Vaivat

Mulla on kans viime päivinä jalkojen ja käsien turvotus ollut melkoista. Iltaisin ihan pistelee jalkoja, kun seisoo vähän aikaa vessassa hampaidenpesulla.
Viime yönä tuli kolme heikkoa supistusta melko peräkkäin ja jäin sitten odottamaan lisää. Ei tullut. Mutta kaiketi tuolla alakerrassa jotain tapahtuu :) Tänään onkin neuvola.
 
Mulla on ollut melkein viikon alaselkä enemmän tai vähemmän kipeänä, ja kuvittelin että kun eilen kykittiin viinimarjapuskissa, tänään se vasta kipeä onkin. Kävikin sitten päin vastoin: ilmeisesti kyykkiminen kävi tehokkaammasta venyttelystä kuin jumppapallolla istuskelu, ja nyt on taas ihan normaali olo. Jee.
 
Mun siskolla turvotusta oli jäljellä vielä jälkitarkastuksessa kuuden viikon jälkeen, mutta sitten lähti pikkuhiljaa pois ja omat kengät ja sormukset mahtuivat taas. Älkää siis masentuko, jos turvotus ei jää synnytyssaliin! Se ei vielä tarkoita, että turvotus on jäämässä pysyväksi harmiksi.
 
Mulla on oikean käden sormenpäät puuduksissa, vaikkei oo turvotusta. Onko kellään muulla samaa?
 
catti, mulla on vasen käsi melkeen kokoajan puutunut enemmän tai vähemmän. Sormista se lähtee puutumaan. Niin ja öisin puutuu molemmat kädet.
 
Joo sama. Mistähän se johtuu? Kun koko päivän pistelee tai on tunnottomat vaikkei käsi oo puristuksissa tms. Jänniä oireita
 
mulle sanottiin neuvolassa, et se olis turvotuksesta johtuva hermopinne. siihen voi käyttää jotain rannetukea, mut ei siihen kunnolla auta muu kuin synnytys. todella lohduttavaa :D Mä oon välillä pitäny semmosta tukisidettä, vai mikälie onkaan. Se nyt hiukan edes helpottaa.
 
Minua vaivaa unettomuus näin loppuraskaudesta. Olisi edes jotain vaivoja, joiden takia valvoa, mutta ei ! :smiley-angry003 Päivisin olen kuitenkin ihan pirteä, toistaiseksi ainakin..
 
Hmm mulla ei oo ees turvotusta :D no kaippa tuo vaiva lähtee synnytettyä :P

Mulla kans unettomuutta. Tai no :D pystyn nukkuu putkeen vaan n. 4 tuntia ja oon jatkuvasti väsyny. Hyvä että oot pirtee, johanna :) mut tietysti unettomuus ei oo kivaa.
 
ei mullakaan oo omasta mielestä turvotusta ku ihan hiukan mut sit ku kaverille tästä puhuin nii se sano et "sullahan on kädet ihan turvonnu!" Ei sitä varmaan ite niin hyvin huomaa :D
 
Mulle on myös tullut uudeksi vaivaksi unettomuus. Lauantaina oli illalla muutama supistus ja nyt oon kaikki yöt vaan tarkkaillut itseäni, jos niitä tulee lisää. Tosi tyhmää, mutta en jotenkin pysty rauhoittumaan yöllä. Onneksi päivällä voi ottaa pienet päikkärit, niin jaksaa vähän paremmin.
 
Mua on alkanut vähän vaivata, kun vauvalla tuntuu olevan hikka vähän väliä. Melko häiritsevältä tuntuu, kun maha nykii jatkuvasti :P Vaikka oon tietty oikeesti onnellinen, että tunnen vauvan liikkeet ja tiedän hikastakin, että siellä ollaan hengissä, mutta silti tuo jatkuva nikottelu... huokaus.
 
Hei apua, mun mahassa naksahti äsken pari kertaa. Mitä se olikaan ja mistä se kertoikaan? Jotkut kalvot paukkuu?
 
Ei kai se naksuminen nii vakavaa ole ainakin minulla naksuu päivittäin, välillä kuullostaa siltä että kun kalvot paukkuisi mutta välillä taas siltä ihan kun nivelet napsuisi pienellä..

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Toi unettomuus ei ole kyllä kivaa :sad001 itse oon yöt saanu pätkissä nukuttua, mutta kuitenkin. Sellainen kroonisen väsy olo vaivaa, iltaisin etenkin.
 
Mulla naksu päivittäin keskiraskaudesta tänne loppupäähän, nyt naksahtelee about jokatoinen pv. Kalvot naksuu tai vauvan nivelet eli ei hätää :D joskus myös kuulema naksahtaa ennen vesien tuloa :p
 
Se on nyt sitten 38+1 ja osastolle lähtö hepatoosin takia, katsotaan päädytäänkö käynnistämään. Arvot olivat nelinkertaistuneet viikossa.
 
Takaisin
Top