Noniin, taas aihetta valittaa.. Meillä on maanantaina edessä lääkärin suorittama kohdunkaulan ärsytys/hieronta tai sit jos oon jo vähän auki niin sitten erotellaan kalvoja, mikä sitten edistää hormoonituotantoa ja kypsyttää paikkoja. Täysin normaali toimenpide meidän sairaalassa ja mitä netistä oon lukenut niin monissa muissakin maissa.
Parhaat kaverini suomessa järkyttyivät pahemman kerran tästä ja ovatkin sen jälkeen informoineet mua miten vaarallista se on mulle ja vauvalle, miten haitallista se on vauvalle syntyä liian aikaisin viikolla 38, kertoneet keskostarinoita ja mikä parasta asiantuntijan lailla selittäneet että jos vauvan pää ei ole kiinnittynyt niin on tosi vaarallista jos synnytys käynnisty.. Napanuora voi kietoutua vauvan kaulan ympäri, istukka voi alkaa vuotaa/irrota, sit pitää mennä ambulanssilla sairaalaan ja suoraan leikkuriin. Ja jankanneet koko ajan että vauva voi ihan hyvin pysyä mahassa viikolla 42, eikä siitä ole mitään haittaa. Jne jne. Joo-o, mähän en näitä sääntöjä ole täällä kirjoittanut. Jos me luotetaan meidän lääkäriin ja sairaalaan 100%, niin ehkä hekin voivat!? Se että on synnyttänyt kerran tai pari, jutellut muiden äitien kanssa ja lukenut nettipalstoja ei tee kenestäkään asiantuntijaa. Kiitos tuesta kaverit. Taas.