Valitusketju!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gnome
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Gnome joo, sä oot tietty manipuloinu anopin pikkupojan puolellesi ja nyt koitat estää anoppia tapaamasta lapsenlastaan :/

della_79, kyllä! Tuo on minä pähkinänkuoressa!

Voi Gnome! Kovasti sympatiaa sinulle.

Meillä anopin kanssa menee niin, että eivät tule sairaalaan katsomaan vauvaa, ellei erikseen pyydetä, sama muuten minun äitini kanssa. Ja kotiinkin tulevat eka kerran vasta kun ilmoitetaan, että saa tulla. Eikä tuppaudu auttamaan/neuvomaan, ellen erikseen pyydä, mutta saa aina soittaa, jos on pula ja tarvitsee apua.

Nämä muiden kertomukset kyllä saa minut tuntemaan oloni erityisen onnekkaaksi, kun olen saanut järkevän anopin.

Närästys on palannut pahempana kuin koskaan, tosi kurja polte koko ajan kurkussa.
Ja jännittää ihan hirveästi huominen, että onnistuuhan kääntö...

Näinköhän täällä vauveli kääntyi eilen perätilaan :sad001:sad001 Ja mä en tiiä oonko ihan hössö jos huomena soitan neuvolaan, että saisko lääkäriaikaa asian tarkistukseen? Stressaa ihan kamalasti enkä oikein muuta oo saanut ajateltua taas. Eilen tosiaan tuntui, et ihan kun yrittäis kyljestä tulla läpi ja toinen puoli mahasta ihan tyhjänä. Aikansa se väänteli ja nyt oon pistänyt merkille, että hikka tuntuu ylempänä kun ennen ja ihan kun pää olis tossa ylhäällä.. What do i do???

Sirriäinen soita vain sinne neuvolaan. Parempihan se on tarkistaa kuin saada synnytyssalissa yllätys!
Tässä suhteessa se kotidoppler on kiva, meidän perätilavauvan syke kuluu ylempänä kuin kuuluisi, jos olisi pää alaspäin. Tietää siis että vielä siellä ollaan, vaikka tänään on muuten ollut tosi rauhallinen myllertäjä.

ihanaa et on tällänen ryhmä missä oukeesti voi valittaa ilman et suo pidetään hirveenä äitinä tai todeta et miks hommasit 3 muksun, ihanaa liki 4 viikkoa ollu ilman paniikkihäiriö lääket ja niin hyvin menny et jess mut nyt ahdistaa ahdistaa ja ahdistaa ja kaikki johtuu vain ja ainoastaan täst kuumuudesta, sen tuomasta väsymyksestä, tahtoon kunnon unet niin taas helpottais, onko teil miten paha jalkojen turvotus?

turvotus ilmesty mulle vasta viime ja tällä viikolla. Nyt ei mee enää kaikki kengät jalkaan ja nekin jotka menee puristaa kauheasti. Myös sandaalit. Ajattelin myös huomenna hipsia sairaalan sisätiloissa avojaloin, oli miten plajon pöpöjä lattialla vaan...

Niin, ja kun on pitkät hiukset, ne ei oo ollu kokonaan kuivat varmaan kans kahteen viikkoon! Hikeä täynnä yäkss.

Helteet ei mua haittaa (eikä tunnu vaikuttavan turvotukseen suuntaan tai toiseen), mutta nyt pari päivää turvotus ollut niin paha, että varpaat ei liiku yhtään ja nilkat ehkä muutaman hassun sentin. Alkaa olla aika vaikee kävellä :(

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Seuraavat 2 viikkoa kai jatkuu nämä helteet täällä Keski-Suomessa :confused:
Onneks en oo ihme kyllä turvoksissa ja onneksi täällä mökillä saa nukuttua sen mitä pystyy mutta päivisin ei jaksa tehdä mitään :(

Sama täällä! Hiukset koko ajan ihan märät tai nihkeät.. Saa välillä oikeasti miettiä, että kävinkö muka suihkussa äsken :eek:

Mä en kans tajuu miks tästä kuumuudesta ei saa valittaa jos ei tykkää nii ei tykkää! Ja ei tässä nyt perhana turhasta valiteta ku yhtä lämmintä ei ole ollut 50-vuoteen, näin lehdestä luin. Että eiköhän tässä säässä jokainen raskaana oleva saa jo avata suunsa vaikka se eräitä kanssa ihmisiä ärsyttää. Ainakin mulla on pari semmosta kaveria jotka ei ymmärrä et mikä täs on nyt niin kauheeta?! Ja viikonloppu meni ihan vituilleen kun alkaa olla väsynyt ja ärsyyntynyt tähän helteeseen että tulee riitaa kaikesta puolison kans, lisäks tää ihana remontti ja lähestyvä LA!!

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app

Joo, pitää soitella huomena ja höyrytä taas.. No ei enää kauaa tää raskaus kestä, ehkä neuvolahoitaja ymmärtää :) Harmittaa ihan hirveesti jos se on perätilassa, eipä asialle vissiin tässävaiheessa mitään voi tehdäkään?

Turvotus on vaihteleva, jalat on ihan aamusta pallot ja sitten jos (ja kun) istuu paljon, niin sitten turpoaa. Äsken tulin just reilun tunnin lenkiltä, kävelytahti edelleen aika normaali, ylämäet tosi vaikeita, mut kädet turpoaa ihan järkyttävän kokosiksi!

Ja suihkutahtina täällä on vakiintunut 3 kertaa päivässä.. Tajusin tänään, etten oo syönyt juuri mitään (paitsi jäätelöä) ja oon nyt pakottanut itteni syömään enemmän. Ihan paskaa tällänen kesä.. Vasta iltakymmenen jälkeen on kykenevä tekee muutaki ku makaa.. Huoh.

Höh, sympatiat teille kaikille kärsiville. Mä siis oikeasti rakastan näitä helteitä, kun palelen keskimäärin sen 11 kuukautta ja 3 viikkoa vuodessa (joo, mun ois pitänyt syntyä jonnekin muualle selvästi). Kerran elämässäni oon ollut paikassa, jossa oli liian kuuma ja sillon oli varjossa reippaasti yli +40, eikä juurikaan edes varjoa tarjolla. Ainut kerta kun mäkin oikeasta olin helpottunut päästessäni ilmastoituun ostoskeskukseen.

Mutta kyllä musta silti saa valittaa. Sillon kun on se -30 astetta, niin mä ainakin valitan ihan surutta, koska se on IHAN hirveetä. Ainut mitä en ymmärrä on ihmiset, jotka valittaa säästä sen koko välin sieltä -30 asteesta tänne +30 asteeseen. Tunnen nimittäin pari sellastakin, ja sillon ei voi kun ihmetellä, että mikähän heille sitten kelpais.

Mutta niin, antakaa mennä! Kyllä mun mielestä jokanen saa valittaa, mun kavereista ja tutuista suurin osa valittaa näitä kelejä vaikka eivät edes ole raskaana :wink

Sirriäinen, kaverilla koitettiin kääntää vielä synnytysalissa, kun tuli yllätyksenä perätila. Harmi jos on kääntynyt. :/ mutta toivotaan, että ei. Tuo kyllä niin paljon ylimääräistä stressiä, kun on virhetarjonnassa, ihan kuin ei muutenkin ekan lapsen syntymä ois tarpeeks mullistavaa :(

siis mä kestän kyllä yleensä ihan hyvin kuumia säitä, ja tykkäänkin, mutta nyt ovat luvanneet että venäjältä saattaa saapua vielä oikeen superhelle ens su-ma akselilla jopa 35 astetta, alkaa olla jo vähän liikaa!!! kai se on kohta venyttävä jonkun ilmastointilaitteen ostoon kun eihän täällä pysty kohta enää nukkuu. ei kotona tarvis olla niin lämmin.. ja ei uskalla toivoa tyyppiäkään ulos, kun pelkää et miten se pärjää sit täällä ulkomaailmassa kun kotona on niin kuuma.. :( paremmin minä tässä kuumassa varmaan pärjään, ei mulla silleen hätää ole. ihana olla rantsussa ja uimassa kun on lämmin.

Täytyy muuten sanoa, että meillä on sisällä kuitenkin vaan sellanen +27 eli ei nouse yli 30 asteen. Joten täällä voi vähän "vilvotella", jos tulee sellainen olo. Eikä yöt oo tuskasia, joten sekin varmaan mulla helpottaa. Ja meillä ois optiona vielä laittaa ilmanlämpöpumppu viilentämään, jos sisälle tulis liian kuuma...joten sen varsinkin ymmärrän tosi hyvin, että ahdistaa, jos sisälläkin on jatkuvasti yli + 30 tai siellä main..

joo kyllä mäkin toistaiseksi oon nukkunut melko hyvin, nyt on alkanu kämppä lämpiimään niin, että saattaa ihan hikisenä herätä. muuten suht ok, vaikka kyllä meillä taitaa yli tuon 27 olla kotonakin. nyt vois taas kämpän lämpötila laskea kun tulee ne ukkoset :) lähinnä pelottaa tuo et jos päivällä on 35 astetta niin yölläkin varmaan melko kuuma, niin silloin kämpän lämpötila voi nousta jo uhkaavasti eikä pääse yöllä yhtään viilenemään. mut ehkä nuo venäjän helteet ei tulekaan tänne, nyt on luvattu muuten "vain" sellaista 25-27 astetta niin se on jo ihan ok :)

Minäkin rakastan lämpöä, mutta tämä kauan jatkunut lämpöaalto on alkanut tuntua hieman jo tukalalta, ainakin alkuyöstä, kun unen saanti on ollut haasteellista. Luin kanssa uutisista hieman kauhulla noista megalämpöaalloista ensi viikonlopulle.

Oma toiveeni olisi, ettei vauveli syntyisi ennen sitä. Esikoinen synty keskikesän helteisiin ja muistan sen synnytyksen jälkeisen ajan kuumuudessa jotenkin tukalampana kuin raskausajan kuumuudessa. Oma kroppani toimi ainakin tuolloin ihan nuri kurin. Minulla ei ollut raskausaikana mitään turvotuksia, mutta synnytyksen jälkeen sitäkin enemmän. HIkoilutti kamalasti, alapää veressä, tissit tulessa imetyksestä ja mieli sekaisin uudesta tulokkaasta, yöunet minimaaliset ja huoli siitä, onko vauvalla sopivan viileä/lämmin. Jotenkin tuntuu siltä, että itse kestän nää helteet näin raskaana olleessa paremmin kuin juuri synnyttäneenä tuoreen käärön kanssa. Vaikkakin se nyt on sitten se ja sama oikeasti, koska vauva maailmaan tulee, kunhan vauvalla on kaikki hyvin.

Meillä on ilmalämpöpumppu ja sillä saa kämpän viilennettyä aika hyvin. Se onkin kokoajan päällä. Normaalisti kesäisin joudun aina ulos lähtiessäni vaihtamaan vähemmän vaatetta päälle ja takas tullessa taa lisäämään. Joskus olen kävellyt kesäisin sisällä villasukat jalassa kun lattian rajassa tuulee pumpun takia. Ja tämä siks että mies haluaa että sisällä on kesällä alle 20 astetta. Autossakin sillä on ilmastointi aina18 asteessa. Se ei kestä lämpöä ollenkaan. Nyt ensimmäistä kertaa oon samalla linjalla miehen kanssa tästä sisälämpötilasta. Kestän todella hyvin lämpöä, mutta nyt kun on koko kroppa turvonnut ei ketä kuumuutta ollenkaan. Ulkolämpötila sinänsä ei mulle merkkaa juurikan kun en voi joka tapauksessa enää liikkua minnekään muualle kun pakollisiin, neuvolaan ja äitiyspolille. Ei anna enää supistukset ja muut kivut periks.

ite ihastelen nilkkoi ja käsii aamulla kun sellaset on mut saakeli ku sängyst nousee niin 10 min niin alkaa turpoo, tänään on ollu ihmeen vähän turvotusta mut oon aika pitkälti vaan pötkötelly, nyt alkaa hivenen jännittää toi keskiviikko et jos on lapsivesi vähentyny niin sit prinsessa tulee tällä viikolla kun käynnistävät ja vaikka kuin oon psyykanny itteäni jo useamman vuoden (2 vuotta meni yrittämisessä)tota synnytystä varten niin saakeli et jänskättää ja uusin prkl itkun aihe on löytyny mitä en jostain syystä oo aatellu niin mun pitää olla erossa 11 ja 8 vee prinsessoistani ajatuskin saa itkun iskee :sad015:sad015:sad010vaikka tiedän et isä pärjää kyllä hyvin heijänkaa ei mitään ongelmaa mut silti, hemmetin hormoonit

Takaisin