Vaivat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Helkku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle on tullut pahoinvointi takaisin, parina päivänä ollut karsea, kuvottava olo etenkin aamuisin, iltaa kohti sitten aina alkanut helpottaa.
 
Suun kautta otettavia hiivalääkkeitä ei suositella raskauden aikana, näin sanoi gynekologi kun kysyin asiaa alkuraskaudessa. Eli niitä kolmen päivän alapääkuureja voi käyttää. Ite sain alkuraskaudessa käyttää kolme kuuria ennenkun pääsin hiivasta eroon. Kolmas kuuri oli eri merkkiä ja se vasta tehos.
 
Mulla oli ihan lääkärin määräämä Flagyl-kuuri kun oli tulehduksen näköistä silloin tarkastuksessa. Ei puhunut mitään kontrollikäynnistä enkä huomannut itse kysyä. Täytyy varmaan käydä gynekologilla että tsekkaa ettei siellä sitten tulehdus jatka oloaan..
 
Mä juuri tänään kysyin rakenneultrassa lääkäriltä että saako käyttää mitään allergialääkkeitä esim. siitepölyallergiaan, niin lääkäri sanoi että Zyrteciä ja Heinixiä saa käyttää. Ne on ollut niin kauan jo olemassa ja on tutkittu.
 
Terveydenhoitaja sano just äsken puhelimessa et histeckiä voi käyttää..se pistää mut ihan väsyneeks et sit varmaan pakko sitä syödä ja otan sen yötä vasten koska muuten nukun istualtee:( sanoin terveydenhoitajalle et histec ei oikee sovi mulle et se väsyttää mua ni sano et: no voi voi mä en nyt sille mitää voi :mad: ärsyttää tollanen:(

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Jep, mulleki sanotiin, että perus Histeciä ja Zyrteciä voi ihan huoletta ottaa. Kysyin myös tosta nenäsumutteesta, sillä mulla oli muutama viikko sitten paha flunssa. Terveydenhoitaja katto omalta koneeltaan ja totes, että perus Nasolinia voi ihan hyvillä mielin käyttää (tietty ohjeiden mukaan). Monesti apteekista kysyessä saa aika erilaisia vastauksia ku esim lääkäriltä noista lääkkeistä. Apteekit ei nimittäin haluu ottaa vastuuta siitä, jos jotain sattuu tapahtumaanki, joten apteekkarit ei hirveen mielellään suosittelis ite mitään lääkkeitä raskaana oleville. Apteekkareilla ei myöskään ole ihan niin kattavaa tietokantaa kaikista vaikutuksista, joten suosittelen kysymään apteekin lisäks myös aina terveydenhuollon ammattilaiselta. Just ollessani siinä flunssassa kävin ensin kysymässä apteekista, mitä nenäsumutetta voisin käyttää. Heidän mielestään ainoa turvallinen vaihtoehto oli mentholia sisältävä nenäinhalaattori, jota olis pitäny vetää tukossa olevaan sieraimeen. Ongelmana oli vaan se, että sieraimet oli OIKEESTi tukossa, niin en pystyny vetää nenääni mitään.
 
Mulla on tässä jo pari kuukautta ollut vuorotellen flunssaa ja siitepölyallergiaa ja lääkäri vaan sanoi, että koita nyt vaan levätä kun ei muutakaan voi. Mutta milläs lepäät kun röörit niin tukossa koko ajan, ettei saa nukuttua!
 
Se canesten 500mg on kerta-annos ja emätinpuikko. Sitä vaan meinasin että saakohan tota canestenia ottaa. Suun kautta otettavia ei tietenkään.
 
Mä oon käyttäny canestenia mutta ei saa sitä puikkoa käyttää! Eli joutuu käsin laittaa sen lääkkeen sitte ja rasvaa voi myös laittaa ulkosesti:)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Okei. :) Mä kun sain sen dalacinin niin siinä piti käyttää sitä asetinta :o Mutta joo, onhan sen parempi ilman sitä, ei muutaku apteekkiin :)
 
Mä sain nlääkäriltä hiivaan sekä puikot että kapselin. :-o Vedin kaiken, toivotaan nyt ettei ollut haitaksi.

Nyt kun oksentelu on jäänyt vähemmälle, tilalle on astuneet nukahtamisongelmat ja öiset ahdistuskohtaukset, kerran meni jo paniikin puolelle ja se oli kyllä ennen moisia kokemattomalle aika hurjaa... Vähän alkaa huolettaa nukkumaanmeno, toistaiseksi ei onneksi kovin tiheesti oo ollut. Kaipa tää on joku ohimenevä vaihe, taas. :-)
 
Sitä asetinta ei vissii saa käyttää sen takia ettei vahingoita kohdunsuuta.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Hei apua, vuotaako teillä rinnat? Mulla tulee sellaista kirkasta nestettä nänneistä, vaikka en mitenkään edes niitä puristele :eek:
 
Rinnat ei vielä vuoda, mutta nenä sitäkin pahemmin. Vastustuskyky on raskauden aikana heikentyny hurjasti ja olen kuukauden sisällä toista kertaa flunssassa. Tällä kertaa vielä poskiontelotulehduksen kera...
 
Aamu: jossain sanoit jalkakrampeista. Mulla on käytössä Better You -merkkistä magnesiumöljyä, jota suihkautetaan ongelmakohtaan. Ekalla kerralla voi aiheuttaa kutinaa, mutta muuten oon tykännyt, että toimii. Auttaa myös jonkin verran levottomiin jalkoihin.
Täälläkin on kärsitty hiivasta antibioottikuurin seurauksena. Oon käyttänyt vain canestenin voidetta ulkoisesti ja sit parina päivänä kokeilin vanhaa kikkaa: maustamatonta jogurttia ulkoisesti eli sinne. Hiiva tuntuu lähteneen. Oonkin tyytyväinen, jos ei tarvii mennä ostamaan niitä kolmen päivän kuureja...
En oo huomannut että rinnat vuotais, mutta nännien keskusta on vaalea, ihan kuin iho olisi siltä kohtaa kuivempi kuin ympäriltä... o_O
Siitepölyallergiasta oli puhetta jossain toisessa ketjussakin, mutta mulle sanottiin, että ei levocetiritziniä vaan tavallista cetiritziniä. Sitä nyt sitten menee 1tbl päivässä.
 
täällä kanssa menossa kolmas kevätflunssa ja taitaa olla kolmas hiivakin. ei yhtään huvittaisi lähteä lääkäriin, jospa vain istun siihen jogurttivatiin.. tai valkosipulikin kuulemma karkoittaa hiivan :P

ja olevinaan olen treenannut lantionpohjan lihaksia, mutta kyllä aina saa jännittää lirahtaako kun aivastus tulee! ärh.
 
Santtu88 mun eka raskausoire oli vuotava rinta! :D Vuotanut tähän asti, nyt molemmat ja ihan kunnolla tulee jos puristaa, joskus tullut puristamattakin. Se taitaa olla sitä esimaitoa, nou hätä :)
 
Huh! Kiitos, en tiennytkään mistään esimaidosta :) nyt kun vähän puristelin, niin tuli ensin sitä kirkasta nestettä ja sen jälkeen semmoista paksua valkoista.. Hyvä tietää, ettei ole mitenkään epänormaalia jos tissit vuotaa jo nyt :p
 
Mulle suositeltiin synnytyksen jälkeen käytettäväksi alapäälle tarkoitettuja maitohappokapseleita hiivan ennaltaehkäisyyn. Ajattelin ostaa satsin ja aloittaa niiden käytön jo ennen synnytystä. Mulla ei ollut mitään erityisiä hiivaongelmia, mutta silti niitä suositeltiin.
 
Syysmorsian, joo minähän se olin. :) Tosin eipä sen yhden kerran jälkeen ole kramppeja ollut että olisko ollu vaan yksittäinen kerta. Hyvä vinkki tuo suihke, pistän korvan taakse jos tarvetta ilmenee tässä myöhemmin.
 
Takaisin
Top