Varhaisultra

onnea kaikille hyvistä Ultra uutisista! :Heartred

ite painelen epätietoisuudessa sinne 15.7 saakka, ei oireita mutta ei myöskään vuotoja. kyllä Tää on hermoja raastavaa..
 
Sama juttu Niiskuneiti85. Ei oireita mut ei myöskään vuotoja tai kipuja.. raskaustesti näytti eilen ainakin kahta viivaa (8+6) :D että kaippa tässä kuitenkin raskaana ollaan...

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Täälläkin vähäoireisuus vähän huolestuttaa, mutta ainakin viime viikolla varhaisultrassa kaikki oli hyvin. Kun vaan osaiskin olla huolehtimatta ja uskoa että kaikille ei tuu voimakkaita oireita ja ne vähäisetkin voi vaihdella päivästä päivään. Lohduttaudun myös sillä että mun oma äitikään ei mm. kuulemma joutunu kertaakaan oksentamaan (vaikka meitä oli vielä 2 :)).
 
Nyt täälläkin varattu aika varhaisultraan. :) Aika olisi ensi viikon keskiviikkona 9.7, jolloin viikkoja pitäisi olla 7+4. Toivottavasti siellä massussa joku asustaa. Harmittaa kun en kolmenkaan keskenmenon jälkeen saanut aikaa kunnalliseen varhaisultraan vaan pitää sitten mennä oman kukkaron turvin yksityiselle. :angry3 Kunnalliselta puolelta lääkäri vain kehoitti syömään primaspania ja odotella aikaa np-ultraan. :angry1 Höh sanon minä!!!
 
Ei mullakaan oikeastaan oo oireita ja vasta 6+2 menossa. Tai sit en ehdi tarkkailla itseäni liikaa :D Aamuisin on hieman huonoa oloa ja turvotusta iltaisin, mut ei sen kummempaa. Vielä olis 4 päivää ekaan ultraan :) Siitä se piinailu sit taas alkaa kun odottaa neuvolaa ja sen ultraa ja lopulta np-ultraa :D

Chipmunk: Tuo on jo töykeetä kun luulis kunnallisella et kolmen km jälkeen tarkempi syyni. Ainakin mä oon luullut niin.
 
Freyja86: no sen verran tarkempi syyni, että saan ylimääräisen ajan keskussairaalan lääkärille ja toiveissa tietenkin oli, että aika sinne tulisi mahdollisimman pian ja saan samalla siinä sivussa sen ultran. No nyt kuitenkin näyttäisi siltä, että lääkäriaika olisi sitten vasta lähempänä np-ultraa jos ei sitten jopa samana päivänä. Kutsut ultraan ja lääkäriin pitäisi kolahtaa postilaatikkoon ihan piahkoin kun kerta se lääkärikin oli sen lähetteen kerennyt jo katsomaan ja tuon lääkekuurin määräämään.
 
Chipmunk: No on tuo aika outoa. Mulla se yks km taustalla (joka selvis vasta np-ultrassa) ja oon menossa yksityiselle ens ma (rv 6+9) ja sit neuvolasta sanoivat et lääkäri ultraisi rv 9-10 ja sit se np-ultra. Et näin meillä :) Ainakin mä oon tyytyväinen et pääsee ultraan noin tiheästi. Kun jotenkin toivon et jos menee kesken niin selviäisi heti eikä kuukauden päästä niin kuin viimeksi.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
@minime mäkin tein eilen raskaustestin ja positiivinen oli ja viiva oli tummempi kuin ite testi viiva.
Mut mulla on pieni epäily et kävin liian aikasin, kun neuvola laskee la 28 kierron mukaan ja mulla kierto 32. Tai sit mulla toive ajattelua. No kituteltava on ei voi muuta.
Millon teillä seuraava Ultra @minime?
 
tänää tulikin lappu seuraavaan ultraan 28.7 :) eli viikkoja sillon 12+5 ja seulontaan osallistun
myös, verikokeet ensiviikolla..
 
Eilisessä (omakustanteisessa) ultrassa näkyi pieni möykky sykyttävine sydämineen. Ja viikot oli 7+3. :) Ja tän ultran teki kätilö Mehiläisessä, siksi saatiin halvemmalla, alle 50€. Vaikka väkisin oisivat aikaa varatessa tarjonneet lääkärin tekemää, n. 180€...

:happy093
 
Niiskuneiti85, ultra-ajankohtaa en tiedä vielä, mutta neuvola-aika on ensiviikon tiistaina. Sielä tuskin ultraavat joten epätietoisuudessa joudun vielä olemaan melko kauan. Aion kyllä sielä ilmaista huoleni kun ei tunnu olevan suurempia oireita. Pissanäyte täytyy viedä sillon samalla, mutta en tiedä mitä ne siitä sitten katsovat :D

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
oi no mulla onneksi jotain mitä tietoisesti odottaa ja saa sit ultrassa lopullisen varmistuksen et mis mennään. Mutta tosi paljon tsemppiä @minime toivotaan et hyvät uutiset tulisi meille molemmille! :Heartred :)
 
Minäkin kävin eilen extempore ultrassa kätilöllä yksityisellä. Ennen kuin täällä lueskelin en osannut pelätä juuri mitään, mutta sitten halusinkin jotain varmuutta tilanteeseen ennen kuin peruin syksyn eksoottisempaan maahan kohdistuneen työmatkan. Oireitakin on niin minimaalisesti ja niihin on jo tottunut, että piti saada varmistus.

Kohdussa näkyi pienen pieni ihmisen alku ja sydän sykki! Pillereiden lopettamisen jälkeen kierto on ollut hyvin epäsäännöllinen, ja omien jo hyvin realististen arvioiden perusteella laskettuna viikkoja olisi ollut 7+1, mutta ultran perusteella olikin 6+2. Mutta yhtäkaikki, kerroin töissä yhdelle ihmiselle tilanteesta ja matka on peruttu! Kätilö sanoi, että jos olisin tullut vaikka vain edellisenä arkipäivänä perjantaina, ei olisi varmaan näkynyt vielä mitään.

Minäkin kävin Mehiläisessä alle 50 euron kätilön ultrassa, kun en raaskinut vielä tässä vaiheessa lääkärin 180 euron ultrausta maksaa. Meidän seudulla ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa ja lääkärin ultrat maksavat tuon verran. Olin kuullut tästä mahdollisuudesta tutulta, eikä siitä löytynyt tietoa netistä. Mehiläisestä sanottiin, että eivät tätä mainosta, koska jos ultrassa huomataan jotain häikkää, ei kätilöllä ole asiantuntemusta tulkita mistä se johtuu. Tällä riskillä menin ultraan puolen tunnin varoajalla. Nyt ymmärrän, kun kirjoittelette, miten kamalasti teitä jännittää, kun varailette aikoja viikkojen päähän. Totesinkin kätilölle, että en olis yhtään pidempää varoaikaa voinu ottaakaan, kun sen 30 min ajan jännitti niin, että mahaan koski! :D
 
Nyt pamahtaa oma napa-settiä, sorry.
Toissa päivänä oli VU ja olen sen jälkeen ollut kyllä niin ihme fiiliksissä.
Sikiökaiku oli, mutta syke ei näkynyt ja vastasi kokoa 6 + 0-6. Itse olin ajatellut 10 pv vanhemmaksi tuon. Nyt sitten kontrolliaika ultraan 14.7. Gyne sanoi, että joko on keskeytynyt keskenmeno tai sitten se on vaan pienempi eikä syke näy vielä. Koko oli 2,45mm (hänen mielestään vastaa rv6) . Muutoin kaikki oli ok.
Hemmetti kun on niin ristiriitaiset tunteet, välillä sitä jaksaa aatella että ite laski väärin ja stressaa ihan turhasta ja taas toisessa hetkessä olen jo heittänyt hanskat tiskiin ja odottelen tyhjennysvuotoa.
Nyt on meneillään siis niin kamalat piinaviikot että... lisäksi koko ajan mietin omia oireita ja onko ne vähentymään päin vai kuinka.... voi elämä!!
 
Teetu, hyviä uutisia, onnea :)

illacrimo, yritä ottaa rennosti, stressiä ja ahdistusta nyt varmaan riittää mut ei se ainakaan tilannetta mihinkään muuta... toivotaan nyt kuitenkin että sieltä sitten uusintaultrassa löytyy joku tasaisella ja kovalla sykkeellä :Heartred tsemppiä kovasti!


Omanapa, mun tilaama doppler ei oo tullut, ja halu päästä uudelleen ultraan on kova, ku on vielä melkeen neljä viikkoa np-ultraan. Jos kerta mehiläisessä kätilön tekemä ultra on ton hintanen niin kai sitä vois... :D jos raha riittää... en tiiä kai sitä jaksaa odottaa ku km riski on kuitenkin enää se 3% kun syke kerta löytyi ja tää oksentelu puhuu puolestaan... :)
Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Hei tosi hieno juttu että paljastu tollanen superhalpa ultra, sinnehän täytyy sit marssia kun epäusko taas iskee, toivottavasti Turun mehiläisessä on sama homma...
 
Juuh, mulla kans olis hinkua uudelleen ultraan, kun helpotti vaan hetkeks. Ja tosiaan np-ultra vasta elokuussa. Tänään yritin saada lähetettä, mutta ei irronnu mun oireista/historiasta huolimatta. Pitää varmaan kans ottaa selvää noista yksityisistä. No onneks nyt kuitenkin kivut tosiaan hellittäny hieman enkä oo tarvinnu parasetamolia tänään.
 
Mun juupas-eipäs tilanne sai vihdoin päätöksen eilen: keskeytynyt keskenmeno ja tyhjennyslääkkeet kouraan. Aika kova paikka oli, koko eilinen meni itkiessä, mutta nyt kun on vähän ehtiny rauhoittua ja asiaa miettiä ja sulatella niin kyllä tästä noustaan. Tällä vauvalla ei ole ollut kaikki kunnossa koska on keskeytynyt, joten parempi näin. Uutta yritystä sitten vaan heti kun mahdollista. Toivotan teille kaikille hurjasti onnea matkaan ja toivottavasti jokainen teistä saa vauvan syliin asti! :Heartred
 
Il_ll: hali ja voimia :Heartred Kokemuksesta voin sanoa että tuon sulattelu ottaa oman aikansa. Mä luulin että asia olisi ollut ok mulle ja elämä jatkuu kun pääsee uuteen yritykseen, mutta mulle iski suru takautuvasti vasta nyt keväällä kun uutta tärppiä ei alkanutkaan kuulua. Joten anna aikaa itsellesi ja miehellesi :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Takaisin
Top