Varhaisultra

Janscu

Vauhtiin päässyt keskustelija
Heips!

Kerättäisiinkö tähän alle kokemuksia varhaisultrista..
Ootteko ajatelleet käydä tarkistuttamassa tilannetta ennen varsinaista np ultraa? Millä raskausviikolla?

Ja te, joilla on jo kokemusta asiasta.. millä viikoilla ootte käyneet ja millainen tilanne tuolloin oli? Rauhoittiko käynti pelkoa keskeytymisestä?
 
Täälä kans aika varattuna ja silloin olis 7+3 ja päivänä 24.6 :) Saadaan dvd mukaan ja kuvia... Jos nyt kaikki on kunnossa. Mulla jäi aikanaan kun sain jonkin roskishaamun testiin ja kuvittelin olevani raskaana niin tosi paha maku suuhun yhdestä ultralääkäristä, ja se kummittelee vieläkin mielessä vaikka tiedän että tilanne on nyt toinen. Lääkärihän siis lähinnä melkein huusi minulle että "ethän sinä tyttö ole raskaana ollenkaan", vaikka olin itkenyt ensin 10min hänelle parin viikon takaista vuotoa. Joten nyt pelkään "samaa" reaktiota, et siel ei oliskaan ketään.... Vaikka testissä viivat onkin niin vahvat et epäilystä ei ole.
 
Mä kävin esikoista odottaessa varhaisultrassa ja viikkoja oli 9+3. Silloin erottui jo pää ja vartalo. Kävin myös ensimmäisen raskauden aikana viikolla 7, mutta silloin alkio muistutti lähinnä toukkaa ( sydäntä ei silloin löytynyt ja tehtiin keskeytys). Tällä kertaa menen viikolla 10, eli kuukausi pitäisi vielä kärvistellä. Suosittelen kyllä kaikille menoa varhaisultraan, itse uskalsin vasta sen jälkeen iloita raskaudesta ja voi sitä kyynelten määrää kun näki pienen sydämen tykyttävän
Ja jos kaikki ei ole hyvin, niin kuin minulla kävi ensimmäisessä raskaudessa, on hyvä tietää ajoissa, tuulimunatkin usein keskeytyy vasta siinä 12 viikon paikkeilla.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla on ens tiistaina varhaisultra, sillon pitäis olla viikkoja jotain 7+ mut katotaan sitten mitä ultra kertoo. :) Siellähän se selvyys saadaan. Mä oon ollut esikoisesta varhaisultrassa 7+ jotain ja toisesta olisko ollut viikkoja joku 6+1 ja kolmannesta 7+1. Siellä on syke näkynyt kaikilla kerroilla ja kyllä mä ainakin olen saanut mielenrauhan ja tottakai raskaus tulee jotenkin konkreettisemmaksi kun näkee ruudulla että siellä oikeasti joku on. Varsinkin kun lääkäri mulle viimeksi sanoi että jos syke nähdään 7. raskausviikolla niin keskenmenon riski on jotain 2% luokkaa enää. Mutta tottakai, joku siihen 2% kuuluu ja tosi harmillista on jos meneekin sitten kesken myöhemmin. Mutta raskaus on muutenkin epävarmuuden aikaa, ei voi koskaan tietää mitä tapahtuu ja täytyy vain toivoa parasta. Itse olen yrittänyt mennä sillä asenteella että itketään sitten jos on siihen aihetta ja yritetään olla etukäteen murehtimatta.
 
Meillä on varhaisultraan meno jo ens viikon maanantaina(!!!!), jolloin pitäis olla 6+5, joten sydämenkin pitäis jo lyödä.

:clock AIKA MENEE TOSI HITAASTI, KÄÄK!
 
Me käytiin myös varhaisultrassa esikoista odottaessa. Viikkoja taisi silloin olla 9. Kyllä se mieltä rauhoitti, kun pääsi näkemään, että kaikki on kunnossa. Käynti taisi olla myös miehelle silloin tärkeä ja asian jotenkin todellisemmaksi tekevä kokemus.
 
Esikoista odottaessa aika oikeesti mateli. Kolmas raskaus meni ihan hujauksessa ja tää neljäs menee varmaan vielä nopeemmin. Mun mielestä aika taas menee ihan liian nopeesti. :D Tiistaina ultra ja mulla sellanen olo et no kohtahan se jo on. Kolmen pienen lapsen kaa riitää niin paljon touhua ettei kerkeä edes muistamaan että on raskaana. :D
 
Kolmenäiti: kyllä töissä kuluu aika nopeasti, mutta kotona se matelee ja tuntuu, että yks minuutti kestää tunnin...
 
Mäkin muistan että sillon kun oli muualla kun kotona niin aika meni nopeesti tottakai kun on tekemistä. Kotona tosiaan aika meni tosi hitaasti, varsinkin ihan loppuraskaudessa kun sitä odotti ja odotti että koska koska koska jotain tapahtuu. :)
 
Saa, miksei saisi :) jos siis laitteesta kuvan saa ulos vaan. Laitteesta varmaan kiinni, mut vanhemmistakin saa.

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Ja kyl täälläkin aika tuntuu matelevan, onneks on nyt menny vähän nopeemmin ku töissä on. Kyllä sitä päiviä laskee (9enää!) ja miettii sitä usein mut no, eipä se sieltä sen nopeemmin tule :D sen mä vaan toivon, et pääsis sinne ultraan asti ja siellä sykkis 7+0-7+3 sydän niin kasiviikolla tehty ultra, sen jälkeen km riski pitäis olla nii pal pienempi... :)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Täälläkin pohditaan kovasti pitäisikö mennä varhaisultraan vaiko eikö. Kallistahan se on, mutta se toisi myös vähän varmuutta... Mietityttää vaan se ettei kävisi samalla lailla kun edellisellä kerralla joulukuussa, olin varannut ultran kun kierto oli sekaisin ja näin ollen myös raskausviikotkin epäselviä, ja sinne kun päästiin niin kävin vessassa juuri ennen ultra-aikaa ja eikös silloin löytynyt punaista alkkareista... :sad001 Siitä se sitten alkoi, eikä tietty ultrassa näkynyt muuta kuin joku "pieni täplä". Ajattelin koittaa puhua neuvolantätiä ympäri kunhan sinne nyt saan soitettua, että pääsisin kunnalliseen varhaisultraan, se kun sanoi että epäselvissä kierroissa tms pääsisi sinne, tai jos on takana monta km:ää. Tarvii keksiä joku tosi hyvä puhe sille :grin
 
Elya, kallista on riippuen paikasta... Eka ultra minkä mä varasin, oli 170e, mut kun sen tajusin niin nyt sain semmosen mihin pääsen 90e. :) Kallishan sekin toisaalta on ja rahalle olis parempaakin käyttöä, mutta minkäs teet kun malttamaton on... :D

Hyi kamala tuo kokemus sulla :sad001

Sanot et on ollu tosi epäselvät kierrot ja keksit menkkojen alkupäivän niin et olisit jo pal pidemmällä tjtn :D Joo, eihän nuin sais tehdä mutta noh, minkäs sille teet kun keinot on monet :wink
 
MadH, jotain tuollaista tarinaa mä mietinkin jo itsekin :wink Samoin mietin että kuinkahan rikollista olisi sanoa että on kokenut jo keskenmenon kahdesti ja kierrot on mitä sattuu, enhän mä nyt paljoa liioittele... Eihän neuvola sitä tiedä onko mulla ollut yksi vai kaksi km:ää, niille voi sanoa että edellisestä viisastuneena en heti varannut neukkuaikaa niinkuin joulukuussa tein ja siksi ei ole heidän tiedossaan se toinen. Mutta sit taas toisaalta tuntuis tosi pahalta ihan suoraan valehdella.:confused:

Ei se yksityinen ollut kun pikkusen päälle 90e kun viimeksi kävin, mutta iso raha sekin on. Ehkä mä koitan tuon neuvolakortin ensiksi.
 
Mä olen menossa keskiviikkona varhaisultraa, yksityiselle ja maksan itse. Haluan investoida siihen kun on ensimmäinen raskaus ja kaikki uutta ja jännittävää niin haluan nähdä mitä siellä mahassa tapahtuu. Viikkoja silloin on 7+2, mutta viikkojen laskenta on ollu vähä epävarmaa mulla, joten toivon vaan että oikeesti näkyykin jotain ja myös että saa vähän varmuutta siihen kuinka pitkällä mennään raskauden kanssa. Jännittää kamalasti ja odotan keskiviikkoa ihan pirusti!
 
Elya, jos valehtelet km määrästä, neukkukorttiin tulee sillon g3p0, eli kaikkialle siirtyy tieto et oot ollut kolmasti raskaana. :) Eli se eka, sit se kuviteltu ja nykyinen. Epäsäännölliset kierrot olis ehkä parempi, ja jos ultran mahista ei oo ni sit etit jonkun paikan missä halvimmalla pääset ultraan :)

mirkusta tulee äiti! yleensä suositellaan semmonen 7+ tai jopa 8+ et varmasti näkyy kans jotain (sydämen syke) niin että jos viikot heittää, ni olis joku mahis ettei tarvii epätietoisuudessa ootella viikkoa kahta et siellä jotain näkyy. :)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä pääsee kunnalliseen varhaisultraan yhden keskenmenon jälkeen. Esikoisesta oli kans sillon vuonna 2009 heti ultra ekassa neuvolassa. Nyt mulla on ultra 2.7 :)
 
Takaisin
Top