Varhaisultra

Meillä mies pääsis töitten puolesta mukaan varhaisultraan, mut minua kans mietityttää tuo sisäkautta tehtävä ultraus. Et onko se miehen mielestä "ällöö" tai jotain... :smiley-ashamed008

Toisaalta taas pelottaa, et siellä löytyy jotain ongelmaa ja sillon tahtosin miehen olevan vieressä lohduttamassa.
 
Meillä myös ultrattiin alakautta nt-ultrassa, mies oli mukana. Mies oli myös mukana osalla äitipolikäynneistä, joilla tehtiin sisätutkimus.
 
En itekään tiiä, mikä siinä alakautta tehtävässä ultrassa olis kenenkään mielestä ällöä. Jotenkii vaan vierastan ajatusta, et mies olis mukana...
 
En itekään tiiä, mikä siinä alakautta tehtävässä ultrassa olis kenenkään mielestä ällöä. Jotenkii vaan vierastan ajatusta, et mies olis mukana...
Kuule, ei se mies keskity siihen millä ja mistä sua ultrataan, vaan tuijottaa sitä ruutua :Heartred
 
No mulla oli ekassa raskaudessa ultrassa äiti mukana, oli ylläri kun tehtiinkin alakautta se np ultra, silloin vähän hävetti itseäni. Ja miehelle sanoin et synnytyksessä et sitten katso sinne alas ja se raukka oli kerran katsonut.. oli kuulemma aika shokki, kun oli kuin pommin jäljiltä. Jotain piuhoja tuli sieltä ja kaikkea..[emoji28]
 
Ei siinä ultrauksessa mitään ällöä ole kenellekään, ehkä se ekan kerran voi tuntua vähän omituiselta, mutta siihenkin tulee ihan rutiini kyllä. :grin Itellä hävinny kaikenlainen siveys noissa asioissa, kun tullut kymmeniä kertoja oltua levällään siinä pöydällä kaikkien tutkimusten ja hoitojen myötä. Älä häpeile, reippaasti pokkana vaan sinne yhdessä! Ei olla enää viimevuosituhannella, missä miehet odottelee ulkopuolella. :angel7
 
Pallo mulla oli esikoisen aikana mies kaikilla käynneillä mukana. Ekalla keralla ihtee vähän nolotti mutta eipä enää sen jälkeen. :) Nyt mietitään miten tehään eka ultran kanssa. Meillä ei oo esikoiselle täällä suunnalla ketään kelle vois viiä hoitoon ja mie haluaisin miehen mukaan ja mieski haluis olla mukana. Onkohan pahan jos esikoisen ottaa mukaan? En millään haluis mennä yksin kun pelottaa ettei kaikki oo hyvin.
 
Mun entisellä kotipaikkakunnalla (jossa olin neuvolaterkkana ite sillon töissä) oli sääntö, ettei ultraan saa ottaa lasta mukaan. Syynä oli se, että lääkärille täytyy antaa työrauha, kun on niin super tarkkaa työtä. Toivottavasti teillä Ökkis järjestyy asia jotenkin! Kannattaa varmistaa teidän paikkakunnan käytännöt sieltä hoitopaikasta suoraan, jos ei meinaa hoitajaa siks aikaa löytyä. :)
 
Täällä ei saa ottaa lapsia ultraan mukaan. :sad001 joten mä meen varmaan yksin ja mies odottaa aulassa tytön kanssa.
 
Yllatus2016, eihän sen miehen tarvitse olla siellä jalkopäässä katselemassa. Paremmin näkee ultratuloksenkin kun istuu sun takana tai vierellä :)
Ainakin edellisessä raskaudessa myös itse ultraaja oli todella hienotunteinen, eikä lähestulkoon vilkaissutkaan mun alapäätä.
Mies siis mukaan ehdottomasti. Jos tuntuu että tuo jännittää, niin ehkä sen voi ajatella lämmittelynä synnytystä varten :wink
 
Joo siksi kyselin kun arvasin että varmaan jakaa vähän mielipiteitä :D Itseäni ei ehkä se mietitytä että mitä se mies siellä näkee kun tosiaan ajattelen sen myös niin että "lämmittelyä synnytystä varten" jne eli aivan sama. Mutta ehkä se ajatus vaan että tehdään sisäkautta mikä on itellenikin siinä mielessä vierasta etten koe itsekään oloani täysin kotoisaksi siinä jalat haarallaan vaikka gynellä monta kertaa käynyt olenkin ja sitten kun siinä olisi lisäsilmäparit tuijottelemassa :P Toisaalta olis ihana että mies olis siinä, tuli sitten hyviä tai huonoja uutisia. Meillä ultra vasta parin viikon päästä eli ehtii miettiä asiaa ja kysellä mieheltäkin haluaako ylipäätään tulla mukaan :)
 
Mä varasin tänään varhaisultran ja se on vasta kolmen viikon päästä. Mitenköhän tässä mielenterveys kestää sinne saakka. Nyt kasassa vasta 4+0, joten ei auta kun odottaa.
Mies tulee varmaankin mukaan kun vahtii samalla esikoista.
 
Hyvä kun sanotte niin mun pitää heti huomenna kysyä saako lapsi olla mukana. Nyt ahistaa jos joudun yksin menemään. :sad001

Mamma84 hirveesti voimia ultran odotukseen. [emoji173]
 
Nii ei tuo mun mies pitäny sitä mitenkään outona et oli mukana, kun meillä kanssa niinku miukulla ni noi hoidot takana ja siellä kanssa oli mukana ihan kaikkea ronkkimista näkemässä.
Ja onhan tuo mun värkin ennenkin nähnyt. Enemmän se keskitty siihen monitoriin ja otti siitä kuvia ja videota, kun ei saanu mitään tulostettua kuvaa mukaan.
 
Meillä saa lapsi tulla mukaan jos sille on hoitaja mukana.
Mulla on viimeiset menkat tullu 22.9 eli samalla katotaan raskauden kesto. O+ sain 5.11 eli tiiä kyl suunnilleen millä viikoilla mennään.
 
Meillä ei oo täällä ketään kuka vois olla esikoisen kanssa ultrien ajat, neuvolassa mainitsin siitä ja ne hankkii perhetyöntekijän leikkii pojan kanssa leikkihuoneeseen niin pääsee mies ultriin mukaan :)
 
Heippa! Onnea jo ultratuille hyvistä uutisista! :) minulla eka neuvola 12.12, sillon olisi viikot 8+2. Siellä ei valitettavasti ultrata, joten ajateltiin että voisi mennä varhaisultraan yksityiselle ennen joulua, meidän olisi tarkoitus kertoa tuleville isovanhemmille jouluna niin olisi kiva tietää ennen sitä että onko ylipäätään mitään kerrottavaa! Onkos kukaan käyny pk-seudulla varhaisultrassa ja missä kävitte? :)
 
Kiku eikös se Perhe-Arte toimi siellä pk-seudulla? Se taitaa olla edullisin, ainakin mitä oon muilta kuullut :)
 
Takaisin
Top