Vaivat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Helkku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakin kutiaa hurjasti joka paikka. Mutta en jotenkaan usko että olis hepatoosia nimittäin kohta mitä kutittaa menee punaiseksi vaikka en olisi koskenutkaan. Liekö raskausihottumaa :)

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app

tänään taitaa olla jotain hormoneita liikkeellä, kun mielialat niin vaihtelee. ärsytys ja kiukku koko maailmaa kohtaan -> onnellinen kiitollisuus jokaisesta pienestä supistuksesta -> huoli ja itku istukan toiminnasta -> muuten vaan hyvä mieli -> ärsytys siitä, että vauvan syntymästä täytyy kertoa sukulaisille...jnejne :grin

ja täälläkin ehkä tulee hiukan limatulppaa, ellei vain joku valkovuoto taas koita minua huijata :rolleyes:

Mun mielialat menee ylös alas. Veikkaan että johtuu lähestyvästä synnytyksestä, kaikki pelottaa nyt. Niin vauvan vointi kun oma selviytyminen.

Mullakin kutiaa hurjasti joka paikka. Mutta en jotenkaan usko että olis hepatoosia nimittäin kohta mitä kutittaa menee punaiseksi vaikka en olisi koskenutkaan. Liekö raskausihottumaa :)

Mä kans toivon, että mun kutina olis jotain muuta kuin hepatoosia mutta tilastollinen todennäköisyys ei vaan ole mun puolella koska olen sairastanut sen jo edellisessä raskaudessa ja uusimistodennäköisyys on 50-70%.

Pakko siis vaan varmistella verikokeilla. Ärsyttävää, että joutuu stressaamaan moisen asian kanssa.

Mutta hyvä Sakura kun käyt tarkistamassa asian niin saat mielenrauhan :)

Ei ole enää kivaa kävellä pitkiä matkoja ainakaan ohutpohjaisilla tennareilla, kun joku tökkää joka askeleella virtsarakkoa vasten. Alan ymmärtää kaveria, joka ei suostunut / pystynyt vikoina raskausviikkoina liikkumaan lyhyitäkään matkoja muuten kuin fillarilla.

Pitkästä aikaa vaunuttelemassa esikoisen kanssa ja oli loppu matka kyllä semmosta laahustusta että.. väsyttää, puristaa ja kiristää, välillä vähän mahaa juimii mutta ennenkaikkea väsyttää!!

Yritän kovasti vakuutella itselleni, ettei lemmikkiä kannata ottaa ennen kuin sitten kun muksu on joku 3-4-vuotias, mutta kamala kissakuume iskee tuommoisista kommenteista... Väsymystä täälläkin, mutta en pysty vastustamaan tuota aurinkoa, kun tietää ettei sitä kohta muutamaan kuukauteen juuri näe.

Kisut on ihania! Meillä yksi, kaksi jouduttiin toukokuussa lopettamaan sairauden takia. Oho täähän oli vaivat ketju :P

No niinhän se nyt sitten on, että mun maksa-arvot on kohonneet toissaviikkoisista tuloksista. Se siis selittää kutinan. Mutta tilanne on huomattavasti parempi kuin esikoista odottaessa, silloin mulla huiteli jo ihan pilvissä arvot ja olin tietty osastollakin jo tarkkailussa muistaakseni jo viikolla 35 tai jotain.

Silloin mulla oli loppuraskauden flunssa ja antibioottikuuri jotka laukaisi hepatoosin. Nyt ei ole ollut kumpaakaan joten arvotkin onneks nousseet huomattavasti maltillisemmin. Mutta nousevat kuitenkin kun geneettinen alttius on.

Nyt multa otetaan ens viikolla taas noi testit ja jos edelleen nousee arvot niin sit osastolle mutta eipä sillä, ens viikolla alkaakin jo 39. viikko joten sikäli ei haittaa jos vaikka pitää jo käynnistää tai mahdollisen perätilan takia sektioon.

Mutta toivon kyllä, että vauva tajuais omatoimisesti tulla ulos mielellään ennen kuin hepatoosi pahenee ja mielellään pää edellä.

Sitä kyllä toivon. Esikoinen ehti omatoimisesti syntyä juuri ennenkuin meinasivat alkaa käynnistelemään hepatoosin takia mutta silloin arvotkin olivat jo paljon aikaisemmin paljon korkeampia.

Hepatoosi on vaan niin pirullisen arvaamaton, ne arvot saattaa hyvinkin nopeasti pompata ihan pilviin. Mutta onneksi nyt ollaan jo näin pitkällä. Vauva on jo pari päivää ollut täysiaikainen joten ei haittaa vaikka syntyisi jo.

Mä kyllä pistän sormet ristiin ja peukut ylös ja kaikkea mahdollista että Sakura sun arvot pysyy kurissa! Niin ja jos vaikka vauva haluis nyt itestään tulla ajoissa ulos! :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Voi hitsi Sakura! Pitikin tulla tollanen riesa nyt tähän loppuun. Tsemppiä!
Täälläkin on ollut väsymystä, varsinkin eilinen päivä meni ihan koomassa ja torkuin vähän aikaa esikoisen kanssa. Tänään on ollu vähän virkeempi fiilis. Välillä kyl mietityttää miten sitä jaksaa vauvan synnyttyä kun on jo nyt aika väsynyt.

No tämä riesa oli odotettavissa. Olen tyytyväinen, ettei tullut aiemmin, ettei tarvi niin montaa viikkoa itseään raapia kuin viimeksi.

Niin mäkin mietin että miten ihmeessä jaksaa kun on oikeesti tooosi väsynyt nyt ollu..ja miten sitä ens jaksaa ees synnyttää :eek: varsinkin illat on ihan väsy, aamupäivät menee vielä tsempillä jotenkin.

Viime yö oli taas vähän vaikea. Yhden vessareissun jälkeen tuli hirmu huono olo, mietin jo että eikai tässä tarvii lähteä oksentamaan. En oikein muista olisinko jäänyt vahingossa selälleen ja sitten ois maha painanut verisuonia ja siitä johtunut äklötys. Nielu ja nenä oli taas täynnä räkää ja kuorsaustahan siitä seurasi... Ja hikoilua on muuten ollut öisin aika tavalla, alushousutkin usein ihan märät ja saa arvailla onko nyt lirahtanut vettä vai onko vaan hikeä :P
Vauvan liikkeet on alkaneet tuntua kipeiltä tuolla ihan alhaalla. Semmosin vähän supistelun tyylisiä kipuja, mutta ne tulee aina silloin, kun vauva liikkuu.

Takaisin