Valmisteluita ja hankintoja

Oi, päästiin lempiaiheeseeni, lastenvaatteisiin! :D Meitin vaavan vaatteet on ostettu pääosin näistä kaupoista:

http://eu.tommy.com Tommylläkin on ale tällä hetkellä ja joitakin tuotteita saa tosi edullisesti ja näissä tietysti painaa aina se jälleenmyyntiarvo :)

Sama juttu Popilla (http://www.polarnopyret.fi) hyvät loppualet käynnissä ja näissäkin laatu on ollut todella hyvää :)

Suurin positiiviininen yllätys oli kuitenkin Ellos. Sinnehän on lähes aina tarjolla jotakin alekoodia ja sain sieltä kasan oikeasti kivoja vaatteita tosi edullisesti! Myös miniconverset (<3 :D) sain tuolta alekoodilla :)

Ja sitten kun oikeasti haluatte päästä halvalla, suosittelen liittymään johonkin näistä:

-https://members.com/fi/ (paljon lastenvaatteita, kausien jämiä, mutta ei silti mitään jämäkamaa.) Ostin täältä mm. vauvalle untuvahaalarin hintaan 7,5e :)

-http://campadre.fi/tipsa/209374
Samalainen, kuin edellinen. Täällä on usein kampanja esimerkiksi Lundmyr Of Swedenin vaatteissa, joista saa silloin -60%.

-http://www.zalando-lounge.com/event Aika moni varmasti tietää Zalandon ja tuossa pari päivää sitten löysin heidän loungensa, eli paikan, jossa he myyvät kaikkia myymättömiä vaatteita pilkkahintaan. Ei lastenvaatteita useinkaan, mutta jos naisille itselle vaatteet kelpaa, niin antakaa palaa ;)
 
AAA..... apua!!! Jokainen sateinen päivä mökillä tietää luottokortille menoa :) Onneksi menoa hieman jarruttaa se ettei tiedetä vauvan sukupuolta :smiley-ashamed004
 
Meille tuli viime viikolla pakkaus ja osa vaatteista oli kyllä aivan.. noh kamalia, mutta oli kyllä ihan kivojakin yksilöitä. Ja se pussilakana meni koiran makuupeitoksi.. Tutuilta saatiin paljon vaatetta niin ite ei oo tarvinnu ostaa yhtään. Turvakaukalo, rattaat, pinnasänky, hoitotaso, sitteri, syöttötuoli tsek!
 
Meillä rupeaa olemaan jo suurimmat hankittu. Turvakaukalo saapui tänään postista, ostettiin maxi-cosin cabriofix. Se oli ainoa kaukalo missä oli telakassa sekä isofix että vyökiinnitys, sekä menee adaptereiden kanssa emmaljungan rattaiden runkoon. Meillä on tarkoitus vaihtaa autoa tän vuoden puolella, niin sen takia oli hyvä ku telakassa oli molemmat vaihtoehdot, jos vaikka "uudessa" autossa ei oo isofixejä.

Kyllä tähän touhuun rahaa saa uppoamaan, vaikka mekin kovin ollaan käytettynä yritetty ostaa. Vaunut (emmaljungan nitro rattaat + city koppa supreme) sekä turvakaukalo ostettiin uutena.
-Sanuliini & papu 31+2-
 
Meille tuli viime viikolla pakkaus, tykkäsin itse melkein kaikista. Mulla onkin erikoinen maku.. :D Kaveri lähetti pahvilaatikollisen pieniä (70 asti) vaatteita, halusi vaan 10e niistä ja mummi toi muutaman vaatteen kun ei ollut malttanut olla ostamatta.. :D Itse olen ostanut vain yhden ainoan fleece"haalarin" ja senkin kirpputorilta 20 sentillä, Ja silti nuita tuntuu olevan vaikka muille jakaa :D
Huomasin tuossa yks päivä että eihän tässä ole enään ku kymmenisen viikkoa jälellä, kannattaisi varmaan varulta ruveta järkkäilemään jo kaikkea niin ei tulisi kiire.. :D Tyhjännyt kirjahyllyä(hutera vanha hylly ja olen vuosia keräillyt vanhoja ja harvinaisia viinapulloja, en halua että tippuvat kenenkään niskaan) ja pöytää mistä tulee hoitopöytä, pakannut omia vaatteita (baaripaitoja yms jota tietää, ettei vähään aikaan tule käytettyä), tehnyt tilaa vaatekomeroon vauvanvaatteille ja pessyt niitä turkasen romppeita! :D Jo neljä koneellista pyöritetty ja vielä ois pahvilaatikollinen jäljellä, voi elämä... :D Hirveestihhän tässä ois vielä tekemistä ja pikkuhiljaa pitäisi ruveta haalimaan viimeisiä romppeita, mutta on tässä sen verran aikaa ettei kiire onneksi ole vielä :)
 
Voi elämän kevät muuten sitä pyykkirumbaa mikä meilläkin oli kun piti hirveet määrät vaatetta, vuodevaatteita sun muita harsoja ja hörsöjä pestä. Mä kun oon vielä semmonen että lajittelen pyykit tarkkaan. :D
 
Me saatiin pikkuisen huone remontoitua ja aika pitkälle kalustettuakin. Itsekin oon aloittanut pyykkirumban, aloin petivaatteista ja 50-60 cm vaatteista. Myös pehmolelut pitäis pyöräyttää.. Nyt lähettiin reissuun muutamaks päiväks, tuli jotenkin pakkomielle saada perusjutut kuntoon jos baby kuoriutuu vaikka tienpäällä. :)
 
Pesukone pyörii ja pyörii.. :D jotenki ihanan konkreettiseks alkaa tulemaan tää, että vauva oikeesti tulee ku pesee vauvan vaatteita ja laittaa niitä lipastoon odottelemaan. Vihdoinkin sain koottua ikean lipaston, minne laitetaan kaikki vauvan vaatteet ym. tekstiilit. Kohta voi hengähtää ja ruveta odottelemaan vauvan syntymää, ku kaikki alkaa olla valmiina.

-Sanuliini ja papu 33+0-
 
Ostimme Graco-merkin Evo-malliset yhdistelmavaunut, joissa on vaunukoppa pienelle unikeolle + istuin isommalle vauvalle/taaperolle + pikkuvauvan kaukalo autoon. Hinta oli alle 400e ja oon ihan tyytyvainen ostokseen... Tuossa kauniit beigen variset vauvat nyt odottavat koottuna pienta tuhisijaa.
Ja olen monesti ohimennen jo heilutellut vaunuja edestakaisin ja kavellyt niitten kanssa muutaman metrin. Tekisi niin mieli painella jo ulos niitten kanssa, mutta odotetaan nyt ensin, etta vauva tulee... Olisihan se aika kummallista pukkia tyhjia vaunuja... :)
 
Littlered, onko teille selvinnyt minkämerkkiset vaipat ja maidonkorvikkeet ovat hyviä espanjassa? Mulla ei mitään käsitystä :smiley-ashamed008 muumivaippoja ei taida löytyä :drunken_smilie
 
En vieläkään ole sisäistänyt sitä, että kohta tässäkin huushollissa on yksi ruokittava suu enemmän.. Olen pessyt jo liinavaatteet ja kaikki vauvanvaatteet ulkohaalareita lukuunottamatta. Pelkästään vaatteita oli neljä (!) koneellista. En edes itse omista niin paljoa vaatteita :D Oletin, että valmistelemalla kotia vauvalle saisin itseni vakuutetuksi siitä, että meille on kohta tulossa ihan ikioma vauva, mutta jostain syystä en vieläkään oikeen käsitä sitä.. :O

Pinnasänky on jo kasattu ja patja sekä pinnasuojus on paikoillaan. Ei tarttis siihen kuin lakanat enää, mutta ehkä odotan siihen asti kun lapsi on syntynyt ;) Ei saa hössöttää sentään liikaa :D Hoitopöytä on paikoillaan ja kaikki vauvan tavarat ovat siististi lipastossa tallessa.

Pehmolelut (joita on paaaaaljon) pitäisi pestä, vaikka niitä ei edes välttämättä vielä tarvittaisikaan. Muutkin oheishärpäkkeet, kuten lautaset, nokkamukit, tuttipullot ym pitäisi ottaa tuolta kaapista ja laittaa käyttökuntoon. Onneksi tässä on vielä aikaa :) Tuntuu, että vielä on vaikka kuinka paljon tekemistä..

Isä tässä kyllä enemmän tuntuu hössöttävän, vaati että saa kasata hoitopöydän ja pinnasängyn ja nehän piti sitten laittaa jo valmiiksi asti ym. Vaippojakin on jo kovasti ostamassa.. Olen yrittänyt toppuutella, mutta eihän siihen mikään auta.. Hyvä vaan, että on innoissaan :)
 
Voi tsiisus, kun olette niin valmiina! Tumelo, tuosta sun tekstistä tuli pieni paniikki! :) Sullahan on kaikki valmiina! Kääk...pitäisi itsekin ryhdistäytyä. Mä oon vaan shoppailu vauvan vaatteta....:D
 
Littlered, onko teille selvinnyt minkämerkkiset vaipat ja maidonkorvikkeet ovat hyviä espanjassa? Mulla ei mitään käsitystä :smiley-ashamed008 muumivaippoja ei taida löytyä :drunken_smilie


Olen ymmartanyt, etta kaksi tunnetuinta vaippamerkkia ovat Dodot ja Huggies. Ja tuo Dodot on ihan sama kuin Pampers Suomessa, nimi vain on eri.

http://www.dodot.es/por-edad
Tuosta voi katsella Dodot-tuotteita vauvan ian mukaan.

http://www.dodot.es/por-peso
Ja tuosta vauvan painon mukaan.

Eri asia sitten toimiiko just mun vauvalle! Itse mietin, etta sita voisi ostaa noista kahdesta tunnetuimmasta merkista kaksi pieninta kokoa valmiiksi varastoon jo ennen vauvan syntymaa... Ja sitten tuntuu tietenkin olevan biljoona muutakin merkkia, ainakin jokaisella kauppaketjulla omat vaippa-merkkinsa, mutta ma en nyt ainakaan alkuun ajatellut juosta hinnan perassa noitten vaippojen kanssa...

Korvikkeista... no idea! (Paitsi etta Prenatalissa oli niin hyva ja asiantunteva palvelu, etta todennakoisesti kyselen sielta enka mistaan supermarketista...) Mun pitaa joka tapauksessa palata sinne hakemaan imetysliivit ja liivinsuojat. Ostin sielta myos Chicco-merkkisen manuaalisen rintapumpun, maksoi vain 18e. Katsoopi nyt tuleeko tarpeen... :)

Me ostettiin muuten nuo yhdistelmavaunut (sisaltaen kaikki kolme osaa) myos Prenatal-liikkeesta. Hinta 389e. Ihan tismalleen samanlaiset vaunut kuin tuossa videolla, mutta beigen/hiekan varisena! Tosi helpon oloiset kayttaa, purkaa ja koota uudelleen. :)

http://www.youtube.com/watch?v=z0Gvh7Ujrhg
 
Kiitos Littlered!!! Noita merkkejä on tosiaan jos minkälaista, pitää ostaa just pari pientä kokeilupakettia ja testata mikä toimii meillä ja mikä ei :)
 
Littlered, onko teille selvinnyt minkämerkkiset vaipat ja maidonkorvikkeet ovat hyviä espanjassa? Mulla ei mitään käsitystä :smiley-ashamed008 muumivaippoja ei taida löytyä :drunken_smilie

Moikka, huutelen taas täältä saksanmaalta :)

Pikaisen googlauksen perusteella voisi Moltex Öko -merkkisiä vaippoja löytyä sieltä Espanjastakin. Ovat toimineet meillä tosi hyvin ja ovat ekologisempia kuin perus pampersit. Ilokseni myös huomasin, että täällä Saksassa iso Al Natura -luomukauppaketju on saanut myös Naty -maissivaipat valikoimaan, niissä kun myös kuori on maatuvaa materiaalia. Kannattaa varmaan tutkia paikallisten luomukauppojen valikoimat ja netistä löytyy vaippakauppoja :)
 
Hihii nyt on pesty kaikki loputkin; nallet, peitto, makuupussi ja toppahaalarit ym.Vaunut odottaa turvakaukalon kanssa vierekkäin vaatehuoneessa, ja sitterikin hyllynreunalla odottaa käyttäjää.. Enää pitäisi vaan se vauva saada. :excited001 Toivottavasti ei kostaudu tämä ennakoiminen.. :smiley-ashamed004
 
Kyllähän tuo polttelisi jo sitteri hakea varastosta ja kehto mökiltä, mutta en tiiä sitten kehtaako vielä mitään isompaan tänne asuntoon hakea pölyttymään kun eivät vielä käyttöön pääse. :D ♥Jos sitä viikonloppuna pääsisi ainakin maalaamaan pinnasänkyä. :P Tuntuis, että saisi edes jotain aikaiseksi.
 
Takaisin
Top