Valitusketju!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gnome
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hahaa, liityn teidän nuorten näköisten joukkoon. En oo IKINÄ elämässäni onnistunut ostamaan mitään alkoholipitosta (edes sitä yhtä siideriä lähikaupasta) tai päässyt yhteenkään baariin näyttämättä papereita. Ja ikää on kohta 28v. Kaikki sanoo, että kivahan se on, mutta ei musta kyllä. Ehkä sen jälkeen osaa arvostaa, kun joku edes yhden kerran luulee mua ikäistäni vanhemmaksi. Ja kun en oikeasti edes näytä mielestäni niin nuorelta. Joku 25 vielä menisi, mutta että alle 18...

Paras kerta oli ehkä se kun mun nuoremmat sisarukset yks kerta soitteli mua mukaansa pubiin ja sanoin etten voi lähteä kun on paperit kotona. Vastaus oli, että ovat kaikki siellä ja nuorin heista oli sillon vielä 17, että tulet nyt vaan...no minähän menin. Arvaatkaa pääsinkö sisään? Sillon teki kyllä mieli infota portsaria, että ihan vaan tiedoksi niin mun 17v pikkuveli on tuolla sisällä...

Mä sain viimeks neuvolassa sellaista teini kohtelua, että voi luoja! Siis se mummoterkkari kohteli mua aivankuin jotain pikkuteiniä, joka oli raskautunut.. Kyllä mä siinä mietin, että eikö 23-vuotias nyt oo iän puolesta ihan sopiva jo äidiksi, ei tarttis tuolleen käyttäytyä:mad:

Olin 23-vuotias kun esikoisen sain..en onneksi saanut teinikohtelua keltään. Musta se oli hyvä ikä tulla äidiksi! ja olis kannattanut tehdä silloin toinen putkeen, mutta kun halusin opiskella loppuun ja tehdä töitä ettei tartte kituttaa köyhänä. Kun esikoisen kohdalla ei kyllä ollu paljoa omaa rahaa käytössä.

Niin, hormoonit täälläkin sen verran vaikuttaa, että välillä vaan käy sikana ärsyttämään/ahdistamaan vaikka ilman syytä ja pinna on kyl lyhyempi.

Mua taas on aina luultu vanhemmaksi kuin mitä oon. Näin 23-vuotiaana toi ei vielä tietysti hirveesti haittaa, mut saas nähä, jatkuuko trendi vielä viiskymppisenä. Sillon sitä vois jo harkita loukkaantumista :grin

Nyt ärsyttää! Maha on ollut jo niin pitkään kovalla ja mikään ei helpota!!! Magnesium ei auta, ei reilu veden juominen, ei aprikoosi, ei mikään mikä ennen auttoi pienenäkin määränä!!! Takapuoli tuntuu "raiskatulle"........

Pitäneet jättää maito ruokavaliosta (myönnän, että juon sitä aivan liikaa!)....

Ootko August14 kokeillut vedessä liotettuja kuivattuja luumuja? Itse söin pussillisen ja se auttoi :D apteekistakin pitäis saada jotain lääkettä mikä sopii raskaana olevalle jos muut keinot ei auta :)

Juuri kun pääsi huokaisemaan ja olemaan siinä luulossa, ettei töitä enää tule, niin tuli kutsu töihin.. Argh!!! Millään ei jaksaisi enää tämän mahan kanssa raataa lypsyllä....

Nyt ärsyttää, kun kaupalla en mennyt penskoille mainihtemassa....... Hitto vie, meillä on kaupassa parkkihalli, jonne ei ole mopoilla eikä polkupyörillä asiaa, niin sielläpä on kymmenkunta penskaa pyörillä ja vielä vallanneet ainoat inva-paikat!! Eikö ajatus sen vertaa juokse, että niille on 100% käyttöä (aina ne on ollut siis kun kaupalla käyn käytössä) ja nyt siihen kukaan ei olisi päässyt.. Ja kun pyörillä ei hallissa saa muutenkaan olla! Prkl, kun meinasi kiehahtaa! :D ei miulla tässä muuta, kunhan purkauduin! :D :D

Kiinnostus kesään katosi!! Minä inhoan enemmän kuin mitään ikinä punkkeja ja kas ensimmäinen tänään minussa jo kiipesikin!!!

Voi että kun on ikävä kahvia! Näin kuumilla varsinkin tekis jäälatte niin hyvää... Nammm! Se vaan, että kahvi haisee nykyään niin ällöttävältä, etten taida kokeilla. Koko raskauden aikana ei oo voinu juoda yhtään. Yh. Nää on näitä ensimmäisen maailman ongelmia :grin

Naapureilla ei ole käytöstapoja!! Asutaan rivitalossa ja naapuri kulkee aina meidän nurmen läpi tuosta siis ihan meidän oven edestä!! Jokaisessa asunnossa on asfaltinpätkä josta kuljetaan asuntoon, mutta naapurit päättää kuluttaa meidän pihaa.. Meillä on vielä kukkalaatikoita ja tuijia ym. Etupihalla juuri sen takia laitettuna, ettei enää kukaan siitä kulkisi, niin ei, ei kukaan tajua "vinkkiä"...... Helkatti kun ärsyttää! Onneksi eivät kuitenkaan kulje meidän takapihan kautta (vielä talvella siitäkin kulkivat!! Nyt siinä on edessä istutuksia, niin siitä ei voi kulkea.. Mutta siis ärsyttävää, tuntuu että omaa rauhaa rikotaan!! Prkl.....

mua ärsytti viime viikolla naapurit. asutaan kerrostalossa omistusasunnossa ja ollaan jostain syystä päädytty jonkun kyylänaapurin silmätikuiksi. viime viikolla tuli isännöitsijältä lappu, jossa huomautettiin tupakantumppien heittelystä parvekkeelta. laitoin isännöitsijälle tulikivenkatkuista sähköpostia että meillä ei kukaan tupakoi joten tumpit ei voi olla meiltä peräisin ja kehotin häntä lähettelemään samanlaiset laput myös muille naapureille, jotta "syyllinen saadaan kiinni". sit helpotti, kun olin aikani raivonnut, mutta ärsyttää, kun tietää että joku naapuri/ jotkut naapurit kyttää.

Raskausarvet on pikkuhiljaa levinny alavatsasta jo navan kohille. Aikookohan ne kuvioittaa koko vatsan sit jossain vaiheessa? Kuitenki vielä reilu puoltoista kuukautta odoteltavaa. Ärsyttävää.

:mad: mua ärsyttää kun haluisin tehdä kaikenlaista, mut kroppa ei vaan kestä! Vähän aikaa jaksan ja sitten taas pötköttää. Aika käy pitkäksi...

Gnome, mulla on myös tullut jonkin verran noita arpia, eihän ne kauhean kauniita oo. Toivottavasti vaalenevat ajan myötä

Mullakin on tullut arpia, mutta vain reisiin! Tuntuu että toi takamus leviää enempi ku maha! :sad001

Mulla on maha niin kovin pieni ja siittä saan kuulla kommenttia jatkuvasti! Millon epäillään etten syö tarpeeksi tai että vauvalla ei voi olla kaikki hyvin jos noin pieni maha on. Jotkut sitten vaa osaa ärsyttää!! :mad: ja välillä tuntuu että tahallaan halutaan pilata toisen odotusaika!:oops::angry7

Mä taas kuulen ihan toisenlaista kommenttia vatsastani. Anoppikulta vilkaistuaan mua tokaisee herttaisuuttaan, että "ei ollu sitten kaksoset kuitenkaan tulossa", vaikka on kyllä ite nähny ultrakuvat ja ollaan sanottu, että poika (yksikössä!) tulossa :rolleyes:

Oma äitimuori taas kihertää, kuinka hänen vyötärönsä onkaan sitten niin hoikassa kunnossa tyttäreensä verrattuna.

Eihän ne kumpikaan mitään pahaa tarkota, mutta aaargh! Muutenki ihan tarpeeks koville ottaa nää muutokset omassa vartalossa, voinnista puhumattakaan, ja sit toiset vielä päästelee sammakoita suustaan sen minkä kerkee.

Mä oon ollut huomaavinani, että toiset kommentoi että "onpas sulla iso masu" ja toiset että "onpas sulla pieni masu" ihan siksi että ne pitää sitä kohteliaisuutena. Valitsevat siis sen, että sanovatko iso/pieni ihan sen perusteella, kumpaa pitävät itse kohteliaana. Just tossa kävin töiden puolesta samana päivänä kahdella yhteistyökumppanilla ja toisen eka kommentti oli, että "Oooi, onpas sun maha vielä pieni!" ja seuraavassa paikassa eka kommentti kuului, että "Voi, onpas sulla vatava maha jo!". Oon aika varma, että kummankaan kommentti ei mitenkään liittynyt mun mahan kokoon sinänsä vaan molemmat vaan koitti kehua :D

Nälkä, nälkä ja nälkä! Ja sitten kiukuttaa kun on niin nälkä! Eikä oikein tiedä mitä söis tai mitä tekis mieli. Ja sitten alan miehelle kiukuttelemaan aivan kuin se ois sen vika.. :oops: Inhottaa tämä, mutten voi sille mitään. Ja seuraavaksi lähden tyhjällä vatsalla kauppaan ja ostan kaikkea mahdollista mitkä jää sitten kaappiin homehtumaan :confused:

Mun maha on omasta mielestä valtava. Ja onhan se kasvanut ja painoakin tullut kuitenkin reippaasti yli 10kiloa, joten kyllä vois sanoa, että se on iso. Mutta silti mua jostain syystä ärsyttää kun kaikki sanoo, ettei edes huomaa mun olevan raskaana! :mad: En tiedä onko sit jotenkin hölmöä ajatella näin.. :grin

Toi on kyllä hyvä huomio, Pipridae.
Kyllähän se tietenkin riippuu ihmisestä, että mitä sille kannattais sanoo ja ennen kaikkea että missä vaiheessa raskautta. Sellanen joka on alussa kärsimättömänä katsellut muiden isoja vatsoja voi vikalla kuulla jo olla niin loppu että mikä tahansa vatsan kommentointi saa kiukun purkautuun, saati sitten isoon kokoon viittaava.
Mutta varmasti on niitä äitejä enemmän, jotka on ylpeitä isosta mahasta. Sen takia mun mielestä on huomattavasti typerämpää sanoo odottavalle, että "onpas sulla vielä pieni vatsa". Kaikista kivointahan olis jos sitä varsinaista kokoa ei kommentoitas vaan neutraalimmin sanottais, että se maha jo näkyy kivasti (alkuvaihessa) tai vaan kyseltäis voinnista ja millä viikolla/kuulla menee. Sillon varmasi vältyttäis kyllä monelta mielenpahotukselta.

Takaisin