ALotta, ei ihme kyllä ole tullut taputteluita.. Niinku vierailta. Kyl siis kaveri ja anoppi on taputellut ilman lupaa, mutten laske sitä tungetteluksi, kun ne on kuitenkin niitä niinsanottuja läheisiä. Mut kyl se silti tuntui jotenkin äärettömän kiusalliselle, siis se on kuitenkin mun maha. Varmaan sekin vaikuttaa siihen kiusallisuuteen, kun oli aiemmin ylipainoinen ja maha nyt on ollut aika kiusallinen asia, se on se mitä peitellään ja hävetään, niin nyt se sitten onkin niin ihku ja se saa huomiota.. Vaikea asennoitua.
Mulla vissiin sitten on sattunut enemmän noita pätiöitä, siis tää kaverikin joka sai keväällä vauvan, ni koko ajan hokee että ootappa vaan kun se ja tää oire tulee. Kun olin töissä, niin se koko ajan oli silleen että ootappa vaan kun kohta et enää kykene töihis ja sitten ootappa vaan kun kohta juokset pissalla sata kertaa päivässä ja ootappa vaan sitä tätä ja tuota.. Oikein manas kaikkea negatiivista tulemaan myös mulle. Nyt sitten kun ihan viimesillään oon, niin ei se meinaa ees uskoa, että mun raskaus ei oo sama kuin sen, ettei mun tarvi ravata vessassa, ettei mulle ole vieläkään tullut raskausarpia tai peräpukamia tai suonikohjuja jne. Olis sellainen kevyt kannustaminen ihan kivaa vaihteeks, niinkuin, töissä ollessa vaikka ois voinut sanoa, että kiva kun sä jaksat olla noin reipas ja aktiivinen töissä, mut ei, hän kun ei melkein koko raskauden aikana ollut töissä vaikkei tee edes fyysisiä hommia niin kuin minä, niin sit se vaan toitotti sitä, että et säkään tuu jaksaa loppuun asti. Oli aika kurjaa. Äh, en taas osaa artikuloida yhtään, aivot solmussa.
Mut siis ei muakaan haittaa omien kokemuksien kertominen ja tavallaan varotteleminen että hommat voi mennä päin hanuria jne. Mut sitten kun tullaan siihen kaikkitietävänä kertomaan miten just mun raskaus tulee menemään, niin se ottaa päähän. Ollaan ton kaverin kanssa naurettu sen kaikki ekan raskauden ällöjutut, oon kuunnellut vinkkejä korva pitkällä ja ihan kiitollisena ottanut vastaan. Mut ne oli aikaa kun kumpikaan ei ollut vielä raskaana. Sit se tuli raskaaks ja alko todella ärsyttäväksi, just alko toi päteminen ja ihan idioottijuttujen laukominen, esimerkkinä kun mun eka raskaus oltiin keskeytetty ja jouduin sen 3 kk oottamaan että saa koittaa uudestaan, niin tää kaveri kävi värjää mun tukan ja join siinä samalla sitten viiniä, Ni se vaan tokas että oo onnellinen, että saat viiniä, hän tekis mitä vaan että sais kanssa. Meinasin lyödä, ihan oikeasti. Mä olisin siinä vaiheessa antanut aivan kaikkeni ettei se eka raskaus olis ollut niin fiasko ja pitänyt keskeyttää ja toinen sanoo jotain tollasta. Mut tosiaan, se laukoi noita juttujaan koko raskauden ajan, nyt se on taas suht normaali kun penikka on pihalla.