Paljon jaksamista tai yang! Nyt oot ainakin päätöksesi tehnyt etkä roiku odottamassa, jos vielä jotain tapahtuisi miehen tavoissa. On kuitenkin vaikea uskoa, että jotain suurta tapahtuisi miehesi asenteissa, ellei mikään asetelmassanne muutu.
Yksinhuoltaja voi olla kahden vanhemman kodissakin, jollei toinen mitään tee. Oon ite käytännössä äitini kasvattama, sillä ei oma isäni mun kanssani viettänyt koskaan aikaa eikä sillä ollut mitään käryä vaikkapa ystävieni nimistä. Äiti ei koskaan aukaissut sanaista arkkuaan siitä, miten sitä pännii, että se saa hoitaa mut ja ihan kaikki kotityöt. 28 vuotta myöhemmin se on yhä kitkerä siitä asiasta, mutta on tosin silti onnellisesti naimisissa isäni kanssa. Ite toivoin koko lapsuuteni niin hartaasti, että voisin elää kaksin äitin kanssa. Vasta myöhemmin yliopistoaikana isä tuki mua rankkojen juttujen kanssa ja lähennyin isän kanssa. Mun isä nyt on vaan semmonen ihminen, jolla ei ole mitään tunneosaamista, ja muutenkin se on vaan ihan helvetin vaikee ihminen. Epäilen aspergeria itse asiassa. Mitä siis yritän varmaan sanoo on, että yhdessä asuminen ei välttämättä olisi sen parempi ratkaisu poikasi kannalta kuin virallisesti yksinhuoltajaksi ryhtyminen. Isyys on ennen kaikkea käytöstä eikä biologiaa, noin omasta mielestäni.
Enivei, pärjäät varmasti hyvin.
Miten muuten Maarina jaksaa, jos lukee foorumia?