Valitusketju!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gnome
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Alotta, jos yhtään lohduttaa niin 4kk jännetupin tulehdus ranteessa ja ei pysty kunnolla enää kirjottamaan.. mut kun ei tähän ole mitään muuta apua kun lepo mikä ei ole mahdollista, kuulema!! Huomenna soitan taas kerran arvauskeskukseen ja sanon että nyt tämä on kuvattava ja tehtävä jotain koska mä en kohta enää oikeesti voi tehdä enää mitään!! :(

Mä oon jo viikon kärsiny ihan ihmeellisestä olosta :sad001 Aamukahvin jälkeen tulee tosi inhottavaa pahoinvointia joka kestää koko aamupäivän. Iltapäivästä alkaa palella ja väsyttää, lämpökin saattaa nousta ja illalla taas särkee päätä.. o_O Ja en usko olevani raskaana :grin Ehkäisy on käytössä enkä usko, että salama iskee kahdesti samaan puuhun.. :oops:

En ole tohtinut :grin Tosin olokin alkanut helpottumaan..ja sen takia oon oikeestaan unohtanu koko asian :oops: Aikailailla vuosi sitten koin melkoisen yllätyksen kun ehkäisystä huolimatta tuli testiin kaks viivaa.. Nyt ei mitenkään käydä samoin..eihän? Oishan se jo aika ihme juttu...:rolleyes:

Enpä minäkään ole tänne erityisemmin ehtinyt kirjoittaa. Mun harmituksenaiheita on ollut maidontulon loppuminen (ja ah niin kannustava neuvolatäti) ja se, että mies on nyt ollut pariviikkoa kuumeessa.
Pojalle on tulossa hampaita, ja on toisinaan kipeän oloinen.

Nykyään mulla kärähtää käämit mieheen aivan älyttömän helposti, joskus riidellään niin tyhmistä asioista ettei sitä itsekään aina ymmärrä. Äh, jotenkin kotona neljän seinän sisällä pienet asiat saa suunnattoman suuret mittasuhteet.

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

Kylläpä kiristää päätä.. Nyt on ilmaantunut päiviin väsyitkuilut.. Päiväunet on 0 ja hyvä että itse kerkeää syömään.. Mieskin tekee nyt 2h pidempää päivää ( lähtee 5 aikaan ja kotiin tulee 17.30 ), kyllä on taas niin mukavaa.....

Ja taas yksi loistava ilta/yö.. Ensin illalla väsyttää niin, ettei meinaa 21 aikaan enää silmät pysyä auki. Noh, puolenyön jälkeen alkaakin mahaa vääntämään.. Eikun vessaan.. Siellä ravatessa meneekin seuraavat 1,5h. Eikun sänkyyn, no ei mitä, uni ei tule. Sitten onkin kello lähemäs 3 ja tyttö heräilee ruokaa pyytämään. Siinä sitten väsyksissä onnistun saamaan tuttipullon tutin väärille kierteille, eiköhän sitten siis ole maidot seuraavaksi sängyssä.. Mitähän seuraavaksi?! Toivotaan että saisi edes nukutuksi, tällä hetkellä ei nukuta kyllä ei sitten yhtään.

Niin ja tytön kilarit yöllä... Varmaan koko talo heräsi.....

Meillä oli kans viime yönä itkua ja vaikerrusta kun erehdyin illalla syömään liian raakaa päärynää. Tietty sit imetin ja sit tyttö alko pierrä ja vaikertaa puolen tunnin välein. Lopulta tuli sit puol 2 yöllä suoraa huutoo ja pieruja mitkä hais tosi pahalle.. No väänti kyllä omaakin mahaa ja oli ilmavaivoja joten ei ihme jos pienelläkin väänti. Mitä tästä opimme? Ei kovia hedelmiä ennen yöunia. Oli vielä kaiken lisäks varmaan täysikuu kun ei nukuttanut ollenkaan... ehkä ensi yönä?

Koskahan tää hormoonisekoilu ihan oikeasti loppuu? Mä olen koko ajan ihan helvetin rasittava. Ensin oon ihan hyvällä tuulella ja sitten tulee joku, tyyliin mies ei kuule jos sanon jotain (se ei kuule koskaan mitään, kun se ei keskity mihkään muuhun kun tietokoneeseen) ja joudun TAAS toistamaan, mutta sen sijaan, että sanoisin edes neutraalisti, mun on pakko vetää kilarit. Toki vauvan takia nielen raivohuudon ja tyydyn kusipäiseen tiuskimiseen, mutta sisälläni mä huudan niin kovaa kun ikinä lähtee ja tuntuu että aivot sulaa raivoon. Eilen aamulla huomasin, että mies oli jättänyt kortisonivoiteen huoneenlämpöön ja voi vittu sitä huudon määrää! Teatraaliseen tyyliin vielä heittelin sitä tuubia olkkarissa..:smiley-ashamed008 Onhan mies ihan urpo ja unohtaahan se varmaan oman päänsäkin, ellei se olis siinä kiinni, mut kyl se on aina ollut sellanen, eikä se tällästä raivoa ole aiemmin saanut aikaan. Mä käyttäydyn samallalailla kun joskus silloin nuorempana, kun söin e-pillereitä. Oon ihan oikeasti helvetin rasittava kiukkupylly, ja totaalinen tuuliviiri. :angry9Miehellekin räksytin taas eilen ja koko päivän ja ihan helvetin tyhmistä asioista. Sinänsähän se on ihan ok tieto,että edes osa mun teiniaikaisista rageista oli ilmeisesti pillereiden syytä, oon sitä epäillyt aiemminkin,mut ei se sinänsä lämmitä, kun oon tällänen nyt.

Eihän tää jatku koko imetysaikaa tälläsenä? Edes mä en kestä itteäni, miten sitten toi mies jaksais tällästä katella? Ja siis mä kiukuttelen osan aikaa itsekseni, eli siis eilenkin vaikka, olin nukuttamassa vauvaa pimeässä huoneessa ja sitten se alkoi huutamaan perus iltaraivareitaan ja aattelin, et kohta se mies aukasee ton makkarin oven ja sanoo sen mitä se koko ajan hokee "kutas?" Eli mitäs mutta sen pitää sanoa se tollee vitun ärsyttävästi ja mä kiehahdin jo pelkästä ajatuksesta ja velloin siinä vitutuksessa piiitkät tovit. Että se ääliö kehtaa aukasta sen oven, että tulee valoa ja vauva virkoaa. Että sen pitää koko ajan hokea tota kutas paskaa. Että sen pitää AINA tunkea se lärvinsä sillon ku mua vituttaa ja mitä se vois sille itkevälle vauvalle tehdä minähän sen vaan saan rauhottumaan ja mies on NIIN HYÖDYTÖN JA MÄ JÄTÄN SEN JA PERKELE MÄ RIKON KOKO KÄMPÄN JA HEITÄN KAIKEN MENEE JA MURRÄYH! Putkirempan takia rappukäytävä on täynnä remppaukkoja koko ajan ja perkele ku ei vessaan uskalla mennä, ku kohta ne taas kuitenkin tulee tänne, vaikka meillä on remppa jo valmis. No sit lietson sitäkin päässäni, keittelin tänään kahvia ja aattelin, että meen vessaan mut sit aattelin et ompa kiva olla päkistelee vessassa (pukamatkin vaivaa, kaikkialla verta, kiehahti pelkkä ajatuskin) kun ne äijät taas tulee yleisavaimella sisään ja sit oon sillee et no moi, mä oon täällä, sit ne venailee tossa eteisessä ja mä oon ihan palasina siel vessassa ja kun se ei oo nopeeta pukamien takia ja jajajajajajaja.. sit vedin yksinäni kilarit ja teki mieli mennä karjumaan postiluukusta että meen nyt paskalle, ei tarvi tulla saatana.. :angry9Jep, ei oo kaikki kotona ei. Pitää vissii keskustella miehen kanssa, on siinäkin vikaa joo, mutta eiköhän mun rageiluista kuitenkin 75% oo vaan omaa kusipäisyyttään..

Apua?

Sirriäinen ainakaan et oo yksin, mä vedän samanlaisia kilareita pitkin päivää, hermostun pienestä ja raivoan (tosin en huuda) ja vielä pillahtelen itkuun jos asiat menee pieleen. Varmaan karjuisin naama punaisena, jos se kuuluisi tyyliin, mutten ole koskaan tykännyt huutamisesta tai varsinkin huudon kuuntelemisesta ja jopa oman pojan itku on välillä ihan sietämätöntä. Jotenkin kovat äänet ottaa aivoon ja olen ihan avuton silloinkin jos aikuiset huutaa. Yhdessä vanhassa työpaikassa välillä ottivat huutokilpailua kun egot törmäili tai veljekset nahisteli, niin olin silloinkin ihan paniikissa ja mieluiten oisin vaikka menny pöydän alle piiloon, vaikka ei siis edes mulle huudettu :D

Mutta niin, pahimmillaan toi hormonien heittely saa jo harkitsemaan imetyksen lopettamista, jos sillä saisi oman mielialan tasaantumaan. Onneksi meillä mies on kuitenkin tajunnut, ettei sekään voi elää niinkuin ennen ja eilenkin aamulla oli puhetta siivoamisesta, niin illalla kun oltiin takas kotona, niin mies aloitti siivouksen kun mä imetin poikaa. Samoin oli omalle äidilleen (anoppilassa siis oltiin päivällä) puhunut, et mun pitää saada päikkärit, niin anoppi sit otti pojan, ensin vähän siitäkin hermostuin, et kai mä olisin itsekin osannu tarvittaessa pyytää apua, mut lopputuloksena sit nukuttiin molemmat päiväunia, poika mummin sylissä ja minä viereisessä huoneessa :D

Eihän se helppoa ole, mutta pakko se on noille miehille ääneen sanoa mikä vaivaa, niin pakko niidenkin on jossain vaiheessa tajuta, ettei äiti/vaimo jaksa kaikkea. Meillä lapsenhankinta on koko ajan ollut yhteinen projekti, mutta silti välillä mies ei tajua auttaa riittävästi, tosin en minäkään aina jaksa olla pyytämässä ja välillä halusinkin antaa miehelle vähän omaa aikaa, kun kuitenkin teki jo työpäivän, vaikka onhan vauvan kanssa kotonaolo melkoisen uuvuttavaa työtä sekin.

Pitää kyllä hormoneista kysyä neuvolassa, seuraava on kyl lääkäri, ja ei se lastenlääkäri varmaan mitään osaa sanoa, mutta jos sais ajan neuvolalääkärille...

Sirriäinen & ALotta: Ihan samaa täälläkin vaikka en enää imetä. :/ Varsinkin miehelle tulee raivottua ja tiuskittua pitkin päivää. Tällä hetkellä vaan tuntuu siltä, että se ei ymmärrä eikä osaa tehdä mitään oikein!

Hartiat, niskat ja pääki on niin jumissa, että näköä haittaa! Tuntuu vaan koko ajan, että vanne kiristää päätä eikä siitä oo ulospääsyä..Kaikenlisäksi hirveä ressi, kun pitäs tehä sata ja yks asiaa eikä mitään ehdi/saa tehtyä. Pääkin on pehmennyt niin, että ei enää muista mitään ja tuntuu, että sanatki on ihan hukassa kun yrittää jotain puhua.

Yöllä sitten heräsin kaameeseen kurkkukipuun. Lämpöäkin näytti olevan ja hirveän heikko olo. Kiva, kiva! Koita nyt tässä sitten jaksaa hoitaa lasta ja pyörittää koko huushollia..Toivottavasti vaan ei neitiin tartu mikään pöpö.

Huutokarjuminen, huoh kyllä on hiihdelly mielentila edestakaisin, ensin huutokiljutaan miehelle ja näytetään sille ovea ja sit seuraavana päivänä on sitten taas leppoisa minä ja kaikki on hyvin. Oon huomannu et syynä alhaiset verensokerit, liikkumattomuus ja väsymys.

Nyt kun on käyny salilla ja lenkillä, muistanut tehdä moneksi päiväksi ruokaa (iso kattila keittoa) ja nukkunut pidempää elämä on ihan toisen näköistä. Ehkä jokaisen iskän pitäis antaa lahjaksi : säännöllistä liikuntaa, ruokaa ja unta. Ja sitten sille iskälle noita samoja juttuja, meillä iskä ei tajua enää mitää kun sitä väsyttää.

Täytyy tunnustaa, että olen hyvin helpottunut siitä, etten ole ainoa joka kilahtelee helposti. Mä olen pidempään ajatellut olevani tulossa hulluksi, kun ärsyynnyn kohtuuttomasti jos mies unohtaa/ei tee/tekee jotain. Ehkäpä tämä on sitten normaalia. :D

Tällähetkellä ärsyttää nämä vaikeat perhekuviot. Miehen (etä)poika on tosi ihana, mutta nää muut asiat... mä en vaan ymmärrä sitä sairaana meille tulemista tai liian pieniä tai rikkinäisiä tai epäsäänmukaisia vaatteita tai sitä, että me ollaan nyt useamman kerran jouduttu viemään poika lääkäriin heti kun on meille tullut.

Stressaa, kun säännöllisesti saa pelätä että tuo pienin saa tartunnan ja sairastuu.
Stressaa kun mä en voi muuttaa tätä tilannetta mitenkään.

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

Ah ihanaa! En olekaan tulossa hulluksi, kaikki muutkin siis kilahtelee ukoilleen ja mesoo "turhasta". Tai no turhasta ja turhasta.. Meillä mies ei oo tehny yhtään ainuttakaan kotihommaa sen jälkeen kun tyttö syntyi ja en kyllä muista että tekikö se minun raskaana olo aikanakaan kun ite touhusin niin paljon. Mutta oispa kiva jos joskus joku muukin tekis jotain niin ettei tarvis sanoo että voisitko?! Ja minähän teen ukolle eväätkin töihin joka ikinen ilta ja silti minä en saa mitään... Kiva ois joskus itekin vaan olla kun toinen tekis kotihommia, mut en jaksa ees sanoo kun en osaa enää puhua huutamatta...

Täällä kanssa ilmottautuu yks turhasta kilahtelija. Mä siis oikeasti kilahtelen ihan turhasta. Ja lisäks musta tuntuu, että oon menettänyt kykyni kommunikoida. Meillä on tässä nyt tullut aika paljon meistä riippumattomia muutoksia elämään, ja yhtäkkiä tuntuu et kaikki elämän isot asiat on tulevaisuudessa ihan auki. Ja tuntuu, että tässä univelka tilanteessa on kohtuuton vaatimus, että pitäis tehdä mitään isoja päätöksiä. Kaikki on periaatteessa hyvin, mutta oon vaan niin v-ä-s-y-n-y-t. En jaksa selittää miehelle, mitä ajattelen tai miksi kilahtelen. Tiedän, että se on huono juttu ja että pitäis vaan jaksaa puhua, mutta en jaksa.

Ja sit oon koko ajan kireenä kun viulun kieli ja hermostun ihan ihme jutuista. Mulla on just sellanen fiilis, että miten toi mies voi kestää mua, kun en todellakaan enää itekään kestä itseäni sitten yhtään. Argh.

Mutta jotenkin lohdullista tietää, että muitakin on samassa veneessä :D

Takaisin