VarhaisUltra

Mä olen elänyt hiljaiseloa kun niin pisti ajattelemaan ensimmäinen ultra, mutta tänään kontrolliultrassa;

3,7 mm alkio ja :Heartred syke :) !!!

Kuukautisista laskettuna olisi ollut tänään jo rv 7+6 (ja lääkärin laskujen mukaan 8+0) mutta viikot pienensivät roimasti, joten tänään vasta 6+6 ja laskettu aika 19.12 eikä 10.12 :)

Mä menin ihan punaiseksi ja sanattomaksi gynellä, ihan nolottaa kun en reagoinut kun hän monesti onnitteli.
 
Tyhjältä näytti... maanantaina kontrolli... tänään kuitenkin olisi pitänyt olla 7+3 joten vähän epäilen että taisi olla tuulimuna.... vuotoa ei ole ollut.... en tiiä miten tästä taas selviää....
 
Kirppuli86, aika monta tarinaa täällä päättynyt kuitenkin sikiön sykkeineen löytymiseen. Kuten myös allekirjoittaneella. Mietin jo että onko joku alkuraskauden ultran salajuoni, että pidetään mammat jännityksessä. (Ja viedään epätoivoisten naisten rahat, kun maksavat tiedosta mitä tahansa)

Mimmulainen, tule sinäkin kertomaan kontrollikuulumiset, sinäkin kävit 29.4? :)
 
Meillä on 9.5 varhaisultra neuvolan kautta, kun ei ole tiedossa viikot tarkalleen. Sitten selviää onko kaikki kunnossa ja onko mukana joku.
 
Voi kuin kurjaa Kirppuli! Mitä seuraavaksi? Onko joku tarkastus ultra, voisko viikot heittää? Itseä jännittää perjantain ultra ihan tosi kovasti! Silloin ollaan aika lailla noilla viikoilla täällä kans.

Muoks. kun olisin tarkkaan lukenut, niin siellähän se luki, että kontrolli maanantaina.
 
Muokattu viimeksi:
Voi Kirppuli :Heartred Hyvä tarkistaa uudestaan viikon päästä. Siellä voi vielä olla pienokainen.

Minullakin oli tänään (taas) varhaisultra. Viimeksi näkyi ruskuaispussi (6+2) ja tänään (7+1) näkyi jotain. Raskausmateriaalia kuulemma. Molemmat neuvolan terveydenhoitajat olivat katsomassa ultraa koska saavat harvoin ketään sinne ultrattavaksi näin aikaisin. Ja olivat hyvin toiveikkaita. Heillä niin huono ultrauslaite ettei näissä viikoissa kuulemma pysty selkeästi näkemään mitään. Mutta terkkari mittasi tämän harmaan massan ja sai 7+0 joten epäili että olisi sikiö :) Ruskuaispussi kun on jo hävinnyt eikä minulla vuotoa ole ollut. Mutta taas viikon päästä uudestaan. Silloin (8+1) pitäisi näkyä selvästi jo sikiö ja jos tuulimuna niin tulee luultavimmin ulos ennen sitä. Eli nyt vielä viikko jännitystä.

Terveydenhoitaja mainitsi että suurin osa tulee vasta viikolla 8 plus jotain ja silloin näkee jo. Kerran oli yhden kohtu ollut tyhjä ja epäilivät vahvasti tulimunaa ja viikonpäästä kontrollissa oli ollut selkeä sikiö sykkeellä. Eli toivoa on Kirppuli!
 
Mulla kans edellinen raskauden varhaisultrassa näky "jotain" muttei osannut sanoa heti, että onko viikot arvioitu väärin, sit viikon päästä näkyi syke ja toinenkin "jokin", ilmeisesti kesken mennyt Kaksonen.
 
Mä kävin tänään varhaisultrassa ja kaikki hyvin! :) löytyi 9mm alkio ja sydämen sykekin saatiin näkyviin. Lääkäri puhui alkuun tosi varovasti ja ei ollut mikään maailman asiakaspalveluhenkisin. Se oli että "Tuulimunaraskauksia on tosi paljon" jne. Ja sit kun löytyi sikiö, se joutui aika kauan mun mielestä (eli oikeasti ehkä neljä sekuntia) etsimään sykettä, ja siitäkin se oli jotenkin, että "no onkohan täällä nyt sykettä ollenkaan". Mutta sit kun se löytyi, se onnitteli kovasti ja näytti mullekin ruudulta pikku toukan ja neuvoi, miten voi itse nähdä sykkeen :) huh, oli se kyllä ton rahan arvoista! Super happy oon kyllä tosta kokemuksesta, ihan kannatti maksaa 145€ :D Harmi vain, että mies ei päässyt mukaan, kun on paljon reissussa.
 
Onnea PolarBerry ja muut kans jotka on saanut viimeisten onnitteluitteni jälkeen hyviä uutisia! :)
 
Takaisin
Top