Valitusketju

Suosittelen "lämpimästi" kaikille teille äitikollegat tehdä muuttoa näillä raskausviikoilla! En tiedä mikä ihmeen älynväläys meiltä oli ostaa uusi asunto tässä parissa päivässä, kun viikkoja alkaa olla kasassa kuitenkin se 38. Muuton lisäksi mukavaa on erityisesti tää nykykämpän kuuraus. Kaikki mikä tehdään lattiatason yläpuolella sujuu sentään jotenkin, mutta että kuurata nyt pesuhuoneen lattiaa tämän rantapallon kanssa, millimetrin alueeseen kuluu tunti huoh!

Mutta täytyypä hakea positiivista, eikös tuo siivous voisi vähän edistää vauvan laskeutumista ja sitäkautta syntymistä :happy2

Cool Mama: Jos päädyt vielä lääkkeitä kyseleen, niin saattaa onnistua reseptin saaminen ilman lääkärikäyntiä ja sähkösellä reseptillä. Näin vaivattomasti meni ainakin meillä...

Päivän turhamaisuusvalitus: Byäääh, vaatteet ei mee päälle!! :smiley-angry017

Oon viimeiset kolmisen viikkoa pitänyt lähinnä koti/ulkoilukamoja, mutta eilen piti etsiä siistimpää päälle ja suunnata keskustaan ystävää tapaamaan. Siistimmät mammafarkut menivät juuri ja juuri, mutta entäs takki? Ja kengät?

Ahdoin itseni saappaisiin, jotka jätin puolisäärestä ylöspäin auki sekä villakangastakkiin, josta kuin ihmeen kaupalla ei lentänyt yhtään nappia reissun aikana, mutta joka kyllä näytti aika hullunkuriselta päälläni. Ja nyt oli ihan viimeinen hetki saada takki kiinni, luultavasti ensi viikolla ei enää mene.

Ja saiturihan ei ala rv 36+3 enää ostamaan uusia mammavaatteita, palelen varmaan vielä marraskuun tokalla viikolla t-paidassa ja odotan, jos pikkuinen suvaitsis tulla ulos :laughing021

Täällä kärsitään samoista vaateongelmista kun sielläkin herne. Ykskään takki ei mee kiinni ja ei vittis enää tässä vaiheessa uusia hommata. Mieluimmin ostaa sitten raskauden jälkeen itelleen jotain uutta kivaa vaatetta. :)

Sama täällä... Koko kesä tähän asti mennyt ns rantamekoissa ja sandaaleissa, mutta nyt kun ilmat viilenee niin varsinkin pitkähihaisten kanssa tullut ongelmia. Onneksi miehen suuret tuulitakit menee vielä kiinni jos iltakävelylle on päästävä. Ja sitten kun ei nekään mene kiinni niin jään kotiin murjottamaan, yhtäkään XL vaatetta en meinaa ostaa!

Ai vitsi minkä vitutuksen taas sai aikaiseksi miehen työpaikka. Siis työnantaja vaatii mun avomieheltä isyystodistuksen ENNEN kun jää isyyslomalle vauvan syntymän jälkeen. Ei siinä muuten mitään, mutta en haluaisi olla yksin kotona kun pikkuisen kanssa sitten päästään sairaalasta ja siksi toisekseen se todistus pitää hankkia sosiaalitoimen lastenvalvojalta, kun ei olla vielä naimisissa. Ja niiiiiin minun on henkilökohtaisesti oltava siellä lastenvalvoja-tätin silmien alla allekirjoittamassa se isyydentunnustus, että EI kelpaa et olisin nimen laittanut alle heti sairaalassa ja mies olisi voinut kiikuttaa sen perhekeskukseen ja sieltä maistraattiin, eiiiih kuulema sellainen käy, siis munhan avomies voi vaikka vittu väärentää mun nimmarin siihen lappuun. Niin ja kaikista parasta on se, että sen todistuksen saamiseen voi mennä se 1-3 viikkoa. Ette usko, että on nyt hyvä mieli, kiitos miehen oudoimmasta oudoimman työpaikan, johon ei passaa, että sen todistuksen veisi sinne sen isyysloman aikana. Sori, jos pilasin aamunne tällä, mutta helpotti kummasti purkaa sydäntään nyt kyllä.

No on tosi outoa toimintaa... eikö ne sairaalassa kirjoita mihinkään isän nimeä, joka kelpaisi työnantajalle? Tosi tosi tylsää.. just ne pari ekaa viikkoa kun todellakin haluaisi että mies on kotona :(

Niimpää... ja kaiken huipuksi sain juuri tuossa tietää, että se on sen firman tilitoimisto, joka sen isyystodistuksen vaatii. O.o Ja, että mihinköhän kun niiden ei tarvitse maksaa mun miehelle siltä ajalta mitään kun Kelahan sen isyysrahan maksaa niiltä muutamilta viikoilta. Mietin tuossa, että pitäisikö soittaa miehen liittoon ja kysellä, että miten tää homma ihan oikeesti menee. Voiko työnantaja, vitun firman tilitoimisto vaatia tuollaista, että avopuolisoni saa jäädä isyyslomalle. Siis ymmärtäisin vielä, jos sen todistuksen voisi sinne viedä isyysloman aikana, jossain vaiheessa kun sen saa. Mutta kun sen on oltava siellä ennen kun jää pois töistä. WHY!?!?!?!!! Ihme hommaa. Ja voin vannoa, että tulen puhumaan pahaa tuosta firmasta hamaan tulevaisuuteen saakka, prkl.

Komppaan edellisiä. Soita Elwwis ihmeessä sinne liittoon, kuulostaa tosi oudolta (mä oon henkilöstöhommissa enkä ole koskaan tuollaiseen törmännyt). Tuohan on myös ristiriidassa sen kanssa, että suunnitellut isyyslomat pitäisi sopia työnantajan kanssa 2 kk etukäteen (toki kun lapsen syntymäajankohta vahvistuu, niin niitä saa vielä muuttaa), eihän se olisi mahdollista, jos jotain isyystodistuksia pitäisi toimitella.

Kelalle kannattaa ehkä myös soittaa, osannevat neuvoa asiassa.

Omalla miehelläni yritettiin samaa venkuilua, mutta nimenomaan liitosta selvisi, ettei se noin mene. Laki on aika tarkka noista työntekijän oikeuksista kaikissa erikoistilanteissa. Eli soittoa vaan liittoon ja sen jälkeen :bootyshake työpaikalle!

Saria1: siis hyvä kuulla, ettei olla ainoita jolta tollasta on vaadittu. Pitää miehelle sanoa, että lain mukaan hänen ei tarvitse ennen isyysloman alkua sitä isyystodistusta töihin toimittaa. Ja minä ainakin manaan sen firman maanrakoon ja näytn persettä ylemmille tahoille sinne niin.

Aika perus yö taas takana.. Paikkoja särkee, vauva riehuu, janottaa, pissattaa, ja kaiken huipuksi jostain ilmestyi HYTTYNEN inisemään mun korvaan koko yöksi! Kaiken kukkuraksi lupauduin menemään töihin muutamaan kokoukseen.. Hyvillä mielin mennään, ja varsinkin hyvin levänneenä...

Juu, saatiin hiukan lisätietoa tähän asiaan, eli palkanlaskenta tarvitsisi sen i-todistuksen sitä varten, että maksaa osan isyysrahasta ja Kela sitten suurimman osan. Minusta on silti väärin olla vaatimassa todistusta ennen isyysloman alkua, kun sen todistuksen hankkimiseen voi paskalla tuurilla mennä kolmekin viikkoa ja en todellakaan ole jäämässä heti vauvan kanssa kaksin kotiin. Lueskelin hiukan Suomen lainsäädäntöä työsopimuslaista, perhevapaista ja isyyden tunnustuksesta ja missään ei työntekijä ole velvollinen sitä isyystodistusta toimittamaan työnantajalle, saatika mihinkään palkanlaskentaan ennen isyysloman alkua... Tosin työnantaja taas on velvollinen tukemaan työntekijää näissä perheasioissa ja ainakin minä katson kohtuuttomaksi, että ollaan tuommoisia vaatimassa... Katsotaan vielä mitä ammattiliitto tuumaa asiaan, jos ei näillä selvityksillä päästä eteenpäin.

Voi luoja, mää en halua enää ikinä raskaaksi. Nyt sattuu ja PALJON. Ei siis supista, vaan nivuset ja lantio ihan järkyttävän kipeät.... mitenkään ei oo hyvä, enkä todellakaan voi kuvitella nukkuvani. Jospa tuo panadol veis pienen osan edes pois niin pääsis taas yhden päivän eteenpäin... kammottavaa elää peläten iltoja että mitenhän kipeä sitä on tänään vaikkei mitään ole tehnyt.

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Kyumin: Sama täällä, illat saa vedellä panadolia, että saa kivuiltaan unen päästä kiinni ja nyt vielä puskee flunssanpoikasta kaupan päälle. Ihan niin kuin ei muutenkin olisi jo vaikea olla, niin sitten nenä on totaallisen tukossa ja hankala hengittää.

Voin sanoo, että tämä yökukkuminen yksinään on ihan hanurista. Sain muutaman tunnin jopa nukuttua, ennen kun mies kömpi iereen ja sen jälkeen ei uni enää tullutkaan. Voi olla, että mies tulevina öinä nukkuu suosiolla sohvalla, että minä saan nukuttua yössä enemmänkin kuin pari tuntia. >.<¨ Ei tässä valvomisessa muuten mitään, mutta ei voi tehdä juuri mitään ja ei oikein kiinnosta alkaa mitään kirjaa lukeen vaan... Naapurit ei tykkää, jos pistää siivoilemaan tai vastaavaa. Terkkari sanoikin keskiviikkona neuvolassa, että jos vaan mahdollista et mies nukkuu toisessa sängyssä muutaman yön, että minä saan mahdollisimman paljon katkeamatonta unta. Noh nukkui toinen sohvalla viime yönä, mutta annoin sitten täksi yöksi luvan tulla viereen... Ei ois pitänyt, kun nyt ei sitten itse ollenkaan saa nukuttua, eikä toista kehtaa enää herättää kun töihin menee aamulla...

Elwwis, "Kiva" kuulla ettei (jotenki inha sanua näin) oo yksin tässäkään asiassa... :D edellisen valituksen jälkeen herännyt kolme kertaa, ja nyt neljännellä oli jo pakko käydä tupakalla niin huomasin että sehän supistaa. Ja kipeästi. Tosi kipeästi. Toivottavasti rauhoittuu kun nakkasin (taas) pari särkylääkettä naamariin. Mieskin heräsi parilla aikaisemmalla kerralla ja kysy että mitä ähisen, joten on täytyny supistaa jo hetken. Kuten pääsin jo aikaisemmin brassailemaan, oon tähän mennessä nukkunu tosi hyvin mutta tää on kyllä jo jotain aivan jäätävää.. maha on niin kipeä että kuolema kai tässä tulee... mutta tsemit sinne Elwwis, toivottavasti oot saanu nukuttua! Mää jään tänne hetkeksi vielä tarkkailemaan jatkuuko supparit...

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Parin tunnin pätkissähän sitä nukutaan, jos nukutaan ollenkaan. Yksinkertaisesti vituttaa maata tuolla sängyssä, kun toinen tuhisee ja kuorsaa perse pitkällä vieressä. >.< Monesti oon toista tökkinyt selkään, että jos vaikka ihan vahingossa heräisi seuraksi, mutta ei. On se hyvä, että jollain meistä on ne unenlahjat. :D

Uuooo, sulla vielä lähtö tulloo synnyttämmään. ;) <3 Tulispa itselläkin, niin ei tartteis yksin kärvistellä öitä täällä, kun ois pikku-ilmari seurana. :D <3 Varmaan toista pientä tuijottelisin päivät ja yöt. <3

Asiasta vähän sivuun, mutta hupaisaa se on surkuhupaisakin, voi meitä tulevia mammoja... :) Nauratti, kun selailin muutamien muiden kuukausiryhmien ketjuja ja kaikissa näkyy sama trendi: vitutuskäyrä alkaa nousta siinä toisen raskauskolmanneksen päättyessä ja kohoaa ihan uusiin sfääreihin päivä päivältä, mitä lähemmäksi synnytystä mennään. Eli ainakin yläpäät alkavat jo aika hyvin pehmetä :D

Nyt vaan niitä vauvoja ulos, ennen kun me höperöidytään ihan lopullisesti!

Takaisin