Vaivat

Unta tulee kyllä palloon ihan liikaa täälläki... Nukahdan aina joskus Salkkari-aikaan ja kömmin siitä sitte sänkyyn, ko heräilen. Mut aamuöisin on kyllä tuota valvomista sitte kans, kuten Sinitiitulla. Onneks se ei sentään sinänsä haittaa, että olen aamulla kyllä ihan pirteä, vaikka heräilen kuudelta laittaan miehelle eväitä töihin. Mut muuten on kyllä loppunu väsymys: aikasemmin tuntu, että jos kävelyllä tai kaupungilla kävi, niin melkein sai sen jälkeen nukkua päiväunet, mutta nyt jaksaa kyllä päivisin touhuta (ehkä liikaaki). :rolleyes:
 
Mä olin jo energisempi mutta nyt taas tuntuis väsyttävän enemmän. Eniten se näkyy aamuisin, ei oikein jaksais nousta sängystä mutta pikkumies pakottaa aika tehokkaasti siihen. Jos ei muuten niin tulee pään viereen mölisemään ja tökkimään sormella naamaan. :) Työpäivinä olen ihan kanttuvei mutta kotona jaksaa paremmin.
 
Ja vielä lisäystä edelliseen..Mulla on ihan kauhea makeanhimo koko ajan! Ekassa raskaudessa söin terveellisesti ja nyt tuntuu ihan riistäytyneen käsistä tämä homma. Syön kyllä terveellistäkin ruokaa mutta noita makeita menee ihan liikaa. Pelkään että saan vielä RD:n jos tämä meno jatkuu, ääk!
 
Onko muilla jatkuvaa ja runsastakin valkovuotoa? Koko ajan pakko käyttää pikkuhousunsuojia ja sit pelkään, että ne aiheuttaa pitkään käytettynä hiivaa...
 
Mulla oli.. Kannattaa käydä varmuuden vuoks antamassa näyte jos olis joku tulehdus. Mulla ei näkyny tulehduksia mut antoivat varmuuden vuoksi antibioottivoidetta alapäähän. Paitsi raskaushan lisää valkovuodon määrää, mut suosittelen sitä näytettä kummiskin..
 
Mulla on nyt alkanu selkä kipeytymään...
Kaikenlisäksi tuntuu että nyt on alkanut ottamaan tuo väsymys valtaansa.

Pää on taas vaihteeksi myös ollut kipeä. Kaikki vaivat sitten samaan aikaan näköjään..
 
Virtsatientulehdusta..alkuraskaudesta saakka. Kaksi kuuria syöneenä ja kolmas tulossa. Luultavasti myös aloitetaan estolääkitys.
Melko oireeton on kyllä..pieni tunne alavatsassa että tulehdus päällä..eron huomasi kun oli kuuri päällä..ei ollut tällaista oloa silloin


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Nyt on taas jotain ihme mahakipua. Toivottavasti on vaan kohdun kasvuun liittyvää.
 
Mullakin on mahakipuja.ollut kyllä koko raskauden ajan.pahoinvointi loisti poissaolollaan kaksi viikkoa ja lauantaina palasi :smiley-angry019 vihaan tätä oloa.samalla hävisi energinen ja reipas fiiliskin.
 
Mulla oli mahakipuja alussa, samanlaiset oli myös ekassa raskaudessa. Sitten ei pitkään aikaan mitään ja nyt taas alkanut tollaset menkkamaiset kivut jotka tulee ja menee. Äskenkin oli taas sellanen "kohtaus". Pitänee lepäillä. Toivottavasti on vaan kasvusta johtuvaa, jotain liikettäkin tuolla mahassa tuntuu olevan. :)
 
Heippa... Täälläkin aika lailla samanlaisia vaivoja ollut kuin teillä muillakin. Tosin pahoinvointi ja ilmavaivat vähentyneet ja ummetus lisääntynyt. Rv 16+4 meneillään ja eka raskaus kyseessä... Onneksi ei hirvittävästä mahakipua oo Olli... Enemmän vihlassut välillä vähän. Tosin alkuun jossain 11rv luulin saavani keskenmenon kun kaupassa vihlas ja alko tuntua voimakasta vuotoa... Onneksi väri oli valkosta... Viikko myöhemmin sainki kuulla lapsen olevan täysin terve:).... (Mielessäni kun olin miettinyt että lapsi saattaa olla vammainenkin, vaikka ei se olisi vauvasta vähemmän rakastettavampaa tehnytkään)yllätys oli iloinen:)

Sent from my IdeaTabA1000-F using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla oli tosiaan parin viikon ajan pahoja kipuja selässä, minkä takia jouduin ihan sairaslomallekin. Kohtu/lapsi paino pahasti selkärankaan aiheuttaen särkyä. Koska lapsi tosiaan oli kääntyneenä taaikse, ei mulla oikeestaan näkyny mahassakaan mitään muutoksia. Nyt viime viikon lopulla vatsa pulpahti eteen, jollon suurin osa selkäkivuista lähti pois. Nyt kivut on siirtyny sitten vatsan puolelle ja lähes kaikissa asennoissa on tukala olla. Masu ei tosin ole vielä edes suuri, sillä huomenna alkaa vasta 18. viikko. Mut eiköhän tääkin olo tästä taas tasaannu :)

Alkuraskaudesta kärsin kans väsymyksestä, jollon en siis työpäivän jälkeen jaksanu tehdä yhtään mitään. Mun työ on myös fyysisesti tosi rankkaa, jollon työssä jaksaminenki oli ongelma. En tainnu pariin kuukauteen käydä kertaakaan vapaaehtosesti vapaa-ajalla kodin ulkopuolella, koska energia ei riittäny. Lisäks mä voin aika huonosti, joka myös esti kotoa pois lähtöä. En oksentanu ku pari kertaa, mut mua eto lähes vuorokauden ympäri. Pahoinvointi hellitti joskus 14. viikolla, mut sen tilalle tuli pariks viikoks taas pyörrytys. Lisäks mun haima käy vähän ylikierroksilla, jollon liian suuri insuliinin määrä saattaa laskee mun verensokeria liian alas ruokailun jälkeen.

Täl hetkel on siis vähän sellanen olo, et toisen ongelman kaikotessa seuraava vaiva ilmaantuu tilalle. Mitään auvoista odotusaikaa mulle ei siis ole vielä kertyny, enkä koe mitenkään "hehkuvani". Mut silti... päivääkään en vaihtas pois :)
 
Nuo suonikohjut.. alkoivat varmaan samana päivänä vaivata kun raskaustestin tein ja tukisukista huolimatta toinen jalka osoittaa mieltään herkästi. Esikoisen raskausaikana siinä oli pinnallinen laskimotukos ja pelottaa nyt senkin takia. Juuri polvitaipeen yläpuolella että vaikka tukipolvisukat tuntuvat hyviltä aina jonkin aikaa päivässä niin lopulta alkaa taipeesta painamaan liikaa. Hommasin tuki-stay upitkin, mutta se taas painoi ihan järkyttävästi mun reisiläskiini kun en muutenkaan stay upeja ole tottunut pitämään :sad001 meneeköhän tuleva helle?kesä sukkahousuissa hikoillen...
 
Nythän on urheilukaupoissa näitä kompressiotuotteita, auttaiskohan semmoset pöksyt jos tukisukkien käyttö on epämukavaa. Tosin mahan kanssa se pöksyjen kuminauha on hankala, kun ei niitä tietenkään ole raskausmallisina.
 
Pää, selkä ja maha jomottelevat vuoropäivinä. Uutena vaivana on, TITTITIDIIIIIIIII.... peräpukamat! Tässä tuntee itsensä jo niin erotiikkaa tihkuvaksi, ettei oo tosikaan. :laughing001
 
Ääh, mikä väsymys muhun on nyt iskenyt? Päivät oon ihan suhteellisen virkeä ja jaksan ilman päikkäreitä mutta aamuisin en tahdo päästä millään sängystä ylös. Eilen menin jopa ajoissa nukkumaan mutta silti tuntuu ettei mikään yöuni riitä mulle. Hb oli ekalla neuvolakäynnillä 126 mutta veikkaan että on tippunut. Seuraavaan neuvolaan on vielä kolmisen viikkoa aikaa.

Edelleen tulee satunnaisesti pahoinvointikohtauksia ja huippausta mutta onneksi ovat vähentyneet reippaasti. Toivottavasti pikkuinen vaan raivaa itselleen lisää pesätilaa kun koko ajan jomottelee jossain päin kroppaa. Ja nälkä! Mun vatsa on pohjaton!
 
Hehee.. Kyllähän tässä tosiaa tuntuu että vaivaa pukkaa vaivan perään..

Fyysisiä vaivoja: Pahoinvointi, ripuli, niskahartia jumit, ihottuma, iskias, supistukset!!!

Ja lisäksi kaikki mielialan heittelyä, itkut, raivot, vitutukset yms!!! :laughing001 Oikeesti ei voi muuta kun nauraa!!!

Mutta Ei tommoset pikkuvaivat tätä muijaa vielä kumoon kaada!!
 
Tänään iskin puolen päivän jälkeen ihan kamala mahakipu. Kokeilin eri asentoja, hieroa mahaa, liikkua, kaikkea mahdollista, mutta mikään ei auttanut... Hetken mietin tosissaan, että pitäiskö soittaa neuvolaan tai sairaalaan tai jonnekin. Onneksi mies tuli hakemaan töistä ja nyt (8h myöhemmin) olo alkaa olla suht normaali. Mietin vain, että mistä tää johtui..? Ei ollut kohtukipuja, kun tuntui tuossa sydämen alapuolella enimmäkseen. Sitten epäilin närästystä, mutta oon kärsinyt närästyksestä paljonkin, ja tää tuntui erilaiselta. Vai onko närästys erilaista raskausaikana...? Oli mitä oli, toivottavasti se oli kertaluontoista!
 
Toivotaan että oli kertaluontoista, mahakivut ei oo mitään kivoja. Mullakin yks aamu kissa tuli herättää mut ja heti sen jälkeen tuli hirvee mahakipu, mutta se hävis sitte ittekseen..
Tietääkös muuten joku fiksumpi, että liittyyköhän tällänen oire närästykseen, eli kun syön esim. ruisleipää niin mulla sattuu rintakehään, tissien väliin, ruokatorveen? nieltäessä. Tosi ikävän tuntuista :sad001 Mulla alkoi närästys iltaisin varmaan viikko sitten ja nyt alkanut sattua tohon ruokatorven kohdalle.
 
Itsellä ole ikinä ollut tuollaista närästyksen yhteydessä, mutta on kyllä mahdollista. Ehkä se on alkavaa refluksitautia..? Eli hapanta mahan sisältöä pääsee nousemaan ruokatorveen ja se aiheuttaa polttavaa kipua. Kannattaa hakea lääkitys, ettei pääse menemään pahemmaksi. Kaikkia närästyslääkkeitä ei saa syödä raskausaikana. Itsellä on aikaisemmin ollut lanzopratsolia, se on kiellettyjen listalla. Kannattaa tarkistaa apteekista, mikä on turvallista ennemmin kuin ottaa mitä kaapista löytyy. Mutta rennietä saa käsittääksesi ottaa(?), jos löytyy ensihätään.
 
Takaisin
Top