Varhaisultra?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja bello
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä ultriin huomenna!
Ja tulkaa heti kertomaan kuulumiset :D

En tiiä näkyykö se hermostoputken sulkeutuminen millon.

Onks kukaan pääkaupunkiseudulla saanut varhaisultraa neuvolan kautta?

Kun tuli mieleen et kun varasin ajan neuvolaan (samalla oltiin 4v tarkastuksessa) ja sanoin et mul kierto on tosi vaihteleva niin sanoi että ”no ultralla sen saa sit selville” mut en hoksannu kysyä et tarkoittiko et neuvolassa ultrais vai sit nt ultraa

Painelin vahingossa täällä MrsH nappuloita :D piti siis vastata sun viestiin että Helsingissä ei ainakaan kuulu varhaisultra, en tiedä käytäntöä sitten jos takana on keskenmenoa tai kohdun ulkoinen raskaus. Eli todennäköisesti tarkoitti nt-ultraa :)

Varasin ajan varhaisultraan tammikuulle. Äitykkä kyselit miten päätöstä itselle perustelee: Itse ajattelen, että olen valmis maksamaan 130e siitä, että saan varmuuden raskauden tilasta ja sydämen sykkeestä tutkimushetkellä. Mikäli olisi kalliimpi, niin saattaisin miettiä uudelleen. Minulla ei erityisiä lääketieteellisiä riskejä ole, minkä vuoksi varhaisultraan olisi erityisesti perusteltu.

Minä vielä kahden vaiheilla, varaanko aikaa varhaisultraan vai en. Aikaisemmissa raskauksissa en ole tätä mahdollisuutta käyttänyt ja toisaalta nytkin ajattelen että senkin rahan voisin käyttää muuhun.
Kuitenkin raskausoireita on ja testi selvän plussan antoi, niin mitä oikeastaan hyötyisin tuosta.
Jotenkin pohdin kohdallani että tuo varhaisultra ei kuitenkaan poista sitä mahdollisuutta että raskaus voi keskeytyä kun riskiviikkoja kuitenkin edessä vielä monta.

Miten te olette itsellenne "selittäneet" syyn mennä varhaisultraan? Vai ajattelenko minä vain liian monimutkaisesti tämänkin asian ja kasaan mörköä päähäni turhaan...kuitenkin tiedostan että tämä raskaus on kohdallani se viimeinen, että silläkö nyt vain himmailen, ja tuudittaudun omaan kuplaani että kyllä kaikki sitten siellä nt-ultrassa selviää

Oon itsekkin kahden vaiheilla. Esikoiselta en käynyt, enkä myöskään edellisessä raskaudessa, joka sitten päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon. Nyt sitten hieman kolkuttelisi mielessä käydä kun pelkään että uudelleen tulee keskenmeno niin että keho ei tajua ja kantaa kuollutta alkiota monta viikkoa

Mutta kieltämättä mullakin vähän mietityttää tuo hinta, etenkin kun tiedän, että ultraavat neuvolassa viikolla 9 tai 10

Minä kävin tänään varhaisultrassa ja selvisipä siellä raskauden kesto, kun ei ollut mitään hajua kuinka pitkällä olen kun lapsi päätti tulla minipillereistä huolimatta. :) 8+4 siis tänään ja kaikki näytti olevan kunnossa.

Mulla oli tosiaan tänään varhaisultra ja hyviä uutisia ei tullu, keskeytynyt keskenmeno ja tyhjennyksen joudun tekemään. Toivottavasti teillä muilla sujuis raskaudet paremmin, hyvää jatkoa. <3

Mulla oli tosiaan tänään varhaisultra ja hyviä uutisia ei tullu, keskeytynyt keskenmeno ja tyhjennyksen joudun tekemään. Toivottavasti teillä muilla sujuis raskaudet paremmin, hyvää jatkoa. :Heartred
Voi ei :sad001 tsemppiä ja voimia sinne!

Talvitintti, olen todella pahoillani :(
Paljon voimia ja älä tee tyhjennystä yksin vaan katso että toinen aikuinen kotona sillon <3

Äitykkä77, mulla taustalla kkm ja kannoin kuollutta alkiota 7 viikkoa ja oireet jatkui normaalisti. Siksi varhaisultra.

Talvitintti, olen tosi pahoillani.

Mä olen menossa ensi viikolla varhaisultraan jolloin on 6+2. Tänään 5+3 ja oli pakko testata vielä cb:llä että tuli se 3+, ja tulihan se! Tiedän ettei tämä vielä takaa, että kaikki menisi hyvin, mutta rauhoitti se vähän mieltä.

Muoks. Niin ja itse maksan mielelläni siitä, että saan varmistuksen, että siellä joku elävä tyyppi on. Tietenkin asiat voi myöhemminkin mennä pieleen, mutta silti. Ja kun meillä on lapsettomuushoidot yksityisellä taustalla, niin eipähän muutama sata enää ”missään” tunnu. :D

Voi ei :( olen pahoillani kaikkille keskenmenon kokeneille.
Itse sain 4v.keskenmeno ja sen jälkeen en ole tullut raskaaksi.
Melkein 6v.menin ja sit tulin raskaaksi.
Itse menin siks varhaisultra koska mulla oli tosi outoja
Oireita ja mulla ikä 44v. Joten halusin saada tietää .
Mulla löytyi sit kaksosraskaus jonka mä aavistin jo ennen menemistä.
Halusin varmuuden oli kallis 217,30€ helsingissä.
Mutta nyt yksi murehtiminen vähemmän.

Voi ei :sad001 olen pahoillani kaikkille keskenmenon kokeneille.
Itse sain 4v.keskenmeno ja sen jälkeen en ole tullut raskaaksi.
Melkein 6v.menin ja sit tulin raskaaksi.
Itse menin siks varhaisultra koska mulla oli tosi outoja
Oireita ja mulla ikä 44v. Joten halusin saada tietää .
Mulla löytyi sit kaksosraskaus jonka mä aavistin jo ennen menemistä.
Halusin varmuuden oli kallis 217,30€ helsingissä.
Mutta nyt yksi murehtiminen vähemmän.

Mistä aavistit kaksosraskauden? Ihan vaan sillä kysyn kun mulla on kaksoset, enkä kyllä ikimaailmassa ultraan mennessä osannut odottaa että näen kaks sykkivää sydäntä. Oli viel jännä kun siihen aikaan terkka ultras mahan päältä, vaikka viikkoja oli vasta n. 8, ja epäselvästi näki kaksi sykkivää sydäntä ja minä näin ne ruudulla myös, en unohda sitä tunnetta koskaan! Sen jälkeen kävin kunnon ultrassa ja niinhän sielä oli kaksi sikiöö, nämä pienet nyt jo 12vuotiaita leidejä. :hilarious:

Ja tuo ultra, hurjan kallis, itse kävin perheartella ja oli 80e, käsittääkseni se on myös helsingissä. :nailbiting:

Takaisin