Valmisteluita ja hankintoja

Hei supistusapp on ihan tosi hyvä, mä oon ladannut kans! :happy119
Mut toi toinen onkin mulle uus juttu, muistan ainakin viimeks että pidettiin kirjaa syöntiväleistä silloin ihan ekoina vuorokausina, eli saattaispa olla jopa tarpeellinen?
 
Mäkin latasin supistusapin viikko sitte kun siinä oli niin kivasti sekin, että laskee keskinopeuden supistuksen kestoista ja niiden väleistä. Syömisapin taidan jättää väliin, kun kerta tulee olee täysaikanen ni saa syödä ja pissata ihan omaan tahtiin kunhan molempia tekee! Elättelen toiveita, että tämäkin lapsukainen haluaisi heti 3 vkon iässä nukkua 6 h yöunet niinkuin esikoinen! :)
 
On hommattuna vaunut, kaukalo, pinnasänky (nukkuu kyllä ensin siinä äitiyspaketin laatikossa, ehkä?), vaatteita, amme, vaippojakin jo, kylpyölyä, pukluriepuja, pinniksen patjan suoja... Tutti ja tuttipullokin on, vaikka niitä nyt ei kai heti edes tarvitse. Ja ne kaikki tavarat mitä tuli äitiyspakkauksen mukana löytyy myös.

Imetysliivit hommaan vielä etukäteen. Rintapumpun sitten vasta, jos näyttää siltä että tarvetta tulee. Ja tarpeen mukaan sitten vaatetta ja sälää lisää, kun poika on maailmassa :)

Ollaan hommattu käytettynä vaatteet ja nuo isommat hankinnat. Nyt on mennyt ehkä reilu pari sataa.
 
Onko kellään rintapumppua? Aijon sellaisen hankkia, mutta ei mitään käsitystä, millaisen kannattaa ostaa...
 
Juu, me ostettiin kavereiden suosituksesta medelan sähköinen.. Kallishan tuo oli, jopa täällä Espanjassa, mutta kaverit niin vannoivat tuon puolesta... Jos yksikin rintatulehdus estyy tolla koneella on Se sen arvoinen. Lisäksi meidän perheessä on melkein kaikilla ollut ongelmia maidon riittävyyden kanssa.. Ehkä toi auttaa myös siihen :)
 
Mä ajattelin lähettää miehen pumppuostoksille lapsen syntymän jälkeen, jos alkaa tuntua, että tissit räjähtää. Luulen, että me mennään ihan marketin perusmallilla, olen jo miehelle näyttänyt, mistä hyllystä niitä löytyy :)​
Imetysliivien kanssa ajattelin pärjätä ekat päivät yksillä, jotka olen jo hankkinut, ja tilata sitten nettikaupasta parit lisää - kun sanotaan, että kokoa on vaikea tietää etukäteen. Tissinsuojia pitäis vielä hommata, ilmeisesti kestot on kertsejä mukavampia, mutta olisko kellään vinkkejä, mistä niitä saisi kohtuuhintaan?​
 
Mäkin olen harkinnut tuota madelan sähköistä, kun vähän tutkiskellut. Ihan sama, mitä maksaa, kunhan toimii ja helpottaa arkea :) Jostain taas olen kuullut, että käsikäyttöinen on parempi, mutta who knows...Neuvolatäti sanoi, että kannattaa ostaa vasta synnytyksen jälkeen, jos ei tulekaan maitoa...Toisaalta haluaisin sen kyllä heti :)
 
Onko teillä talveksi vaaville jotain talvilämpöpussia? Mä menin tilaamaan netistä sellasen ihanan superpehmeän pikku untuvapussukan, jonka saa kiinni myös auton turvakaukaloon. Onkohan ihan turha...On tullut taas vähän osteltua...Tää kotona nysvääminen on VAARALLISTA
 
Toi ukko tossa on huolissaan että paljonko kortti alkaa nyt vinkumaan netissä kun olen jäänyt kotiin.. nettishoppailu luottokortilla on IHAN liian helppoa :smiley-ashamed004
 
Munkin mies hikoilee, kun on lähtenyt vähän lapasesta tuo nettishoppailu...pitää vähän rauhottua... :computer012 Pahinta on, että olen alkanut ajan kuluksi seurailemaan erilaisia blogeja. Päivittäin juttua vaatteista, kosmetikasta, situstuksesta, vauvan tarvikkeista jne. Sitten alkaa kuvittelemaan että itse tarvitsee juuri ne samat sisutuskynttilät, kaulahuivit tai ihovoiteet!
 
Jasmin... just tota se pahimmillaan on.. meidän ovivahti jo naureskelee miehelle kun viikottain tulee jotain postissa mulle. Suurin osa tosin meidän äidin lähettämiä, mutta silti alkaa vähän :smiley-ashamed008

Nettikaupasta pitäisi vielä ostaa imetysliivit, mutta odottelen että maito nousee niin tietää sitten paremmin minkäkokoista kannattaa ostaa :)
 
Onneksi mulla ei ole vuosikausiin ollu minkäänlaista hinkua tilailla netistä mitään ja kaupoissakin sitä tuumailee useampaan kertaan tarviiko jotain ihan oikeesti vai ei. Mahdollisimman vähällä vauvaroippeella haluaisin selvitä kun ei tilaa ole mitenkään määrättömästi ja tavarapaljous ahistaa. Neulepuikot kilisee iltaisin sohvalla kun väännän pienelle tumppuja ja sukkia. :)
 
Mä tajusin viime yönä (juu, unettomana pyöritään täälläkin!) että olen varustautunut ihan liian kevyin vaattein vauvan tuloon - pelkkä kuorihaalari jonka hankin ei ehkä kuitenkaan enää riitä kun aamuisin on jo mittari jo melkein miinuksella. Siispä tänään piti vielä käydä hankkimassa kaupungilta ohut villahaalari haalarin alle puettavaksi sekä löysin kuin löysinkin kivan ja simppelin toppahaalarin talveen. Eihän sinne vaunuun välttämättä mitään toppavaatetta makuupussin alle tarvi, mutta kun tajusin (onneksi!) että joudutaan varmaan olemaan hiukka enemmän ulkosalla ja puistossa varsinkin iltapäivisin kun esikoinen pitää hakea päiväkodista, ja jos vauva on vaikka kantorepussa matkalla tai pitää ottaa syliin vaunusta, niin eihän siinä mikään fleecehaalari (jonka myös olin varannut) riitä jos lunta tulee.

Vaunuun löysin onneksi kirppikseltä tosi hyväkuntoisena paksun makuupussin, lisäksi on varattuna lampaantalja. Eiköhän se näillä varusteilla lämpöisenä pysy.

Esikoinen oli kesävauva mikä tarkoittaa sitä että kaikki haalarit, kengät sun muut varustukset menee eri sesongeissa eli uutta joudutaan hankkimaan - ja enhän mä mitään talven tuloa ja pakkasia oo aiemmin tullut ajatelleeksi, voi hyvänen aika sentäs!

Neulepuikot kilisee tälläkin - vauvalle on jo kaksi villatakkia valmiina :happy090
 
Jasmin7 mä aika paljon tutkiskelin rintapumppuja ja arvosteluja. Aventin rintapumpusta en löytöny pahaa sanottavaa niin hankin sitte semmosen :) Käsikäyttönen ja oli vieläpä tarjouksessa sillon niin tais maksaa jotain 49e :)
 
Nostelen tätäkin ketjua vähän... nyt kun moni on jo vauvan kanssa kotiutunut, olisi kiva kuulla onko eteen tullut uusia (tai yllättäviä) hankintoja? Entä onko joku juttu osoittautunut ihan korvaamattomaksi, tai toisaalta aivan turhakkeeksi?

Mulla jäi viime metrien hankinnoiksi vielä pinniksen patja sekä villaiset tissinsuojat + paketti kertakäyttöisiä. Lisäksi haluaisin investoida hyvään kantoliinaan/reppuun ja luultavasti sellaiseen untuvapussiin, josta Jasmin7 mainitsi - onkohan se ollut hyödyllinen teillä? Itse olen kuullut niistä paljon hyvää, mutta käytännön kokemusta ei tietty vielä ole.
 
Kotiutumisen jälkeen vasta ostettiin hoitoalusta ja lisää tuttipulloja. Turha ostos oli käsikäyttöinen rintapumppu, ei riitä hermo sen kanssa sitkuttaa. Onneksi oli kaupan edullisin malli. Sähköpumppua ei missään vaiheessa edes harkittu.
 
Herne, meillä tuo untuvapussi on ollut ihan must. Ostettiin sellainen, jonka saa kätevästi turvakaukaloon (reijät vyölle). Lapsen saa siitä helposti nostettua vaikka pussin kera pois, jos on viileämpää. Ei olla puettu talvivaatteita, kun pussi on niin lämmin. Vähän paksumpi kerrasto laitettu.
 
bodeja joissa käännettävät hihat!! Noi kynnet ovat tosi pitkät ja niitä ei saa leikata vielä viikkoon. Vauva raapinut naamansa moneen otteeseen ku tyhmä äiti osti vain muutaman bodyn joissa käännettävät hihat, ja nekin kokoa 56cm.. Fiksua..
 
Nuo käännettävät hihat on kyllä ihan parhaat. Tämä äiti osti etukäteen parit trikootumput "näähän on käteviä", no eipä tullut mieleen miten paljon tuommoinen pieni saattaa viuhtoa käsillään ja ne tumputhan ei kestä paikallaan sitten yhtään. :)
 
Mä oon huomannu vaatteista kietaisubodyt/paidat on käytännöllisimpiä. Ja potkuhousut. Meillä oli hirveesti sukkia, joista puolet oli pieniä jo heti aluks. No niitäpä on käytetty tumppuina. Ihan hyvänä ideana pidän, tumput on aina pulautuksista märät ja monet kuluu päivässä. Ja suojaavat helposti kylmettyviä&teräväkyntisiä sormia. Yks must-juttu on kertakäyttöiset hoitoalustat, sekä hoitopöydän, että sängyn yms suojana. Tosiaan vasta käytännössä huomas, mitä tarvii.. Ja täällä ekat pikkuvaatteet on jo nyt 2 vkossa jääny pieneks, niitä 50 cm ei siis kauaa näemmä käytetä, jos kasvuvauhti on näin huima.. Ü
 
Takaisin
Top