Varhaisultra

Kysiin taas parin viikon päästä uudestaan, ultrassa näkyi että kaksoset olisi vain yhdessä sikiökalvopussissa, mutta se ei ole vielä ihan sata varmaa. Toivon mukaan olisi omissa sikiökalvopusseissaan:) Lääkäri sano että joudun useemmin käymään ultrissa, kun on riskiraskaus kyseessä.
 
Muokattu viimeksi:
Anteeksi Mirkkku, mutta nyt on pakko kysyy mitä meinaa jos lapsoset on yhessä sikiökalvopussissa?
Niin ja onnee kaksosista. :Heartbigred
 
Ei haittaa, saa kysyä:) no sitä lääkäri mulle ainakin sanoi että on isompi riski sikiöillä kietoutua toistensa napanuoriin, jos on samassa sikiöpussissa. Kuolleisuusriskikin on suurempi kuin sellaisessa raskaudessa jossa olisi molemmilla omat sikiöpussit. Lääkäri yritti rauhotella että voi tässä kaikki hyvinkin mennä. Onhan tää vähän pelottavampi tilanne. Kiitos ökkis90:)
 
Joo, se on tosi riski raskaus. Mulle sanottiin, että "onneksi" meni kesken niin varhaisessa vaiheessa, kun se on tälläisissä raskauksissa vain ajan kysymys, ja jos ois selvitty "loppuun" niin leikataan ajoissa vauvat ulos ja ennen sitä monta viikkoa sairaalassa vuodelevossa oltava, että tosi hankala ja raskas raskaus ois ollu. Mutta se on tosiaa tosi harvinainen raskaus!

Ja voi v...Kyllä stressaa ens keskiviikon ultra! Vaikka edellinen km selittyi lääkärin mukaan noin.. Mut voi perse miten sitä pelkää! Se ois kolmas keskenmeno ja viimeinen jos ei tätä saada syliin! No eipä voi sanoa, että ei yritetty ja haluttu kakkosta jos tääki päättyy huonoon tuuriin..
 
Muokattu viimeksi:
Oho. Mutta käsitinki oikein että vaikka ois lapsoset samassa sikiöpussissa niin on kumminkin mahdollisuus selviytyä?

Pilvilinna en yhtään ihmettele jos pelottaa nuin rankkojen kokemuksien jälkeen. Mie kovasti toivon että kaikki menee hyvin ja saat pikku kakkosen syliin. [emoji173]
 
Ihania ultrakuulumisia :)
Minä ajattelin ekassa neukussa kysästä josko neuvolantäti ultrais kun on niin suostunut ainakin kahdessa viime raskaudessa tekemään, niin on mukava neukkutäti meillä :happy:
Tosin eka neuvola vasta 14.12 että pitää pikkasen aikaa vielä odotella.

-Nennu- 5+2
 
Ökkis90: Joo on kuulemma tapauksia, että on selvinneet, mutta ne on harvassa, mut mahdollista.

Kiitos :Heartred Niinpä toivottavasti menis hyvin tämä kerta!
 
Siis joo on mahdollista että hyvinkin voi päättyä tää kaksoisraskaus :) voi olla myös näinkin että toinen selviää ja toinen kuolee. Toivottavasti molemmat selviää. mut parin viikon päästä selviää onko nää pikkuset omissa pusseissa, voi kun olisi. Tsemppiä sulle Pilvilinna ultraan:)
 
Odottavan aika on kyllä pitkä. Päivät tuntuu kuukausilta kun odottaa ultrasn pääsyä. Mulla itellä on pelottava olo että mun pikkunen ei oo kasvamassa oikeessa paikassa. :sad001
 
Niin tuntuu että päivät menee niin hitaasti:sad001 tsemppiä sullekin ultraan ökkis90, sitten kun se on. toivotaan että kaikki on hyvin:)
 
Päivät menee kyl ihan liian hitaasti! Vielä 11 piiiiiiitkää päivää ennen ar-ultraa...
 
On tää kyllä hassua vaan odotella, tuijotella kalenteria ja tuntitolkulla roikkua näissä keskusteluissa. Ihan kuin olisi jossain oudossa välitilassa, mikään muu ei kiinnosta tai mahdu ajatuksiin. Miten teidän siipat suhtautuu koko juttuun?
 
Tää on kyllä ollut pisin viikonloppu ikinä vaikka yleensä valitan, että eipä tainnu viikonloppua edes olla. Ja huomenna ja ylihuomenna tosi pitkät päivät. Onneksi ultra on 7.45 niin ei tarvi keskiviikkona hirveän pitkää panikoida. Pitäs keksiä itellee jotai puuhaa, kun mies pitkät päivät töissä ja poika arkiaamut päikyssä..

Tsemejä muille ultran odottajille!
 
Mulla onneksi toi kävelee opetteleva 9,5kk esikko pitää aika hyvin huolen ettei ehdi paljon ajatella. Ja kun mulla ei oikeestaan oo mtn oireita, niin suurimman osan ajasta en ees muista olevani raskaana. :D
 
Pallo. Mulla ultrattiin viimeksi nt-ultrassakin alakautta ja mies oli silloin mukana. Tulis varhaisultraan mutta joutuu olemaan esikoisen kanssa sen aikaa..
 
Takaisin
Top