunen viikko, kuukausi lisää. 🤭
Ymmärrän todella hyvin pohdintaasi.
Viestisi luettua aloin pohtimaan että menisinko itse, jos se pitäisi itse maksaa jne? Tod.näk olisi mentävä sillä mulla ed. raskaudessa oli kohdunkaulan tukilääkkeet joiden tarve tarkistetaan ultralla. Vaan ilman tuota tod.näk ongelmaa sijoittaisin 100€ aivan johonkin muuhun.
 
Nyt kun tässä on viikot vierinyt ajattelen että noh, mitäpä jokunen viikko, kuukausi lisää. 🤭
Sama täällä. Mä en käynyt esikosta ja toisesta varhaisultrassa lainkaan. Kirjoittelin v. 2007 ja 2011 toisella vauvapalstalla, eikä silloin muistaakseni kovinkaan moni hyödyntänyt tällaista mahdollisuutta. Nyt oon miettinyt kyllä, pitäisikö mennä, sillä toisihan se hetken tiettyä turvallisuuden tunnetta, jos kaikki näyttää hyvältä. Vaan onhan se rahakysymyskin ja jotenkin mä haluan vaan luottaa ja ottaa rennosti sinne kunnallisiin ultriin asti. Kuitenkin ymmärrän heitä, jotka toisin valitsee :Hugging Face:
 
Meille on ihan itsestäänselvyys että ultraan mennään, se on halpa henkivakuutus näin kohdunulkoisen raskauden kokeneena.

Esikoisesta ultria tuli lopulta ihan hurja määrä, kun vuosin niin paljon verta että välillä oli pakko käydä varmistamassa onko elämää vielä.
Mulle kans pääasia on nähä, että vauva on kasvamassa oikeassa paikassa. Omaa kokemusta kohdunulkoisesta ei ole, mutta sisko joutu päivystykselliseen leikkaukseen, kun alkio olikin kiinnittynyt munanjohtimeen ja se puhkesi.
 
Tuo mahdollinen kohdunulkoinen on ollut itsellänikin melkeinpä ainoa syy minkä takia varhaisultraan olen halunnut. Niin ihana kuin sitä pientä olisi muutenkin kurkkia 🥹🤍
Mutta nyt ajattelen jotenkin että täytyisi olla jotain merkkejäkin jos sellainen olisi. Haluaisin ajatella että mun keho viestisi tai olisi sellainen tunne että kaikki ei ookkaan hyvin. Oon muutenkin vahvasti intuitiolla elävä ihminen ja luotan aika paljon omiin vaistoihin/tuntemuksiin.
 
Esikoisesta käytiin varhaisultrassa yksityisellä. Silloin oli jotenkin niin epätodellinen olo raskauden suhteen, että oli ihana nähdä pikkutyyppi lillumassa siellä :Two-hearts: Nyt pääsen varhaisultraan neuvolaan, mutta omien tuntemusten perusteella laskettu raskauden kesto on kyllä vielä siinä vaiheessa, että en usko edes sykettä vielä löytyvän. Sielläpä se selviää, ja tarvittaessa mennään sitten uudelleen. Jos siis tuntemukset pitää paikkansa niin ultrapäivänä olisi 6+1. Onkohan silloin mahdollista nähdä vielä sykettä?
 
Takaisin
Top