Varhaisultra

Kovasti tuo varhaisultra houkuttelisi! Meillä sitä ei ole neuvolan kautta saatavilla, eikä raskaus varmasti täytä mitään kriteeriä että polille pääsisin.

Jonkin verran joutuisin matkustelemaan, varsinkin jos kätilön tekemään (edullisempaan) ultraan menisin 🤔
 
Kovasti tuo varhaisultra houkuttelisi! Meillä sitä ei ole neuvolan kautta saatavilla, eikä raskaus varmasti täytä mitään kriteeriä että polille pääsisin.

Jonkin verran joutuisin matkustelemaan, varsinkin jos kätilön tekemään (edullisempaan) ultraan menisin 🤔
Toi on kyllä harmi, että ei oo saatavilla kaikkialla. Mäkin varasin yksityiselle, ja täältä ketjusta bongasin tuon Perhe Arten näemmä täälläkin päin toimipiste, ja siellä kätilölle nii kohtuullinen hinta vielä.
 
Toi on kyllä harmi, että ei oo saatavilla kaikkialla. Mäkin varasin yksityiselle, ja täältä ketjusta bongasin tuon Perhe Arten näemmä täälläkin päin toimipiste, ja siellä kätilölle nii kohtuullinen hinta vielä.
Joo, on se kyllä! Esikoisen aikana pulitin yksityisellä lääkärillä yli 300e varhaisultrasta, mutta nyt mieluummin kävisin kätilöllä hinnan vuoksi ja muutenkin 😊
 
Kovasti tuo varhaisultra houkuttelisi! Meillä sitä ei ole neuvolan kautta saatavilla, eikä raskaus varmasti täytä mitään kriteeriä että polille pääsisin.

Jonkin verran joutuisin matkustelemaan, varsinkin jos kätilön tekemään (edullisempaan) ultraan menisin 🤔
Mä mieluummin matkustan kun maksan jostakin kohtuuttomasti...
 
Kovasti tuo varhaisultra houkuttelisi! Meillä sitä ei ole neuvolan kautta saatavilla, eikä raskaus varmasti täytä mitään kriteeriä että polille pääsisin.

Jonkin verran joutuisin matkustelemaan, varsinkin jos kätilön tekemään (edullisempaan) ultraan menisin 🤔

Täällä myös! Näkyi olevan n. 170€ täällä mitä katselin nopeasti yhtä yksityistä. Toisaalta kun ekaan neuvolaan on enää alta kuukausi, niin jospa saisi mielen pysymään rauhallisena. 🫣

Esikoisesta kun ei tätä(kään) kaivannut, kun oli vielä ne vaaleanpunaiset lasit silmillä että vauva syntyy kun laskettu aika on annettu. 😅 Tieto lisää tuskaa.
 
Moikka, onko teistä siis moni käynyt nyt tai joskus aiemmin Perhe Artessa varhaisultrassa?
Varasin sinne ajan, kun viikot 6+3 täyttyy.
Millaisia kokemuksia teillä on tuosta paikasta?

Jännittää jotenkin hirveästi sekin, että näkyykö 6+3 viikoilla vielä mitään ja jos näkyy, niin onko kaikki ok.. ):
 
Moikka, onko teistä siis moni käynyt nyt tai joskus aiemmin Perhe Artessa varhaisultrassa?
Varasin sinne ajan, kun viikot 6+3 täyttyy.
Millaisia kokemuksia teillä on tuosta paikasta?

Jännittää jotenkin hirveästi sekin, että näkyykö 6+3 viikoilla vielä mitään ja jos näkyy, niin onko kaikki ok.. ):

Minä kävin edellisessä raskaudessa Perhe Artella ja oli tosi ihana vastaanotto siellä! Jäi hyvä fiilis 🥰 Menin myöskin 6+3, mutta mulla sitten viikot olivatkin 7+0 ultran mukaan.
Tuossa 6+3 aikaisintaan VOI näkyä syke, mutta jos varman päälle haluaa niin yleensä 7+0 eteenpäin. Itsekin pohdin juuri menisinkö 6+2 vai 7+3 😅
 
Minä kävin edellisessä raskaudessa Perhe Artella ja oli tosi ihana vastaanotto siellä! Jäi hyvä fiilis 🥰 Menin myöskin 6+3, mutta mulla sitten viikot olivatkin 7+0 ultran mukaan.
Tuossa 6+3 aikaisintaan VOI näkyä syke, mutta jos varman päälle haluaa niin yleensä 7+0 eteenpäin. Itsekin pohdin juuri menisinkö 6+2 vai 7+3 😅
Mää niin odotan, että näkisin huomenna uudet työvuorolistat ja pääsen varaamaan vu-aikaa 😍 nyt näkyvillä listoilla nimittäin viimenen arkipäivä on 6+1 😁
 
Olen menossa ultraan aikaisintaan 7+0 tai ihan aikaisintaan 6+6. Viimeksi menin ultraan 6+3 verenvuodon vuoksi eikä sykettä vielä silloin näkynyt. Oli pas-alkuinen, joten tarkka kesto oli tiedossa. Alkio vastasi mittoja, mutta sykettä ei vain löytynyt. Olin aivan varma keskenmenosta, mutta kontrollissa syke löytyikin ja kaikki meni hyvin.
 
Minulla oli alunperin varattuna vasta 7+4 loman vuoksi, mutta en mitenkään pysty elämään epätietoisuudessa sinne saakka ja varasin kätilö-ultran jo 6+2 😅 todennäköisesti syke ei vielä kuulu, mutta haluan saada edes jonkun merkin, että kasvaako mitään oikeassa paikassa. Hoitotaustan vuoksi olen jotenkin aivan epäuskoinen ja yli-huolissani tässä raskaudessa.
 
Mä kyselin vielä mahdollisuutta päästä kunnallisen kautta ultraan ennen sitä ekaa neuvolaa, johon on vielä kolme viikkoa, mutta ei nyt tokikaan antaneet sitten aikaa, kuten ajattelinkin. Esikoisesta silloin pääsin sinne ultraan, mutta se oli kyllä pelkästään huono kokemus. Jouduin käsittelemään keskenmenon, vaikka neuvolan työntekijä itekin sanoi, että ihanku näkisi sykkeen, jonka myös itsekin näin, mutta hän sitten ssnoi ettö laitetaan nyt lähete sinne vielä et he varmistaa onko mennyt kesken… elämäni pisin 5 päivää oli odottaa sinne pääsyä 😵‍💫 silloin päätin että jos tuun joskus raskaaksi uudellee nii en enää mee sinne hakemaan turhaa itkua, ja nyt mä sit yritin päästä, mut en onneks päässy! 😂
 
Minä siirsin nyt ultran kuitenkin tuonne 7+3 koska jos siellä kaikki hyvin on, niin eipä tällä kiire oo. Vaikka toki malttamaton olenkin. 😍
Aloitan tuolloin loman ja toivon että voin aloittaa sen hyvien uutisien siivittämänä.🤞🏻
 
Minä siirsin nyt ultran kuitenkin tuonne 7+3 koska jos siellä kaikki hyvin on, niin eipä tällä kiire oo. Vaikka toki malttamaton olenkin. 😍
Aloitan tuolloin loman ja toivon että voin aloittaa sen hyvien uutisien siivittämänä.🤞🏻
Mielestäni teit oivan valinnan, pisteet siitä sinulle! Menetkö ultraan yksin vai lähteekö joku mukaan?
 
Mielestäni teit oivan valinnan, pisteet siitä sinulle! Menetkö ultraan yksin vai lähteekö joku mukaan?

Mies olisi ihana napata mukaan. 😘
Mutta ollaan jo niin monet ultrat (kaikki) yhdessä melkeinpä käyty että jos lapsia ei saada hoitoon, menen mielelläni yksinkin. Ajattelin yhdistää siihen lasten kanssa kesäretken kauppatorille ja mansikoita ostamaan jos tulevat sitten mukaan. 😍 (eivät mukaan toki sinne ultraan)
 
Minä kävin edellisessä raskaudessa Perhe Artella ja oli tosi ihana vastaanotto siellä! Jäi hyvä fiilis 🥰 Menin myöskin 6+3, mutta mulla sitten viikot olivatkin 7+0 ultran mukaan.
Tuossa 6+3 aikaisintaan VOI näkyä syke, mutta jos varman päälle haluaa niin yleensä 7+0 eteenpäin. Itsekin pohdin juuri menisinkö 6+2 vai 7+3 😅

Mulla aika varmasti on viikot Flo:n mukaan oikein, kun tikutin viime kierrossa oviksen, niin uskon aika vahvasti viikkojen olevan 6+3, kun ultra on varattu. Näkyyköhän silloin mitään sittenkään vielä :')
Nyt jännittää kahta kauheammin :tears:

Mutta kiva kuulla, että kyseisestä paikasta on jäänyt hyvä fiilis, se helpottaa jännitystä!
 
Mulla aika varmasti on viikot Flo:n mukaan oikein, kun tikutin viime kierrossa oviksen, niin uskon aika vahvasti viikkojen olevan 6+3, kun ultra on varattu. Näkyyköhän silloin mitään sittenkään vielä :')
Nyt jännittää kahta kauheammin :tears:

Mutta kiva kuulla, että kyseisestä paikasta on jäänyt hyvä fiilis, se helpottaa jännitystä!

Ainenkin siellä sanotaan että aikaisintaan voi tulla 6+3 niin luulisi näkyvän! 😅
 
Takaisin
Top