Vaivat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Helkku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla tänään tasan 20 viikkoa paketissa!!! Ja kun esikoisen kohdalla raskaus oli suht helppo ja tosi vähäoireinen, niin tämä on sitten toista laatua..

EDELLEEN kärsin pahoinvoinneista, nykyään enemmän aamupainotteisesti, mutta esim. Eilen oksetti koko päivän! Ja kyllä, supistuksia ollut jo joitakin viikkoja.. Kyllähän ne aika pieniä on, mutta ihan tuntuu.. Plus muut ihanat vaivat.. Plääh.. :angry9

Mulla tänään kans tasan 20 viikkoa! :)

Aika monella ilmeisesti on ollut jo pieniä harjoitussupistuksia...
Mietin tässä, että itselläni ei ole ainuttakaan kyllä ole tähän mennessä ollut.
Tai sitten en ole edes tajunnut moisia? :D

Nyt on kyllä alkanut mahaa välillä vihlomaan tuolta alhaalta, taipeiden läheltä. Olisiko se jotain kasvu/venymiskipua sitten... Muuta vaivaa ei oikein olekkaan, paitsi vessassa saa edelleen ravata tiheämmin.

Buahahaaaaaaaa!!! Kävin shoppailemassa ja TAAS tuli pissa housuun, kun yskäsin!!! :laughing025
Ei sieltä onneks aina lorahtaa, kun tippa mut kuitenki!!! Tää oli jo kolmas kerta tän raskauden aikana!!

Huoh ja voih....Kellään ongelmia tuon lantion löystymisen ja erityisesti SI nivelen alueen kanssa? Itse ollut jo pari viikkoa sairaslomalla kun kipu on ihan hirmuista. Nyt on ollut parempia päiviä ja sitten tosi huonoja päiviä jolloin ei pysty kävelemään ollenkaan kun selkä/lonkat ovat niin kipeät...:sad001 Ja tosiaan hyvän päivän saattaa pilata ihan rauhalliseen tahtiin tehty lyhyt kävelylenkki ulkona. Pelottaa onko koko loppuraskaus nyt sitten tätä...
Tilanne on ehkä kuitenkin pahentunut sairasloman aikana joten onko helpotusta edes luvassa?

Mulla on kyllä supistellut välillä, maha menee ihan kivikovaksi eikä sitä välttämättä ole edes edeltänyt mikään rehkiminen. Taidan välillä huhkia liikaakin enkä tajua hidastaa tahtia.

Tänään onkin sitten särkenyt päätä koko päivän. Kävin eilen pitkästä aikaa uimassa ja niska ei tainnu tykätä hyvää. :sad001

Sintti minkälaista kipua se SI nivel tai joku löystyminen aiheuttaa mitä kyselit? Tai missä se tuntuu? Mulla naksuu alaselkä kävellessä mutta en tiiä mistä se johtuu. Harmi juttu, toivottavasti sun kivut vähenis :(

Mulla on myös ollu alaselän kipuiluja. Oon ajatellu että se olis ehkä iskias-vaivaa. Tällä hetkellä se tuntuu taas ihan ookoolta. Harkitsen kyllä tukivyön hankintaa jossain kohtaa.

Mulla on ollu selkävaivoja jo luvattoman pitkän aikaa, ja sen olen moneen kertaan todennu, että lepäämään ei saa jäädä! Eli vaikka ois saikulla, niin silti kävelylle, uimaan ja harrastaan mitä pystyy. Ja jossain tuoreessa dokkarissa sanottiin, että muutenkaan ei pidä sitä selkää varoa, koska menee vain pahemmaks. Kirjotin siitä blogiinikin jutun, josta löytyy dokkarilinkki --->> http://garter-stitch.blogspot.fi/2014/04/helpotusta-selkakipuihin.html

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2

Ääääh, päätä särkee edelleen! Jo toinen päivä putkeen. Otin jo Panadoliakin mutta ei vaan helpota. Niskat ihan jumissa.

Tuo SI nivel on ihan tuolla alaselässä,miehelle usein valitankin että takapuoli on kipeä... Minulla se kipu säteilee kumpaankin jalkaan alaselän kivun lisäksi ja lonkatkin ovat tosiaan niin kipeät ettei kyljellään voi nukkua. Fysioterapeutti varoittelikin että kannattaa harjoitella puoli istuma-asennossa nukkumista jo valmiiksi.Johtuu kuulema hormoneista joten varsinaisesti sille ei ole tehtävissä mitään. Tukivyö minulla on jo käytössä,apu on hiukan niin ja näin. Ikävä kyllä Elisabet90,nyt on löytynyt vaiva johon liikunta ei auta. Minulla on vaivana selässä lisäksi rappeumaa ja pullistumia joihin liikunta ehdottomasti auttaa! Nyt jumppaan kun olo antaa periksi mutta jo puolen kilometrin rauhallinen kävely voi viedä jalat alta :(
Onneksi on huonoja ja tosi huonoja päiviä,tänään on vaan huono päivä ja pääsin esikoisen kanssa jopa ulos hetkeksi aurinkoon istuskelemaan :-)​

Elisabet90: Niinpäh! Makaaminen ja istuminen saattaa helposti pahentaa vielä oireita. Sairaslomalle kun jouduin selkäkipujeni takia, niin lääkäri nimenomaan kehotti liikkumaan kuitenki päivittäin. Kahdeksan tunnin seisoskelua, kurkottelua, kävelyä ja nostelua selkä ei meinaa oikein kestää. Siispä tuossaki avainasiana on myös se, että tekee omien tuntemuksien mukaan ja pitää vaikka tarvittaessa taukoja esim lenkillä. Hyvän fyysisen kunnon ja varsinki lihaskunnon ylläpito on kuitenki aika tärkeetä ajatellen raskautta ja raskaudesta toipumista. Jos lihakset ei saa mitään virikettä, ne kuihtuu ja sillon lähtee tukirangastaki voima.

Täällä on ollut todella mielenkiintoinen viikko oiremielessä. Ensin kaksi vuorokautta päänsärkyä ja niska/selkäkipuja joka venyi vielä kolmannen vuorokauden puolelle. Panadolista ei minkään valtakunnan hyötyä! Mietin jo että soitanko päivystykseen ja kysyn lupaa ottaa jotain tujumpaa lääkettä. No, luojan kiitos se hedari sitten lähti. Sen jälkeen alkoikin sitten huimaus joka vaihtelevasti vaivasi eilisen päivän aikana, välillä piti olla pitkällään. Tänään ei sitten mitään. On kyllä niin eri kaliiberia tämä raskaus ekaan verrattuna, huh huh! En kai mä niin vanhakaan vielä oo....:eek:

Ja piti vielä lisätä että tsekkasin verenpaineetkin muutamaan kertaan töissä mutta ihan normiarvot oli ettei sen pitäisi olla syynä. Eikä verensokerin myöskään. Ehkä mä vaan oon niin jumissa.

Mun hieroja antoi tarkan kuvauksen selän tilanteesta ja sanoi että se johtuu raskaudesta:
Yläselkäni on kiertynyt eteen (ei tyypillistä minulle), eli teen istumatyötä ryhdittömänä. Samaan aikaan kohotan käsiä hieman ylös. En pidä taukoja ja pyörittele hartioita. Tämä aiheuttaa tietyn hartian sisällä olevan lihaksen (supraspinatus) kroonista jännittymstä. Sitten kun supraspinatus on riittävän jumissa oireet on aluksi liikeratojen rajoittumine, sitten hassu tunne päässä, ja lopulta huimaus ja/tai päänsärky. Riittävän jumissa olevia hartioita ei saa auki muuta kuin hieromalla, mutta tilaa voisi ennaltaehkäistä lihastreenillä, oikeilla työasennoilla ja hartioiden säännöllisellä pyörittelyllä.

Sitten kun hankin vihdoin salikortin, pitää keskittyä yläselän treenaamiseen.

Oi, nyt sit on alkanu tää allergia sirkus!! :( aivastelua, silmät kutisee:/ tänää ajattelin neuvolan ajanvarauksee soittaa ja kysyä että saako jotai lääkkeitä käyttää tähän..tää on hirveetä:/

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Allergiasirkus täälläkin. Mulle sanottiin, että mitään lääkkeitä ei sais käyttää. Olis kiinnostavaa kuulla onko muuallakin annettu tämmösiä ohjeita.

Mulla on alkanu koivuoireet ja tällä kertaa se näkyy eniten niin että mun iho on todella karseassa kunnossa. Koko kroppa kutisee ja hilseilee. Siihen päälle aivastelua, kuivaa yskää jne. Mutta lääkitystä en aio ottaa jos vaan suinkin jaksan ilman.

Soitin ihan apteekkiin ja kysyin sieltä ja sanoivat että histec olisi se ns turvallisin( ei sovi mulle kun väsyttää alyttömästi), nasolin nenäsuihkettakaan ei saa käyttää..sanoin että kannattaa soittaa neuvolaan ja pyytää sieltä resepti allergialääkkeelle..sanoi vielä että siitepölyn määrä ilmeisesti lisääntyy vielä :O kohta soittavat neuvolan ajanvarauksesta mulle ni oon sit taas viisaampi?:D

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Kellään mitä hyvää itsehoitovinkkiä hiivaan? Gefilusmehuja oon yrittänyt juoda ja tietysti sit niitä makeita pitää hillityissä rajoissa, mutta silti ahistaa... Yksi puikkokuuri käytetty, samat vaivat näemmä kuin viimeksi :(

Tosta allergiasta.. Ite käytän joka vuorokausi Avamysta, kun oon lievästi allerginen kissoille ja omistan 3. Lääkäri sanoi että sitä voi käyttää jos pitää välillä parin päivän tauon? :D
Ja toi hiivajuttu kiinnostais muakin. Sinitiitu minkä puikkokuurin käytit viimeksi? Tietääkö kukaan saako sitä kerta-annosta (500mg) canestenia käyttää?

Takaisin