Varhaisultra

Milloinkas sinne varhaisultraan kannatti mennä? Onko 6+4 liian aikaista? Katselin kalenteria ja töiden takia on hankala löytää aikaa että molemmat pääsisimme, ja tuo päivä olisi yksi joka kävisi. Toinen vaihtoehto olisi 7+1. Olettaen että olisi aikoja silloin yksityisellä, en vaan usko että saan puhuttua itseni kaupungin tarjoamaan alku-ultraan...
 
Elya, se 7+ olis suositellumpi mut jos oot "varma" viikoista ni kyl se 6+4 on ok. :)

Jee, enää 6päivää ultraan :Heartred

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
ma katoin tuota klinikkaa jonne varasin ajan, ne mainosti etta jo viikolla 5 voidaan tehda ultra jossa todetaan onko raskaus oikeassa paikassa, viikolla 6 voidaan saada syke nakyviin jos raskaus on edennyt, siksi uskaltauduin varaamaan itsekin jo tuonne 6+4, tosin on ihan vaan ultraan ja sikiotutkimuksiin erikoistunut klinikka, joten voipi olla etta sielta loytyy kokemusta paljon.
Hauskana kuriositeettina klinikan sivuilla kerrottiin etta Tanskassa valitettavasti kuka tahansa tupelo saa muutaman paivan ultraperehdytyksen jalkeen alkaa sohimaan sauvalla odottavia aiteja ja klinikka totesi etta valitettavasti heille tulee paivittain potilaita itku kurkussa kun joku sosiaalialan opiskelija (alkaa sosiaalialan ihmiset loukkaantuko ei ole kritiikkia teille vaan systeemille taalla) on sauvaa survaissut ja todennut pahimmassa tapauksessa ettei taalla mitaan eloa ole ja potilas on soittanut samalle paivalle ajan talle yksityiselle klinikalle, kas sielta loytyykin normaali raskaus ja sydamen syke...

Eli taalla saanee siis olla todella tarkkana.
Ihanaa MadH kohta naet pienen, pidetaan peukkuja kaikki on hyvin :Heartred

Heheh mulla on viela 10 paivaa ultraan mutta josko se sitten kristallisoituisi etta paksustihan tassa ollaan.
 
MadH, oon mä aika varma kun sen oviksenkin bongasin tikuilla. :) Mut ehkä tosiaan 7+ on varmempi.
 
Mju, joo suomessa onkin sit vähän eri kriteerit ja vaatimukset ultraajille :wink ei meikäläinenkään pääse ultraamaan ellei kokemusta ole, ja sen saa vaan kokeneen kanssa kerätä. :)
Seiskaviikko on jo ihan ok, pitäis kaikki näkyä, yleinen suositus on se 7+ siks, kun jos viikot vähänkin heittää ni pettyy ennen aikojaan... :)

elya, joo mäki oon melko varma, mut vähän piti pelaa varmemman päälle, mullahan näkyis jotain jo huomenna... :wink

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Tää odottaminen ei kyllä ole kärsimättömän ihmisen hommaa. Nyt kun me odotellaan varhausultria, aika tuntuu matelevan. Ja tästähän se odottaminen vasta oikeasti alkaakin :wink Mutta tuntuu jo ikuisuudelta että on päässyt edes tähän asti, sitä itse raskauttakin kun joutui odottamaan ihan liian kauan :grin
 
Elya, mä niin muistan ku viel oli olo etten kestä sitä kahta viikkoo, ni nyt onki enää kuus päivää :wink mut kyl se silti tavallaan matelee. Ja sit ootellaa neuvoloita ja sit nt-ultraa ja sit liikkeitä, mahaa ja rakenneultraa.... odottaminen ei lopu :D



Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla näkyi esikosta jo hienosti syke 6+5, joten uskaltaisin kyllä mennä jo 6+4 Mju82!:) Tällä kertaa mulla taitaa olla se viikoilla 6+6.
 
Mä kävin tänään varhaisultrassa. Viikkoja olis laskujen mukaan 7+2 mutta todella epäsäännöllinen kierto joten voi olla paljon vähemmänkin.

Ultrassa ei valitettavasti näkynyt sykettä, ruskuaispussi kyllä, ja siellä ilmeisesti jotain, mutta huonolta näyttää. Viikon päästä uusi ultra varattu tarkistamaan tilanne ja jos ei silloinkaan näy niin on joko tuulimuna/keskemeno täällä.

Se tunne kun gyne tämän sanoi oli aikamoinen, itkua pidätellen sieltä lähdin, vaikkakin antoi vielä toivoa että voi olla niin alussa että ei sen takia näy. Nyt sitten vaan yritetään selvitä reilu viikko ja mennä uudelleen katsomaan onko edistystä tapahtunut. Ensimmäinen raskaus ikinä joten olin vähän yltiöoptimistinen että kyllähän minulla kaikki menee hyvin.
 
Mulla 12 päivää ultraaan. Mut onneks on juhannus, töitä ja ystävän lapsen synttäreitä tässä välissä nii jospa se aika hurahtais :) mulla taitaa olla 7+2 kun menen.. Tuolla mihin menen tekevät 6-7 viikoilla jos on taustalla keskenmenoja, mutta halusin mennä tuollon vasta nii on sit varmasti kunnolla viikkoja kasassa ja näkyy kaikki tarvittava :) uskosin kyllä, että on aika oikeet viikot, kun suurinpiirtein tiesin millon ovis oli.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Ii_Ii tsemppiä voin vaan arvata millainen olo siulla nyt on, toivottavasti olisi vasta ihan alussa ja viikonpäästä näkyis kaikki tarvittava! :Heartred


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Li_li, voi ei, toivotaan et kuitenkin syke löytyis viikon päästä :Heartred



Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Juu, tässä nyt ku oon tätä asiaa sulatellu niin en kyllä vielä voi mitenkään luopua toivosta. Uber optimisti kun olen, niin uskon vielä mahdollisuuteen ja murehdin sitten jos jotain murehdittavaa on :)
 
Mulla 12 päivää ultraaan. Mut onneks on juhannus, töitä ja ystävän lapsen synttäreitä tässä välissä nii jospa se aika hurahtais :) mulla taitaa olla 7+2 kun menen.. Tuolla mihin menen tekevät 6-7 viikoilla jos on taustalla keskenmenoja, mutta halusin mennä tuollon vasta nii on sit varmasti kunnolla viikkoja kasassa ja näkyy kaikki tarvittava :) uskosin kyllä, että on aika oikeet viikot, kun suurinpiirtein tiesin millon ovis oli.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
Meillä on sitten samoihin aikoihin ultrat! Mulla on enään 13 päivää siihen!!
 
6+4 oli mullakin eilen kun siellä kävin ja syke siellä jumputti pikkuriikkisellä tyypillä. :) Olisinko keskimmäisestä ollut viikolla 6+1 ja silloinkin näkyi syke. Eli kyllä 6+ voi jo mennä, mutta 7+ näkyy jo paljon selvemmin. :)
 
Mä olen kade kun monilla on äippäneuvolassa ultra :/ Meillä vaan jutellaan, otetaan verikokeita ja sieltä saa sen lähetteen että pääsee nt-ultraan sit joskus viikoilla 12. Ei malttamaton jaksaisi odottaa :)

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla on tosiaan eka ultra sillo viikolla 8+ ja toinen viikolla 11+ :) mitenhä se vaihtelee näi että kaikkialla ei ultrata neuvolassa ekalla käynnillä :eek: toki mulla vaikuttaa ainaki taustaki..
 
Takaisin
Top