Valitusketju!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gnome
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä kans sama ongelma. Alakertalaiset vetää parvekkeella röökiä ja oon kans miettiny et viittiikö sinne käryihin pikkuista laittaa nukkumaan kun ne hajut tulee sisällekin nyt avoimesta partsin ovesta melkoisen vahvoina :/

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Kyllähän tollasesta asiasta pitää sanoo jos se häiritsee. Ja ne naapurit kun ei ite välttämättä tajua et se ees häiritsee... Ei se röökin haju kiva ole. Vasta nytkin itse huomaan kun en enää polta että miten pahalta se haisee kun toiset polttaa. Ja varsinkin jos se haju vielä tulee omaan kotiin niin ymmärrettävää että asiasta voi ja pitää sanoo.

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app

Voi samperi :sad001 Mies tuli töistä kotiin oksentaen ja päänsärkyä valittaen. Kunpa ei nyt ois mahatautia :confused: Heti tuntui, että itellekki tuli huono olo tai sitten vain kuvittelen.. Se ois nyt vihoviimeinen tauti minkä haluan :mad: Ja kun itellä saattaa vielä olla se pissatulehdus..

Ärsyttää kun nyt tuleekin 5 viikkoa väliä neuvola käyneille, kun soittivat, etteivät saaneet lääkäriä paikalle sille päivälle kun pitäisi olla se "synnytystapa-arvio".. Ärsyttää niin sikana!!!

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app

Oho, 5 viikkoa on kyllä aivan liian pitkä aikaväli loppuraskauteen! Eihän se nyt noin voi mennä!

Siellä se mies on nyt sairaalassa :sad001 Ei tainnutkaan olla mahatautia. Ja nyt toivon, että oiskin vaan ollut sitä. Kävi tk:ssa ja pistivät sieltä lähetteen neurologille. Ja nyt joutuu ilmeisesti jäämään sinne :sad010Ei kuulemma itsekkään tiedä mikä on tai mitä epäilevät..tai sitten ei vaan halua kertoa mulle :sad001

Kyllä se siellä sairaalassa selviää mikä on vialla. Ja apu on ainakin lähellä jos jotain tulee äkisti. Tsemppiä ja jaksamista teille <3

Joo, toi on tuttua :)
Meillä toi mies vielä aina oikein säpsähtää ja pomppaa pystyyn että "mitä, mitä". Sille pitää aina sanoo rauhotellen et "ei mitään, nuku vaan, mä vaan käännän kylkee ( tai nousen mennäkseni vessaan)".

mun mies valitti aamuyön kuumuudessa, kun nukun (tyynyineni) niin lähellä, ettenkö pääse "sinnemmäksi". sanoin, ettei ole tilaa, jolloin mies pakkasi tyynyn ja peiton ja muutti sohvaan. samalla hetkellä tyttö heräsi, pyysi päästä viereen ja luvan saatuaan kävi länttäämässä oven kiinni ja kiipesi meidän sänkyyn :)

Voi tunteenpurkaus.

Äsken kaupassa joku keski-ikänen pariskunta lähti muodostamaan omaa jonoa yhen kassan viereen. Siitä sano niille sekä se seuraava asiakas, että kassa, mutta ne jäi silti pööpöilemään sinne. Sit kun olis ollu meidän vuoro, ne rupee tunkeen omia ostoksiaan siihen kassalle, ja mä toteen, että "me taidettiin olla tässä jonossa ensin". He rupee sit jotain selittämään, että jonotti jo entuudestaan yhelle kassalle, mut että se olikin sit suljettu saman tien, joten he oli oikeestaan jonossa ensin. En lähteny sit enempää tappelemaan tilanteessa, kun mieskin jo sano, että menkää vaan, mut jännää että kukaan muu turhaan sille toiselle kassalle jonottanu ei sit lähteny ohittelemaan muita.

Tässä oon sit nyyhkiny maailman epäreiluutta viimeset puol tuntia. Normaalisti en todellakaan oo ollu mitään helposti itkevää sorttia, edes raskauden aikana, mut johan aukes hanat. Voi hyvää päivää.

Tilannetta ei yhtään paranna se, että mies käyttäytyy aina kun pelästyny eläin ja vaan luikkii nurkissa kun näkee, että mulla on huono olo. Nytki se meni värkkäämään verhoja. Jes.

Minä jo odottelen innolla, joko jo elokuisiakin alkaisi syntymään lisää! En toki toivo kenellekään ennenaikaista synnytystä, mutta kyllähän jotkut jo alkaa olemaan viikoilla 37+. En usko, että itse tässä vielä pääsen synnyttämään pitkään aikaan, joten olisi kiva jännäillä muiden puolesta. :p:Heartred

Voihan synnytysvalmennus....

Sairaanhoitajataustalla ei mitään uutta informaatiota. Mies oli ihan samaa mieltä. Ja kummemmin ei olla kyllä ennalta asiaan syvennytty. No, kai sen tunnin olis huonomminkin viettää. Ärsytti vaan jotenkin sen kätilön asenne, kyllä te sitten tiedätte kun on aika lähteä sairaalaan, kyllä te sitten tiedätte mikä on hyvä asento avautumisvaiheessa, kyllä te sitten tiedätte milloin ponnistaa ja kyllä te sitten tiedätte..... Tiedänhän mä, että ei synnytystä voi suunnitella prikulleen, mutta olisin kaivannut jotain vähän konkreettisempaa tietoa esim. synnytysasennoista ja etenkin kun sairaalalle ajaa 40min myös siitä milloin ihan oikeasti pitää lähteä. Mulla on aika korkea kipukynnys, joten ei ois kiva synnyttää matkalla vaikka se kuinka tilastojen valossa onkin harvinaista.... No, omapahan nyt sielläkin käyty tutustumassa.

Ois kyllä jo kiva päästä synnyttämään, viikkoja kun tosiaan on jo 37+1 ja iso jannu tuolla massussa asustelee. Ei tosin ole vielä esittänyt suuremmin pyrkimyksiä sieltä pois. Ei edes vaikka aktiivisesti puuhastelen mm. ruohonleikkurin parissa... Lähinnä saa häpyliitoksen ja selän kipeäksi. No, kaikki ajallaan. Me vaan jo odotetaan kovasti tyyppiä meidän kotiin nyt kun alkaa olla täydet viikotkin on kasassa <3

Väsyttää ihan älyttömästi, vielä pitäis pakata ja tehdä kaikennäköistä. Ensi viikolla ei kuitenkaan ehdi.
Selkää ja päätä särkee ja muutenkin olo on sellainen, että syntyis jo. En mä jaksais/malttais enää odottaa. :D
Eniten harmittaa se, ettei mulla ole oikeastaan koko raskauden aikana ollut ketään kelle puhua tästä kaikesta. Siis samassa tilanteessa olevaa. Ystävien kanssa aihetta joutuu lähinnä välttelemään. Muilta tulee välillä sellaisia "olipa tyhmä kysymys" -ilmeitä kun jotain erehtyy pohtimaan. Mulle kun kaikki on niin uutta ja ihmeellistä yhä, vaikka kaikille muille ovatkin "itsestäänselvyyksiä".

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

Mä kävin yksityisellä lääkärissä, kun vauvan liikkeet muuttui hennommiksi ja hiljenivät. Siellä kuitenkin jo selvis, että vauva siirtynyt perätilaan ja siksi liikkeet tuntui erilaisilta, vaikka jo kk päivät ollut rt.ssa :sad001 sain lähetteen ä-polille mahd kääntöä varten. Viikkoja nyt 33+4 joten ei ehkä niin kova kiire ja toivon koko sydämestäni,että lapsi kääntyisi itsekseen takaisin raivotarjontaan.. Hirvittää se kääntö ja mahdollisuus siitä,ettei hän käännykkään ja joutuisin sektioon!! :sad001:sad001 Jollain muulla lapsi vielä perätilassa?

Täällä on.. Ja huomenna kääntö, stressasin kääntöä koko viime yön enkä saanu unta. Samoin olen pyöritellyt vaikka mitä kauhukuvia päässäni, mm. perätilasynnytyksestä ja sektiosta ja pieleen menneestä käännöstä, jolloin vauvalle käviski jotain pahaa.. Samoin stressaa lonkkaluksaatio, joka on 5 kertaa yleisempää perätilavauvoilla. Samoin melkeinpä kaikki paljon riskit suurempia perätilavauvoilla.. Holhoijaa, tekis mieli vaan rääkyä.

Sen kestää, että ite repeäis pahastikki tai mitä nyt vaan, mitä joutuu ite kestämään. Mutta tuntuu, että sitä en kestä jos vauvalle sattuu jotain. :/

Tsemppiä!! Kerro kuinka kuinka sulle käy? Netti nyt on täys pelotteluja,mut mä uskon et meijän babyt olis niin fiksuja et kääntyisivät iha ittekseen.. :) mulla ei oo käyny sektio mielessäkään ja nyt oon aivan kauhuissani siitä mahdollisuudesta.. en tosiaankaa haluaisi sitä..:crybaby2

Joo kerron huomenna miten käy :) Tyhmää stressata etukäteen, kun ei näille asioille mitään voi. Mutta minkäs voi, kun stressaa...

Kyllä on taas sellainen päivä, että tekisi mieli räjähtää.. Mitään ei jaksa tehdä kuumuuden takia, muutenkin kiinnostus kaikkeen on 0.. Kaikki ottaa päähän.. Nälkäkin olisi, muttei mikään vaikuta hyvälle näin kuumalla... Mieskin kiukkuaa ja meuhkaa ja sama tarttuu ja ärrrrrrrrr!

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app

Minullakin on pikkuinen perätilassa ja sain ajan kääntöyritykseen. Lääkäri totesi että kääntöä ei edes yritetä kun on lapsivettä liian vähän siihen hommaan. Eli vaihtoehdot on perätilasynnytys tai sektio. :sad001 ja lääkäri varasi ajan magneettikuvauksiin koska epäili että perätilasynnytys ei onnistu, koska olen niin pieni :sad001 no huomenna saa tietää miten käy! en kyllä tiedä haluaisinko edes synnyttää perätilassa...o_O rv 36+ 2

Takaisin