Varhainen keskenmeno

Kiitos kysymästä @Ruusupuutarha 🧡 ihan hyvin, vuotoa kesti noin 7 päivää... Lopussa jo aika vähäistä, mutta kuitenkin.. ovulaatiota metsästän nyt... Ei ole testeihin tullut kuin haaleeta viivaa... Jos jouluaatosta laskee niin olisi kp22 🤔 mutta eipä sitä ehkä voi siitä laskea..
Tein raskaustestin 12 päivää sitten, eli pari päivää vuodon loppumisesta, kaiken varalta... oli negatiivinen. Joten siinä mielessä meni nopeammin mitä aiempi keskeytynyt keskenmeno, joka päädyttiin tyhjentåmään lääkkeillä...
Ja lisäksi olen sitten ollut keskenmenon alun jälkeen kauheassa kuume flunssassa... Niin eipä ole vielä yritystä...
Pitää rauhassa parannella ja odotella jos sais oviksen tikutettua... Viimeksi tuli vahva plussa ja siitä tärppi... 🤔

@Kesäheinä85 toivottavasti tervehdyt pian ja pääset ovuloimaan :Hugging Face: Onpa hienoa, että vuoto ei kestänyt tuon kauemmin.

Mulla neuvolasta kehotettiin tekee raskaustesti 3vkoa tyhjennysvuodon alettua. Ajattelin kyllä tehdä kans heti kunhan vuoto loppuu ja on kulunu ainaki viikko :D Ei tässä malta odotella.

Mulla olis tänään ollu rv 6+6. Viime viikolla perjantaina alkoi pieni vuoto, joka välillä loppui ja sitten alkoi uudelleen. Ei mitään kipuja. Varasin viikonloppuna yksityiselle varhaisultran, mutta melko varma olin, että kesken meni. Tänä aamuna tuli ensimmäisen kerran isompi hyytymä ja ultrassa kätilö tarkasti, että tosiaan kohdussa oli enää pieniä merkkejä raskaudesta sekä vuotoa. Olo on ihan kamalan surullinen, itketään puolison kanssa vuoron perään ja yritetään samalla pyörittää arkea kahden isomman lapsen kanssa.

Mulla meni kesken eilen kun alkoi vähän vuotoa joka yön aikana yltyi sitten. Tänään kyllä vuoto loppumaan päin jo. Ei mitenkään paljon tullut mutta tullut muutama hyytynyt veripisara jolloin löin hanskat tiskiin ja uskoin sitten että tässä tämä oli. 🥲 Jotenkin tekis mieli toivoa että olis viel toivoa mutta en jaksa uskoa. Huomenna ois alkanut rv 6+0. Mutta soitin ja peruin neuvolankin ja varhaisultran. Soitin myös ja kysyin neuvoa ja ei sieltä mitään hyviä uutisia tullut.

Sanoivat että tekee raskaustestin 4 viikon päästä varmistakseen että mitään ei jäänyt sisälle niin sanotusti. Jos on negatiivinen ei mitään hätää, mutta jos näyttää positiivista käskivät olla yhteydessä vielä.

Ja en muistanut kysyä yhtään että kuinka kauan että kannattaa edes yrittää uudelleen. Netistä jonkin verran lukenut että ilmeisesti ainakin yksi kierto pitäisi tulla kuin edes mahdollista.

Osaako kukaan tarkemmin sanoa miten se sitten menee? Että nyt varmaan kuukausi ainakin menee. Mutta jospa sitä saisi uuden mahdollisuuden kesällä.

Olen kumminkin todella kiitollinen kumppanilleni että hän on kyllä ollut todella tukenani tässä. Vei mut ulos syömään vaikka ei ois oikein halunnut itse eka. Piristi kyllä..
🥹

Okei hyvä tietää. Saa nähdä miten kuukautiset sit alkaa tästä. Luulen kyllä että muutaman kuukauden saanee yrittää. Koska tämä kesken mennyt tapahtui kyllä nopeasti. Tammikuun alussa aloimme oikeastaan vasta yrittämään.

Mulla alkoi kunnolla se vuoto vasta seuraavana päivänä siitä ku käytiin siel varhaisultrassa ja vuotoa kesti 4-5 päivää. Tuli ihan semmosia isoja hyytymiä, mut vuoto ei ollut kovin runsasta. Mul tuli aika naistenpolille ja labraan. 17.2 kävin sit siel polilla ja gynekologi ultras ja tarkisti et kaikki raskausmateriaali oli pois. Kiertokin oli jo käynnistynyt ja antoi luvan yrittää uudelleen.

Mulla taas vuoto on ollut aika runsasta mutta hyytymiä ei ole paljoakaan tullut kuin sellaisia pieniä. Ehkä isoimmat max 1 cm pituus ja leveys sitten vähemmän. Soitin vielä tänään neuvolaan että pitääkö jotain tehdä kun vuoto alkoi uudestaan tulemaan enemmän. Mutta sanoivat että vuodon alkamisesta sitten voinkin tehdä jo raskaustestin uudestaan viikon päästä, joten teen sen varmaan sunnuntai - maanantaina.

Oli hyvin ystävällinen siellä linjan toisessa päässä, en oikein tajunnut mitään kysyä mitä piti mutta sainkin kaiken tarpeellisen tiedon koska hän kertoi että kunhan vuoto loppuu voi alkaa yrittää uudestaan jos siihen valmis itse. Että luultavasti ei pitäisi ainakaan mitään vaikeuksia uudestaan raskaaksi tulemisessa olla, toivon että on totta.

Ihana kuulla, että kumppani on ollut hyvänä tukena! :red-heart:

Me alettiin yrittää heti ku sai ovulaation kiinni vuodon jälkeen (meni siis kesken 5+2). Ei ehtiny tulla siis oikeita menkkoja välissä. Ei siitä kyllä raskautumistakaan tullu, mut ajattelin, että keho kyl tietää onks se valmis. Jos raskautuu suorilta keskenmenon jälkeen, niin eiköhän keho sit ole valmis. Ja siinäkin lienee jotain perää, että raskautuminen voi olla jopa helpompaa keskenmenon jälkeen, kun keho ikäänku jo tietää mitä se tekee.

Raskaustesti mulla näytti negaa aikalailla vuodon loputtua eli noin viikon päästä. Ei tarvinnu tosiaan kuukautta odotella, vaik sitä ne mulleki sillon sano.

Nähtävästi raskaustesti näytti nyt jo negatiivista kun tänään aamulla tein hätäpäissäni että mitä se nyt näyttää. 6 päivää kun vuoto alkoi ja ilmeisesti mitään ei sit jäänyt onneksi, että sen takia ei tarvitse huolehtia tai käydä lääkärissä. Ja nyt sitten kunhan ovulaatiotesti näyttäs positiivista sitä varmaan ensi viikolla kokeilen alkaa testailemaan.

Täällä tärppäs heti km jälkeen, ei ehtinyt menkkoja tulla välissä. Mutta nyt taas vahva tunne että kesken menee tämäkin. Tänä aamuna viiva testissä vaaleampi kuin viime viikolla ja vähän vuotoa.

Voi ei! 😔 Itellä pelko että uskallanko edes yrittää heti km jälkeen vaikka ovistesti näytti tänään plussaa, pitänee jutella miehen kanssa tänään tosissaan että yritetäänkö nyt vai ensi kerralla. Koska lukenut kauhutarinoita netistä että km saattaa olla todennäkösempi jos raskaaksi tulee heti ilman kuukautisia keskeentyneen jälkeen. Mutta tiedä sitten onko ne vain pelotteluja ja onko siitä oikeasti mitään tieteellistä näyttöä. 🤔

Voi ei! 😔 Itellä pelko että uskallanko edes yrittää heti km jälkeen vaikka ovistesti näytti tänään plussaa, pitänee jutella miehen kanssa tänään tosissaan että yritetäänkö nyt vai ensi kerralla. Koska lukenut kauhutarinoita netistä että km saattaa olla todennäkösempi jos raskaaksi tulee heti ilman kuukautisia keskeentyneen jälkeen. Mutta tiedä sitten onko ne vain pelotteluja ja onko siitä oikeasti mitään tieteellistä näyttöä. 🤔
Kävin just tällä viikolla yksityisellä lääkärissä keskenmenon jälkitarkastuksessa, ja se lääkäri sanoi, että ei vaikuta lopputulokseen, voi yrittää jo ennen menkkoja jos haluaa, raskaus ei sit vaan ala, jos ei limakalvot ole vielä valmiit. Toki kierron seuraaminen ja yrityksen ajoittaminen on helpompaa jos odottaa ne ekat menkat.

Okei tuo on kyllä hyvä kuulla koska pelko ollut että jos raskaaksi tulisin heti että se olisi varma keskeytyminen. Joten tuo kyllä helpottaa mieltä tietää että lääkäri sanonut noin. 😁

Mä kävin gynellä 2 viikkoa km alkamisen jälkeen ja silloin ultralla katsoi et kierto oli jo alkanut ja ovulaatio lähellä.

Takaisin