Varhaisultra

Oli mullakii mies mukana keväällä nt-ultrassa, istukkabiopsiassa ja sitten kun tehtiin keskeytys. Ja tuona keskeytyspäivänä sai mies hoitaa minua, ku oksentelin pitkin päivää ja sitten kun sikiö ja istukka tuli pois, oli ihan fyysisenä tukena mun istuessa portatiivin päällä. Et kyllä se on nähny mun vuotavan ja makaavan sängyssä paikat levällään. Mut kai se on tuossa sisäultrassa se, et se on vähän niinku sisätutkimus ja ite en hirveesti tykkää lääkäreistä ja paikkojen ronkkimisesta. No meillä on ultra vasta ens viikon perjantaina, et mietitään vielä miten tehdään, henkinen tuki ois kyllä tarpeen.
 
Mun mielestä jos pystyy vaihtamaan nesteitä ja isän kaa laittamaa vauvan alulle niin vähän hassua sit ultraa ujostella varsinkin jos isä tahtoo itse nähdä pikkusen :) Että saattaa hieman säädyllisempää olevan ultraus kuin kiihkoissa kaikki levällään ihme ilmeet päällä kiemurrellen itse tekovaiheessa :hilarious:
 
Meilläkin mies oli mukana varhaisultrassa. Eihän toi ronkkiminen koskaan mitään miellyttävää itsestäkään oo, ja itelle jotenkin myös se perse paljaana hyppiminen sieltä mihin housut riisutaan siihen sängylle on aina jotenkin kiusallista.. Aina miettiny miks Suomessa ei oo käytössä niitä kaapuja mitkä on jenkkileffoissa xD Täällä Suomessa ei olla niin säädyllisiä!

Mieskin kysyi eka että onko vähän outoo sen tulla sinne kun mua ronkitaan, mutta sanoin kyllä heti että tuleehan se herranjumala synnytyksessäkin olemaan mukana, eikä nyt muutenkaan oo eka kerta kun mun alapäätä näkee. Ja herra on tosiaan ollut siinä tekovaiheessakin mukana niin saa luvan olla sitten näissäkin. :happy:
 
Mullakin oli mies mukana varhaisultrassa, ja olis kiva jos jatkossakin pääsisi mukaan:) Mun mies tottunut noihin ultriin kun oli joskus mukana lapsettomuuskäynneilläkin, jossa jouduttiin joka kerta ultraamaan:D
 
Helpotuksen huokaus! Kysyin meijän neuvolatätiltä että saako lapsi olla mukana kun ei oo hoitajaa ja vastaus oli että voi olla. :) Vähän jännittää ottaa tyty mukkaan mutta kun ei oo vaihtoehtoja jos meinaa miehen saaha sinne tueksi.
 
Meillä varattu ar-ultra Perhe-Arteen Lahdessa, hinta kaikkineen kuulemma 74€ mikä mun mielestä pieni hinta et saa mielenrauhaa jouluksi :happy:

Tänään varattu neuvola ja heti ultran jälkeen parin päivän päästä. Miten tosiaan jaksaa odottaa, et viikot kuluu :angelic:

Rv 4+2
 
Kiku, mulla on pääkaupunkiseudulla kokemusta ultrista Femedassa, Felicitaksessa ja Perhe-Artessa. Lääkärien tekemät ultrat (Femeda, Felicitas) olen kokenut kaikkein informatiivisimmiksi mutta ovat toki myös kalliimpia. Femedassa hinta riippuu lääkäristä ja pari vuotta sitten maksoin ar-ultrasta muistaakseni n 120-130 euroa. Felicitaksessa mun nykyisellä lääkärillä on kalliimpaa, tosin käynnitkin on pidempiä kun samalla on mietitty Klexane-lääkitystä ym. asioita. Hinnasta huolimatta ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Perhe-Artesta jäi vähän huono maku suuhun, tosin johtui lähinnä siitä, että kun ei ollut onni matkassa ja alkio todettiin ar-ultrassa kuolleeksi, kätilö ei voinut tehdä lähetettä jatkohoitoon. Jouduin siis lähtemään sieltä kuolleen alkion kuvien kanssa miettimään, mitä seuraavaksi. En raaskinut mennä enää yksityiselle ultraan vaan sitä varten, että saan lähetteen Kättärille, vaan menin terveysasemalle, josta sain lähetteen eteenpäin. Pari ylimääräistä päivää tuossa säädössä tuhraantui. Ei siis sinänsä pahaa sanottavaa ultrauksesta vaan lähinnä siitä, että jos ongelmia tulee, täytyy vielä lähteä muualle hakemaan lähetteitä ja varsinkin jos olisi ekaa kertaa tilanteen edessä, se voisi tuntua aika raskaalta.
 
Yritin selailla aiempia kommentteja tästä, mutta en löytänyt moneltakaan kommenttia siitä, että miten aikaisin olette menneet ultraan? Onko rv6 vielä liian aikaisin? Mulla on nyt varattuna aika 7+4 mutta mietin jos siirtäisin viikkoa aiemmaksi 6+4... :D
 
Mies on ollut ar-ultrissa välillä mukana ja välillä ei. Oiskohan niin, että kun tää on nyt kuudes raskaus, on ollut mukana kolme kertaa. Yrittää välttää tuijottamasta mun alakertaa, sama strategia on ollut molemmissa synnytyksissä. :grin
 
Oon käyny Rv6 eli 5+ ultrassa ja nyt huomenna oon menossa samalle hätähousulle.. Rv7 ehkä. Menkoista 6+1 huomenna apin mukaan 6+2... Pelkään, että liian aikaisin.. Ihme täti. Onneksi sain keskiviikoksi, kun maanantaina yritti jo.. Mut halusin tuonnempana itse mennä..
 
Pallo, soita sinne ja kysy :) Itse silloin esikoisen kohdalla tulevan reissun takia ruinasin ajan mahdollisimman aikaiseksi ja taisin saada viikolle 6+2. Sillon tosin sanoivat että muistaakseni ennen viikkoa 7 täytyy katsoa 4D laitteilla, että varmasti löytyy. Voi siis tulla kalliimmaksi. Mutta varmasti neuvovat jos vielä pirautat sinne :)
 
Mun mielestä jos pystyy vaihtamaan nesteitä ja isän kaa laittamaa vauvan alulle niin vähän hassua sit ultraa ujostella varsinkin jos isä tahtoo itse nähdä pikkusen :) Että saattaa hieman säädyllisempää olevan ultraus kuin kiihkoissa kaikki levällään ihme ilmeet päällä kiemurrellen itse tekovaiheessa :hilarious:

KYLLÄ! En ymmärrä mikä siinä on niin ihmeellistä. Omaa äitiäni en mieluusti siihen tilanteeseen ottais (seki kyl jos ois pakko) mutta mikä ihme siinä miehessä olis vikana... :D Menee ohi aiheen, mutta voin kertoa, että ku synnärillä yks lyhyt ja lyhytkätinen kätilö runno mua sisältä niin että itkin ja huusin kivusta, ja vuosin verta patjalle miehen ollessa vieressä, tuntu melko nöyryyttävältä mutta olin ilonen että mies oli sentään siinä. Siihen verrattuna joku ultraus on aika pientä... :D

Mulla tehtiin varhaisultra viimeks koska en tiennyt yhtään missä mennään (tulin raskaaksi vaikka söin pillereitä). Sillon arvioitiin rv 6+2. Ja ihan tavallisella ultralla katsottiin ja kaikki löytyi.
 
Tänään oli varhaisultra ja uutiset ei hyviä :sad001

Kohdussa ei näkynyt mitään selvää eli ilmeisesti keskeytynyt km. Perjantaina verikokeeseen ja sit maanantaina vielä naistenpolille varmistusultra.

Viikkoja lääkärin mukaan tänää 6+6 joten aika varma tapaus. Oishan siellä jo pitäny näkyä kunnolla jotain.

Ikää on jo sen verran ja nyt 2 kkm oeräkkäin et lääkäri ehotti jatkotutkimuksia. Kuitenkin 2 normaalia raskautta takana ennen näitä menetyksiä.

Ilmeisesti jotain munasolun viljelyjä?..

Itkettää. Onneks etätyöpäivä!
 
Kyfi, olen niin pahoillani!!! Muistan tuon tunteen 6kk sitten [emoji22]
Sitä pitikin sanomani, että ei ihan liian aikaisinkaan kannata ultraan. Itselläni alkoi 6+4 pieni verenvuoto, mutta ultrassa 7+1 näkyi syke. Kesken oli kumminkin mennyt heti sen jälkeen. Vuosin viikolle 12 jolloin vasta se seuraava ultra..siellä sit todettiin kkm...oli aika rankkaa vaikka sen arvasin
 
Takaisin
Top