Salme niin tuttua.. just lähtemiset kahden pienen kanssa vaatii käsittämätöntä ponnistelua. Ihmettelen, miten useamman lapsen kanssa pystyy olemaan missään ajoissa. Nyt varsinkin on aina kauhea show tämä pukeminen, vähintään toinen hermostuu kun pitää odottaa kuumissa toppavaatteissa että saadaan kaikki mukaan. Mä en tajua, miten tämä joka kerta on niin suuri koitos.
Mulla menee kans hermot helposti, mut koska tiedän tämän, olen yrittänyt todella paljon tsempata ja jopa pyrkiä siihen, etten huutaisi ikinä lapsille. Eipä ole ihan onnistunut. Omasta lapsuudestani on kokemus äksyilevästä vanhemmasta ja se on oikeastaan ollut normi, joka määritti koko perhe-elämän. Jo lapsena päätin, ettei minusta ikinä tule sellaista. No, joko se on geeneissä tai opittua, mutta yhtä lyhyen pinnan olen saanut ja se harmittaa vietävästi. Onneksi tiedostan kuvion niin pyrin toimimaan toisin. Muutaman kerran on tullut kovemmin ärähdettyä lapsille ja siitä on aina kauhea morkkis. Olen kyllä samaa mieltä, että lapsia voi komentaa ja ojentaa sanallisesti jos siihen on aihetta. Mutta on se lapselle huutaminen aina jälkeenpäin ajateltuna jotenkin kammottavaa ja turhaa. En haluaisi, että lapseni muistaa äitinsä olleen väsynyt ja vihainen. Ja kun mietin aina asiaa niin, että mitä jos itselle joku huutaisi niin, kuinka paha mieli siitä tulisi. On tää äitiys vaikeeta! Varsinkin kun väsymys tuntuu olevan yks perustolppa tässä vaiheessa kun on pienet lapset.