Valmisteluita ja hankintoja

Tuosta niistäjästä.. Meillä ollut kaikkien lasten vauva-aikana kovassa käytössä, pieni nenä menee helposti tukkoon niin keittosuola tippa nenuun ja niistäjällä tyhjäksi. Olen miettinyt tuota pullonlämmitintä kun yläkerrassa makkari niin ehtii vauva hermostua siinä ajassa kun käy alhaalla maidon lämmittämässä..
 
Meillä se perus niistäjä jäi täysin käyttämättä, esikoine vihas sitä... Mut sitte ostettiin NenäFriida, joka on sellanen ns. nenäimuri ja hellävarasempi, ni se toimi tosi hyvin ja vaavi ei ollu moksiskaan! Sitä on tullu käytettyä tosi usein! Nykyään poju vähän kyllä protestoi sitäkin vastaan. Onneks enää ei tarvi juuri käyttääkkään.
Sitte sellanen itsestään keinuttava sitteri hömpötys, aivan enkeli mulle! Vauva rakasti sitä hurinaa ja niitä muutamia kauheita biisejä ja ite pääs suihkuun about rauhassa, täydellistä! :D
Mitäs muuta.. sterilointilaite ja maidonlämmittäjä, niitä en ikinä edes kaivannut! Meillä tais jäädä käyttämättä lähinnä kantoliina, vauva ei tykänny ja itteä ahisti ku se asento ei musta näyttäny vauvalle ikinä mukavalle! Kantoreppu taas oli tosi jees!
Mutta kaikki tavallaan! :)
ps. ne maidonkerääjät, niitä kyl suosittelen edelleen hankintalistalle! :)
 
Onko kukaan laskenut, paljonko rahaa on palanut tähän mennessä vauvantarvikkeisiin + äidin tarvikkeisiin? Olen mielenkiinnosta pitänyt listaa siitä, paljon mikäkin on maksanut. Vähän lähti lapsasesta sitten kuitenkin....joku pari tonnia yhteensä ja ollaan ostettu kyllä myös kaiket turhakkeet kuten vaipparoskikset jne. ..ups....:) Varmaan sitäkin tavaraa on, mikä ei tulla käyttämään, mutta en oo jaksanut stressata, kun olen tämmäinen turhamainen ja kapitalistisen talousjärjestelmän aivopesun uhri :)
 
Mä en oo edes uskaltanut laskea.. mutta suurissa summissa pyöritään. Kallein ostos oli tietty noi vaunut, mutta ne meneekin sitten monta vuotta kun sen kopan saa vaihdettua siitä pois ja voi käyttää uudestaan jos toista mukulaa meinataan jossain vaiheessa vääntää.. Aika paljon on tullut ostettua pikkusälää, ja siihen uppoaa loppujen lopuksi ihan kivasti rahaa ku tuhlaa silloin tällöin kympin pari. Meije talkkarikin ottaa vastaan noita mun heräte-nettiostoksia ja se naureskelee mun miehelle että taasko se on tilannut jotain... :smiley-ashamed008

Tänään tuli postissa Weledan hierontaöljy niin nyt saa isäntä alkaa hieromaan mun alakertaa :happy090
 
Joo, siis pikkusälään saa sitä rahaa uppoamaan aivan tolkuttomasti. Muutamia kymppejä sinne tänne vähän väliä, niin on jo satoja euroja...:) Yhden asian aijon kyllä vielä hankkia, nimittäin rintapumpun. Jos täällä on kokemusta moisista lypsykoneista, niin kommentoikaa pliis. Sähkökäyttöistä ajattelin.

Steriloistilaitteen hommasin myös. Aluksi ajattelin, että onkohan tollanen sterilointi nyt jotenkin liiottelua, mutta ajattelin sitten, että steriloin niitä pulloja ja tutteja nyt alkuvaiheessa, kun ei vauvan vastustuskyky ole kovin vahva ja sitten pikkuhiljaa lopetan steriloinnin, kun alkaa tottumaan ympäristön bakteereihin. Siihen en kyllä haluaisi jatkossa mennä, että hysteerisenä desinfioin aina esim. lattialle tippuneen tutin.
 
Sophien muuten, mikä tuo alakerran hieromisjuttu on? Siis liittyykö jotenkin raskauteen/tulevaan synnytykseen? Jos on jotain teidä intiimejä alakerran hieromisjuttuja, niin ei tietty tarvitse alkaa niistän avautumaan :)
 
heheheh.. siis ihan välilihan hierontaa ja venyttämistä :laughing002 Täällä lääkäri jopa opettaa miten se tehdään, kun se kuulemma estää niin tehokkaasti repeytymiä synnytyksessä kun iho on kimmoisa ja se myös nopeuttaa ponnistusvaihetta.

Perineum Massage Oil is formulated with gentle almond oil and vitamin E rich wheat germ to nourish and prepare the skin for child birth. Regular massage from the 34th week of pregnancy into the soft tissue region between the vagina and the anus, known as the Perineum will help increase blood flow and elasticity and assist in the prevention of tearing.
 
Kotosalle tosiaan vihdoin ja viimein saatiin valmiiksi viime viikonloppuna se pinnasänky, joka saatiin viikolla sitten koottuna kämpille asti. Tuntui hassulta laitella pinnasängyn suojukset kiinni ja lakana patjaan sekä iskeä ä-pakkausloota kyytiin lakanoineen ja pienine peittoineen (voin sanoa, että meillä ei ole ainakaan vauvan petivaatteista puute vähään aikaan :D). Muuttui makkarin sisustus kerta heitolla erilaiseksi. ♥ Nyt eilen käytiin miehen mummon kanssa suuresaa kauppakeskuksessa ja tuleva isomummo halusi meidän pikkuiselle ostaa jotain. Saatiinpa sitten siltä reissulta mukaamme hoitoalusta, sadesuoja vaunuihin sekä kuumemittari. Ihan kiva kun pääsee nyt hoitotasonkin kotona laittamaan kuntoon ja ostamaan vielä viimeiset pikku hilpetöörit ja tarvikkeet. :P Ja osti isomummo pojalle ihanan myssynkin kun alesta löytyi, joka on kyllä laitettava vauvan kotiin tulo-vaatteiisiin. :) ♥

Muuten tältä reissulta ostin perus tumppu-paketin sekä puuvillaisia tissiliivinsuojuksia. Eipä ainakaan niistä ole enää pula. Tuleva isomummo antoi kotoonsa meille mukaan mieheni vanhan kastemekon (joka oli säilynyt uskomattoman hyvässä kunnossa) sekä vanhoja vhs-videoita, joihin on nauhoitettu vanhoja piirettyjä ja muumeja. ♥ Sitten muutamat sisutus kehykset valokuville. Saadaan varmaan kaikki ihanat alkuvauva-ajan kuvat sitten seinille. ♥ :)
 
Nyt on pienen vaatteet järjestelty vihdoin lipastoon valmiiksi ja sänky ja äp-laatikko on pedattu odottamaan pientä nukkujaa. <3 Kotiutumisvaatteet on valmiina turvakaukalon kyydissä.. Jospa sitä neuloisi vielä muutamat tumput ja sukat. <3
 
Joku kyseli steriloinnista, mä keitin toissapäivänä tuttipullot ja rintapumpun, ja jostain luin ohjeen että kiehuvassa vedessä 5min. Ostettiin miehen kanssa Ainu Mam tuttipulloja, joita voi myös ohjeen mukaan steriloida mikrossa.

Vielä pitäis vauvalle amme hommata. Kaupassa nähtiin, että oli myynnissä ammeesen tulevia istuimia niin että ois helpompi kylvettää? Kannattaiskohan semmosen hankinta? Ei tosin iso investointi oo kun hintaa oli jotain 15 euroa.

Jotenkin meidän asunto tuntuu tosi ahtaalta. Asutaan miehen kanssa 52 neliön kaksiossa, josta ison osan vie parveke, kylppäri, sauna, vaatehuone, niin nää hengailutilat tuntuu ahtaalta kun paikat alkaa täyttyä vauvantavarasta. :p Aateltiin että yritetään kumminkin kestää tässä vaikka vauvan ensimäinen vuosi, mieluimmin enemmän, niin vois kerralla muuttaa sit neliöön toisen muksun hommaamisen aikoihin. :happy112
 
Ainiin ja siitä kans, että paljonko on rahaa menny. Teen vaikka tämmösen listauksen (Tarkkoja summia en kaikista muista, mutta suurinpiirtein):

- Vaunut 850e
- Pinnasänky käytettynä 40e
- Pinnasängyn patja, petivaatteet sunmuut: 70e
- Sitteri 0e
- Hoitotaso käytettynä 15e
- Vaatteet 0e
- Rintapumppu 50e
- Tuttipullot 20e
- Lipasto vauvan vaatteille 70e
- Syöttötuoli 0e
- Itkuhälytin 60e

Hmm unohtuikohan jotain..
 
Mun viimeisin hankinta: muovifroteelakana parisankyyn... Ajattelin, etta jos viela kotiin tultaessa on ihan mahdottoman kovat vuodot niin ei ole kiva sotkea omaa sankya. (Sairaalan sangyllehan on ihan yks lysti...)
Vauvan sanky on jo petattu. :)
 
Ei huono idea... Mä oon kans miettinyt jos patja pitäisi suojata jotenkin jos lapsivesi lorahtaa kaikki sänkyyn...? Uusi, ja aika kallis patja.. Vai liiottelenko mä taas...? Paljon Se lakana maksoi?
 
^ihan sattumalta loysin kiinalaisesta kaupasta, 19,90e. Tosi vahvan ja jaykan oloista matskua. Oli vain pakko hankkia, koska olen aika nirso kaikenlaisten eritteiden suhteen... Ja se olisikin aika ihanne jos lapsivedet loriseekin kotona sangyssa, vaikka mun tuurilla se tapahtuu kuitenkin jossain kassajonossa. :laughing002
 
Minä suorastaan toivon, että ne lapsivedet menis (jos on mennäkseen) kotona eikä missään ihmisten ilmoilla. Tänäänkin kauppaan kävellessä kävi mielessä, että kauheeta jos.... Jep, naurettavaa sinänsä kauhistella, sehän on ihan luonnollinen lirahdus mut voishan siinä tulla semmonen "äkkiä pois täältä"-fiilis ja nauru olla aika kaukana.. laughing7
 
Mulla salettiin lorahtaa uuteen autoon tai sänkyyn :) palavereissa mietin aina että hitto jos nyt menisi näiden pomojen edessä ja joutuisin lainaa pitkän sairaalakaavun ja soittaa miehen hakemaan :) noh, vähän jännitystä elämään!
 
Mä ostin edellisessä raskaudessa ihan kangaskaupasta sitä muovilakanaa metritavarana just suojaamaan sänkyä mahdolliselta lapsiveden lorahdukselta. Nyt olen sen taas virittänyt sänkyyn vaikkakaan lapsivedet ei tulleet itsestään viime kerralla. Mut hyvä se on varmuuden vuoksi :) hinta oli muistaakseni aika edullinen valmispaloihin nähden :)
 
Mä aattelin pyyhkeillä vuorata sängyn :laughing002 Mut millasen pesun lapsivesi oikein vaatii jos se jollekin sohvalle lorahtaa? :grin
 
Mä latasin puhelimeen apit joilla voi kellottaa supistuksia ja toisen jossa voi pitää kirjaa imettämisestä, vauvan syömisestä, nukkumisesta, kakkaamisesta, pissaamisesta, terveydestä, rokotuksista jne jne. Saas nähdä tuleeko käytettyä ollenkaan :)
 
Takaisin
Top