Vaivat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Helkku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on ollut ihan alusta asti vatsan kanssa ongelmia, joko ummettaa tai sitten on vähän liiankin löysää... ja ne ilmavaivat! Pakko piereskellä ettei maha oo kipeä koko ajan. Voi mies-parkaa, yksikin ilta se meni vaivihkaa laittamaan makkarin ikkunan auki ku tais akka haista niin pahalle... Vaikka se väittikin et oli vaan kuuma :grin
 
Multa löytyy kaikenlaista. Ensinnäkin tohon ylähuulen puutumiseen niin sitä en oo huomannu mutta mulla puutuu sormet. Ja sillä tavalla oudosti että vaan yhden sormen pää on puuduksissa ja sitten yritän ravistelemalla saada taas veren kiertämään. Ihan outo tunne ja sitä on ollut nyt vaan viime päivinä. o_O

Supistuksia mulla tulee ajoittain, ei varsinaisesti kivuliaita mutta epämukavia. Niinkun olis meloni alavatsassa, kohtu menee ihan kovaksi. Onneksi näitä on ollut satunnaisesti vaan.

Ummetusta tulee kans aika helposti mutta oma syy. Pitäs vaan olla tarkempi ruokavalion kanssa ja juoda vettä enempi.

Selkä on sanomassa itsensä irti ja lonkat kipuilee varsinkin öisin. Ja nyt on sitten noi allergiaoireet vielä lisäksi. Jäinkin nyt saikulle ja yritän uudestaan töihin ens viikolla jos olo olis jo parempi.
 
Ja mikä tätä sivustoa riivaa?!?! Mä en nää mun äskeistä litanniaa ollenkaan! Pöh! :sad001
 
Tällä ei kyllä näy. Ilmettelin, että mikä valkoinen pitkä palkki tänne on ilmestynyt :grin
 
Mulla kanssa joka keskustelussa jonkun kirjoituksen kohdalla vaan pitkää valkoista?! Toivottavasti korjaantuu..
 
Mulle kätilö antoi synnytyksen jälkeen Vi-Sibliniä. Otin kaiken mitä mulle määrättiin kyselemättä mitään. En tiennyt että se oli ummetusta varten, vaikkei minulla edes sellaista ollut. Se oli kamalaa. Jouduin käymään vessassa 2 tunnin välein, eikä se ole synnytyksen jälkeen se hauskin juttu. Tuli kuitenkin selväksi että Vi-Siblin on totisen tehokasta ainetta. :)
 
Mulla ei se mun teksti näy edelleenkään mutta täällä sivustolla on jotain ongelmaa koska muutkin on valittanu siitä. Mulla näkyy monen viestin kohdalla pelkkää valkosta. Toivottavasti korjaavat pian tän ongelman.
 
Outoa! Mä näen kaikki kirjoitukset :eek:

No mutta.. EI OIS IKINÄ PITÄNY OTTAA SITÄ LEVOLACIA! Ihan järkyttävät mahakivut ollu koko päivän :( Alussa tuli myös huono olo. Toki se on auttanu joo ehkä jopa liikaakin mutta.. ei enään ikinä. Pierastakin ustaltaa vaan pöntöllä :grin
 
Äääh, nyt on sit alkanu löystyy lantio :O eilen illal nousin sohvalta ni kauheee rutina ja pauke kuulu lantiosta!! Siis ku kävelin:( :eek: sanoin miehellekkin et kohta putoo jalat irti...:confused:

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Selkä... Mikään nukkumisasento ei enää tunnu kovin pitkään hyvältä. Nukahdan yleensä selällään makoillen, jossain välissä yöllä herään, kun selkää kivistää pahasti. Kampean itseni kyljelleen, nukahtamisessa menee jonkin aikaa, ja kohta saa herätä taas kääntymään selälleen. Tietääkö joku jotain hyviä vinkkejä, miten helpottaa selkäkipuja? Auttaako sellaiset unityynyt tai miksi ikinä niitä sanotaankaan? Mää olen rentouttanut selkää niin, että makoilee selällään, nostaa jalat mahan päälle ja keinuttaa puolelta toiselle. Se rentouttaa kyllä selkälihaksia, mutta alkaa käydä kohta hankalaksi, kun maha on tiellä :grin
 
Tää ei nyt mikään varsinainen vaiva oo, tai siis on, tai ei, en mä tiedä :grin Mut mulla on alkanu valuu esimaitoa paitojen läpi, näyttää ihan törkeeltä. Ostettava nyt jo niitä suojia tisseihin :grin
 
catti; mäkin ostin jo niitä tissisuojia :grin onneksi ei oo vielä tullut paitaan asti, mutta tuntuu inhottavalta kun on kylmä ja liivit märät..

Tekah; mullakin on vaikeuksia nukkumisasennon löytämiseen.. Selkä, lantio ja kohtu sattuu jos nukkuu selällään ja kyljellään nukkuessa kohdussa tuntuu inhottava paine ja tuntuu, että kylki repeää. Ratkaisin sen viime yönä tunkemalla koko peiton jalkojen väliin. Siis, kyljellään nukkuessa. Se auttoi vähän, vaikkakin tuli hiukan kylmä itselle :)
 
Mä nukun onneksi hyvin mutta olis ihana nukkua mahallaan. Yleensä teen peitosta rullan ja laitan sen polvien väliin ja nukun jommalla kummalla kyljellä. Pisullekaan ei onneksi tarvii nousta.
 
Mulla särkee kans selkää öisin, ja osteopaatilta sain neuvon, että pitäs nukkua kyljellään tyyny polvien välissä, jotta selkäranka ja lantio pysyis suorassa linjassa. En tosin pysty siinä koko yötä nukkuun, välillä on pakko vaihtaa. Harmittaa, ko mahallaan makoilu auttas vähän, mut sitä ei pian enää pysty tekeen. :(

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
 
Jaaha, minkähän takia aamukahvi alko taas öklöttää? Silloin pahoinvointien aikaan kahvi alko aina jälkeepäin oksettaa ja nyt vähän sama fiilis. Toivottavasti ei oo mitään mahatautia tulossa.
 
Apua.. Pidin Vi-siblinin kanssa n. 4 pv taukoa, kun jostain syystä en muistanut käydä apteekista hakemassa lisää.. Nyt olen taas ihan ummessa! Kauhea turvotus, mahakipu ja ilmavaivoja, mitään ei kuitenkaan tule ulos. Yök :grin eilen kävin apteekissa ja tekisi heti mieli vetää koko paketillinen!
 
Mä syön luumuja melkein joka päivä, ne on mulla riittäneet pitämään vatsan toiminnassa.
 
Mulla on noita harjoitussupistuksia useita kymmeniä päivässä, kerkesin siitä asiasta jo erillisen ketjun perustaakin kun en huomannut että täällä on samaa jo pohdittu.

Iskias-tyyppistä vaivaa on täälläkin ollut viimeisen viikon ajan! Ärsyttää että joka suunnata tuutataan että pitäisi liikkua, liikkua ja liikkua mutta kun jalka lähtee alta rauhallisesta kävelystäkin. Venyttelyohjeita ja muita vinkkejä otetaan siis ilolla vastaan! Millaista hoitoa/virallisempaa ohjeistusta ootte tohon vaivaan saaneet jos ootte lääkärissä käyneet?
 
Takaisin
Top