Varhaisultra

Oh, mikä heitto :biggrin Mä en oikein tiedä missä mulla on heittoa, kun edellisistä kuukautisista laskettuna toi on toi nyt tänään 5+5. Ovulaation tikutin ja sain hymynkin digitikkuun, ehkä se on sit ollutkin siitä sen 48h ja vaikka sitten sen 24h minkä munasolu sielä on vastaanottavainen, niin tuleehan siitä sitten 3pv siirtymä eteenpäin. Niin nyt ois sen mukaan sittten tänään vasta 5+3, ja sielä päivystyksen ultrassa tiistaina ois ollut 5+1. :whacky011 laughing6

Kahden päivän heitto voi tulla vaikka mistä, puhutaan kuitenkin vielä niin pienistä mitoista että hyvin voi olla ihan mittavirhe tai alkio sellaisessa asennossa että vaikuttaa pienemmältä. Eivät kaikki muutenkaan kasva täsmälleen käyrien mukaan. Sen vuoksi laskettua aikakaan ei muuteta, ellei ole ihan selkeää heittoa.

Varasin nyt varhaisultran 3.7, jolloin rv 6+2. Se voi olla liian aikaisin sykkeen kannalta, mutta ainakin näkyy onko alkio lähtenyt kehittymään. Esikoisesta näkyi syke rv 5+6. Jos ensi viikolla tuntuukin siltä, etten tarvitse varmistusta, niin voihan ajan perua. Ollaan sitten mökillä tuosta reilun viikon eteenpäin ja sitten mies lähtee omaan reissuun.

Onpa aikamoinen heitto flikka, mut pääasia että kaikki näytti olevan hyvin. n__n

Onnea muillekin hyvistä ultrakuulumisista. :)

Mä kävin varhaisultrassa juhannusviikon maanantaina (5+4), jolloin sykettä ei näkynyt. Lääkäri pyysi tulemaan uudestaan saman viikon keskiviikkona ja sanoi, että että alkio kasvaa 2mm päivävauhtia ja kahdellakin päivällä on suuri merkitys, että ultrataan uudestaan ja katsotaan mikä tilanne. Keskiviikkona (5+6) syke sitten näkyi. :)

Mä soittelin eilen neuvolaan uutta varhaisultraa kun oon nyt stressannut niin paljon, että onko siellä kohdussa alkanut kasvamaan pientä. Kävin ultrattavana ja sieltä löytyi pieni papunen ja hieno syke :love7 Vastasi viikkoja 6+4 nyt, joten melko tarkasti osasin arvioida hedelmöittymispäivän kun pitikin olla 6+4 :happy:

Mä vielä mietin käykö vai ei. Toisaalta taas niin oireeton olo niin vähän varmistusta kaipaisi eikä ehkä malta odottaa kuitenkaan. Mutta aikoja näyttää olevan sen verran hyvin että mietin vaikka ensi viikolla varaamista, meen kuitenkin vasta sitten 7+ ettei ole liian aikaista.

Oliks täällä joku jolla ei olisi näkynyt sykettä vielä 6+2? Olettaen että on aika varma viikoista.. En osaa päättää aikaistaako ultraa parilla päivällä...

Oliks täällä joku jolla ei olisi näkynyt sykettä vielä 6+2? Olettaen että on aika varma viikoista.. En osaa päättää aikaistaako ultraa parilla päivällä...

En aikaistaisi kyllä. 6+3 näkyy syke, niin ei oo järkeä mennä kokeilemaan 6+2 näkyiskö se. Sit voi joutua menemään uudestaan tai tulla turha huoli. Mikä rv sä oot siis menossa nyt? :)

En aikaistaisi kyllä. 6+3 näkyy syke, niin ei oo järkeä mennä kokeilemaan 6+2 näkyiskö se. Sit voi joutua menemään uudestaan tai tulla turha huoli. Mikä rv sä oot siis menossa nyt? :)

Tänään 5+6. Meille lapsettomuusklinikan hoitaja sanoi, että syke näkyy jo yleensä 5+5 ja että jos menen 6+2 niin 99 % todennäköisyydellä näkyy syke, koska meillä myös tiedetään se tarkka hedelmöityshetki niin raskausviikot on tarkkoja kun taas tavallisesti alkaneilla raskauksilla viikot tarkentuu myöhemmin eli enemmän heittoja. Oon siis vaan niin hätähousu ja kun vkl olen lähdössä kaverien kanssa mökille ja siellä tämä tulee 100% varmasti esille niin olisi kiva, että tietäisi mikä tilanne ja meillä on eka neuvolakin jo viikon päästä (antoi näin aikasen ajan kun oma th jäämässä lomalla), niin mietityttää että jos tuolla ei olekaan mitään ja sit on jo käyty neuvolassakin.. Mutta toisaalta en haluaisi sitäkään huolta jos syke ei näy ja joutuu sit ootteleen varmaan uutta aikaa.

Edit. Niin ja sit mietin, että jos menen jo nyt 6+2 niin seuraavaa eli nt-ultraa saa sitten odotella melkein viikon pidempään kuin jos menisin 7+0 :hilarious: ja keskenmenoriskikin pienentyy aika paljon sen 7+ jälkeen mut tietty voi sattua milloin vaan.. :bored: eli asioita puolesta ja vastaan enkä vaan osaa päättää :bag:

Muokattu viimeksi:
Tänään 5+6. Meille lapsettomuusklinikan hoitaja sanoi, että syke näkyy jo yleensä 5+5 ja että jos menen 6+2 niin 99 % todennäköisyydellä näkyy syke, koska meillä myös tiedetään se tarkka hedelmöityshetki niin raskausviikot on tarkkoja kun taas tavallisesti alkaneilla raskauksilla viikot tarkentuu myöhemmin eli enemmän heittoja. Oon siis vaan niin hätähousu ja kun vkl olen lähdössä kaverien kanssa mökille ja siellä tämä tulee 100% varmasti esille niin olisi kiva, että tietäisi mikä tilanne ja meillä on eka neuvolakin jo viikon päästä (antoi näin aikasen ajan kun oma th jäämässä lomalla), niin mietityttää että jos tuolla ei olekaan mitään ja sit on jo käyty neuvolassakin.. Mutta toisaalta en haluaisi sitäkään huolta jos syke ei näy ja joutuu sit ootteleen varmaan uutta aikaa.

Edit. Niin ja sit mietin, että jos menen jo nyt 6+2 niin seuraavaa eli nt-ultraa saa sitten odotella melkein viikon pidempään kuin jos menisin 7+0 :hilarious: ja keskenmenoriskikin pienentyy aika paljon sen 7+ jälkeen mut tietty voi sattua milloin vaan.. :bored: eli asioita puolesta ja vastaan enkä vaan osaa päättää :bag:

Juu ymmärrän kyllä! Mutta jos oot valmis ottamaan sen riskin, että joudut menemään toisen kerran vielä varhaisultraan, niin ainoastaan siinä tapauksessa kannattaa aikaistaa. :)

Mä siirsin oma varhaisultran vähän myöhemmäksi eli rv 6+5 juuri siksi, ettei tulisi stressiä jos syke ei näy vielä 6+2.

Mä taas tässä just mietin uskaltaako varata jo 7+0 tai meniskö vasta siinä viikonlopun jälkeen 7+3 :)

Itsellä viikon päästä 8+1 ultra että jos ei näy sykettä niin game over.. Ovulaatiopäivä tiedossa kyllä :happy: Pakko vaan odottaa ja toivoa parasta.. Kuitenkin riskit suuret näillä viikoilla kai vaikka näkisin sykkeen viikkoa kahta ennen. En kuitenkaan osaa huokaista helpotuksesta koko raskauden aikana, niin odotan vaan ja toivon hartaasti :Heartred Nt-ultran ja sikiöselonnan jälkeen vähän sentään huokaisen, jos todetaan että vaikuttaa terveeltä pienokainen.

Joo kyllä mä meen vasta 7+0 sinne ultraan. Toki se päätettiin mun puolesta kun ei tämän viikon perjantaille oliskaa ollu enää aikoja kun katoin eilen väärin että olis ollut :hilarious: hitto miten viikko voi tuntua ikuisuudelta :eek:

Mä oon ymmärtäny et alkion syke alkaa sykkiin verta 6+ viikolla, ja harvoin näkyy syke ultrassa aikasemmin (toki on poikkeuksiakin et syke näkyy aikasemmin). Meille gyne sano et suosittelee ultraa 7+ viikolle ni sillon viimeistään näkyy syke, jos on elossa.

Varmasti tuo 7+ viikko on se varmin viikko kun näkyy kunhan oikeasti viikkoja on sit sen verran. Ivf-hoidoissa raskaudenkesto on 100varma niin kai ne siksi uskaltaa ultrata myös aiemmin tai ns heti kun sydän alkaa lyödä. Hoitaja sanoi myös et ultralaitteet vaikuttaa siihen milloin sykkeen voi nähdä ja heillä sen verran hyvät laitteet että näkyy jos se vaan sykkii. Me toki ei olla menos klinikalle ultraan eli olis pitäny soittaa ja varmistaa ultrapaikasta vielä et mitä mieltä jos olisi tultu aiemmin.

Meillä oli varattuna varhaisultra ensi viikon perjantaille 7+2 mutta koska kuolen tähän epätietoisuuteen ja stressiin ennen sitä niin varasin lauantaille riskillä varhaisultran jolloin viikkoja 6+3. Tiedostan että syke ei välttämättä näy (toki neuvolan laskujen mukaan olisi jo 7+0 tuolloin johon en itse usko) mutta tieto siitä onko siellä yleensäkkään ketään helpottaa varmasti itseäni. Ja voihan olla että syke jo näkyisikin!

En kuitenkaan perunut tuota perjantain ultraa niin voimme siellä käydä varmistamassa ja nyt lauantaina ei sykettä löydy.

Jos neuvolaan asti päästään parin viikon päästä niin pitänee tästä ahdistuksesta puhua siellä.

Varasin ajan lauantai aamulle varhaisultraan!!:) alunperin ei ollut tarkoitus mennä, mutta päätin sittenkin käydä tsekkaa tilanteen ja kun en yhtään tiedä tuota laskettua aikaa, veikkaan jossain 10.2 tienoilla vaikka neuvola sanoi jotain 25.1 tms :D jänskää!! (Selkeesti nyt kolmannen lapsen kohdalla en jaksa olla yhtä kartalla kaikesta kuin edellisissä raskauksissa :D )

Muokattu viimeksi:
Mulla on kans varattuna ensi viikon perjantaille, varasin sen jo muutama viikko sitten ja joka päivä on tehnyt mieli siirtää sitä aiemmaksi. Onneks Terveystalon ajat varattu loppuun täällä ennen tuota perjantaita, joten nyt on pakko odotella sitä.

Haluttiin kumminkin käydä ennen neuvolaa ultrassa, jotta saisi kunnolla konkretisoitua tämän ja nähdä, että kaikki ok. Jännittää kyllä ihan hirveänä ja kaikki kauhuskenaariot läyty läpi.

Takaisin