Varhainen keskenmeno

Kiitos. ❤️

Miten sä voit?
Vuoto on mulla loppumaan päin ja hormonimyrskyt on selkeesti laantumassa. Tunnen taas olevani oma itseni, pää on jotenkin selkeä, ja meillä oli eilen miehen kanssa pitkästä aikaa rento ja kiva päivä. Tänään mennään kalaan :smiling-eyes: mikä on mahtavaa, sillä viikkoon en ole voinut huolettomasti käydä missään. Vessassa ramppaaminen ja siteen ja vaatteiden vaihtaminen on ollut prio ykkönen. Kurjaa, että yksi kesälomaviikko meni keskenmenolle, mutta ehkä parempi näin, niin ei tarvii töissä selitellä. Kyllä se elämä tästä vaan jatkuu, vaikka pohjalla käytiin. Rautalisää oon popsinut ja foolihapoilla jatketaan. Hcg-arvot käyn tsekkaamassa ensi viikolla.
 
Vuoto on mulla loppumaan päin ja hormonimyrskyt on selkeesti laantumassa. Tunnen taas olevani oma itseni, pää on jotenkin selkeä, ja meillä oli eilen miehen kanssa pitkästä aikaa rento ja kiva päivä. Tänään mennään kalaan :smiling-eyes: mikä on mahtavaa, sillä viikkoon en ole voinut huolettomasti käydä missään. Vessassa ramppaaminen ja siteen ja vaatteiden vaihtaminen on ollut prio ykkönen. Kurjaa, että yksi kesälomaviikko meni keskenmenolle, mutta ehkä parempi näin, niin ei tarvii töissä selitellä. Kyllä se elämä tästä vaan jatkuu, vaikka pohjalla käytiin. Rautalisää oon popsinut ja foolihapoilla jatketaan. Hcg-arvot käyn tsekkaamassa ensi viikolla.
Ihana kuulla, että myrskyn jälkeen voi tulla jo tyyntäkin. 🤩 Tuollaisia rentoja päiviä tarvitaan. ❤️
Multa otettiin eilen hcg-arvo ja se oli noin 80 000. Kuukauden päästä pitää tehdä raskaustesti. Jos se on positiivinen, niin sitten pitää ottaa yhteys hoitavaan tahoon. Mut ajattelin et käyn ite mittauttamassa arvon sekö ferritiinin parin viikon kuluttua.
 
Otin aamulla 1g panadol ja 600mg buranan. (Jätin tramalit kaappiin) Sitten cytotecit alapäähän puoli tuntia siitä. Alkoi selkeästi tuntua alaselässä pientä paineentuntua/supistuksia lääkkeiden alla, mutta minkäänlaista kipua mulla ei oo missään kohdin ollut. Vuoto alkoi 3h lääkkeen otosta ja raskauspussi tippui pönttöön 5h siitä. Nyt nää muistuttaa vain mun runsaita menkkoja.
Toki pian 8h lääkkeistä, sellaista menkkatuntemusta alkaa pienesti olla mitä muutenkin menkkojen aikaan. Ehkä nappaan vielä varuilta panadolin!

Soittelin jo Naistenklinikalle että onkohan tää vuoto edes riittävää ja jos asia epäilyttää, pääsen alkuviikosta tarkistamaan tilanteen. Aion sinne änkeä koska kaksi kohtutulehdusta poteneena ei kiitos enää koskaan!
Niin paljon saanut myös lukea että vuotelu ei olekkaan ollut riittävää ja haluan nyt vaan tämän pois alta. 🙄
Kuitenkin koko ajan vuotelee niin ehkä se tästä.. 🤞🏻

Mutta tällä hetkellä niin positiivinen kokemus kuin tälläinen kokemus vaan voi olla. 👍🏻
Olin lukenut kaikki kauhutarinat netistä, voitte uskoa!
 
Tsemppiä Pöllöliini, parempi kun et luekkaan ja hyvin se menee! 🩷

Mun vinkki on että hae vaan yhteyttä sun kehoon. Aivan samalla tavalla kuin synnytyksessä ja luota siihen. Keho tietää miten toimia myös tässäkin tapauksessa.
 
(Älkää lukeko jos ällöttää!!)

Perjantaina tosiaan tyhjennys. Vuoto alkoi niukentua jo samana päivänä ja eilen lauantaina sitä tuli enää tosi vähän, lähinnä pönttöön WC käynnin yhteydessä/pyyhkiessä.
Vuoto oli muuttunut sellaiseksi hyvin venyväksi & paksuksi limaiseksi. 😖
Selkeästi siis ehtinyt hyytyä matkalla.

No tänään sitten äsken alkoi vähän tihuttaa ja menin pöntölle, niin tulikin joku isompi hyytymä klöntti. Ja nyt sitten sellainen menkka -tyylinen kirkas vuoto jatkuu joten ehkäpä siellä oli jotain tukkeena ja nyt tyhjennys pääsee taas jatkumaan. I hope so!
 
@Miitu mulle on annettu ohjeeksi että niin kauan kun on minkäänlaista kipua niin on materiaalia. Mun ekassa keskenmenossa ehti vuoto loppua ennen tarkastusta ja ei ollut kipuja tai mitään. No jäljellä oli kuulemma ”pieni residua” ja sain cytot matkaan mutta eivät saaneet aikaiseksi mitään. Ei edes vuotoa. Tästä meni pari päivää kun olin kavereiden kanssa ulkona syömässä ja kävin ravintolassa casuaalisti vessassa ja pönttöön humpsahti nyrkin kokoinen köntti ilman mitään vuotoja. En ois aatellut että sitä tarkoitetaan pienellä residualla.
 
@Miitu mulle on annettu ohjeeksi että niin kauan kun on minkäänlaista kipua niin on materiaalia. Mun ekassa keskenmenossa ehti vuoto loppua ennen tarkastusta ja ei ollut kipuja tai mitään. No jäljellä oli kuulemma ”pieni residua” ja sain cytot matkaan mutta eivät saaneet aikaiseksi mitään. Ei edes vuotoa. Tästä meni pari päivää kun olin kavereiden kanssa ulkona syömässä ja kävin ravintolassa casuaalisti vessassa ja pönttöön humpsahti nyrkin kokoinen köntti ilman mitään vuotoja. En ois aatellut että sitä tarkoitetaan pienellä residualla.

No hui 😱 Mulla ei varsinaisesti mitään kipuja oo. Vuoto vaan hetkeksi runsastui ja arvasin että sieltä jotain tuloillaan!
Eikä oo mitään jälkitarkastusta edes sovittu, mikä siis ärsyttää, että varmasti aika monellekin olisi hyötyä siitä että tsekattaisiin onko toimenpide oikeasti onnistunut!
Täytyy nyt huomenna sitten vängätä itsensä sinne ultraan, enpä henkeäni pidättele ettei tämä saaga tästä jatku.. 😑
 
No hui 😱 Mulla ei varsinaisesti mitään kipuja oo. Vuoto vaan hetkeksi runsastui ja arvasin että sieltä jotain tuloillaan!
Eikä oo mitään jälkitarkastusta edes sovittu, mikä siis ärsyttää, että varmasti aika monellekin olisi hyötyä siitä että tsekattaisiin onko toimenpide oikeasti onnistunut!
Täytyy nyt huomenna sitten vängätä itsensä sinne ultraan, enpä henkeäni pidättele ettei tämä saaga tästä jatku.. 😑
Pääsetkö ultraan?
Mulle annettiin to poliklinikalta raskaustesti mukaan, mikä pitää tehdä kuukauden päästä. Mikäli positiivinen, pitää hakeutua sairaalaan ultraan. Ja jos vuoto ei lopu kolmessa viikossa, niin sittenkin ultraan. Muuten ei oo kontrollia.

Täällä ollaan osastolla. Mitään ei tule pihalle. Oon ottanut jo kuusi tablettia cytoja. Mut odotellaan. Ei oo oikein kipujakaan.
 
Pääsetkö ultraan?
Mulle annettiin to poliklinikalta raskaustesti mukaan, mikä pitää tehdä kuukauden päästä. Mikäli positiivinen, pitää hakeutua sairaalaan ultraan. Ja jos vuoto ei lopu kolmessa viikossa, niin sittenkin ultraan. Muuten ei oo kontrollia.

Täällä ollaan osastolla. Mitään ei tule pihalle. Oon ottanut jo kuusi tablettia cytoja. Mut odotellaan. Ei oo oikein kipujakaan.

Kyllä mä varmasti halutessani pääsen tämän viikon aikana. Tänään en vielä soitellut. Sen jälkeen kun eilen tuli taas jotain isompaa ulos, on vuoto niukentunut taas ja jotenkin tuntuu että kuitenkin "etenee". Ajattelin siis niin että mielumin katson hetken ja menen sitten varmistamaan.

Tsemppiä Pöllöliini! 🩷
Siinä voi mennä myös aikaa, mulle ainenkin sanottiin. Ja cytot vaikuttaa pitkään myös. Toivotaan että tyhjennys siitä nyt lähtee käyntiin ja etenisi hyvin. Pidän täällä peukkuja! 👍🏻
 
Tyhjennys oli viime viikon perjantaina, eli viikko tyhjennyksestä. Enää tullut satunnaisesti ruskeaa tuhrua pikkuhousun suojaan. Olisipa tää tässä. 🙄

Olo on kyllä tosi väsynyt. En tiedä johtuuko hormooneista, hemoglobiinista, kilpirauhasarvoista vai mistä mutta olen kuin zombie. 😑
Ja vähän harmittaa että lomaa on enää viikon verran jäljellä. Tänä vuonna se ei tuntunut oikein lomalta (tämän km sumussa) Mutta ehkä ensi viikosta voi vielä taikoa vähän kesäfiilistä! ☀️
 
Toivotaan parasta! Ja toivottavasti ehdit vikalla lomaviikolla vielä tekemään jotain mieluisaa kesäjuttua 🫐

Näyttäisi siltä! Säät suosii niin ehtii tällä viikolla vielä monen moista kesäpuuhaa ☀️ ja huomiseksi ollaan järjestetty lapsille Lintsipäivä yllätyksenä. Saavat myös mummun paikalle yllätyksenä kun eivät ole hetkeen nähneet! 😊
 
Ihana Lintsiyllätys @Miitu, toivottavasti teille tulee kiva päivä. Mä olen tänään nauttinut hyvästä säästä ja kerännyt lakkoja niin että pitäisi koko talveksi riittää 😊

Oi lakat 🧡 Luonnon antimista parhautta!

Täällä siirtyi Lintsireissu aivan hirveän migreenin takia 🫣 mutta onneksi lapset saivat silti mummun seurakseen. Ja olihan tota sadetta ja ukkostakin luvattu niin ehkä ei nyt harmita liiaksi 😅

Nyt on ollut jo muutama migreenikohtaus tässä ja epäilen siis että hormoonit tulee nyt alas, mikä provosoi mulla näitä. (Normisti ovis ja menkat saa myös aikaan)
Mikä on toisaalta hyvä juttu että tietää, että tässä keskenmenosta toivutaan.
 
Takaisin
Top