Vaivat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Helkku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kuorsaus on muuten mullekin ilmestynyt vaiva, vaikkei ole nuhaa eikä mitään. Mies saa kuulemma tökkiä mua yöllä ihan tosissaan, kun pidän niin kovaa meteliä. Onneksi oon sikeäasti nukkuvaa tyyppiä, joten en herää noihin tuuppimisiin ollenkaan. :grin

Mulla on välillä ollut pahoinvointia, varmaan liittyy synnytyksen lähenemiseen. Muistelisin että viimeksikin oli.

Mäkin olen alkanut kuulemma kuorsaamaan, vaikka en ikinä ennen oo kärsinyt kyseisestä vaivasta :D

Mua jotenkin ahistaa mennä tän ison mahan kanssa makuulle vaikka onkin väsynyt, tuntuu että on niin jätti ja kääntyminen työlästä ja välillä vihloo .. ja vähän vaivaa siitäkin ettei tahdota mahtua miehen kanssa samaan sänkyyn, oli viime yönäkin nukahtanut keskelle sänkyä ja kun myöhemmin yritin siihen viereen niin tila varsin oli vähissä :oops: en raaskinut työn uuvuttamaa tuuppia vaan yritin sitten koota itseäni ja mahaani jotenkin unille :) ei oo tuo perhepeti meidän juttu..

Tänään annoin ihan hyvällä väsymykselle periksi: olen kasvatellut juuria sohvaan, tuijottanut telkkaria ja hoitanut muuttoon liittyviä asioita puhelimessa, vaikka ulkona olisi ihana ulkoilusää ja pitäisi kierrellä marketteja haalimassa muuttolaatikoita, ja kotonakin voisi jo pakkailla eilen haettuja laatikoita täyteen... Mutta luotan siihen, että jos tänään nautin laiskottelusta, huomenna tai viimeistään sunnuntaiaamuna on jo vimma alkaa tehdä jotain hyödyllistä. Ja alkuviikolla onkin sitten jo pakko.

Öisin on välillä särkenyt päätä ja ollut muutenkin huono olo, mutta aina se on mennyt itsekseen ohi. Ehkä pitäisi edes vähän alkaa varoa sitä selällään nukkumista. Onneksi mulla ei ole ketään raportoimassa, kuorsaanko vai en, ja varmaan menisi hermot jos pitäisi jakaa sänky jonkun kanssa, kun nukkuminen on ollut viime aikoina aika levotonta. Onneksi saa nukkua aamuisin niin pitkään kuin unta riittää -- viime aikoina 10--11 tuntia yössä.

Kuinkahan normaalia on että viidessä päivässä paino nousee 2kg vaikka syöminen on pysynyt normaalina? Oon varmaan vähän vainoharhainen jo näin loppuajasta, mutta tuntuu että turvotus vaan lisääntyy ja varpaat ja sormet kutiaa ihan kamalasti.. :confused:

Jenniy: oletko punninnut itsesi samaan aikaan ja samassa "tilassa" esim. aamulla ennen aamupalaa vähissä vaatteissa? Mulla ainakin saattaa heittää paino melkein 2 kilolla riippuen siitä milloin punnitsee. Neuvolassa oli iltapäivällä (syömisten/juomisten, päivän aikana kertyneen turvotuksen, farkkujen ja neuleen kanssa) paino 1,5 kg enemmän kuin seuraavana aamuna kotona ennen aamupalaa yöpuvussa (ja vaa'at näyttää samaa).

Toki kannattaa seurailla myös verenpainetta ja päänsärkyä, kyllähän raskausmyrkytyskin voi yllättää.

Luulen kuitenkin, että kohtuullinen turvotus on melko normaalia ihan loppuvaiheessa.

Maanantaina punnitus oli aamulla neuvolassa, mutta tänään sitten katoin painon nyt alkuillasta.. Toivottavasti vaan johtuu ajankohdasta suurimmaksi osaksi. Täytyy vaikka huomenna punnita aamulla uudestaan.

Verenpaine on kuitenkin normaali, mutta pääkipua on ollut nyt pari päivää. Välillä sekin menee pois.

Ehkä huolehdin ihan turhaan.. tiistaina on äitipolille lääkäriaika vauvan painokontrolliin niin täytyy kuitenkin mainita sille näistä.

Mulla on kans iltaisin paino 2kg enemmän kuin aamuisin, on aina ollut, olin raskaana tai en. Tän takia neuvolassa on seurattu aina mun aamupainoa, muuten tuossa seurannassa ei olis mitään tolkkua.

Huhhuh, tuli sit 2,5h valvottua aamuyöstä itseään hepatoosin takia raapien. Tätä vitsausta en soisi pahimmalle vihamiehellenikään. Oon vaan tosi kiitollinen, ettei tää alkanut yhtään aiemmin. Jotkut kärsii tästä jo viikosta 30 alkaen ja siinä meinaa kyllä mennäkin sit jo mielenterveys.

Sakura, mulla on ollu ihottumaa koko raskauden ajan ja välillä on semmosia iltoja et ei vaan saa nukuttua kun kutittaa niin älyttömästi ja pakko raapia itsensä ihan verille. Ei kivaa. En halua edes ajatella mimmosta se kutina on tossa hepatoosissa.

Joo ei tommonen ihottumakutinakaan mitään herkkua ole, mulla on sitäkin ollut joskus kun on vähän atooppisuuteen taipuva iho. Hepatoosikutina on enemmän siellä ihon alla kihelmöivää, tuntuu vähän eriltä kuin ihottumakutina.

Huh kuulostaa inhottavalta. mulla on myös atooppista, eikä sieltä lievimmästä päästä. eiköhän se tästä pian helpota :)

Mulla on noiden lisäks myös päänahan psoriasis mutta se on yks niistä taudeista mikä helpottuu raskaudessa. Koko raskauden aikana on psorioireet olleet täysin poissa ja se on kyl ollut juhlaa.

Voi Sakura, kutinan kanssa ei varmasti oo mukavaa nukkua. Mulla nuo turvotukset aiheuttaa ongelmia. Sormet on ihan tönköt ja nivelet kipeet. Tavarat tippuu tosi helposti käsistä. Vasemman jalan jalkapöytä on ihan järkyn näkönen ja kipee. Mä en kestä jos noi jalat jää isommaksi kun mitä ne oli.

Mulla oli tosi kovat turvotukset lopussa ja niveliä särki. Mut onneks se kaikki jäi synnärille.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Mulla taas ei turvotukset vielä synnärille jääneet. :sad001 Syynä varmaan sekin että olin sairaalassa aikalailla vuodenpotilaana enkä nyt kotonakaan ihan liikaa pysty vielä liikkumaan. Vaa'an lukema vähän masentaa mutta toivottavasti ihan kaikki ei ole pysyviä herkuttelukiloja...

Turvotusta voi olla vielä pitkäänkin synnytyksen jälkeen. Kyllä ne sieltä sitten ajallaan lähtee laskemaan.

Viimeksi mulla jäi kaikki turvotukset synnytyssaliin mutta nyt voi olla eri tilanne kun sektioon joudun. Ja turvotusta on ihan eti tavalla kun ekasta. Mussa on varmaan monta kiloa pelkkää nestettä.

Mullakin on jalat nilkoista alaspäin ku limput paksut... Isännän kenkiä käytän siis croksia tai reinoja :)

Takaisin