Tuo iskiaskipu on kyllä ärsyttävä, itte olen kärsiny vastaavasta jo viime heinäkuusta asti. Välillä en ole päässy kunnolla sängystä tai ulos autosta, ja mikään asento ei ole ollu hyvä, mutta nyt on ruvennu vähän helpottaan. Olen käyny osteopaatilla, jonka mukaan tämä minun vaiva on lihasperästä, ja olen hänen hieromisellaan ja jumppaohjeilla saanu pahimmat kivut hellittään, erityisesti yösäryt. Siihen on ikävä kyllä olemassa yhtä monta ratkasua ko siitä kärsiviä ihmisiä, että siitä pitäs vain löytää se oma tie.
Yks vinkki, jonka uskallan antaa on, ettei kannata antaa sen vaivan pahentua koittamalla välttää sitä kipua eri "vippaskonstein". Esim ite nostelin aina kaiken matalalta menemällä kyykkyyn, ettei tarvi selkää venyttää, opettelin pukemaan sukat ja housut niin, ettei selkää tarvinnu taivuttaa, jne, ja lopputuloksena mulla meni myös pakara-, reisi- ja pohjelihakset jumiin, ja koko keho rupes vääntyyn lantiosta vasemmalle, eli kipeälle puolelle. Ei myöskään kannata istua pitkiä aikoja, oli se mitä vain, vaan lepo pitäs ottaa lepona: kyljellään tyyny polvien välissä tai sitte ns psoas-asennossa, eli lattialla selällään jalat vaikka sohvan päällä siten, että lonkat ja polvet on 90 asteen kulmassa. Mutta mitään ei liian kauaa kerrallaan. Ja liikuntaaki pitäs koittaa harrastaa, vaikka ees vähän kerrallaan. :) Jos ei auta, niin mieluiten sitte jollekki ammattilaiselle, ennen ko käy huonosti niinku mulla.
Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2