VarhaisUltra

Hui. Jännittää, huomenna klo 12.30 varhaisultraan olen menossa. Ennakkoon jo itkenyt, jos kaikki ei olekaan hyvin. Niin kovasti haluamme sisaruksen pojallemme.
 
Meillä varhaisultra myös ok, pieni oikeassa paikassa ja syke näkyi. Vastasi kyllä viikkoja 7+1 eli tuon mukaan la vasta 25.12.. Edellisistä menkoista laskettuna ois siis ollut 8+0 ja 19.12.. Lopullinen "tuomio" la:n suhteen sitten np-ultrassa. :) Tikutin kyllä tuossa kierroksessa oviksen ja se oli tavallista myöhemmin, eli voi hyvinkin pitää paikkaansa tuo uusi arvio.
 
No kyllä se alkio siellä eli edelleen... :-D vastasi samoja viikkoa mitkä ensimmäinen gyne oli arvioinut, tämä kyllä ehdotti la: ksi 20.12, kun toinen 19.12. No neuvolakortissa merkitty 19. Saa nyt olla. Tiedän kuitenkin, että joulupöydästä 24.12 synnyttämään lähdetään.

Mukava miesgyne, sama joka muuten hoiti synnärillä kuopuksen syntymää :)

Voi kun tämä nyt jo valaisi uskoa edes hieman.
 
Caarina täällä myös la 19.12. ja kyllä se ultra rauhoitti mieltä hirmuisesti. Aiemminkin kyllä vaisto sanoi, että kaikki on hyvin..lähinnä on pelottanut, että jos käykin huonosti niin miten sen surun jaksaa. Niin toivottu joulutonttu tämä tuleva on. Nyt on paljon helpompi hengittää ja odottaa mahan kasvua. :)
 
Kolmas kerta toden sanoo vai miten se menikään :) Eilen ultrassa näkyi vihdoinkin sydämen syke :Heartred Viikkoja oli eilen 8+1. Kolmas ultraus kun ekassa näkyi ruskuaispussi ja tokassa "jotain", niin nyt näkyi yksi selkeä sikiö ja sydän tikitti vimmatusti :Heartred Viikkoja mitattiin 7+5 mutta neuvolan traktori ultralla ei niin pientä vielä niin tarkkaan saa mitattua. Perjantaina uusi ultra koska tämä 8+ viikko on se kriittinen niin vielä en huokaise helpotuksesta, enkä ala käyttää äitiyshousuja ennen perjantain ultraa vaikka omat housut ei enää mee kiinni :) Onneksi on kesä ja voi käyttää leggingssejä ja tunikoita/mekkoja (lue telttoja koska turvottaa niin) :p
 
Vihdoin tänään pääsin varhaisultraan. Viimeisen viikon ajan olen työtänyt koko raskauden aivojen kaukaisimpaan nurkkaan, niin paljon on pelottanut että jos sitä sykettä ei löydykään... Mutta kyllähän siellä sydän löi! Ihanaa! Laskettu aika on nyt 23.12.
 
Moni on eri palstoilla kirjottanut, että 8 ja 9 viikot on jotenkin riskiviikkoja keskenmenoon. Onko kellään tietoa mistä se johtuu tai jotain muuta kuin mutu lähdettä asiasta? Itse kun oon lukenu, ni on lähinnä nähny sellasia prosentteja, että koko ajan riski vähenis.

Muoks. tekis siis mieli jo vähän ruveta itse luottaan (nyt 8+2), mutta on jääny mietityttään.
 
En oo koskaan kuullut moist 8 viikko pelotetta vaan sen, että mitä myöhemmän menee ni riski pienenee. Että 12+0 sanotaan olevan se raja, että todennäköisesti selviytyy loppuun asti. Itsellä tammikuussa km 6+1 ja nyt kävin 7+6 ultrassa ja kaikki oli hyvin niin ei kukaan sanonut, että nyt on suurempi riski aika mennä kesken vaan luottavaisin mielin oli lääkäriin, että normaali raskaus menossa, että kaikki ok. Eikä enää mitään sen erityisempiä seurantoja.

Että nuo hyvin varhaiset km ovat mun mielestä yleisempiä kuin nuo myöhemmillä viikoilla. Että hetihä se keho yleensä laittaa pillit pussiin jos ei oo terve ja joku mutaatio kyseessä, että ei oo kykenevä kehittyy.
 
Muistaakseni viikolla 8 oli niin suuria muutoksia esim. raajat, aivot, keuhkot jne että jos niiden kehityksessä tulee häikkää niin herkästi menee kesken. Sit periaatteessa mitä enemmän osasia on koossa niin riskit vähenee vähenemistään
 
Takaisin
Top