Valmisteluita ja hankintoja

Meilläki vauva muute menis nukkuun omaan huoneeseen mutta mää en ikikuunapäivänä herää yöllä jos ei oo parin metrin päässä.. Ehkä sitte vuoden päästä jo :D
 
Neiti on nukkunut isojen tyttöjen sängyssä muistaakseni huhtikuusta saakka. Haluttiin opettaa omaan huoneeseen ja samalla vaihdettiin isompaan sänkyyn, kun pinnasänky (oli ja) on meidän makuuhuoneessa. No, tämä pieni poikanenhan nukkuu minun vieressäni ja totutelkoon joskus nukkumaan pinnasängyssä.. Neidin siirtyminen isojen sänkyyn sujui hyvin. :)
 
Minulla menee juuri toisin päin kuin Kyuminilla, pojan kanssa tajusin jossain kohtaa, etten saanut nukuttua kun mietin aina omaa kylkeä kääntäessä, että kohta se herää...
 
Mä olen muuten nyt päässyt myymään niitä aikaisempia hankintoja, tripp trappin vauvatuki ja vaunut ovat nyt myyty, turvakaukalon annoin kaverille ilmaiseksi (olin itsekin saanut sen ilmaisena). Nyt on sitten hetkellisesti varakas olo, kun noista sain käteistä, ja tuntuu että voisi muka ostaa itselleen jotain. Sitten sitä muistaa, että kerhoreppu, tossut, itselle uusia vaatteita.... ei taida noi rahat edes riittää. :shifty: Mullahan on mennyt koko oma vaatekaappi ihan uusiksi: jalka kasvoi niin, että mulle jäi kahdet kengät mitkä mahtuu, kaikista paidoista on hihat jääneet lyhkäisiksi, hameet ei istu jne.
 
Jännä ilmiö muuten eka raskauden jälkeen, kun otin jemmasta paitoja joita ennen raskautta oli pitänyt niin suurin osa oli liian lyhyitä. Ylikiloja ei jäänyt, onko siis kroppa vaan jotenkin muuttanut muotoaan? Vai onko aikasemmin vaan tykännyt lyhyistä paidoista, tuskinpa sentään. Tosi ärsyttävää kun muuten olisi kivoja, mutta en voi kuvitella pitäväni mitään lyhyitä kitaleita.
 
No mulla on kiloja 3-4 enemmän kuin ennen raskautta, mutta tuntuu kyllä, että vartalo on muuttunut muutenkin. Paidat kirraa rintakehän kohdalta, vaikka lisäkilot on tuolla hanurin suunnalla... Vaatteet ei istu samalla tapaa, kuin ennen. Kengän koko on muuttunut mullakin, eikä muutenkaan kenkien malli tunnu sopivan (tai sitten vika on valmistajissa :wink )

Lasten sänky on hankintalistalla ehkä jouluksi, silloin olisi lomaa kaikilla ja kenties siis parempi aika opetella käyttämään isojen lasten petiä. Kiire ei kai sinänsä ole, kun poju mahtuu vielä pinnikseen hyvin, eikä edes itse pääse sieltä pois :grin
 
En edes muista kuinka pitkään poika on jo ollut normisängyssä, mutta useita kuukausia joka tapauksessa. Hyvin on mennyt alusta asti, ja parasta siinä on se että poika osaa kipittää itse nukkumaan kun siltä tuntuu.

Meillä on vielä syöttötuoli käytössä, ja siinä oleva "turvavyö". Ihan sen takia että joskus tuo saa päähänsä kavuta seisomaan siinä. Ja tuolissa oleva tarjotin on myös kätevä, menee kaikki sotkut siihen. Joskus poika istuu normituolilla pöydän ääressä kun on tarpeeksi rauhallisella tuulella että malttaa syödä siinä nätisti, mutta yleensä siis on omassa tuolissaan.

Mekin hommattiin sellainen pikkupöytä (ihan Ikean viiden euron Lack :D) ja saatiin kaksi tuolia, pojalla on nyt olohuoneessa oma leikkunurkkaus missä on pöytä ja tuolit leikkejä varten.

Ollaan ajateltu hommata pojalle sellainen potkupyörä, siis pieni pyörä ilman polkimia. Olen kuullut niistä paljon positiivista; lapsi ei kuulemma usein tarvitse apupyöriä ollenkaan vaan osaa siirtyä helposti potkupyörästä suoraan "oikeaan" pyörään. Poika on niin kova menemään että halutaan saada sille joku "järkevä" kulkupeli ulos. Luulen että tämä kapistus muuttaa meille aika pian että ehtii treenailla hyvän aikaa ennen talvea.
 
Takaisin
Top