Vaivat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Helkku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Te joilla on jo takana synnytys/synnytyksiä ja tehty eppari tai tullut repeämiä niin oireileeko ne vanhat arvet mitenkään? Mulle tuli ekassa synnytyksessä mojovat repeämät ja niistä toipumisessa meni pitkän aikaa. Nyt tämän uuden raskauden aikana väliliha (arpi ilmeisesti) on alkanut särkemään ja jomottelemaan. Välillä tuntuu sellasta inhottavaa paineen tunnetta siinä välilihassa kun käy vessassa. Tosi inhaa jos tämä jatkuu loppuun saakka ja todennäköisesti vielä paheneekin tässä raskauden kuluessa.
 
Mulla on nyt alkanu olemaan ilkeen tuntusta vihlontaa nivusissa. Varovasti saa aina nousta sohvaltakin ylös ja liikkeelle lähtiessä olo on muutenkin kuin vanhalla mummolla, kiitos näiden kipujen...

Ilmeisesti kuitenkin aika normaaleja nuo tuommoiset vihlaisut.. Näin ainakin google sanoi. :D
 
Mulla kyllä vihloo aika ajoin. Joskus yölläkin kylkeä kääntäessä. Mutta voihan väsymys! Tää olotila on ihan karsea! Johtuuko sitten allergioista vai laskeneesta hempparista vai kenties molemmista? Nyt on kaks työpäivää edessä ja oon jo valmiiks ihan kuollu.
 
Viime yönä tuli hirveä suonenveto jalkaan.. Onneksi meillä oli tänään neuvola niin sain hyviä neuvoja. Mulla on ennen raskautta ollut käytössä magnesiumöljyä suonenvetoihin, mutta en uskaltanut sitä yöllä laittaa. En tiennyt lasketaanko se luontaistuotteeksi :rolleyes: Kuulemma on turvallista käyttää.

Muokkaus
Multa otettiin myös hemoglobiini ja se oli 140, ilmankos se alkuraskauden hirveä huimaus on jäänyt taakse :)
 
Mun pakarat huutaa!! Jumantsuikka!! Iskias hermo taitaa vähän oireilla.. Teen työtä missä pitää paljon liikkua ja kun paljo liikkuu niin pakarat tulee aina vaa kipeämmäksi ja käveleminen alkaa olla aika vaivalloista.. Muilla samaa??
 
Mulla huutaa kyllä pakaratkin välillä mutta just nyt ei vaikuttais iskias-kivulta. Alaselkä on kyllä ollu pirun kipee pari päivää. Yön jälkeen hyvä mutta iltaa kohti pahenee. Normaalisti ottaisin lihasrelaksantin mutta nyt ei voi ottaa sitäkään. Panadolista ei mitään hyötyä. Pitää vissiin laittaa se tukivyö harkintaan nyt.
 
Mua vaivaa nyt UMMETUS! Microlaxia työnsin tänää mut ei auttanu :D Monesti nyt ollu että tulee hirvee hätä ja sit ku pääsen pöntölle nii hätä menee ohi eikä mitään tuu.. :S Onko muilla samaa?
 
Heikkuliini, Mulla on tota samaa, varsinki vasenpuoli huutaa ku tarpeeks just teen seisomatyötäni tai kävelen. Tänään se kyllä tuli kipeeks siitäki et makasin lääkärin ohjeiden mukaan lattialla selkä suorassa joku puol tuntii -_- mikää ei oo oikee hyvä..
 
Tuo iskiaskipu on kyllä ärsyttävä, itte olen kärsiny vastaavasta jo viime heinäkuusta asti. Välillä en ole päässy kunnolla sängystä tai ulos autosta, ja mikään asento ei ole ollu hyvä, mutta nyt on ruvennu vähän helpottaan. Olen käyny osteopaatilla, jonka mukaan tämä minun vaiva on lihasperästä, ja olen hänen hieromisellaan ja jumppaohjeilla saanu pahimmat kivut hellittään, erityisesti yösäryt. Siihen on ikävä kyllä olemassa yhtä monta ratkasua ko siitä kärsiviä ihmisiä, että siitä pitäs vain löytää se oma tie. :( Yks vinkki, jonka uskallan antaa on, ettei kannata antaa sen vaivan pahentua koittamalla välttää sitä kipua eri "vippaskonstein". Esim ite nostelin aina kaiken matalalta menemällä kyykkyyn, ettei tarvi selkää venyttää, opettelin pukemaan sukat ja housut niin, ettei selkää tarvinnu taivuttaa, jne, ja lopputuloksena mulla meni myös pakara-, reisi- ja pohjelihakset jumiin, ja koko keho rupes vääntyyn lantiosta vasemmalle, eli kipeälle puolelle. Ei myöskään kannata istua pitkiä aikoja, oli se mitä vain, vaan lepo pitäs ottaa lepona: kyljellään tyyny polvien välissä tai sitte ns psoas-asennossa, eli lattialla selällään jalat vaikka sohvan päällä siten, että lonkat ja polvet on 90 asteen kulmassa. Mutta mitään ei liian kauaa kerrallaan. Ja liikuntaaki pitäs koittaa harrastaa, vaikka ees vähän kerrallaan. :) Jos ei auta, niin mieluiten sitte jollekki ammattilaiselle, ennen ko käy huonosti niinku mulla.

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
 
catti; kokeile Vi-sibliniä! Mä sain suolen toimimaan päivittäin :) alkuraskaudessa mulla oli ihan sama ongelma, hirveä hätä ja kun pääsi vessaan niin mitään ei tullut. Neuvolassa suosittelivat Vi-sibliniä, sitä saa käyttää joka päivä eikä "totuta" suolta siihen. Onhan se pahaa, mutta se pehmentää suolen sisältöä keräämällä nestettä suoleen ja ulostaminen helpottuu :)
 
Mäkin voin suositella tota Vi-Sibliniä. Ite oon käyttäny sitä aiemmin aika säännöllisestikin mutta nyt maha toimii ihan hyvin ilmankin. Todella hyvä aine, tekee suolensisällöstä löysempää ja lisää massaa. Tulee sitten huomattavasti helpommin ulos. Ite sekotin sen aamulla veteen ja aika ällöä se litku kyllä on kun siitä tulee sellasta geelimäistä hyvin nopeasti. Varsinkin pahoinvointien aikaan meinas tulla välillä takaisin ylös.

Mä heräsin taas viime yönä johonkin outoon mahakipuun. Se oli sellanen hetkellinen kohtaus, tuntuu että koko maha kramppas ja mietin että onko tää nyt supistusta vai mitä ihmettä. Sitten päästin kunnon pierun niin johan helpotti. :grin Tais olla ilmavaivaa vaan. Mun on välillä vaikea erottaa noista mahavaivoista että mikä on suolistosta peräisin ja mikä kohdusta. Ekassa raskaudessa kun ei ollu näitä niin on ihan uus juttu.
 
Mulla on kaapissa levolacia, auttaakohan se? Vai pitäsköhän mennä suoraan apteekkiin vaan ostaan se vi-siblin :D
 
En ole koskaan kokeillut Levolacia, mutta kannattaa varmaan kokeilla :) ja jos ei helpota, niin sitten Vi-siblin kehiin! Muistan myös sen alkuraskauden pahoinvoinnin kun Vi-siblin tuntui enemmän oksentamisen nopeuttajalta, silloin oli pakko pitää hetki taukoa :grin
 
Mulla ei levolac auttanu mitään, nyt oon nelisen viikkoa joka aamu ottanu 1,5 mitallista veteen sekotettuna visibliniä ja vatsa on toiminu normaalisti. (alkuun kun olin tosi pahasti ummella, jouduin sairaalaan asti niin otin 3 mitallista pari päivää ja sitte 2 mitallista ja vähensin tohon 1,5 mikä on ollu mulla hyvä annostus) kannattaa kokeilla.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla on sama annostus. Ensin olin niin ummessa, että otin 2-3 mitallista/päivä, ja sitten kun helpotti niin vähensin 1,5 mitalliseen. Nyt riittää se 1,5 mitallista ja vatsa toimii päivittäin.
 
Kellään ollu ylähuulen puutumista? Itellä ekaa kertaa puutus eilen ja tänään muutaman kerran..on ihan muutaman sekunnin hetki..
En tiiä liittyykö raskauteen..ei vaan oo koskaan ennen huuli puutunu :o


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
kuinka usein teillä on ollut harjoitussupistuksia?

minulla on päivittäin, ja tuntuu koko ajan olevan enemmän. herätessä, nukkumaanmennessä, kävellessä, muuten vaan... yleensä kivuttomia vatsan kovettumisia, mutta välillä vatsassa tuntuu ahdistavalle tai selässä hieman kipua. taidanpa kysäistä noista huomenna kun menen sairaalalle äitiysvalmennukseen :oops:
 
Mulla ei oo ollu ainuttakaan harjoitussupistusta. Oletan ainakin että sellaisen huomaisi.. :grin
 
Takaisin
Top