Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Se on jännä miten näihin ultriin ei panosteta. Kuitenkin vähentävät äidin stressiä ja siten olisivat hyvinvoinnin kannalta oleellisia. Ja sit toivotaan et lapsia tulisi enemmän. Ristiriitaista. Meillä kans sama, et kunnalliselta vain np ja rakenne uä.
Vautsi mitä pieniä palleroita kuvissa minäkin varasin perhe-artelta tänään varhaisulran 8.7, jolloin olisi 7+0. En ole varma onko täällä jo keskusteltu aiheesta mutta tietääkö kukaan pääseekö mies yksityisellä tai jossain päin julkisellakin varhaisultraan jo mukaan? Hus:lla vissiin ettei ilmeisesti saisi vielä tulla(?)
Perhe-artelle pääsee ainakin mies mukaan, me oltiin toukokuussa ja silloinkin oli jo ok, kunhan on terve :) Meillä kuuluu julkisellakin varhaisultra kaikille PHKS-alueella ja sinnekin olisi mies päässyt mukaan. Tuolla tammikuisissa on tätä paljon puhuttu kun nt-ultrat alkaa olemaan ajankohtaisia ja tosi monesta sairaanhoitopiiristä, Hus mukaanlukien, on tullut nyt infoa että mies pääsee mukaan nyt ainakin nt-ultraan :)
Mä mietin pitäisikö oman mielenrauhan vuoksi käydä jopa kahdesti varhaisultrassa: rv 6-7 ja rv9. Viime raskaudessa varhaisultra oli rv 8+3, jossa löytyi täysin viikkoja vastaava alkio, muttei sykettä. Ultrannut kätilö sanoi, että jostain syystä rv 8+ on sellainen viikko, että keskenmenoja on enemmän. Silloin kehittyy moni tärkeä elin. Siksi haluan ainakin mennä ultraan rv 9, koska en vaan pysyisi elämään epätietoisuudessa nt-ultraan saakka. Mutta jaksaako odottaa rv 9 saakka ensimmäisiä elonmerkkejä?
Mulla kävi viimeksi, niin että käytiin varhaisultrassa 8+5 ja syke näkyi. Luin jostain silloin, että pieni todennäköisyys mennä enää kesken varhaisultran jälkeen.Mä mietin pitäisikö oman mielenrauhan vuoksi käydä jopa kahdesti varhaisultrassa: rv 6-7 ja rv9. Viime raskaudessa varhaisultra oli rv 8+3, jossa löytyi täysin viikkoja vastaava alkio, muttei sykettä. Ultrannut kätilö sanoi, että jostain syystä rv 8+ on sellainen viikko, että keskenmenoja on enemmän. Silloin kehittyy moni tärkeä elin. Siksi haluan ainakin mennä ultraan rv 9, koska en vaan pysyisi elämään epätietoisuudessa nt-ultraan saakka. Mutta jaksaako odottaa rv 9 saakka ensimmäisiä elonmerkkejä?
Kätilö sanoi, että rv 9 aivot ja sisäelimet kehittyvät kovasti ja niissä usein voi olla ongelmia, joka aiheuttaa pienen piikin keskenmenoissa juuri tuolla viikolla. En sitten tiedä kuinka hyvin pitää paikkaansa.Voihan sitä oman mielenrauhan vuoksi käydä. Se on kuitenkin pitkä aika odotella ennen nt-ultraa. :)
Mulle taas esikoisen aikana sanottiin varhaisultrassa, että jos syke löytyy, niin keskenmenon todennäköisyys on tosi pieni.Viikolla 8 (rv 7+) tärkeimmät elimet on saavuttanut lopullisen muotonsa, mm. sydän, aivot, keuhkot ja munuaiset, niin en tiedä, miksi se kätilö sanoi, että 8+ viikoilla tapahtuu vielä paljon keskenmenoja.
Kätilö sanoi, että rv 9 aivot ja sisäelimet kehittyvät kovasti ja niissä usein voi olla ongelmia, joka aiheuttaa pienen piikin keskenmenoissa juuri tuolla viikolla. En sitten tiedä kuinka hyvin pitää paikkaansa.
Kolmesta edellisestä raskaudesta kävin ultrassa rv 6-7 ja niissä lääkäri sanoin että jos syke on nähty niin keskenmenon riski on pienempi. Mutta siis miten niin? Jos olisin käynyt neljännessä raskaudessa ultrassa jo rv 6-7, niin syke olisi näkynyt ja kuitenkin raskaus meni kesken.
Kätilö sanoi, että rv 9 aivot ja sisäelimet kehittyvät kovasti ja niissä usein voi olla ongelmia, joka aiheuttaa pienen piikin keskenmenoissa juuri tuolla viikolla. En sitten tiedä kuinka hyvin pitää paikkaansa.
Kolmesta edellisestä raskaudesta kävin ultrassa rv 6-7 ja niissä lääkäri sanoin että jos syke on nähty niin keskenmenon riski on pienempi. Mutta siis miten niin? Jos olisin käynyt neljännessä raskaudessa ultrassa jo rv 6-7, niin syke olisi näkynyt ja kuitenkin raskaus meni kesken.
Ens viikolla ois varhaisultra, sillon pitäisi olla n. 7+2. Toivottavasti kuuluisi jo syke. Hmm. vai pitäisikö odottaa tuon rv8 viikon yli kuitenkin.
Olen varaamassa aikaa ultraan. Täällä on Terveystalo ja Mehiläinen, kumpaa suosittelette? :) Ja onko suuri hintaero noilla paikoilla?
Olen varaamassa aikaa ultraan. Täällä on Terveystalo ja Mehiläinen, kumpaa suosittelette? :) Ja onko suuri hintaero noilla paikoilla?
Me käytiin tosiaan 6+5 ja syke kuului (ja näkyi) oikein hyvinEns viikolla ois varhaisultra, sillon pitäisi olla n. 7+2. Toivottavasti kuuluisi jo syke. Hmm. vai pitäisikö odottaa tuon rv8 viikon yli kuitenkin.