Varhaisultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Majalis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Päätettiin nyt kuitenkin olla laittamatta sitä 300€ yksityiseen ultraan. Kerroin äitikavereiden wa-ryhmässä raskaudesta ja siellä tiedettiin useamman saaneen varhaisultran neuvolan kautta. Ei meidän neuvolassa kylläkään, mutta samalla paikakkunnalla. Mulla on eka neuvola varattuna 8+5 ja otan asian siellä puheeksi. Ehkä pelkkä dopplerkin riittäisi, mutta jos ei suostu kuuntelemaan tai ei saa kuuluviin, niin vaadin päästä ultraan.

Oispa hienoa, jos pääsisit! Itellä on kyllä käsitys, että täällä Helsingissä aika utopiaa moinen. En tietty tiiä, jos on joku painava syy 🤷🏼‍♀️

Mä kävin tänään toisessa VU:ssa ja kaikki hyvin ja kokokin vastasi samaa kuin viimeksi tai päivän enemmän. ❤️ nyt tuli jotenkin tosi paljon luottavaisempi olo että ehkä tästä voi tullakin jotain. Viikkoja tänään 7+2

Ultrassa sykkeellinen alkio, mutta mitat 6+1, kun pitäisi olla jo 7+1. Kätilö koitti olla positiivisella asenteella, mutta eiköhän tää ollut tässä. Minkäänlaista tsänssiä ei ole, että olisi hedelmöittynyt viikkoa myöhemmin, kun seksiä ei ollut mahataudin takia enää myöhemmin. Lisäksi 1,5 vk sitten käydyssä ultrassa näkyi oletettuja viikkoja vastaavat mitat.

Olen pahoillani @Mangusti_ :sad-face::red-heart:
Toivotaan, että alkio kuitenkin vielä kirisi kasvun kiinni. Vaikka ymmärrän kyllä, että tuntuu toivottomalta. Onko sinulla uusi käynti tiedossa, vai miten tästä edetään?

Olen pahoillani @Mangusti_ :sad-face::red-heart:
Toivotaan, että alkio kuitenkin vielä kirisi kasvun kiinni. Vaikka ymmärrän kyllä, että tuntuu toivottomalta. Onko sinulla uusi käynti tiedossa, vai miten tästä edetään?
Ei kätilö ehdottanutkaan uutta käyntiä, siitäkin päättelen, ettei kauheesti luottanut, että etenisi vielä. Neuvolaan aattelin huomenna soittaa, jos sieltä saisi jotain apuja/varmistusta, missä mennään ja ehkä saisi tyhjennyksen joudutettua. Vaikkei sinnepäin kauheen isoa luottoa näin pk-seudulla.

Ei kätilö ehdottanutkaan uutta käyntiä, siitäkin päättelen, ettei kauheesti luottanut, että etenisi vielä. Neuvolaan aattelin huomenna soittaa, jos sieltä saisi jotain apuja/varmistusta, missä mennään ja ehkä saisi tyhjennyksen joudutettua. Vaikkei sinnepäin kauheen isoa luottoa näin pk-seudulla.
Ei neuvolasta taida olla apua missään päin suomea 😪 käskevät vain odotella että miten käy. Voisiko varata vielä yhden ultran?

Toivotaan, että pääset neuvolan kautta uuteen ultraan. Mullakin on valitettavasti vain huonoja kokemuksia neuvolasta keskenmenojen osalta, aina vaan käsketty seuraamaan tilannetta. Voimia vaikeaan tilanteeseen, tuo epätietoinen vaihe on niin inhottavaa :red-heart:

Voi itku, kuulostaa piinalliselta tilanteelta! Toivottavasti neuvolastakin saisi edes jotain tukea 😔

Tosi ikävää, toivottavasti saat apuja ja neuvoja jatkon osalta eikä vaan kommenttia että pitää odotella ❤️

Ultrassa sykkeellinen alkio, mutta mitat 6+1, kun pitäisi olla jo 7+1. Kätilö koitti olla positiivisella asenteella, mutta eiköhän tää ollut tässä. Minkäänlaista tsänssiä ei ole, että olisi hedelmöittynyt viikkoa myöhemmin, kun seksiä ei ollut mahataudin takia enää myöhemmin. Lisäksi 1,5 vk sitten käydyssä ultrassa näkyi oletettuja viikkoja vastaavat mitat.
Oon pahoillani😔 Toivotaan vielä parasta🙏

Voi itku :sad-face: luulisi että tuollaisissa tapauksissa nimenomaan pitäisi seurata sitä kasvua eikä jättää odottajaa vain oman onnen nojaan. Toivotaan että kaikki menisi hyvin kuitenkin ja paljon voimia :red-heart:

Voi itku :sad-face: luulisi että tuollaisissa tapauksissa nimenomaan pitäisi seurata sitä kasvua eikä jättää odottajaa vain oman onnen nojaan. Toivotaan että kaikki menisi hyvin kuitenkin ja paljon voimia :red-heart:
Kai ne ajattelee että kyllä se viimeistään lokakuussa selviää tuleeko sieltä mitään ulos, todennäköisesti aiemminkin. Että ei kukaan ole missään hädässä niin kauan kuin ei ole kuumetta, kovia kipuja tai verenhukkaa. Ajattelevat että odotetaan että ”luonto hoitaa” ja jos ei niin sitten vasta hoidetaan. Ja eihän sille toisaalta oikein tässä vaiheessa voi mitään😪 Toki itsekin haluasin keskeytyneessä keskenmenossa tyhjennyksen asap. Eli menisin yksityiselle hakemaan siihen tarvittaessa lähetteen viimeistään viikon päästä. Nythän asialle ei vielä voinut mitään tehdä kun pienellä nyt oli ❤️

Ja pääsinkin nyt tuohon kuvaamaani tilanteeseen kun alkio jätätti ultrassa vähän mutta selkeästi siihen kun on hoitoalkuinen. Eli tilille heipat kun kahden vkon päästä taas ultraan 😪 minua tosin lohdutettiin klinikalta että tyhjennyslääkkeet saa heiltä mukaan 😏

Että ehkä @Mangusti_ sinun pitää mennä suoraan lääkärille. En tiiä voiko ne tyhjennyslääkkeet hakea itse reseptillä apteekista? Luulis että voi. Kotonahan se ”operaatio” tehdään muutenkin näin alussa.

Ja pääsinkin nyt tuohon kuvaamaani tilanteeseen kun alkio jätätti ultrassa vähän mutta selkeästi siihen kun on hoitoalkuinen. Eli tilille heipat kun kahden vkon päästä taas ultraan 😪 minua tosin lohdutettiin klinikalta että tyhjennyslääkkeet saa heiltä mukaan 😏
Mullakin hoitoalkuinen ja jätätti ensin 3 päivää. Eli kävin ultrassa 6+5 ja alkio vastasi 6+2. Sitten mulla oli julkisen ultra kahden päivän päästä (menin siis yksityiselle ultraan vatsakipujen vuoksi aiemmin). Silloin oli 7+0 ja alkio vastasi 6+6. Oli kahdessa päivässä kasvanut yli 3mm. Eli voi olla myös mittavirhe tai huono kuvakulma, jos jätättää muutaman päivän.

Takaisin