Varhaisultra?

Minulla lapsettomuushoitojenkin vuoksi kova pelko keskenmenon pelko.. luin englanninkielisistä sivuilta että varhaisultra olisi mahdollisesti vaaraksi alkiolle ja voisi olla mahdollisesti aiheuttamassa keskenmenoa.. nyt epäröin mennäkkö vai ei...

Varhaisultra tehdään usein alakautta niin kai siinä joku pieni riski voi olla? Esikoista odottaessa nähtiin kyllä syke vatsan päältä ultrattuna jo ekassa neuvolassa eli rv8-9 paikkeilla, todella alkeellisilla laitteilla :grin

Mulla tänään ultra, apuva! Kuuluispa sieltä pienen sydämen jumputus :Heartred
 
Minulla lapsettomuushoitojenkin vuoksi kova pelko keskenmenon pelko.. luin englanninkielisistä sivuilta että varhaisultra olisi mahdollisesti vaaraksi alkiolle ja voisi olla mahdollisesti aiheuttamassa keskenmenoa.. nyt epäröin mennäkkö vai ei...
Sanoisin kyllä itse, että riski on todella pieni. Yhtä paljon riskiä on vaikka seksin harrastamisessa ja sitäkin saa raskauden aikana tehdä :)

Ymmärrän hyvin km-pelon mutta itse olen taipuvainen ajattelemaan että mikäli se alkio sieltä tulee pois niin siinä on ollut jotain vikaa (tietysti en nyt tarkoita sellaista että saisi vaikka kovan iskun vatsaan joka voi aiheuttaa keskenmenon, vaan ihan ”normielämää”).
 
Pitääpä miettiä tosissaan sitä ultrausta.. tää kaikki on niin pelottavaa :dead: minkä kautta ootte menny varhaisultraan? Julkisen kautta onko mahdollisuuksia vai onko ne aina yksityisten juttuja? :happy: nuo lapsettomuushoidot vetänyt ihan kuiviin rahallisesti.. nyt toivon niin kovasti että tämä sisällä pysyisi ja sais alkaa vaan olemaan onnellinen :love7
 
Jos olet hoitojen piirissä, niin heidänhän se ultraus kuuluisi tehdä. Itse olimme lapsettomuuspoliklinikan asiakkaita kolmisen vuotta sitten ja kaikki hoitui heidän kautta. Ensimmäinen ultra tehtiin siellä ja sitten siirryimme neuvolan puolelle. Varhaisultrassa en ole koskaan kuullut olevan mitään haittaa. Säteilyn määrä on ihan mitätön...
 
Riippuen paikkakunnasta osa pääsee neuvolan kautta varhaisultraan. :) Muuten sit joutuu ite kustantamaan. Oonko ymmärtäny oikein että jos käy lapsettomuushoidoissa niin heidän kautta pääsis ultraan tai vastaavaa?
 
Nyt on käyty ultrassa. Syke näkyi, mutta alkio oli pari päivää nuorempi kuin mitä olisi kuukautisista laskien odottanut. Kuukautiset on mulla kyllä vähän epäsäännölliset ja kierto on normaalia pidempi... LA siirtyi 6.8. -> 11.8. onko kellään kokemusta että la heittää näin paljon ja kaikki silti mennyt hyvin?
 
Nyt on käyty ultrassa. Syke näkyi, mutta alkio oli pari päivää nuorempi kuin mitä olisi kuukautisista laskien odottanut. Kuukautiset on mulla kyllä vähän epäsäännölliset ja kierto on normaalia pidempi... LA siirtyi 6.8. -> 11.8. onko kellään kokemusta että la heittää näin paljon ja kaikki silti mennyt hyvin?

Hienoa kuulla että kaikki oli hyvin! Mulla la on heittänyt viikolla niin että siirtyi viikon myöhemmäksi. Siinä on vaan ovulaatio ilmeisesti ollut sitten tosi myöhään kuukautiskierrossa.
 
Omaan aivan liian heikon hermorakenteen tähän hommaan :hilarious:

No siis musta on tuntunu tänää ihan samalta. Töissä vessassa käydessä taas tuli verta mut vaan vähän. Aika tosiaan matelee kun ultra on vasta reilu 3h päästä :meh:
Ollaan kyllä varauduttu myös jo siihen pahimpaan. :arghh:
 
Jos olet hoitojen piirissä, niin heidänhän se ultraus kuuluisi tehdä. Itse olimme lapsettomuuspoliklinikan asiakkaita kolmisen vuotta sitten ja kaikki hoitui heidän kautta. Ensimmäinen ultra tehtiin siellä ja sitten siirryimme neuvolan puolelle. Varhaisultrassa en ole koskaan kuullut olevan mitään haittaa. Säteilyn määrä on ihan mitätön...

Ok, näin ajattelin ja itse ehdottivat sitä ultrausta. Olen käyny hoidoissa ovumian kautta ja se on yksityinen... Mietin sillä näitä vaihtoehtoja.. :happy:
 
Niinhän siinä kävi että on tuulimunaraskaus. Mä olinkin niin varma, koska oireet niin lievät, mutta silti kyllä itku pääsi näistä uutisista. Aktiivista vuotoa näkyi, joten kohdun pitäisi alkaa kohtapuolii tyhjenemään.
Poistun täältä elokuisten ryhmästä!
Ihanaa odotusta teille kaikille ja palailen toivottavasti odottajiin vielä joskus! :happy:
 
Niinhän siinä kävi että on tuulimunaraskaus. Mä olinkin niin varma, koska oireet niin lievät, mutta silti kyllä itku pääsi näistä uutisista. Aktiivista vuotoa näkyi, joten kohdun pitäisi alkaa kohtapuolii tyhjenemään.
Poistun täältä elokuisten ryhmästä!
Ihanaa odotusta teille kaikille ja palailen toivottavasti odottajiin vielä joskus! :happy:
Voi ei! Olen niin pahoillani :sad001 paljon voimia :Heartred
 
Niinhän siinä kävi että on tuulimunaraskaus. Mä olinkin niin varma, koska oireet niin lievät, mutta silti kyllä itku pääsi näistä uutisista. Aktiivista vuotoa näkyi, joten kohdun pitäisi alkaa kohtapuolii tyhjenemään.
Poistun täältä elokuisten ryhmästä!
Ihanaa odotusta teille kaikille ja palailen toivottavasti odottajiin vielä joskus! :happy:

Eikä, oon pahoillani. :sad001 Kovasti voimia ja tsemppiä. :Heartred
 
Nyt on käyty ultrassa. Syke näkyi, mutta alkio oli pari päivää nuorempi kuin mitä olisi kuukautisista laskien odottanut. Kuukautiset on mulla kyllä vähän epäsäännölliset ja kierto on normaalia pidempi... LA siirtyi 6.8. -> 11.8. onko kellään kokemusta että la heittää näin paljon ja kaikki silti mennyt hyvin?

Mulla siirtyi ekan kanssa np-ultrassa 6päivällä eteenpäin ja meni kaikki hyvin
 
Takaisin
Top