Varhaisultra?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja bello
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mistä aavistit kaksosraskauden? Ihan vaan sillä kysyn kun mulla on kaksoset, enkä kyllä ikimaailmassa ultraan mennessä osannut odottaa että näen kaks sykkivää sydäntä. Oli viel jännä kun siihen aikaan terkka ultras mahan päältä, vaikka viikkoja oli vasta n. 8, ja epäselvästi näki kaksi sykkivää sydäntä ja minä näin ne ruudulla myös, en unohda sitä tunnetta koskaan! Sen jälkeen kävin kunnon ultrassa ja niinhän sielä oli kaksi sikiöö, nämä pienet nyt jo 12vuotiaita leidejä. :hilarious:

Ja tuo ultra, hurjan kallis, itse kävin perheartella ja oli 80e, käsittääkseni se on myös helsingissä. :nailbiting:
Mä kävin yksityisellä kuin en saanut mistään varattua aika ja halusin nopeasti varmuutta asiaan.
Mulla oireina oli voimakas huimaus ja töissä hirveä hengästyminen .
Ei ollut lainkaan normaali minä sekä väsymys nii kova että klo 20 jälkeen silmät punaisina ja tuntuu ettei ei vaan pysyy hereillä.

Mä kävin yksityisellä kuin en saanut mistään varattua aika ja halusin nopeasti varmuutta asiaan.
Mulla oireina oli voimakas huimaus ja töissä hirveä hengästyminen .
Ei ollut lainkaan normaali minä sekä väsymys nii kova että klo 20 jälkeen silmät punaisina ja tuntuu ettei ei vaan pysyy hereillä.

Siis mulla on kans tota huimausta ja hengästyminen, toi hengästyminen on inhottavaa, välillä pelkkä nopeampi kävely saa puuskuttaa ja voi että kun nousee kotona yläkertaan portaat, hyvä että happi riittää kun joutuu puuskuttaa.. :hilarious:
Mutta toivottavasti mä en enää kaksosia odota, yhdet kaksoset riittää. :grin

Täällä on varhaisultra varattu tasan kahden viikon päähän. Vähän pelottaa, että mahtaako sieltä mitään löytyä elossa. Olis varmempi olo, jos olis jotain kunnollisia raskausoireita, mutta niitä on tosi vähän ja mikä tahansa oire voi johtua monesta muustakin syystä. :sorry:

Tänään oli varhaisultra ja kaikki oli niin kuin pitääkin ja syke oli vahva :Heartredvastasi 6+4 ja menkkojen mukaan olis nyt ollut 7+1 ,mutta ei kuulema haittaa mitään.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Nämä sinun uutiset toi mulle myös uskoa siihen että me käytiinkin vaan liian aikasin ultrassa. Viikkoja piti menkkojen mukaan olla rv6+1 mutta kätilö sai mitattua just rv 5 mitan, joten ei välttämättä ollutkaan tuulimunaraskaus kyseessä niinkun kätilö sanoi kun ei nähnyt alkiota eikä sykettä! Torstaina selviää lisää kun käyn taas labrassa!

Kiitos kaikille tsempeistä. <3 Mulla alkoi viikonloppuna vuoto, tänään kävin ultrassa tsekkaamassa tilanteen. Alkio oli poistunu, mut raskausmateriaalia oli vielä jäljellä niin sain cytotecit mukaan jotka nappasin heti kotona. Nyt toivon että kohtu tyhjenee näillä ja tää olis vaan ohi. Itkua ja surua on riittäny, mut kyllä tää tästä. Hyvää jatkoa teille kaikille ja toivottavasti muilla raskaudet onnistuu loppuun asti. <3

Tänään rv 7+4 varmistui tuulimunaraskaus, jota osasin jo epäillä melkein kahden viikon ajan. Kävin ensimmäisen kerran ultrassa jo rv 5+6, ajattelin raskauden olevan jo 6+ lyhyen kiertoni vuoksi. Silloin ultrassa näkyi vain raskausontelo, ei muuta. Tänään sitten kontrolliultra ja ontelo edelleen tyhjä. Sain lähetteen naistentautien polille, jossa sitten vielä yhden kerran varmistetaan ja annetaan lääkkeet tyhjennystä varten.

Talvitintille voimia suruun ja Starille tsemppiä! Toivotaan sitä parasta lopputulosta.

Ihanaa odotusta kaikille täällä ja oli kiva piipahtaa elokuisissa :Heartred

Mulla olis torstaina varhaisultra, vko7. Alan vähitellen uskoa, että raskaus kestäis edes sinne asti. Jos saisi vähän mielenrauhaa mikäli löytyy hyvävointinen sikiö. Meillä olis normaalisti neuvolan kautta eka vasta vko 11-12 nt-ultra, mutta onnistuin saamaan kun ennestään kaksi km ja pelkään uusimista. Välissä kyllä onnistunut raskaus milloin en päässyt julkiselle varhaisultraan, että olisko käytännöt muuttuneet, tai ylimääräisiä aikoja tarjolla. :confused004 Eihän se elävä sikiö toki takaa elävän lapsen syntymistä, mutta edes jotain toiveita jos nyt kaikki hyvin.

Tänään käyty varhaisultrassa ja eihän siellä kaikki ollut kunnossa. :sad001 Viikon päästä uusiks. Piti olla 7+0, mutta sikiö olikin 6+0, sydän löi kyllä. Ja lisäks kuulemma verta kohdussa, mikä tulee oletettavasti jossain vaiheessa vuotamaan pois, mutta ei voi tietää tuleeko samalla km.

Tänään käyty varhaisultrassa ja eihän siellä kaikki ollut kunnossa. :sad001 Viikon päästä uusiks. Piti olla 7+0, mutta sikiö olikin 6+0, sydän löi kyllä. Ja lisäks kuulemma verta kohdussa, mikä tulee oletettavasti jossain vaiheessa vuotamaan pois, mutta ei voi tietää tuleeko samalla km.

Voi että, toi viikon heitto ei mulla ainakaan merkinnyt mitään sillon kun odotin kaksosia.

Ja nyt mullahan on se tilanne itsellä että kävin rv 6+1 ultrassa ja siellä ei näkynyt kun se raskausontelo sekä ruskuaispussi. Kätilö sai mitattua koon rv 5 ja sanoi että epäilee tuulimunaraskautta koska näki myös aktiivista vuotoa ympärillä, kuitenkaan mitään vuotoa ei ole sen ultran jälkeen ollut. Nyt ollaan kahdesti mitattu hcg arvo ja huomena saan tietää epäilläänkö edelleen tuulimunaraskautta vai onko ollut niin ettei alkio vielä näkynyt ultrassa. Tämän terkka perusteli sillä että vaikka on säännöllinen kierto niin ovulaatio onkin saattanut jostain syystä vaan olla vasta kierron lopussa, jolloin menkoista laskettu koko ei pidä paikkaansa..

Voi että, toi viikon heitto ei mulla ainakaan merkinnyt mitään sillon kun odotin kaksosia.

Ja nyt mullahan on se tilanne itsellä että kävin rv 6+1 ultrassa ja siellä ei näkynyt kun se raskausontelo sekä ruskuaispussi. Kätilö sai mitattua koon rv 5 ja sanoi että epäilee tuulimunaraskautta koska näki myös aktiivista vuotoa ympärillä, kuitenkaan mitään vuotoa ei ole sen ultran jälkeen ollut. Nyt ollaan kahdesti mitattu hcg arvo ja huomena saan tietää epäilläänkö edelleen tuulimunaraskautta vai onko ollut niin ettei alkio vielä näkynyt ultrassa. Tämän terkka perusteli sillä että vaikka on säännöllinen kierto niin ovulaatio onkin saattanut jostain syystä vaan olla vasta kierron lopussa, jolloin menkoista laskettu koko ei pidä paikkaansa..

Ei tässä oikein voi muuta kuin odotella seuraavaa ultraa ja katsoa miten käy. Stressaavaa kyllä. :nailbiting: Kuulemma pienemmät viikot voi ennakoida keskenmenoa tai sitten ei ja samoin veri kohdussa, voi päättyä hyvin tai huonosti. Toivotaan meille molemmille hyvää lopputulosta.

Heippa kaikki!
Mulla todettu PCO ja kierto heittelee 40-120 päivän välillä. Plussaus tuli aika yllätyksenä ja eka neuvola ensi viikolla. Puhelimessa meinasivat, että ultraavat neuvolassa, kun puhuin yksityiselle menemisestä... Kun tosiaan viikot ihan hukassa.. Veikkailisin, että vois olla jotakin 7-8 paikkeilla. Muuten eka ultraus on vasta myöhemmin meidän neuvolassa, joten toivotaan, että ultraavat heti. Raskausoireet ovat vähän kadonneet plussaamisen jälkeisiltä viikoilta, mutta toivotaan että kaikki hyvin. Esikoinen olisi tulossa. Onko muita PCO ihmisiä, jotka päässeet varhaisultraan sen/epämääräisen kierron perusteella?

Mulla oli noussut se hcg arvo, mutta ei ilmeisesti ihan riittävästi. Terveyskeskuksen kautta gynelle. Ihan älytöntä, nyt odotan soittoa terveyskeskuksesta ja empä usko että niillä on tarjota ihan heti aikaa sinne. Ai että mua suututtaa tällänen odotuttaminen :banghead:

Star4 Mitähän se hcg nyt oli? Kyllä on aikamoista, toivottavasti saat pian ajan!

Aika korkea kumminkin! Toivottavasti saat pian sen ajan! Pidän peukkuja että kaikki hyvin!!

Takaisin