Varhaisultra?

Mulla alko eilen tuhruttaa rusehtavaa vuotoa. Olin ihan varma et on menny/ menossa kesken (edellisessä raskaudessa tiputtelu alkoi tasan samana päivänä ja oli tuulimuna). Tänään käytiin sit varhaisultrassa, jossa näkyi kaksi (!!) alkiota, joilla molemmilla syke mutta toinen ei vastaa viikkoja. Lääkäri epäili, että toinen on menossa kesken ja sen takia tuhruttaa. Nyt jännätään, että ainakin yksi selviäisi :smiley-ashamed004❤️

Noniin, nyt on kontrolliultrassa käyty ja yks veijarihan siellä enää on elossa. Toki olen tosi iloinen ja kiitollinen, että yksi ainakin voi hyvin mutta toisaalta surettaa toisen menetys kun on jo vähän ehtinyt haaveilla elämästä kaksosten kanssa. ❤️❤️

Onnea kaikille, jotka saanut hyviä uutisia varhaisultrassa ja voimia keskenmenon saaneille ❤️❤️❤️
 
Niinhän siinä kävi, että edellisiltana alkanut verenvuoto osoittautui tänään ultrassa keskenmenoksi. :sad010Viime viikolla siis ultrassa havaittiin verta kohdussa ja "tuomiona" että tulee vuotamaan pois muttei tiedä tuleeko samalla km. Toisaalta helpottunut olo ettei enää tarvi odottaa ja stressata että koska vuotaa ja miten käy. Seuraavassa raskaudessa voitais kuulemma harkita jotain verenohennus lääkitystä varmuudenvuoksi, kokeilumielessä. :confused004 Mutta voin siis poistua tästä ryhmästä.
 
Me käytiin varhaisultrassa 6+6. Halusin käydä ihan jo siksikin, kun toisen munasarjan kohdilla oli tuntunut viikkoja kovia kipuja. Keltarauhanen se siellä kai kipuili tai kiinnikkeet, koska eihän siellä munasarjassa mitään ollut. Halusin myös varmistaa, että siellä oikeasti on elämää. Uskalsin varata neuvola-ajan vasta ultran jälkeen. Kerran olen joutunut keskenmenon vuoksi perumaan varaamani neuvolan ennen esikoista, ja esikoisellekin tuli loppuraskaudesta liuta komplikaatioita, niin en pysty hirveän turvallisin mielin odottamaan enkä varsinkaan nt-ultraan asti... Mutta kaikki oli onneksi ultrassa kuitenkin hyvin ja pikkuisen sydän sykki. :)
 
Otan osaa kaikkien saamiin huonoihin uutisiin ♥️ Jos jonkun vääryyden tässä maailmassa voisin korjata niin sen ettei keneenkään äidin tahtomattaan tarvitsisi kokea menetystä, lapsen iästä ja kehitysvaiheesta huolimatta.

Me kävimme varhaisultrassa, ihan siksi että halusin tietää että raskaus on oikeassa paikassa ja millaiset mahdollisuudet elämän jatkumiselle olisi, jos syke löytyisi. Itse en halunnut ottaa riskiä esimerkiksi kohdunulkoisesta joka voi pahimmillaan aiheuttaa pahojakin komplikaatioita. Toki yleensä kipujen kanssa, jolloin osaa ilman ultraakin hakea apua. Minulle tieto ja luvut ovat tärkeitä ja vähillä oireilla olevassa raskaudessa merkki siitä että asiat ovat tällä hetkellä hyvin. Toki myös noilla 6-7 rv nähty syke ja oikea koko indikoivat hyvin jatkuvaa raskautta vaikka missä kohdin tahansa voi toki vielä tulla ongelmia.
 
Niinhän siinä kävi, että edellisiltana alkanut verenvuoto osoittautui tänään ultrassa keskenmenoksi. :sad010Viime viikolla siis ultrassa havaittiin verta kohdussa ja "tuomiona" että tulee vuotamaan pois muttei tiedä tuleeko samalla km. Toisaalta helpottunut olo ettei enää tarvi odottaa ja stressata että koska vuotaa ja miten käy. Seuraavassa raskaudessa voitais kuulemma harkita jotain verenohennus lääkitystä varmuudenvuoksi, kokeilumielessä. :confused004 Mutta voin siis poistua tästä ryhmästä.

Jaksamista! Ja en tiedä lohduttaako, mutta itse näkisin tuon "luonnollisen" keskenmenon hyvänä asiana jos nyt ylipäätään pitää kesken mennä, keskeytynyt keskenmeno on paljon keljumpi toivottavasti et pahastu viestistäni, en tarkoita missäön nimessä vähätellä surua tms.
 
  • Tykkään
Reaktiot: MM
Jaksamista! Ja en tiedä lohduttaako, mutta itse näkisin tuon "luonnollisen" keskenmenon hyvänä asiana jos nyt ylipäätään pitää kesken mennä, keskeytynyt keskenmeno on paljon keljumpi toivottavasti et pahastu viestistäni, en tarkoita missäön nimessä vähätellä surua tms.

Juu, toki näin on parempi kuin keskeytynyt keskenmeno, ja rehellisesti sanottuna tämä on myös parempi kuin vakavasti sairas/vammainen lapsi. Alkaa vain vähitellen tuntua, että mun osalta "tilastolliset/keskimääräiset" keskenmenot alkais jo riittää. Tähän mennessä 4 raskautta: 3*km ja yksi lapsi. :sad001
 
Ultra takana ja siellä oli pieni sykkivä sydän. :HeartredHieman pieni viikkoihin nähden, mutta se on ilmeisesti näillä viikoilla vielä normaalia. Koska meillä kyse lapsettomuushoidoista syntyneestä raskaudesta, niin parin viikon päästä tehdään vielä toinen ultra.
 
Minakin paadyin kaymaan ultrassa kun on 7-8 keskenmenoa takana ja loytyy 3 lasta. Yksi pikkuinen loytyi ja vastasi rv 8 kuten pitaakin, tuli monta kuvaakin mukaan. Laakitys tuli mutta en tarvitse koska ei ole hyytymatekija ongelmia jne, ihan varoiksi kirjoitti. Perjantaina julkiselle puolelle kun mies haluaa toisen mielipiteen.
 
Minäkin uskaltaudun liittymään keskusteluun :) Kävin tammikuun alussa 3.1. varhaisultrassa, jossa silloin pieni sydän sykki ja kaikki oli hyvin. Koko vastasi suunnilleen viikkoja, 7+3. Mulla on kaksi keskeytynyttä keskenmenoa takana ennen esikoista, ja oman mielenrauhan takia oli pakko käydä tarkastamassa tilanne. Tänään pitäisi sitten olla 9+0, jos kaikki on sujunut hyvin. Pitkältä ajalta tuntuu odottaa seuraavaa ultraa :D
 
Kävin tänään ekaa kertaa neuvolassa terkkarilla ja sain heti perään ajan lääkärille, että ihan vaan kurkkaisi millä viikoilla ollaan menossa.
Menkoista laskettuna siis olisi jo 9+5, mutta koska ne yhdet ainoat menkat pillereiden lopettamisen jälkeen oli kp53 niin ovulaatio voinut tulla milloin vaan.

Ultrassa löytyi sykkivä sydän ja tyyppi vastasi kooltaan 6+5, eli kolmen viikon heitto. Vaikka lääkäri sanoi, että johtunee epäsäännöllisestä kierrosta, jäi pelko takaraivoon että jos olisikin menossa kesken (mitään oireita siitä ei kyllä ole, esim vuotoa tms) :sad001

Sain onneksi lääkäriajan kahden viikon päähän.
 
Me käytiin eka neuvolakäynti tiistaina ja samalla kätilö ultrasi. Pieni ihmisenalku löytyi hetken etsinnän jälkeen, kun oli vähän huono näkyvyys, mutta lopulta saatiin sykekin hyvin näkyviin. :Heartred Koosta päätellen 8. viikon alkupuolella.
 
Täällä myös käyty varhaisultrassa (viikko sitten) & pieni sydän siellä kovasti sykki. Kaikki näytti hyvältä ja siltä miltä kuuluukin näille viikoille ❤️ LA siirtyi viikolla eteenpäin.
 
Mikäs tää kun eka neuvolakäynti varattu tammikuun alussa 28.1 ja nyt tuli viesti että ”sinulle on varattu neuvola 22.1” ja ”älä vastaa tähän viestiin” Muuttaako ne täällä tollei omin päin noita aikoja miten sattuu vai mistä ois kyse? Toi mun eka aika minkä varasin oli kyllä aika myöhäsillä viikoilla luulen 9+4 ja sitä ekaa ultraa ei voi varata kun vasta sit ku on käyny tolla ekalla vastaanotolla ja mietin vaan että jos on ruuhkaa niin aika tiukkaa tekee— ehkä ne päätti aikastaa tota mun aikaa sen takia — ihmettelen silti kyllä?
 
Voi olla, että ovat muuttaneet aikaa. Ehkä kannattaa soittaa neuvolaan ja kysyä asiasta, niin saa varmuuden mistä on kyse.
 
Bumby: Yleensä toimistosta kyllä soittavat jos aikaa tarvitsee muuttaa, eivät voi olettaa että yhenäkin muutettu aika sopii asiakkaalle. Nuo muistuttavat ajanvarausviestit tulevat järjestelmästä sinne talletettujen aikojen mukaan (myös hammashoito, lääkäri ym ajat), joten epäilen että on alunpitäenkin sinulle virheellisesti varattu tuo 22.1 aika.
Ja tosiaan yhdistelmäseulaa varten verikokeissakin on ehdittävä käydä hyvissäajoin ennen ultrausta (muistelen että minulle ohjeistettiin viime raskaudessa n viikko ennen)

Toivottavasti selviää:happy:

Joo mietin kans jos mulla ois vahingossa väärä päivä itellä mutta se aika oli 28.1 klo.8.00 ja tämä uusi on 22.1 klo.10.20. Ja tuli vaan viesti että ”sinulle on varattu aika... ” ei vaikuttanut muistutusviestiltä. Ihmeellistä että eivät soittaneet etukäteen. Onneksi tämä kyllä sopii ja kivempi että on aikasemmin mutta kun en ole Suomessa äitiysneuvolassa ennen käynyt niin ihmettelen että näinkö toimitaan?
 
Takaisin
Top