Valitusketju!

Ja jos yhtään enemmän haluatte lohtua niin se tod.näk menee ohi. Minä en oo nyt imettänyt n. 3 kuukauteen ja alkaa oleen ohi noi kilahtelut ja riidat tyhjästä. Nyt kun tänne on moni kertonut noista omista "mielenterveysongelmistaan" :) niin tajusin että mulla on tainnut toi imetyksen loppuminen vaikuttaa tohon mielialan vaihteluun positiivisesti.
Ja kun mulla ainakin se kilahtelu alko jo raskausaikana niin on kyllä sitä jo kerkes jatkuakin. Itse en yhtään muista miten meni esikoisen kanssa mutta mies sano joskus pari kuukautta sitten että olin samanlainen esikoista oottaessani ja sen jälkeen ja että hetken ennen uutta raskautta kerkesin olla "normaali". Lopetin imettämisen 5kk ennen raskautumista, kun esikoinen oli 8,5kk, eli aika selvä yhteys mun mielestä.
Ja mähän en kummallakaan kerralla oo omasta mielestäni kilahdellu, mies vaan on aina ollut tyhmempi kun yleensä :rolleyes: Nyt jälkikäteen tietty ymmärrän olleeni aika kauhee sille.
Mut jotain hyvää siis siinäkin että joutu lopettaan imettämisen niin aikasin.
 
Nitti sun ei ois missään nimessä pitänyt kertoa, että imettämisen lopettaminen oikeasti auttaa, tekee lopettamisesta pahana päivänä entistä houkuttelevampaa... ei vaan niin olin itsekin päätellyt, että imetys vaikuttaa hormoneihin ja heittelevät hormonit tekee kenestä vaan sekopäisen.

Onneks mun sekopäisyys alkoi vasta vauvan synnyttyä, että vasta neljä kuukautta sekoilua...
 
No on kyllä helpotus, etten ole ainoa kiukkuperse. Nitti sen sanoi, en mäkään sen kiukkusempi oikeasti ole, mies vaan on niin paljon tyhmempi! Miksei se vaan lue mun ajatujsia ja toimi oikein? Toisaalta monta kertaa oon huomannut, ettei mun kamssa voi voittaa, teki mies niin tai näin, se on aina väärin ja mulla kärähtää.. :oops: mut hei, nyt kun tiedostin ongelman, vanne ei univelasta huolimatta enää kiristä. Toki nyt jos vitsailen jotain ilkeetä (mies ei nukkunut ku pari tuntia viime yönä ja mä nukuin yli 6 tuntia ja äsken vitsailin, et sen pitää valvoa kun vauva on vieläkin hereillä ja virkeä) ni se suoraan alistuu, eikä väitä vastaan vaikka olis kuinka kohtuutonta.. voi raukkaa, oon tainnut oikeesti olla aika hirviö.. No oli oikein helpottunut kun sanoin et mä valvon. :) mun pitää nyt ihan oikeesti lopettaa tää perseily, ei toi siippa oo tällästä ansainnut.
 
Mua niin raivostuttaa yks asia. Miehen tupakan poltto!! Sen piti lopettaa kun tyttö syntyy ja se "lopettikin" mut sit töissä sillä alko palaa käpy ja se alotti polttaa töissä. Sit se alko polttaa taas kotonakin ja nyt se sit käy esim iltasin tupakalla kun tyttö nukkuu kun sanoin et en halua et menet haisevana tytön luo. Mut minua ärsyttää kun se polttaa edes sillon!! Ei ees oma lapsi saanut aikaan sitä et ois ollu tarpeeksi hyvä syy lopettaa! Itse lopetin kun tulin raskaaksi ja olen pati kertaa synnytyksen jäljeen polttanut kun olen ottanut viiniä illan istujaisissa, mutta en polta kotona ja siks ärsyttää kun toinen ei voi olla polttamatta! :sad001
 
Mies aloitti tupakin polton sillon ku minä lopetin.. Kun tyttö syntyi, mies lopetti hetkeksi, sitten poltti "salaa" ja nyt polttaa säännöllisesti. Onhan tämä ärsyttävää.. Itellä on tehnyt tupakkia mieli siitä asti kun sen lopetin.. Mutten kertakaikkiaan pysty polttamaan tytön lähellä. Viime viikonloppuna kuitenkin poltin, mutta silloinkin olin viihteellä..eikä varmaan tee mieli taas vähään aikaan..
 
Millier, se on vielä ärsyttävä kun toinen polttaa ja jos itellä palaa käpy niin alkaa tehdä mieli, mut kun sit ei taas halua kun vauva on ja sit tulee se vitutus et kuin toinen voi käydä huvikseen et eikö sitä yhtään haittaa. Ja se et vaikka ei haisiskaan röökille niin mä olen ainaki lukenu et ne myrkyt kuitenkin kantautuu hiuksissa, vaatteissa, iholla ja jopa hengityksen kautta vauvan luo. Ja se pistää sapettamaan et vaikka mä olen kertonut kantani asiaan ja et miten ne vaikuttaa niin sekään ei tunnu olevan riittävä syy. Nyt sanoin äsken saunassa et mun on hankalaa olla polttamatta kun sä poltat ja en haluu polttaa!! Siis ei se ihan niin ole, mut tuskin sekään auttaa vaikka niinkin sanoin... huoh..
 
Kyllä tuo isäntä osaa ottaa päähän taas noitten ideoitten kanssa. Nyt pitää olla ostamassa moottorikelkkaa! Meillä ensinnäkin ei ole tilaa sellaiselle, ja se syö vaan rahaa hirveästi.. Kaikki p*ska sitä pitää saaha. Vasta osti kalliin metsästyspyssyn ja niitä löytyy jo ennestäänkin ihan riittävästi suhteessa siihen monesti niillä edes ampuu.... Sitten kun on se kesäautokin jolla pahemmin ajele, siihenkin piti iso summa rahaa upottaa.. Ei oo tainnut poika lapsena leluja saaha kun nyt pitää kaikkeen tuommoiseen rahaa työntää. Sitten kun olisi se tonttikauppakin tulossa niin siihen kuitenkin säästöt menee.. Voisi vähän ajatella mikä tässä nyt on tärkeintä!!!
 
August14 saat kaikki sympatiat. Moottorikelkka on niin turha vehje, kun luntakin on vain pari kuukautta. Minä ehkä tilaisin nettikaupasta kalleimman ja hienoimman design käsilaukun että tili tyhjäksi, ja sanoisin että joka kerta kun hankit turhakkeen, niin hankit uuden laukun, kun on kerran millä mällätä.

Minua ärsytti nuo kelkka, mönkijä, ja auto-ostokset niin paljon että vaihdoin miestä. Nuo turhakkeet kun menivät aina perheen ajan edelle. Ärsyttää sun puolesta, voimahali!
 
hanski_ meillä mies ratkesi polttamaan töissä ollessaan, kaikki työkaverit sauhutteli surutta kaiket päivät savuttomien vieressä ja eipä siinä parin viikon lakon jälkeen miehen kantti kestänyt. Ite en polta, joten aika nopeesti aloin haistaa, että poltettu on, vaikka poltti yhden-kaks päivässä. Aikoo kyllä lopettaa nyt uudelleen ja pessimistinä ajattelen, et pysyy nyt savuttomana sen aikaa kun ei ole töissä....

Karmeeta rahanhukkaa ja ois meilläkin paljon muita rahanreikiä...
 
Alotta, enkä mä ainakaan tykkää kun toinen haisee... Mäkin huomasin siitä et mies oli alkanu polttaa uudestaan kun sen henki alko haista pahemmalle, ei siis edes tupakalle vaan tunkkaiselle. Ja en mä kyllä halua et tyttö oppii tunnistamaan ihmisen, tässä tapauksessa isän, siitä että henki haisee pahalle/ röökille. Mutta mistäpä minä tietysti tiedän että miltä se minun oma henki haisee!! :grin
 
Mua niin sapettaa kun nää kilot eu vaan tipu ei sitten mihinkään! Maha makkara vaan kasvaa koko ajan! Mä en voi itelleni minkään et mä vaan oon perso kaikelle hyvälle! Käyn lenkillä joka toinen päivä ja yleensä minimi aika on tunti. Kulutan 400-600kcal joka lenkki, mut sit kun oon kotona niin yksin päivällä tai sit illalla syön aina jotain ylimäärästä ja mä en vaan osaa olla syömättä! Syön iloon ja syön suruun... ja mä alan olla ihan masentunu näihin kiloihin kun edelleenkään en omista muita ku mammahousuja! :sad001 Ahdistaa ja vituttaa ja masentaa ja en haluu ees miestä mun lähelle kun kuvotan itteeni niin paljon!! :,(
 
Rupee hanski_ tekeen kotonaollessas aina kun muistat vatsalihasliikkeitä. Mulla rupes vatsa häviään vasta niilla. Kilot ei oo vieläkään huvennut mut vatsa näyttää paremmalta. Ekaks pysty tekeen just 2 nostoo ja nyt menee jo helposti 20. Ja teen siis kerran päivässä, joskus kaks.

Gnome mulla on jo kolmannet kuukautiset, don't worry!

Millier, mä laitan kaikki herkut aina korkeimmalle hyllylle keittiössä (oon aika lyhyt) niin että joudun ottaa keittiöjakkaran päästäkseni sinne. Se laittaa edes vähän haastetta siihen herkkujen syömiseen :)
 
Vituttaa niin, että pää irtoo! Tää flunssa vaan jatkuu, jatkuu ja jatkuu..Kurkku kipiänä, lämpöä ja pää täynä räkää. Arvauskeskukseen ei kannata edes vaivautua, kun hokevat vaan, että tavallista flunssaa, sitä on nyt liikkeellä läpäläpälää...

Mullakaan paino ei ala tippumaan ja kaamee röllö roikkuu raskausarpineen niin että ällöttää. Nyt on alkanu niitä arpia myös kutittamaan ihan sikana vaikka oon koittanut niitä rasvailla ja öljytä.

Vatsalihaksia pitäs tehä joo, mutta neitillä on nyt joku huomionhaku/kiukkuvaihe päällä, kun ei viihdy yksinään sitten yhtään ja päikkärit nukutaan yhdessä keräillen voimia että jaksaa. Ja täytyy myöntää, että suklaata on tullu syötyä ihan kivasti, että eihän sitä voi ku ittiä syyttää. :D

Lenkkeilytkin on jäänyt nyt vähemmälle ja mies on koko ajan jossain menossa. Joululahjatki pitäis saada jossain välissä loppuun ostettua.

Ja ah, niin ihanat menkkakivut vaikka menkoista ei ole tietoakaan, eikä niiden kyllä pitäis vielä alkaakkaan..
 
[Eepuli] meillä kans on joku huomion haku jakso menossa! Koko ajan pitäis olla tytön kans ja ei riitä et on seurana vaan pitää sylissä ja kannella ees takasin. Helppoa kun toinen käsi on ihan p.a odotan ortopedille aikaa ens kuussa et katotaan leikataanko käsi kun ollu kohta puoli vuotta kipee ja pahenee vaan. :sad001 Kohta ei kärsi enää ees omaa berberiä pyyhkiä.
 
hanski_ Täällä kans sama homma. Neitiä pitää kiikuttaa koko ajan matkassa ja jos esimerkiksi erehdyn katsomaan telkkaria enkä neitiä niin heti alkaa hirveet kitinät. Huoh. :/ Toivottavasti tätä ei kestä kovin kauaa.. Voi, ei. :/ Koitahan jaksaa ja toivotaan, että se sun käsi saatais pian kuntoon.
 
Mä teen muutaman kerran viikossa vatsalihaksia, mut en rutistuksia, vaan lankkua. Se on parempi, rankkahan se on mutta aloitinkin vähästä. Eka pidin n. 20 sek, kun en pidempää pystynyt :D Nyt menee minuutti jo! Aloin myös muutaman kerran viikos tekee selkälihaksia. Ja kerran viikos käyn salilla, kun on yhes mestassa torstaisin ilmainen sali.. Nyt kun oon imetyksen takia maidottomalla ja viljattomalla, ni paino lähti taas tippuu :) Jee.

Onko muuten vielä menkattomia? Mulla ei oo vielä tullut! Kohta 4kk synnytyksestä. Eikä oo ikävä :wink Varmaan kauheeta kun ne alkaa, kun ei oikein muista mitä se on kun veri lentää ämpäristä kaataen.. Ei se jälkivuoto meinaa ollut mitään verrattuna menkkoihin. Voi vähän tehdä pahaa kun yli vuoteen ei oo kunnolla veri lentänyt, ni sit ku ekat kai on aika runsaat :D Ei pidä sit kattoo pönttöön. Mulla siis jos yöllä alkoi menkat aikanaan, ni vessaan hipsutellessa lattialla oli verivana.. hyh.
 
Sirriäinen täällä toinen, ei menkkoja! Eikä ollut muuten pillereiden aikaan ollenkaan, joten jos tulevat takas kamalina, niin sit ehkä taas hetkeksi pillerit... Mä en onneks vuoda noin järjettömästi, mutta kivut on aina ollut ihan megalomaaniset, oon viettänyt päiviä vessassa itkien ja oksentaen kun koskee ja vatsa kramppaa. EI ole ikävä.
 
Takaisin
Top