Varhaisultra

Tänään ultrassa löytyi syke ja pikkuinen vastasi viikkoja 7+4! :love017
Vuotoa ei ole tänään ollut eikä sille ultrassa mitään syytä löytynyt. Oli kyllä tosi mukava kokemus. Mieskin pääsi jo paremmin fiilikseen vauvan tulosta. Kysyi hauskasti kesken ultrauksen, että tarkoittaako tämä että kaikki on kunnossa? :Heartred Nyt kyllä uskallan kertoa perheelle jouluna, ettei tarvitse pahoinvointia selitellä. Pitäisi vaan keksiä miten... :think005

Ihana ultra, pikkuinen, sie, mies ja joulu! Saitte varmaan ultrakuvan mukaan? Voisiko sen ympärille kehittää jotain että näyttää jotain kuva-albumia / päivän lehteä / mitä tahansa, mihin tarvitsee tulkitsemisapua tms?

Olen yrittänyt etsiä täältä forumilta ihmisten ultrakuvia, mutta harva taitaa laittaa tänne? Onko niitä salaisissa ryhmissä? Mun pitää ottaa vielä 3 viikkoa että semmoiseen pääsisin :D

PS. Työnteosta ei tullut kyllä enää mitään kun googlettaa tietoa ja lukee näitä foorumeita :D
 
Pakko kommentoida ku tuli uutena että varhausultra olisi maksullinen:wideyed:

Täällä meillä päin Etelä-Pohjanmaalla se kuuluu ainakin ekaan neukku käyntiin, kun soitin äitiysneuvolaan niin sanoivat vielä puhelimessa että ekalla käynnillä ultraan ,eikä se tosiaan mitään maksa. Ihmettelen miksei näin ole joka paikassa kun muuten ilmaisia käyntejä:eek:
 
Pakko kommentoida ku tuli uutena että varhausultra olisi maksullinen:wideyed:

Täällä meillä päin Etelä-Pohjanmaalla se kuuluu ainakin ekaan neukku käyntiin, kun soitin äitiysneuvolaan niin sanoivat vielä puhelimessa että ekalla käynnillä ultraan ,eikä se tosiaan mitään maksa. Ihmettelen miksei näin ole joka paikassa kun muuten ilmaisia käyntejä:eek:

Olis kyllä hienoa jos ultraisivat täälläkin neuvolassa. Edellisessä raskaudessa raskaus oli todennäköisesti jo mennyt kesken kun kävin neuvolassa. Huomasin sen vasta paria viikkoa myöhemmin. Tällä kertaa halusin sitten mennä varmistamaan että siellä joku kasvaa... 79e maksoi Kaunis Odotus-nimisessä paikassa.
 
Pakko kommentoida ku tuli uutena että varhausultra olisi maksullinen:wideyed:

Täällä meillä päin Etelä-Pohjanmaalla se kuuluu ainakin ekaan neukku käyntiin, kun soitin äitiysneuvolaan niin sanoivat vielä puhelimessa että ekalla käynnillä ultraan ,eikä se tosiaan mitään maksa. Ihmettelen miksei näin ole joka paikassa kun muuten ilmaisia käyntejä:eek:

Koska yleensä neuvoloissa ei ole ultria eikä välttämättä edes niihin koulutettuja henkilöitä. Monet kunnat menee sillä minimillä, eli x vaiheissa lääkärikäynnit, sikiöseulonnat ja rakenneultra plus normaalit neuvolakäynnit.

Mä kävin viikko sitten varhaisultrassa sittenkin julkisella puolella, kun kierrot oli epäsäännöllisiä. Pieni kikkare siellä kölli hienolla sykkeellä, ja laskettu meneekin heinäkuun puolelle, 30.7. :)
 
Ja mulle ei tarjottu ar-ultraa, vaikka kerroin, että en osaa tarkkaan sanoa omaa kiertoa ja sitä kautta viikoista ei voi olla ihan varma. :confused005Toiveikkaana silti odotan, josko äitiyspolin kautta pääsisin ultraan vielä tässä alkuvaiheessa, kunhan sieltä aika tulisi...
 
20201221_213649.jpg

Meillä näkyi tänään varhaisultrassa pieni sykkivä pallero:Heartpink
Mun laskujen mukaan tänään 7+1, ultraaja mittaili että oisi 7+2 tai 7+3
 
Ultra tasan 6h päästä.. jännittää ihan kamalasti. Asiaa ei myöskään auta se että mun älysormus Oura on nyt kahtena yönä ilmottanu että lämmöt ja leposyke on ”palautunu normaaliksi”. Nyt kun heräsin yöllä niin tissitkään ei ole enää kipeät. Ja kaiken lisäksi nukuin hassusti kyljellään ja nyt olkapäätä juilii enkä ole enää varma oliko se nukkumisasento vai jotain muuta. Olkapääkipu kun tunnetusti on aika paha juttu. Voi kun nää olis vaan mun oman mielen temppuja.
 
Ultra tasan 6h päästä.. jännittää ihan kamalasti. Asiaa ei myöskään auta se että mun älysormus Oura on nyt kahtena yönä ilmottanu että lämmöt ja leposyke on ”palautunu normaaliksi”. Nyt kun heräsin yöllä niin tissitkään ei ole enää kipeät. Ja kaiken lisäksi nukuin hassusti kyljellään ja nyt olkapäätä juilii enkä ole enää varma oliko se nukkumisasento vai jotain muuta. Olkapääkipu kun tunnetusti on aika paha juttu. Voi kun nää olis vaan mun oman mielen temppuja.

Tsemppiä ultraan :Heartpink mä tiedän et tuun kans saamaan sit joskus varmaan sydänkohtauksen ultrassa kun jännittää niin paljon :dead:
 
Ultra tasan 6h päästä.. jännittää ihan kamalasti. Asiaa ei myöskään auta se että mun älysormus Oura on nyt kahtena yönä ilmottanu että lämmöt ja leposyke on ”palautunu normaaliksi”. Nyt kun heräsin yöllä niin tissitkään ei ole enää kipeät. Ja kaiken lisäksi nukuin hassusti kyljellään ja nyt olkapäätä juilii enkä ole enää varma oliko se nukkumisasento vai jotain muuta. Olkapääkipu kun tunnetusti on aika paha juttu. Voi kun nää olis vaan mun oman mielen temppuja.

Tsemppiä ultraan, täällä pidetään peukkuja että kaikki on hyvin. Mullakin oli eilen aamulla käsikipua, kävi myös heti pahimmat skenaariot mielessä:nailbiting:
 
Pakko kommentoida ku tuli uutena että varhausultra olisi maksullinen:wideyed:

Täällä meillä päin Etelä-Pohjanmaalla se kuuluu ainakin ekaan neukku käyntiin, kun soitin äitiysneuvolaan niin sanoivat vielä puhelimessa että ekalla käynnillä ultraan ,eikä se tosiaan mitään maksa. Ihmettelen miksei näin ole joka paikassa kun muuten ilmaisia käyntejä:eek:

hus sin alueella ei oo varhaisultraa, varmaan jostain painavasta syystä pääsisi kunnallisella. Laite kyllä löytyisi siihen. Meillä neuvola on 5min ajomatkan päässä mutta ultrat on keskitetty hyvinkäälle (meiltä paritkyt minuuttia).
Olisi kyllä kiva, omaa stressiä ainakin lieventäisi, musta on jotenkin hurjaa että joutuu olemaan 2-3kk epätietoinen että onko siellä elämän alkua ollenkaan :confused005
 
Ultra tasan 6h päästä.. jännittää ihan kamalasti. Asiaa ei myöskään auta se että mun älysormus Oura on nyt kahtena yönä ilmottanu että lämmöt ja leposyke on ”palautunu normaaliksi”. Nyt kun heräsin yöllä niin tissitkään ei ole enää kipeät. Ja kaiken lisäksi nukuin hassusti kyljellään ja nyt olkapäätä juilii enkä ole enää varma oliko se nukkumisasento vai jotain muuta. Olkapääkipu kun tunnetusti on aika paha juttu. Voi kun nää olis vaan mun oman mielen temppuja.

Tsemppiä Miimulainen, toivittavasti kaikki hyvin! :Heartpink
 
Huh. Varhaisultrassa löytyi tyyppi oikeasta paikasta. Ja siis myös syke! Olin ihan ällikällä lyöty kun odotin jotenkin pahinta. Oli ”3pv pienempi” kuin mitä mun viikot mut lääkärin mukaan se ei haittaa. Mulla siis tiedetään hedelmöityspäivä aika tarkkaan kun oon ollut inseminaatiossa. Toki kiinnittymisessä on voinut kestää mutta kuitenkin. Miten mun nyt pitäis laskea näitä viikkoja kun hedelmöittymisestä laskettuna on se 7+1 mut tässä ultrakuvassa ois 6+5 :D
 
Huh. Varhaisultrassa löytyi tyyppi oikeasta paikasta. Ja siis myös syke! Olin ihan ällikällä lyöty kun odotin jotenkin pahinta. Oli ”3pv pienempi” kuin mitä mun viikot mut lääkärin mukaan se ei haittaa. Mulla siis tiedetään hedelmöityspäivä aika tarkkaan kun oon ollut inseminaatiossa. Toki kiinnittymisessä on voinut kestää mutta kuitenkin. Miten mun nyt pitäis laskea näitä viikkoja kun hedelmöittymisestä laskettuna on se 7+1 mut tässä ultrakuvassa ois 6+5 :D

Mahtavaa, ihania uutisia! :)
blastoksi voi kehittyä parikin päivää hitaammin, kun se normi 5 päivää, että sillä heti selittyy kyllä muutaman päivän ero.
Meillä esim. oli kuudentena blastopäivänä siirto, kun alkio oli valmiimpi.
 
Ihana ultra, pikkuinen, sie, mies ja joulu! Saitte varmaan ultrakuvan mukaan? Voisiko sen ympärille kehittää jotain että näyttää jotain kuva-albumia / päivän lehteä / mitä tahansa, mihin tarvitsee tulkitsemisapua tms?

Olen yrittänyt etsiä täältä forumilta ihmisten ultrakuvia, mutta harva taitaa laittaa tänne? Onko niitä salaisissa ryhmissä? Mun pitää ottaa vielä 3 viikkoa että semmoiseen pääsisin :D

PS. Työnteosta ei tullut kyllä enää mitään kun googlettaa tietoa ja lukee näitä foorumeita :D

Saatiin useampikin ultrakuva, ehkä raaskin niistä yhden laittaa joulukortin väliin miehen vanhemmille, ellen muuta kertomistapaa keksi...

Onneksi oon jo joululomalla, ei tulis työnteosta mullakaan mitään! :happy7

Ihanaa kun on tullut paljon hyviä uutisia ultrista! :Heartpink
 
Ihania uutisia täällä, onnittelut kaikille elämää nähneille! :love7

Mulla on ultra huomenna ja sydän hyppää kurkkuun, kun ajattelenkin sitä :nailbiting:

Koska sä CherryRed menitkään?

Tänään oli ultra.
Meillä on käsissä lääkärin sanoin "mysteeri". Mulla oli 9 päivää sitten sikiöpussia isompi hematooma kohdussa ja aktiivinen vuoto vielä päällä, kun käytiin ultrassa. Sillon osittain sikiöpussia varjosti/blokkasi valkoinen alue, joka oli sitä verenvuotoa.
Nyt itse hematooma sikiöpussin ulkopuolella oli paljon pienempi, mutta se oli siellä vielä. Mulla on siis jatkunut tuon 9 päivää ruskea tuhnuttelu, että pikkuhijaa tulee sitä hematoomaa pois. En ole siitä ruskeasta vuodosta enää huolissaan.

Kohtu oli kasvanut ja sikiöpussi oli isompi, mutta tilanne siellä sisällä on nyt edelleen epäselvä. Jotain värinää/välkehdintää lääkäri ehkä näki (niin mäkin), mutta kun siellä on toinenkin kohde, mistä lääkäri ei ollut varma.

Siellä voi siis olla kaksi sikiötä tai sitten yksi, mutta kuvassa se toinen alue on epäselvä. Eli meillä jatkuu limbo. Raskaana olen, mutta mitä siellä tapahtuu on nyt epäselvää :confused::sad001 About tämän viikon kokoista katkarapua sieltä löytyy ainakin yksi, mutta ehkä kaksi. Jos siellä on kaksi, niin ne on sitten samassa sikiöpussissa.

Ymmärrän, ettei kaikille tule sykkeitä selkeästi edes viikolla 7 vielä ja mä kuulun nyt siihen porukkaan. Ei voi muuta kun odotella. Seuraava ultra sovittiin 4.1. Jos ei pää kestä niin tuolla klinikalla on muita lääkäreitä välipäivillä, kun oma lääkäri jäi nyt lomalle, mutta en tiedä tarviiko mennä.

@Laakeripuu Tsemppiä huomiselle! Hyvin se menee! :)
 
Muokattu viimeksi:
Tsemppiä CherryRed!


Meillä meni kaikki hyvin! Ollaan viikolla 5+5 eli ei vielä sykettä, mutta ruskuaispussi ja 2.3mm pitkä LA 19.8.2020 ♥️♥️♥️♥️

Ihana aloittaa joulunvietto
 

Liitteet

  • IMG_20201222_155927.jpg
    IMG_20201222_155927.jpg
    34.2 KB · Katsottu: 34
Tänään oli ultra.
Meillä on käsissä lääkärin sanoin "mysteeri". Mulla oli 9 päivää sitten sikiöpussia isomi hematooma kohdussa ja aktiivinen vuoto vielä päällä, kun käytiin ultrassa. Sillon osittain sikiöpussia varjosti/blokkasi valkoinen alue, joka oli sitä verenvuotoa.
Nyt itse hematooma sikiöpussin ulkopuolella oli paljon pienempi, mutta se oli siellä vielä. Mulla on siis jatkunut tuon 9 päivää ruskea tuhnuttelu, että pikkuhijaa tulee sitä hematoomaa pois. En ole siitä ruskeasta vuodosta enää huolissaan.

Kohtu oli kasvanut ja sikiöpussi oli isompi, mutta tilanne siellä sisällä on nyt edelleen epäselvä. Jotain värinää/välkehdintää lääkäri ehkä näki (niin mäkin), mutta kun siellä on toinenkin kohde, mistä lääkäri ei ollut varma.

Siellä voi siis olla kaksi sikiötä tai sitten yksi, mutta kuvassa se toinen alue on epäselvä. Eli meillä jatkuu limbo. Raskaana olen, mutta mitä siellä tapahtuu on nyt epäselvää :confused::sad001 About tämän viikon kokoista katkarapua sieltä löytyy ainakin yksi, mutta ehkä kaksi. Jos siellä on kaksi, niin ne on sitten samassa sikiöpussissa.

Ymmärrän, ettei kaikille tule sykkeitä selkeästi edes viikolla 7 vielä ja mä kuulun nyt siihen porukkaan. Ei voi muuta kun odotella. Seuraava ultra sovittiin 4.1. Jos ei pää kestä niin tuolla klinikalla on muita lääkäreitä välipäivillä, kun oma lääkäri jäi nyt lomalle, mutta en tiedä tarviiko mennä.

@Laakeripuu Tsemppiä huomiselle! Hyvin se menee! :)

Ohhoh, onpas siellä jännittävä tilanne. Ohhoh, jos onkin kaksi vauvaa:love7 toivottavasti kaikki on hyvin! Me mennäänkin sitten seuraavaksi samana päivänä ultraan:happy: kumpa saataisiin hyviä uutisia sieltä:thumright
 
Ohhoh, onpas siellä jännittävä tilanne. Ohhoh, jos onkin kaksi vauvaa:love7 toivottavasti kaikki on hyvin! Me mennäänkin sitten seuraavaksi samana päivänä ultraan:happy: kumpa saataisiin hyviä uutisia sieltä:thumright

Voidaan Zen-tsempata toisiamme sinne saakka :grin
 
Tänään oli ultra.
Meillä on käsissä lääkärin sanoin "mysteeri". Mulla oli 9 päivää sitten sikiöpussia isomi hematooma kohdussa ja aktiivinen vuoto vielä päällä, kun käytiin ultrassa. Sillon osittain sikiöpussia varjosti/blokkasi valkoinen alue, joka oli sitä verenvuotoa.
Nyt itse hematooma sikiöpussin ulkopuolella oli paljon pienempi, mutta se oli siellä vielä. Mulla on siis jatkunut tuon 9 päivää ruskea tuhnuttelu, että pikkuhijaa tulee sitä hematoomaa pois. En ole siitä ruskeasta vuodosta enää huolissaan.

Kohtu oli kasvanut ja sikiöpussi oli isompi, mutta tilanne siellä sisällä on nyt edelleen epäselvä. Jotain värinää/välkehdintää lääkäri ehkä näki (niin mäkin), mutta kun siellä on toinenkin kohde, mistä lääkäri ei ollut varma.

Siellä voi siis olla kaksi sikiötä tai sitten yksi, mutta kuvassa se toinen alue on epäselvä. Eli meillä jatkuu limbo. Raskaana olen, mutta mitä siellä tapahtuu on nyt epäselvää :confused::sad001 About tämän viikon kokoista katkarapua sieltä löytyy ainakin yksi, mutta ehkä kaksi. Jos siellä on kaksi, niin ne on sitten samassa sikiöpussissa.

Ymmärrän, ettei kaikille tule sykkeitä selkeästi edes viikolla 7 vielä ja mä kuulun nyt siihen porukkaan. Ei voi muuta kun odotella. Seuraava ultra sovittiin 4.1. Jos ei pää kestä niin tuolla klinikalla on muita lääkäreitä välipäivillä, kun oma lääkäri jäi nyt lomalle, mutta en tiedä tarviiko mennä.

@Laakeripuu Tsemppiä huomiselle! Hyvin se menee! :)

Oho onpa kyllä jännä tilanne!
 
Takaisin
Top