Varhaisultra

Käytännöt on erit eri paikoissa ja joskus jopa eri neuvoloissa. Tylsäähän se niille on jotka kokee jäävänsä paitsi jostain :/

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä ultrattiin esikkoa odottaessa heti viikolla 7. Tokassa vaan höpötettiin. Se raskaus ei kestänyt kuin 8+4 ja nyt sit ultrataan heti ekassa neuvolassa 7+4 2.7 kun tuo keskenmeno oli viimeks. Jotenkin ihanaa et ultrataan mut silti jännään loppuun asti, ei tuota keskenmenoa haluaisi uudestaan heti kokea.
 
Tänään kävin ekaa kertaa ultrassa rv 6+6 ja pieni sydän sykki mitat oli 8.64mm ja oli helpotus nähä pikkutoukka. :HeartbigredHelmikuussa oli keskenmeno niin laittoivat keskussairaalalle varhaisultraan nyt sit ja tää raskaus saatu clomifenilla alkuun..
 
Kuten epäilinkin, en saanut lähetettä kaupungin omaan varhaisultraan eli tarvii miettiä menemmekö yksityiselle. Terkka sen lähetteen olisi kirjoittanut kyllä, mutta kun ensimmäinen vapaa aika meidän neuvolassa oli 15.7. (jolloin mulla rv8+2) ja vasta ensimmäisen käynnin jälkeen voidaan lähete tehdä, terkka sanoi ettei aika varhaisultraan tulisi ennen nt-ultraa kun ultrassakin on todella paljon jonoa kesälomista johtuen. Hienoa toimintaa meidän kaupungissa, etten sanoisi, ihmettelen kovasti saavatko kaikki seulonnatkaan hoidettua siellä ajallaan.
 
Ei oo meilläkää neuvolan kautta oo varhaisultraa, tyhmää kyllä, vois ihan hyvin olla täälläkin ultralaite. Siksi meenki sitte yksityiselle, ei hermot kestäis ootella sinne np ultraan. Nytki tuntunu taas niin kauheeeelta, ollu sen verran kovia nää alavatsa nippailut et ihan paniikissa olin jo eilen ja tänään, onneks loppuvat kuitenkin välillä ja on aavistuksen erilaista kun menkkakivut, no onneks jotain pientä muutakin oireiluu on niin vähän mieltä rauhoittaa.

Toivottavasti sit varhaisultran jälkeen vois olla rauhallisemmin mielin jos siellä varmasti kaikki hyvin. On nää ekat 12 viikkoo vaan niiiiin piinalliset, esikoisen aikaan olin viel suht rennoin mielin, kun plussasin niin myöhään ja pääsi nopeasti ultraan, mutta nyt kun km taustalla nii pelottaa ihan sikana. :sad001
 
Elya, tylsää ettei nyt onnannut. Resurssipula on päättäjien vika kun raha ei riitä pitämään töissä tarpeeks hlökuntaa ja palkkaamaan tarpeeks sijaisia lomia varten ja kouluttamaan niitä (suomessa aikamoiset vaatimukset et saa ultrata oikeesti), tylsää et siel menee tollain :/

masc, kyllä sen pelon kanssa oppii elämään. Se kuuluu raskausaikaan, mut jos pelko alkaa olla liian kova ni stressaat liikaa ja sekään ei oo hyvä, jolloin olis hyvä päästä käsittelemään pelkoja jonnekin :)

omaa,
Jeee, neljä päivää varhaisultraan :Heartred

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä aijon kyl pelkopolille pyytää aikaa.. Esikon synnytyksestäki jäi pelot (tyttö piti elvyttää) nyt taas ollu iha ok fiilikset taas.. 8 päivää ultraan. :) tänään 6+0 :Heartred


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Masc, kannatan kyllä ehdottomasti sitä pelkopolia :) joskos sit ei stressais liikaa ja toivon mukaan kaikki menee hyvin :)

3 päivää ultraan ja yritän nyt hyvin tehokkaasti pitää poissa mielestä, kun muuten alkaa pelottaa aivan hirmuisesti. Luulen silti et kaik on vallan mainiosti, mut hirvittää, kun on nyt kuitenkin kyse siitä et on ihan ihkaeka kerta kun menee ultraan ja tällä tietotaidolla tieto lisää tuskaa kaikista ongelmista...

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä niin odotan innolla neuvolaan soittoa kun meilläpäin kuuluu perusneuvolakäynteihin varhaisultra, np ja rakenne on keskussairaalassa ja vielä niiden jälkeen 2 ultraa ennen laskettua omassa neuvolassa.

Jos maanantaina digitesti antaa tuloksen nii soitan ja varaan eka neuvolan, nyt vaan voi toivoa kaiken menevän hyvin..
 
Dawwe, määki aika kade... :)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä yritän saada kinuttua neuvolasta ultran tuon keskenmenon takia :) Toki jos eivät anna niin sit käyn yksityisellä. Meillä kun on täällä yt-neuvottelut just loppuneet niin voi olla tiukkaa siitä mitä palveluja tarjoavat. Olis kyl hienoa jos automaattisesti sais varhaisultra neuvolasta :)

Kaverini kertoi et meilläpäin oli joku yksityinen ultra maksanut 69 euroo, oli kyllä musta edullinen kun yleensä siitä saa pulittaa lähemmäs 100 euroo.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Freyja, täällä useampi paikka on yli satasen, 90€ oli halvin minkä löysin... :D

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
MadH91: missä 90 €? Olis tarkoitus tulla Turkuun varhaisultraan ja tuntuu, että saa pulittaa aika summan. Viime raskaudessa menin mehiläiseen ja lasku teki melkein 300 €. Siinä oli tosin myös papa koe mukana, mutta silti!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Semla, varsinaissuomen lääkäripalvelu, löytyy kaarinasta ja siellä 90e, kunnon laitteet ja saa dvdn mukaan. Seuraavaks halvin oli väestöliitto, joku 132e :)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Okey, kävinkin siellä 4D ultrassa, tosi kiva paikka ja Jussi on ihan huippu :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Semla, okei sulle onki tuttu sit ja oonki kuullu paljon hyvää Jussista :)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Miulla maksaa varhaisultra 69€ ainanki nettisivujen mukaan oli sen hintanen mihin olen nyt menossa. :) esikoisessa kävin toisessa paikassa ja sielläni jäi kyllä alle 90€ nää paikat siis Joensuussa.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Masc, mä katoin et olis ollu turun gynekologikeskuksessa 66e, mut kun soitin sinne ni sano et tulee lääkärinpalkkio vielä päälle... ja se oliski ollu 160e sit. ja toimistokulut :D kantsii varmistaa!

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
On kyllä jokseenkin epäreilua että toisissa kunnissa ultrataan neuvolassa ja toisissa kunnissa hyvä jos "pakolliset" seulontaultrat järjestetään. Pitäis muuttaa raskauksien ajaksi johonkin parempaan kuntaan.

Tampereella halvin yksityinen varhaisultra oli n.95e minkä löysin, muut meni pitkälti päälle 100e. Mies on sitä mieltä että mitä sinne hyödyttää mennä ("eihän siellä viimeksikään mitään ollut", no siksi juuri sinne mennäänkin ettei tarvi olla "turhaan" raskaana montaa viikkoa jos siellä ei mitään olekaan!) mutta katsellaan nyt, voi olla että varaan ajan silti...
 
Takaisin
Top