Vaivat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Helkku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle auttoi issaskivussa (kylläkin ennen raskautta) se, että haki sen kipukohdan, mistä kipu lähtee säteilemään, ja mieheni hieroi/painoi sitä kohtaa kyynärpäällä niin lujaa kuin mun kipukynnys kesti. Mä makasin silloin sängyllä mahallani. Tuolla se kipu lähti. Mutta en oikein tiedä, kuinka tuon pystyy toteuttamaan mahan kanssa. Ehkä jossain kylkiasennossa voi kokeilla.

Toi hikoilu on ärsyttävää ja tuttua täälläkin, valitettavasti. Mulla on koko ajan kuuma. Varsinkin alapää tuntuu hikoilevan koko ajan (sori ällökuvaus). Muuten olo on loistava mutta viime yö meni ihan ketuille kun killerinärästys palasi takaisin. Ja ihan oma syy, söin illalla suklaata ja se on aina se pahin närästäjä. Tyhmä pää! Onneksi mies hoiti esikoisen että sain aamusta nukkua pidempään.

Ja toinen asia mikä ketuttaa on turvotus joka sekin oli jo välillä pois mutta eilen illalla taas ne jalat paisu ihan järkyttäviin mittoihin. Mulla on toinen jalka enemmän turvonnut kun toinen eikä se meinaa millään sopia kenkään enää. Toivottavasti mun jalka ei jää pysyvästi isommaksi, muuten menee kengät uusiksi....

Onkohan mullakin närästyksen syypää suklaa, sitä on tullut napsittua aika paljon... En ollut ajatellut sitä vaihtoehtoa, ennen raskautta ei ollut närästystä eikä suklaanhimoa.

Eilen kun annoin kissoille ruokaa ja jouduin kyykistelemään lattianrajassa, jokin meni vikaan lantiossa/lonkissa ja nivunen tuli tosi kipeeksi. Kävely on sattunut sen jälkeen tavallista enemmän. Taitaa tosissaan olla luut löysällä tuolla keskivartalossa...
No eipä siinä vielä kaikki, vaan nukuin yön liian pehmeällä sängyllä ja aamulla olikin niskat ja hartiat ihan jumissa. Lapojen välissä on tosi kireä paikka ja pään liikuttelu sattuu. Parasta aikaa yritän hillitä kipua lämpimällä vehnätyynyllä. Olis tämä oleminen ollut ihan tarpeeks hankalaa muutenkin...

Täällä kanssa kipeät nivuset (vaikka en oo tehnyt mielestäni mitään mikä olisi kivun aiheuttanut..) ja järjetön makean himo ollut jo monta kuukautta.. Aina on pakko ruoan päälle ottaa vähän makeeta, toivon todellakin että se liittyisi jotenkin tähän raskauteen ja menisi ohi.. Suuri osa kai on tottumustakin, ei kai sitä hirveästi ehdi herkuttelemaan sitten enää kun imettää 24/7 :D Isoin vaiva tällä hetkellä taitaa olla mulla se, miten saisi ajan kulumaan, kun kaikki valmistelut on jo tehty, ei vaan keksi mitään millä saisi ajan kulumaan..

Täällä on moni puhunut sukkapuikkotuntemuksista niin onko se semmoista pistävää nipistelyä kohdussa? Mulla noi ei ole ainakaan vielä niin kipeitä, että tarvis särkylääkettä ottaa mut on tässä vielä aikaakin laskettuun.

Lisäks on menkkamaista jomottelua ollut vähän väliä. Tämä vaiva on ollut poissa pitkään mutta tullut nyt viimeisellä kuulla takaisin. Ja sitten on niitä vatsan kovettavia harjoitussupistuksia ollut jo pidempään mutta ne ei aiheuta minkäänlaisia kipuja.

Onko muillakin ollut siis tämmöisiä oireita viimeisillä viikoilla? Voimistuuko noi kun synnytys alkaa lähestyä? Mulla ei tosiaan ole edelliseltä kierrokselta minkäänlaista muistikuvaa.

Mulla on ainakin just noita kaikkia mainitsemiasi Sakura . Eikä kivuliaita vielä. Joskus unen lomassa kylkeä kääntäessä vihlaisee kipeästi oikealle alamahaan, en tiiä mikä sekään sitten on. Ja viimeksi ei ollu vielä supistuksia kun sairaalaan lähdettiin että silleen eri tilanne, vähän jännittää sekin.. mistä senkään sitten ilman kristallipalloa tietää että onks nää nyt oikeesti säännöllisiä etteivät lopahda tyystin kesken matkaa, meilläkin 33 km tuota sairaalamatkaa :confused:

Täällä nuo sukkapuikovihlasut tuntui aivan kun puukolla olisi vedetty kohdun suuta. Itsellä nyt viikkoja 39+3 ja tällä viikolla enää nuita tuntemuksia ei juuri ole ollut ja viime viikollakin niitä taisi olla vähemmän mitä muutamia viikkoja sitten. Tänään ollut järkky kipeitä säännöllisiä ja voimistuvat supistuksia mutta lopahtivat kuuden tunnin jälkeen ja kipeimmillään meinasin kanssa miettiä jo tuota sairaalahommaa kun meilläkin sairaalaan matkaa 45km, mutta itsellä olo oli koko ajan että ei kai vielä pidä lähteä kun kaikissa ohjelmissa ja palstoilla ihmiset kertovat että ne kivut on aivan sietämättömiä ja en missään vaiheessa ajatellut edes särkylääkettä ottaa, supistukset kyllä sattuivat selkään ja mahaan todella paljon ja oli tuskaista mutta en osaa semmoiseen kipuun syödä särkylääkettä, yleensä vain päänsärkyyn syön. Onneksi siskoni on kätilö ja sille voi aina viestitellä että mitä nyt pitäisi tehdä kun tuntuu tältä ja tältä, voinko tehdä sitä ja sitä ja mikä helpottaa :)

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app

Hassua kyllä tätä loppua kohden niin vaivat ovat vähentyneet, tai itsellä ei nyt mikään muu oikein vaivaa kun nuo lonkat nukkuessa ja nekään ei niin pahasti, en tiedä onko se sitten huono merkki kun ei mitään kunnon vaivoja ole vaikka viikko sitten oli aivan karmeita mutta nyt olo melkein kaikkein parhain kun koko raskauden aikana ollut. Ulkona jaksaa vielä yllättävän hyvin kävellä ja on intoa tehdä ruokaa ja leipoa ja kauheasti touhuta vaan tekisi mieli! Että en tiedä onko tämä vaivojen väheneminen hyvä vai huono asia tässä vaiheessa..

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app

Mulla on ollut kaikkia noita mistä Sakura mainitsi. Itse asiassa just nyt tuntuu tuolla alamahassa sellasta menkkamaista kipua. On ollu suppareita, ei mitään kunnolla kipeitä mutta napakoita. Ja sitten on noita vihlasuja, osa tuntuis tulevan suoraan kohdunsuulta ja osa häpyluusta. Kaikenlaista löytyy, nyt tosin on ollu vähän rauhallisempaa.

Itu, mulla kesti kans hetken ennen kun keksin sen suklaan närästykseen syypääksi. Nyt oon satavarma että se on se. Saapa nähä miten ens yö menee, nyt en oo ainakaan suklaata syönyt.

Sama täällä Iness, mullakin on vaivat hellittäneet. Muutama päivä ollu jo tosi hyviä.

Jos teillä alkukuusta synnyttävillä on nyt tyyntä myrskyn edellä.

Mä en muista, että mulla olisi ollut mitään kipuja tai tuntemuksia (sukkapuikkoja tai menkkajomotuksia) ekan raskauden lopulla mut voi olla, että aika kultaa muistot.

Ekassa raskaudessa supistukset alkoivat viikolla 37+ ihan pyytämättä ja yllätyksenä. Ja sit olikin vauva sylissä pari päivää sen jälkeen kun ekat supistukset olivat alkaneet kesken kauppareissun.

Munkin varmaan nyt täytyy hylätä Fazerin sininen, nyyh!

Mä olen miettinyt onko kyse samoista kivuista kuin noi teidän sukkapuikot/puukot kun tuntuu sellaisia vihlaisuja alaspäin, tai ehkä enemmänkin pistoja mutta ei ne ihan noin hurjia ole vaikka toki epämiellyttäviä.

Menkkakipu kiusaa nyt öisin, tosin on vaikea erottaa sitä selkäsärystä. Alavatsaa, selkää ja nivusia jomottaa. Mutta se taitaa olla eri asia kuin supistukset koska kohtu ei tuon säryn aikana kovetu, onko tää nyt jotain muuten vaan jomotusta sitten? :mad: Kivuttomissa suppareissa kohtu kyllä menee kivikovaksi mutta niitä en enää juuri rekisteröi.

Mullakin eilen illalla (ilmeisesti pitkän istumisen seurauksena) tuli menkkajomotusta alaselkään. Onneks yö meni melko hyvin ja sain nukuttua.
Mutta toi makeanhimo! Ihan hillitön täälläkin. Pelkään, että aiheutan vielä tähän loppuun radin, kun niin paljon tekee mieli makeaa ja sitä on vaikea vastustaa. Nytkin suklaa houkuttais, mutta mullekin se aiheuttaa hirveen närästyksen niin yritän välttää.

Mulla tuntuu vaan pahenevan nuo vihlonnat. En kohta pääse sängystä ylös. Välillä ei ole mitään tuntemuksia, mutta sitten yhtäkkiä tulee ja sitten ei liikutakaan mihinkään vaikka olisi keskellä parkkipaikkaa.. Yksin ei voi enää mennä mihinkään. :(

Mä oon syöny niin törkeesti makeeta että saan varmaan hiivasyndrooman ellei oo jo. Siis toi makean himo on jotain hirveetä. Ja kaikki menee.

En syönyt suklaata eilen ja eipä närästänyt koko yönä. Suklaahiirelle ei mikään mukava juttu.

Toissaviikolla olin sappi- ja maksakokeissa ja ne oli ihan normaalit mut sen jälkeen olen alkanut kutiseen epäsäännöllisesti mutta enenevässä määrin. Ihan kaikista paikoista, myös kämmenistä ja jalkapohjistakin välillä.

Ehkä pitää mennä labraa uudestaan, hepatoosi on niin salakavala, että arvot voi nousta yhtäkkiäkin.

Iskias kipu iski sit eileen ehtoolla niin pahoin että vasen jalka meni alta. Isäntä onneks autto sänkyyn ja riisutti mut :) Aiva itku tuli silmään ku sattu pakaraan ja jalkaan niin kovasti. Tänään heti aamusta soitin ja sain ajan vyöhyketerapiaan ja käväisin päivällä siellä. Suosittelen muillekki jos on kipuja, auttaa moneen eri asiaan :) Täytyy vielä varata uusi aika, oli sen verran rentouttava ja mukava juttu :)

Kiva kuulla, että sait apua vyöhyketerapiasta Vippe. Mä oon kokenut kans, että se auttaa mulla.

Mulla on varmaan kans hiiva (taas), kun tota makeaa menee hirveesti. Tänäänkin on mennyt suklaata aika monta riviä, sit vähän mokkapaloja ja jätskiä ainakin. Yritän hillitä, muttei vaan pysty :/

Mulla on välillä pientä kutinaa käsissä ja jaloissa mutta oon laittanut sen turvotuksen piikkiin koska se aina häipyy eikä pahene. Ja mahanahka ja tissit kutiaa, katoin just että jotkut mun vanhoista raskausarvista on repeämässä lisää.

Takaisin