Valitusketju!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gnome
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oon aatellutkin tota mitä Sinitähti toteskin; on ehkä helpompi olla raskaana helteellä, kuin vastasyntyneen kanssa. Niinku tää olo + maitoa kaikkialla (mulla tää helle valuttaa jo nyt enemmän ku viileellä) +vauva iholla + vauvan hoito ylipäätään +vielä vähemmät unet +mahdolliset kivut jne jne.. ei kuulosta kauhean kivalle, kun nyt tää oleminen on niin rajoittunutta, ettei pyykkiäkään jaksais pestä..

Voisko neiti siellä masussa puskea itteään alaspäin eikä kyljestä läpi?! Ihan paljain silminkin näkee tuommosen pienen kummun tuossa kyljessä :grin ei vaan enää tunnu yhtään kivalta kun ei voi olla mitenkään päin :confused: Ruokaostoksiakaan ei voi enää yksin hoitaa ilman kipuja. Ja koko ajan on jotenkin täys olo o_O Ja tämä kuumuus! Mä oon aina ollu hirveä vilukissa ja tykännyt lämpimästä, mutta tämä kesä on ollu aivan kamalaa. Tänäänkin on mukamas ollu vähän viileämpi päivä, mutta yhtä kuuma mulla on siltikin :mad:

huomaa kyl et raskaus vaikuttaa kummasti tälläsil helteil, viime kesänä en valittanu yhtään vaikka kahvilassa olin töis ja uuni sekä muut laitteet hönki kuumuutta urakalla mut hyvin pärjäs :) nyt sit taas oon koko ajan kärttynen ja mikään ei oo hyvin 2 ekasta ei oo kuumuus haitannu kun suht alus ollu kesällä mut kyl tää iltatähti sit pistää koetukselle kunnolla, onko joku muu jo alkanu harkitsee samaa kun meillä eli ilmastointi laitet? totesin miehel et jos ne meinaa viel viikonlopuks tällästä niin sit ettii sellasen ja ennen ei oo kotio tulemista :)

Kyllähän tää kuumuus olis ihan eri juttu jos ei tosiaan olis raskaana. Ja ihan tasan tarkkaan vaikuttaa nää ylimääräiset kilotkin asiaan! Jos olis 20kg vähemmän painoa niin olis helpompi olla ja sen tiedän kyllä omasta kokemuksesta. Toissa kesänä juoksin helteillä eikä ollu ikinä näin kuuma tai hiki kun nyt ihan istuessa paikoillaan. Et on se vaan tosi asia sekin et ei laihemmilla ole oikeesti niin kuuma kun meillä pyylevimmillä on.

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app

Niinpä, hanski_. Tää lisääntyny pintaverenkierto + lisäkilot = hiki!

Onneks on kotona ilmalämpöpumppu, joten sisätiloissa on viileetä, mut ulos ei kyllä tee mieli lähtee ollenkaan. Aina sellanen lehmän henkäys, jos erehtyy ulko-ovee avaamaan :confused:

OI onnekkaita kaikki te, joilla on kotona ilmastointi. Varmasti helpottaa oloa melkoisesti, kun kotona saa olla viileässä!

Ääää. Mä en kestä tätä kuumuutta enää hetkeäkään. Tuntuu ettei se ole enää edes tosta ulkolämpötilasta kiinni, ihan sama vaikka liidellään jossain +32 C:ssa, mun iho on ihan tulikuuma koko ajan ja tuntuu että sisuskalut kiehuu eikä viilene millään. Oon normaalisti aina ihan jäässä ja tää pintaverenkierto on mulle aivan uus juttu :eek:

Lämmön pitäisi edesauttaa synnytyksen alkamista -miksei me olla kaikki elokuiset jo poksahdettu?! :grin:grin:grin

Nyt iski sitten kurkkukipu ja flunssa! En haluais olla sairaana h-hetkellä. Ei auta kuin syödä valkosipulia ja teetä hunajan kans. Kai valkosipulia ja hunajaa saa syödä raskauden aikana?

Onpa kurjaa, että olet saanut Isabella jonkun kesäflunssan. Toivottavasti menee lievänä ja nopeasti ohi! MInäkin jännään, tuleeko minulle joku tauti, sillä poika heräsi aamulla yskään ja nuhaan ja lievään kuumeeseen.:sad001

Joo valkosipulia ja hunajaa oon ainakin nyt vedelly. En ainakaan löytänyt mistään tietoa, että ei sais syödä. Alle 1 v: lle ei saa hunajaa antaa jonkun bakteerin takia, mutta ilmeisesti se ei sitten sikiöön kuitenkaan tartu. Valkosipulia siks mietin, kun monet sanoo sitä luonnonantibiootiks, mutta ilmeisesti se myöskin turvallista :) valkosipulia muute voi käyttää vaikka mihin vaivaan, korkeisiin verenpaineisiin ym, kun siitä lueskelin. En tiiä onko sit humpuukia, että auttais, mutta eipä sitä raskaana saa oikein mitään lääkettä ottaa, niin pitää luottaa että toi valkosipuli auttaa joka vaivaan ;)

Toivottavasti tosiaan menee äkkiä ohi, Isabella. Tiiän, ettei kesällä oo kiva olla flunssassa ja vähemmän kivaa se on varmasti jos on raskaana :sad001

Mä ite tykkään valkosipulista, mutta masu ei.. Alkaa kauhea närästys. Muutenkin nyt aikuisiällä mennyt tuo maha kauhean herkäksi o_O Paprika ja kananmuna on kiellettyjen listalla. Ja nyt raskauden myötä moni muukin jäänyt vähemmälle.. :confused: Voih, mitä kaikkea sitä voikaan sitten raskauden jälkeen syödä ja juoda! :rolleyes:

Höh, anteeksi, mutta taas ärsyttää! Minä olen kauhean tohkeissani ja toiveikkaana siitä kun lääkäri sanoo synnytyksen lähestyvän. Miksi muiden pitää pilata tämä ilo sanomalla, että tuskin tulee ajallaan? "Kun heilläkin oli paikat auki monta viikkoa ja yli meni." Tarkoittaako se sitä, että munkin raskaus menee samalla tavalla kuin heidän? Toki minä tiedän, että tämä voi mennä yli, mutta haluan silti pitää toivoa yllä, että syntyis ajallaan. Ei oo kiva kun sekin sitten lytätään :sad001

Ihmiset on pyllystä. :laughing002
"Kyllä minä tiedän kaiken paremmin kuin yksikään lääkäri, kaikki raskaudethan on kopio toisistaan ja se mikä minulle tapahtui, se tapahtuu aina kaikille"

Siis ihan samaa kakkaa kuuli alkuraskaudessa noista ruoka-aineista mitkä oli kieltolistalla. "Minulla on kaksi lasta ja molempien odotusaikana söin graavilohta/mätiä/ämpärillisen salmiakkia päivässä/raakaa lihaa/syanidia ja ihan terveitä lapsia tuli, ei tilastot kerro mitään!!! MINÄ OLEN OIKEASSA!!" Jotkut lässyttivät että lasi viiniä ei haittaa silloin tällöin koko raskauden ajan kun on kaikki 2 lasta terveinä syntynyt, tupakkakaan ei haittaa jos vaan vähentää..

Joten joo, kyllä se vauva voi ponnata huomena, se voi ponnata ylihuomenna, laskettuna tai yliaikaisena, pöllöt haluu vaan pätee kun on ah-niin-viisaita kun on sentään yhden lapsen maailmaan saanut.. Etkö tiennyt, että äidit ovat niitä superviisaita yksilöitä jotka tietää kaiken ihan vaan koska on pusertanut jotain elävää itsestään? Ei siinä lääkärin sana mitään paina.

Hahaa, unenpöpperörage. Ärsyttää. :confused2

No jopas Sirriäinen on ärhäkällä päällä.:p (kaikella rakkaudella:grin)

En tule pätemään, mutta hiljaa valittamaan.:grin
Huonosti nukuttu yö, väsyttää ja esikoisella vauhti päällä. Oma olo on sellainen, että haluaisin vain käpertyä omaan rauhaani, niin ihana aurinkoinen pieni mies höpöttää pöpöttää ihan non-stop.

"Äiti katso, tämä tulee täältä...äiti huomasitko tuo tuli tuolta...äiti osaako...äiti pystytkö...äitis tykkään...äiti tehtäistkö...äiti arvaa mitä...äiti et ikiniä usko...äiti katso...äiti katsoitko...äitiiiiiiiiii"

mä olen siis varmaan ollut tosi onnekas näiden kohtaamieni ihmisten kanssa!
Eilenkin pitkät tovit keskustelin kahden äidin kanssa (toisella 3 lasta, toisella 4) kummaltakaan ei tullut yhtään tyhmää tai vähättelevää kommenttia. No, kyllä yks sellainen, "en halua pelotella mutta mun kolmannessa synntyksessä..."

Onko ketään muuta kukaan käynyt luvatta taputtelemassa mahalle?
Mulla kävi näin kerran. Tosin sekin sellainen puolituttu, jolta nyt voi odottaa muutenkin helposti sellaisia tyhmiä juttuja, muut ovat luvan saatuaan vasta taputelleet...

Joo, välillä kiukuttelukohtaus iskee sillee hassusti, että on näppäimistön eessä ja sitten vaan äristään. Nyt jo helpotti :grin

Mutta kyl mua silti ärsyttää ihmiset jotka on tollasii päällepäsmäreitä ja kaikkitietäviä, kuitenkin asioista joista ei voi tietää yhtään mitään.

ALotta, ei ihme kyllä ole tullut taputteluita.. Niinku vierailta. Kyl siis kaveri ja anoppi on taputellut ilman lupaa, mutten laske sitä tungetteluksi, kun ne on kuitenkin niitä niinsanottuja läheisiä. Mut kyl se silti tuntui jotenkin äärettömän kiusalliselle, siis se on kuitenkin mun maha. Varmaan sekin vaikuttaa siihen kiusallisuuteen, kun oli aiemmin ylipainoinen ja maha nyt on ollut aika kiusallinen asia, se on se mitä peitellään ja hävetään, niin nyt se sitten onkin niin ihku ja se saa huomiota.. Vaikea asennoitua.

Mulla vissiin sitten on sattunut enemmän noita pätiöitä, siis tää kaverikin joka sai keväällä vauvan, ni koko ajan hokee että ootappa vaan kun se ja tää oire tulee. Kun olin töissä, niin se koko ajan oli silleen että ootappa vaan kun kohta et enää kykene töihis ja sitten ootappa vaan kun kohta juokset pissalla sata kertaa päivässä ja ootappa vaan sitä tätä ja tuota.. Oikein manas kaikkea negatiivista tulemaan myös mulle. Nyt sitten kun ihan viimesillään oon, niin ei se meinaa ees uskoa, että mun raskaus ei oo sama kuin sen, ettei mun tarvi ravata vessassa, ettei mulle ole vieläkään tullut raskausarpia tai peräpukamia tai suonikohjuja jne. Olis sellainen kevyt kannustaminen ihan kivaa vaihteeks, niinkuin, töissä ollessa vaikka ois voinut sanoa, että kiva kun sä jaksat olla noin reipas ja aktiivinen töissä, mut ei, hän kun ei melkein koko raskauden aikana ollut töissä vaikkei tee edes fyysisiä hommia niin kuin minä, niin sit se vaan toitotti sitä, että et säkään tuu jaksaa loppuun asti. Oli aika kurjaa. Äh, en taas osaa artikuloida yhtään, aivot solmussa.

Mut siis ei muakaan haittaa omien kokemuksien kertominen ja tavallaan varotteleminen että hommat voi mennä päin hanuria jne. Mut sitten kun tullaan siihen kaikkitietävänä kertomaan miten just mun raskaus tulee menemään, niin se ottaa päähän. Ollaan ton kaverin kanssa naurettu sen kaikki ekan raskauden ällöjutut, oon kuunnellut vinkkejä korva pitkällä ja ihan kiitollisena ottanut vastaan. Mut ne oli aikaa kun kumpikaan ei ollut vielä raskaana. Sit se tuli raskaaks ja alko todella ärsyttäväksi, just alko toi päteminen ja ihan idioottijuttujen laukominen, esimerkkinä kun mun eka raskaus oltiin keskeytetty ja jouduin sen 3 kk oottamaan että saa koittaa uudestaan, niin tää kaveri kävi värjää mun tukan ja join siinä samalla sitten viiniä, Ni se vaan tokas että oo onnellinen, että saat viiniä, hän tekis mitä vaan että sais kanssa. Meinasin lyödä, ihan oikeasti. Mä olisin siinä vaiheessa antanut aivan kaikkeni ettei se eka raskaus olis ollut niin fiasko ja pitänyt keskeyttää ja toinen sanoo jotain tollasta. Mut tosiaan, se laukoi noita juttujaan koko raskauden ajan, nyt se on taas suht normaali kun penikka on pihalla.

ah, muakin niin jurppii tuollaiset jotka kertoo jotain omasta raskaudestaan oletuksella että kaikki raskaudet on samanlaisia.. "ootahan vaan kun kohta joka yö vetää suonta" ja "ne kilothan ei sitten lähde mihinkään vaikka vauva tulee ulos", "se jälkivuoto on sitten jotain ihan hirveetä, asennoidu siihen", "sit kun se tulee ulos, niin mitään et enää ehdi tehdä, et edes syödä" (kummasti suurella osalla on aikaa kuitenkin päivittää faceen miljoona kuvaa vauvasta ja kertomuksia vauvan tekemisistä.. joo, olen myös niitä ihmisiä joita ottaa päähän ne ihmiset jotka tunkee vauvajuttuja facefeedin täyteen :D ).. graaah.

Tää nyt ei oikeestaan oo ehkä valitus mut hitto kun mua on alkanu pelottaa kun noita ukkosia on ruennu olee tosi paljon ja mä pelkään sitä ihan älyttömästi ja nyt pelkään et se tulee yöllä enkä uskalla oikeen nukkua enkä valvoo! Ja sit kun alkaa olee taas pimeetä yöllä niin mielikuvitus laukkaa ihan liikaa... :( En tykkää!!!

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin