Varhaisultra

Puolisolle mainitsin ulta-ajasta. Puoliso ei omien aikataulujensa vuoksi pääse mukaan, mutta heitti oman lottorivinsä: "Eiköhän se ole jo 9+ viikolla... ja niitä on sitten kaksi" :laughing002 Apua.

Eikös puolison salliminen ainaki synnytyksissä, ja sairaaloiden vierailukielto lopetettu 18.6 alkaen?

Se on jännä miten näihin ultriin ei panosteta. Kuitenkin vähentävät äidin stressiä ja siten olisivat hyvinvoinnin kannalta oleellisia. Ja sit toivotaan et lapsia tulisi enemmän. Ristiriitaista. Meillä kans sama, et kunnalliselta vain np ja rakenne uä.

Samaa miettinyt! Ja varsinkin nyt kun Suomessa syntyvyys on alhainen ja kun lapsia syntyy vähemmän luulis että olis sit myös enemmän panostettu...mut ei...

Vautsi mitä pieniä palleroita kuvissa :woot: minäkin varasin perhe-artelta tänään varhaisulran 8.7, jolloin olisi 7+0. En ole varma onko täällä jo keskusteltu aiheesta mutta tietääkö kukaan pääseekö mies yksityisellä tai jossain päin julkisellakin varhaisultraan jo mukaan? Hus:lla vissiin ettei ilmeisesti saisi vielä tulla(?) :bored:

Perhe-artelle pääsee ainakin mies mukaan, me oltiin toukokuussa ja silloinkin oli jo ok, kunhan on terve :) Meillä kuuluu julkisellakin varhaisultra kaikille PHKS-alueella ja sinnekin olisi mies päässyt mukaan. Tuolla tammikuisissa on tätä paljon puhuttu kun nt-ultrat alkaa olemaan ajankohtaisia ja tosi monesta sairaanhoitopiiristä, Hus mukaanlukien, on tullut nyt infoa että mies pääsee mukaan nyt ainakin nt-ultraan :)

Perhe-artelle pääsee ainakin mies mukaan, me oltiin toukokuussa ja silloinkin oli jo ok, kunhan on terve :) Meillä kuuluu julkisellakin varhaisultra kaikille PHKS-alueella ja sinnekin olisi mies päässyt mukaan. Tuolla tammikuisissa on tätä paljon puhuttu kun nt-ultrat alkaa olemaan ajankohtaisia ja tosi monesta sairaanhoitopiiristä, Hus mukaanlukien, on tullut nyt infoa että mies pääsee mukaan nyt ainakin nt-ultraan :)

Okei tämäpä hyvä tieto! Kiitos!

Mä mietin pitäisikö oman mielenrauhan vuoksi käydä jopa kahdesti varhaisultrassa: rv 6-7 ja rv9. Viime raskaudessa varhaisultra oli rv 8+3, jossa löytyi täysin viikkoja vastaava alkio, muttei sykettä. Ultrannut kätilö sanoi, että jostain syystä rv 8+ on sellainen viikko, että keskenmenoja on enemmän. Silloin kehittyy moni tärkeä elin. Siksi haluan ainakin mennä ultraan rv 9, koska en vaan pysyisi elämään epätietoisuudessa nt-ultraan saakka. Mutta jaksaako odottaa rv 9 saakka ensimmäisiä elonmerkkejä?

Mä mietin pitäisikö oman mielenrauhan vuoksi käydä jopa kahdesti varhaisultrassa: rv 6-7 ja rv9. Viime raskaudessa varhaisultra oli rv 8+3, jossa löytyi täysin viikkoja vastaava alkio, muttei sykettä. Ultrannut kätilö sanoi, että jostain syystä rv 8+ on sellainen viikko, että keskenmenoja on enemmän. Silloin kehittyy moni tärkeä elin. Siksi haluan ainakin mennä ultraan rv 9, koska en vaan pysyisi elämään epätietoisuudessa nt-ultraan saakka. Mutta jaksaako odottaa rv 9 saakka ensimmäisiä elonmerkkejä?

Voihan sitä oman mielenrauhan vuoksi käydä. Se on kuitenkin pitkä aika odotella ennen nt-ultraa. :)

Mulle taas esikoisen aikana sanottiin varhaisultrassa, että jos syke löytyy, niin keskenmenon todennäköisyys on tosi pieni.Viikolla 8 (rv 7+) tärkeimmät elimet on saavuttanut lopullisen muotonsa, mm. sydän, aivot, keuhkot ja munuaiset, niin en tiedä, miksi se kätilö sanoi, että 8+ viikoilla tapahtuu vielä paljon keskenmenoja.

Mulla kävi viimeksi, niin että käytiin varhaisultrassa 8+5 ja syke näkyi. Luin jostain silloin, että pieni todennäköisyys mennä enää kesken varhaisultran jälkeen.
Sit nt-ultrassa 12+5 todettiin, ettei ollut jatkanut kehitystä. Tarkemmasta ajankohdasta ei tietoa, tod näk 9-10 viikoilla.
Tekis kans mieli käydä noilla viikolla vielä toistamiseen ultrassa. Katsotaan mihin sitä päätyy.

Muokattu viimeksi:
Voihan sitä oman mielenrauhan vuoksi käydä. Se on kuitenkin pitkä aika odotella ennen nt-ultraa. :)

Mulle taas esikoisen aikana sanottiin varhaisultrassa, että jos syke löytyy, niin keskenmenon todennäköisyys on tosi pieni.Viikolla 8 (rv 7+) tärkeimmät elimet on saavuttanut lopullisen muotonsa, mm. sydän, aivot, keuhkot ja munuaiset, niin en tiedä, miksi se kätilö sanoi, että 8+ viikoilla tapahtuu vielä paljon keskenmenoja.
Kätilö sanoi, että rv 9 aivot ja sisäelimet kehittyvät kovasti ja niissä usein voi olla ongelmia, joka aiheuttaa pienen piikin keskenmenoissa juuri tuolla viikolla. En sitten tiedä kuinka hyvin pitää paikkaansa.

Kolmesta edellisestä raskaudesta kävin ultrassa rv 6-7 ja niissä lääkäri sanoin että jos syke on nähty niin keskenmenon riski on pienempi. Mutta siis miten niin? Jos olisin käynyt neljännessä raskaudessa ultrassa jo rv 6-7, niin syke olisi näkynyt ja kuitenkin raskaus meni kesken.

Kätilö sanoi, että rv 9 aivot ja sisäelimet kehittyvät kovasti ja niissä usein voi olla ongelmia, joka aiheuttaa pienen piikin keskenmenoissa juuri tuolla viikolla. En sitten tiedä kuinka hyvin pitää paikkaansa.

Kolmesta edellisestä raskaudesta kävin ultrassa rv 6-7 ja niissä lääkäri sanoin että jos syke on nähty niin keskenmenon riski on pienempi. Mutta siis miten niin? Jos olisin käynyt neljännessä raskaudessa ultrassa jo rv 6-7, niin syke olisi näkynyt ja kuitenkin raskaus meni kesken.

Niin riski on varmaan pienempi rv 6-7 jälkeen mutta niitä tulee edelleen mutta harvemmille ja sinulle valitettavasti osui tuo surullinen kortti.

Juu, mitä vaan voi tapahtua myöhemmilläkin viikoilla ja kurjaa, että teille kävi noin! ❤ Keskenmenon todennäköisyys on kuitenkin pienempi, kun syke on löytynyt. Sitä ennen voi moni asia mennä pieleen ja tilastoihin on varmasti laskettu mukaan kemialliset, kohdunulkoiset, tuulimunat yms.

Ens viikolla ois varhaisultra, sillon pitäisi olla n. 7+2. Toivottavasti kuuluisi jo syke. Hmm. vai pitäisikö odottaa tuon rv8 viikon yli kuitenkin.

Olen varaamassa aikaa ultraan. Täällä on Terveystalo ja Mehiläinen, kumpaa suosittelette? :) Ja onko suuri hintaero noilla paikoilla?

Ens viikolla ois varhaisultra, sillon pitäisi olla n. 7+2. Toivottavasti kuuluisi jo syke. Hmm. vai pitäisikö odottaa tuon rv8 viikon yli kuitenkin.

Mulla myös ens keskiviikkona. 7+1 silloin.
Toivottavasti näkyy syke.

Meillä on varhaisultra 7+2 eli parin viikon päästä. Varasin paikan ihan sillä perusteella, mihin saa puoliso tulla mukaan. Julkiselle ei saa. Ensin soitin Terveystalolle kun se on halvempi, mutta siellä sanottiin, että puoliso "todennäköisesti ei" saa tulla. Ja sanoivat vielä, että tuskinpa muuallakaan saa. Mutta sitten soitin Ovumiaan ja siellä kyllä sanottiin, että puoliso saa tulla jos kummallakaan ei ole oireita. Vielä on jännittämistä sinne!

Mä varasin myös varhaisultran nyt, Perhe-Artelle parin viikon päähän. Pitäisi kait olla 7+0 silloin. En kyllä varmaan miestä voi ottaa mukaan, kun jonkun pitää esikoisen kanssa olla. Mutta toi Perhe-Arte on kivan edullinen ja ihan ok bussimatkan päässä :)

Olen varaamassa aikaa ultraan. Täällä on Terveystalo ja Mehiläinen, kumpaa suosittelette? :) Ja onko suuri hintaero noilla paikoilla?

Esikoisesta käytiin terveystalolla, hinta oli 100€. Junnusta käytiin mehiläisellä, makso 180€. Tosin mehiläisen käynti oli lauantaina.
Nyt varasim terveystalolle ku hintojen mukaan siellä on kuitenki halvempaa.

Muokattu viimeksi:

Meillä Terveystalo, siellä hinta käsittääkseni 116€ tai siinä kieppeillä. Oon kans kuullu että Mehiläinen olis kalliimpi, mutta kannattanee varmistaa suoraan sieltä :) täällä maalla ei niin vaihtoehtoja, tämäkin on viereisessä kaupungissa, mutta aika hyvin onneksi sai ajan.

Takaisin