Valitusketju!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gnome
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
meillä kyllä terkkari tunnustelee vauvan asentoa joka kerta ja sillähän se perätilakin selvisi meidän kohdalla, kun terkkarin mielestä oli peppu alaspäin ja sit tarkistettiin ultralla. Miten muka vauvan painoarvio tehdään synnytystä varten, jos ei ole ultraa???

Vaikka tää ei ole iso kaupunki, on meidän neuvolassa minusta 3ultralaitteet.... ja naapurikaupungissa siis synnytetään.

Ei kai meidänkään neuvolassa ole mun mielestä kuin yksi ultra ja se on aina varattu. Toisella puolella kaupunkia on sit keskusneuvola missä käydään ultrassa. Ja mun mielestä niitä ultriakaan ei ole koko raskauden aikana kuin kaksi kertaa. Vaikka saisi kyllä olla useammin. Ainakin just tässä loppuraskaudessa. Mulle th antoi vauvan painoarvion käsituntumalla ja painonmuutosten mukaan..

Alotta ja Millier, täälläkin kuulema tehdään käsikopelolla mahan päältä painoarvio. Siks mä en just ymmärrä et miten se voi muka pitää paikkaansa. Et luulis sitä varten olevan lääkärillä ultra kun sitä työkseen tekee!

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app

No, mulla ainakin neuvolantädin painoarvio edelliseltä käynniltä osui aika samaan mitä lääkäri ultralla katsoi eri mitoista. Kai se on se kokemus, jolla noi neuvolantädit ja kätilöt sen tekee?

Täältä se sit ainakin puuttuu koska kaverit on saanu arvioita niin toinen piti olla syntyessä 3.5kg ja olikin 4.7kg ja toinen sai arvion et 3.5kg ja olikin 2.8kg aika vaihtelevaa tuntuu olevan ja kaikki on sanonu et niihin arvioihin ei oo mitään luottamista täällä. Et onneks toisilla on mahdollisuus parempaan kun toisilla. Onhan se silti aika epäoikeudenmukaista kun riippuu siitä missä asut et millaista palvelua saat.. ärrinpurrin!!

Minä kyllä haluaisin vielä käydä ultrassa. Toki luotan siihen, että vauva on oikein päin tuolla ja tunnenhan potkutkin ylhäällä, mutta jotenkin haluaisin sen vielä omin silmin nähdä. Ja viime ultrassa istukka oli melko lähellä kohdunsuuta, joten tekisi mieli sekin vielä tarkistaa. Ja juuri tämän takia mun mielestä kaikilla pitäis olla loppuraskaudessa se yks ultra vielä, ettei tulis sit mitään ylläreitä synnärillä..

mitääää onko teil tehty viimises lääkäri neuvolassa sisätutkimus? ei mulle maanantaina tehty ja oon kyl ihmeissäni et miks koska sen vert hankala tää odotus on ollu et olis luullu, no nyt ei osittain haittaa kun tosiaan huomenna äippäpolille tilanne arvioon ton raskausmyrkytyksen vuoks ja samalla saa kuulla tuomion laproista ja vauvan veriryhmän en osaa aatella positiivisesti kert niin v.... on menny tää odotus ainut mikä pitää pään kasassa on et tyttö jaksaa liikkua ja hikotella kunnolla, tää kuumuus on sit mukavasti pistäny noi harjotus supistukset vauhtiin, isäntäkin jo katteli siihen malliin et onko lähtö lähellä mut lohdutin et niin kauan ku ei satu niin kotona ollaan, mut juu niin hirveeltä kun kuulostaa niin kyl sais tulla pihalle vaikka viikkoi on 36+2 en vaan jaksa pää huutaa kävelylle mut kroppa pistää stopin muutenki kun paikallaan olo ei oo mun juttu niin nyt sitten pitää olla voi :smiley-angry019:smiley-angry019:BangHead

Äippä, pakkohan niiden on jotenkin tutkia sun paikat et mahtuuko lapsi tulemaan sisäpuolelta ja mun yks kaveri sano et ne oli tehny sille ainakin semmosen yllärin et oli työntänyt sormen hanuriin ja kokeillu jotain sieltäkin!! :D En sit tiedä onko toi vakio käytäntö vai mitä helv... ! :)

Millier, niinpä! Meilläkin ei ole tällä lääkärillä kun se emätinultra ja eihän sillä mitään tee raskauden ollessa pidemmällä!

Mä en kestä enää! Nyt on taas niin kipeä olo, menkkajomotusta, painetta, koko alakroppaa särkee :sad001 Mitään ei saa aikaiseksi ja ärsyttää. Oon luonteeltani semmonen, etten ilman syyllisyyden tunnetta voi maata paikoillani tekemättä mitään.. Imuri makaa keskellä lattiaa, tiskit oottaa koneessa, mutta kun ei jaksa. Voi äidin kullanmuru, tulisit jo :Heartred

mul on joskus öööö kauan sit tehty sisätutkimus viimeks, maanantaina oli vika neuvola lääkäri ei tutkinu, tänään äippäpolilla ei tutkittu vaikuttaako toi et on 2 entuudestaan mut viimisest synnytyksest on vaivaset vajaa 8 vuotta, hetken tunsin olon ihan hyväks kun proteiinia oli häivähdys painoa eli turvotusta hävinny kilo ja paineet laskenu mutta TOSIAAN MUTTA ultrassa huomattiin et lapsivettä on vähän ja nyt sit liikkeitä tarkkailaan ens keskiviikkoon asti kun taasvkatotaan tilanne ja jos on vähentyny niin tytsyn olis käynnistyksellä tarkotus syntyy joko sillon keskiviikkona tai torstaina siis miks pitää noin olla et pikkasen jotain positiivista niin vastapainona tulee jotain negatiivista
:mad::angry1:sad001:sad001

Millon hengittämisestä tuli näin työlästä? Toi yks ei vissiin aiokaan laskeutua. Tosi rasittavaa, kun kaikki pienetkin liikkumiset aiheuttaa kauheen hengenahdistuskohtauksen. Mur!

Mä vihaan kesää! Mä vihaan tätä kuumuutta ja sitä kun ei voi nukkua normaalisti! Viime yökin meni ihan vituiks ja nyt joka paikkaa särkee ihan pirusti, hyvä et jaksaa roikottaa käsiä sivuilla mukana. Mulla tulee kohta itku ja sit vielä joku uskaltaa sanoo et elä aina valita. Vittu!!

hanski_ "joku" on ollut nyt harvinaisen rohkea :grin
Itse en uskaltais kokeilla sanoa raskaana olevalle hormoonihöyry naiselle samaa :grin

yhdyn itekki kuumuus valitukseen ei jaksa, ja tahtois nukkua viek kun voi meinaan jos tuo lapsivesi on entisestään kerskiviikkoon mennes huvennu niin sit olis käynnistys ja pääsee 7 vuoden tauon jälkeen heräilee öisin niin nyt oikeesti tahtois nukkua kunnolla ja kun eipä pal auta et naapuritalon teinit jumputtaa musiikkia ne h... on ollu monta viikkoo hiljaa niin kuin just NYT on möykättävä

Äääää!!! MÄ EN JAKSA! Liian kuuma, siis ihan kuolettavan kuuma, yöllä saa sen 2 tuntia nukuttua, kattotuuletin pöheltää ja lisäks laitoin pöytätuulettimen osottaa suoraan mahan kohdalle. Mutta kun alkaa tää perkeleen kämppä olee niin kuuma, että se puhallus ei helpota tarpeeks, vaan herään parin tunnin päästä ja oon ihan hiestä märkä! Sitten torkun aamuyön/aamun/päivän pienissä pätkissä ja ihan läpimärkänä herään, oon alkanu tulee siihen tulokseen että toi hikoilu on taas jotain hormoonipaskaa, ei voi hiota noin paljoa muuten!!! Suihkussa saa käydä sen 3 kertaa päivässä ainakin, kylmäkalle kokoajan kainalossa, illalla vielä liotan jalkoja jääkylmässä vedessä JA SILTI ON KOKO AJAN KUUMA JA HIKI JA VITUTUS.

Ja sit noi apinat iltapäivälehdissä ja kaverit facessa kirjoittelee, että ei saa valittaa, kohta on taas talvi ja pakkaset.. Miksei muka saa valittaa jos on ihan kamalaa? Tarviiko olla tälläsistä äärioloista niin onnellinen, koska puolen vuoden päästä kitistään toisesta ääripäästä? Ei oo järkeä! Tyhmää! Ja mikä hiton sääntö sekin on, että kesä on kiva ja helle on hienoo?? Mä en oo koskaan tykänny helteestä ja nyt vihaan sitä! VIHAAN SITÄ! :mad:

Eikä toi foreca paljoa helpotusta lupaile.. :sad010

Tuskaa tämä lämpötila. Missään ei ole hyvä, autossakaan ei ole ilmastointia, tuuletin on hyödytön, jatkuvasti särkee päätä ja oksettaa.

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

Kuumuus ei ole minulle niin paha. Istun sisällä verhot ja ikkunat kiinni. Puhaltimen eteen vaihdan kylmäkallen sulanneen tilalle, onneksi pääsee välillä uimaan.

Nyt on jotenkin oudosti on alkanut kädet ja sormet puutumaan, vaikka olisi miten päin vaan. Ei meinaa saada nukuttua. Varmaan liittyy turvotukseen. Aamulla on ollut huono olo.

Tänään synnytysvalmennuksessa puhuttiin että kohta puoliin pitäisi tulla niitä ennakoivia supistuksia vko 36-37 ja sitten ne voivat hävitä taas ennen kuin tositoimiin päästään. Vielä ei ole näkynyt. Näistä varmaan joku kirjoitti tässä.

Eniten ehkä ärsyttää kun alkaa pienemmätkin asiat kiukuttaa ja tulee sanottua rumasti muille ihmisille. Ehkä on parempi pitää ovet myös kiinni ja pysyä kotona. Jekyll ja Hyde-meininki. Mies sentään lupautunut myötä ja vastoinkäymisissä.

Voi hyvää päivää... Anoppi on edelleen happamena siitä, ettei saa täällä meillä ravata niin kun huvittaa, vaan että sen tulemiset pitää sopia etukäteen.

Mies oli eilen jutellu sen kanssa synnytyksen jälkeisestä ajasta, ja sano, että varmaan pari viikkoa halutaan olla ihan keskenämme vauvan kanssa. Rouva oli kuulemma ollu aika kireenä tästä...

Minä paha miniä vien hänen pikku poikansa, ja kehtaan vielä sanella sääntöjä omassa kodissani :rolleyes:

Takaisin